Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2021, 07:53   #201
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Of de afschaffing of mense die niet meer 'willen' gaan stemmen een goede zaak is dat kan nog in twijfel getrokken worden.


Voor sommigen zorgt de opkomstplicht juist dat men sneller een 'foert'-stem zou kunnen uitdelen, terwijl anderen denken dat hierdoor juist minder extremistische partijen aan de bak komen.

Dat laatste (vetgedrukte in de bovenstaande zin) is misschien wel de bedoeling.

De stemming(en) zelf zijn die te zien als: Een afspraak tussen de burger en zijn vertegenwoordigers.

Citaat:
Bij het afschaffen van de stemplicht gaan enkel die stemmen verloren die de kiezer wil laten verloren gaan.
Citaat:
De dwangbuis van de opkomstplicht loslaten, moet meehelpen om het politiek bestel als geheel meer te democratiseren en moderniseren, waardoor het vertrouwen in de politiek opnieuw groeit. Maar spijtig genoeg blijven we nog enkele jaren met die dwangbuis zitten.
Ik schreef al verschillende keren dat ik in mijn bed blijf liggen op zo een opkomstplicht-dag al- dan niet in goed gezelschap verkerende.

Bovenstaande was ver gezocht want ik ging altijd al was het maar om daarna buiten bij de scouts die een kraampje opgesteld hadden een appeltje voor de dorst te kopen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 augustus 2021 om 07:54.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 08:28   #202
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat heb ik dan ook nooit beweerd...
In de echte reeële wereld van België is er opkomstplicht...waaarvan ik echt wel voorstander ben omdat dan de meningen van iedereen in de politiek doordringen ook al stemmen de mensen van moetes of omdat ze die of die een toffe pee of snelle mie vinden.

In deze discussie las ik dat vooral de rechtse deelnemers actief voor de afschaffing van de opkomstplicht pleitten. Zeker niet de linkse.
Ik krijg de indruk dat mensen denken dat hun mening verheven is omdat ze werken.
Wel, ik kan jullie verzekeren ze hebben beide even weinig te zeggen maar zijn wel even vrij ze te verkondigen.

Ik snap dat er een generatie is die 20 werkgevers aan iedere vinger had hangen, waar ze rechten hadden en een eerlijk loon in verhouding met de koopkracht. Maar ge moet zo eens verhuizen en dan via interims tewerk gesteld worden om te ervaren wat onze nieuwe generatie ervaart. Overheden massavormen lomper dan lomp en ontnemen in dat proces alle rechten en vrijheden.
Men wijst dan naar het gevolg en niet naar de oorzaak.

Dit land is te klein om zich groter voor te doen dan ze is en nu loopt alles strop. Van openbaar vervoer, met de auto of met de fiets; ge zijt al geradbraakt voor ge op uw werk toekomt. Ons Vlaanderenland was schoner toen het groener was en we zelfvoorzienend waren.
De gehele economie is ingesteld op wegwerpproducten die vervuilen. Het is zelfs nodig om om 8h de buurt met een bladblazer te terroriseren dan met een hark te rijven. Nog maar te zwijgen over de stress dit bij dieren geeft die hun kindjes leren vliegen.

Ik zou een boek moeten bundelen met mijn misantropische klachten en dat afgeven aan Stad Antwerpen.... met handtekening.
Edit: ik ga er maandagmorgen aan beginnen in Ebook formaat, beter voor milieu en coronaproof.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 5 augustus 2021 om 08:35.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 08:42   #203
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
In deze discussie las ik dat vooral de rechtse deelnemers actief voor de afschaffing van de opkomstplicht pleitten. Zeker niet de linkse.
Omdat, door omkering van de noties links en rechts, origineel "linksen" die voor individuele rechten en vrijheid zijn, nu "rechtsen" genoemd worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 09:53   #204
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom dan wel ? Ik ben nog altijd een netto-bijdrager.

Ben jij dat ook ?

3/4 van de klaagbrigade hier op het forum zijn ouwe sasa's die van een pensioen leven, en een paar klaagzeikers die van een invaliditeitsuitkering leven.

De mensen die wij onderhouden dus.
Misschien moeten we stemrecht terug koppelen aan het netto-bijdrager zijn?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 10:06   #205
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Misschien moeten we stemrecht terug koppelen aan het netto-bijdrager zijn?


Het cijnskiesrecht terug instellen dus... ik denk dat de ouwe sasa's dat niet leuk gaan vinden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 10:08   #206
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Het cijnskiesrecht terug instellen dus... ik denk dat de ouwe sasa's dat niet leuk gaan vinden.
Tgoh, op zich niet zo onlogisch hé. De ouwe sasa's gaan nog amper de gevolgen voelen van het beleid dat ze nu mee kiezen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 10:11   #207
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Het cijnskiesrecht terug instellen dus... ik denk dat de ouwe sasa's dat niet leuk gaan vinden.
zorg vooral dat ge niet oud wordt, en hangt u jong op
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 10:13   #208
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
zorg vooral dat ge niet oud wordt, en hangt u jong op
Maar ouderen mogen blijven voortleven hé.

Ze moeten gewoon niet het langetermijnbeleid mee gaan bepalen als ze zelf nog maar enkele jaren te leven hebben en dus de nadelen van hun keuzes niet moeten ondergaan.


Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 5 augustus 2021 om 10:13.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 10:24   #209
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Tgoh, op zich niet zo onlogisch hé. De ouwe sasa's gaan nog amper de gevolgen voelen van het beleid dat ze nu mee kiezen.
De gepensioneerde ambtenaren en leraren gaan dan niet meer massaal de partijen kunnen versterken die hun veeel te dikke geperekweerde pensioenen nog verder willen aandikken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 10:31   #210
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De gepensioneerde ambtenaren en leraren gaan dan niet meer massaal de partijen kunnen versterken die hun veeel te dikke geperekweerde pensioenen nog verder willen aandikken.
Exactly.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 10:53   #211
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De gepensioneerde ambtenaren en leraren gaan dan niet meer massaal de partijen kunnen versterken die hun veeel te dikke geperekweerde pensioenen nog verder willen aandikken.
En ik dacht dat u de oude traditionele partijen aanhing. Maar u klinkt als een N-VA'er.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 11:04   #212
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
En ik dacht dat u de oude traditionele partijen aanhing. Maar u klinkt als een N-VA'er.
Denk je ? Waarom zit bv de forumwoordvoerder van N-VA hier dan zo graag te verwijzen naar de perekwaties van zijn (veeel te hoge...) ambtenaren pensioen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 11:16   #213
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Denk je ? Waarom zit bv de forumwoordvoerder van N-VA hier dan zo graag te verwijzen naar de perekwaties van zijn (veeel te hoge...) ambtenaren pensioen ?
Er zijn er meer die alleen voor eigen deur vegen. Daar is niks onmenselijk aan.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 11:54   #214
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De gepensioneerde ambtenaren en leraren gaan dan niet meer massaal de partijen kunnen versterken die hun veeel te dikke geperekweerde pensioenen nog verder willen aandikken.
Niets heeft u belet om ook de rangen te vervoegen van diegenen waarover je nu zo pisnijdig en afgunstig bent. Of was dat te moeilijk? Of was het u te min?
Het is nog niet te laat hoor, er is een schrijnend tekort aan onderwijzend personeel.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 13:14   #215
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Niets heeft u belet om ook de rangen te vervoegen van diegenen waarover je nu zo pisnijdig en afgunstig bent. Of was dat te moeilijk? Of was het u te min?
Het is nog niet te laat hoor, er is een schrijnend tekort aan onderwijzend personeel.
U vergeet een belangrijk woord: gepensioneerde
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 16:37   #216
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Denk je ? Waarom zit bv de forumwoordvoerder van N-VA hier dan zo graag te verwijzen naar de perekwaties van zijn (veeel te hoge...) ambtenaren pensioen ?
Enkel en alleen omdat ik dat elke gepensioneerde gun.

Elk pensioen moet omhoog gaan met de levensduurte (index), maar ook met de verhoogde welvaart bovenop de index (perequatie).

Met het Nederlands systeem bereik je dat nog best van al.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 augustus 2021 om 16:38.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 17:31   #217
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
2!
En in dat opzicht ga ik mee met Patrickve.
Geen staat, geen belastingen....maar ook geen hangmatten.
Ziek ? Pech gehad. Moest maar gespaaard hebben
Te oud, tja tijd genoeg gehad om voor de oude dag te zorgen
Geen werk, geen inkomen.
En ja dat mag op mijzelf toegepast worden. (is trouwens zo als zelfstandige)
Mening geven moet via kiezen of nog beter via referendum zoals in Zwitserland gedaan worden. Dus wil je pensioen enz. afschaffen dan moet je daar een meerderheid voor hebben die de gemeenschappelijke keuze op een duidelijke en wettelijke wijze bekend maakt toch!?

WHoehaaaa, Wel reactie op te lui of niet geïnteresseerd in politiek. Waardoor de democratische gehalte verdampt. Wel bagger Reactie >>> dat gepensioneerden, invaliden maar hun bek moeten houden als het over de politieke structuur van ons land gaat.

Wel, verkiezingen bepalen net wat gebeurd in onze maatschappij met bv gepensioneerden, invaliden enz. enz.enz. Word dus geregeld met >>> waar de meerderheid voor kiest.
Met en meerderheid van keuze bedoel ik deze van de bevolking-keuze en niet die van het partij eigenbelangen.

Daarom verwees ik naar het perfect politiek en economisch functionerende Zwitserland. Waar hier niet op gereageerd werd.

Zwitserland dat steeds opnieuw bewijst dat hun infrastructuur en voorziene hulp zelfs voor en bij lawines doeltreffend zijn. Dit terwijl het geografische van Zwitserland veel problematischer is dan in ons land, slagen zij er wel in steeds weer te presteren.

Daarom verwijs ik naar het perfect politiek en economisch functionerende Zwitserland waar zelfs al gestemd kan worden via GSM word (wat hier omzeild word met bagger).

Waar niet uitsluitend naar het oubollige kieslokaal gegaan moet worden zoals hier, indien men dat niet wenst maar zelfs kan kiezen van uit de luie zetel thuis met de GSM.

En weg gewerkt via pogingen om mensen te beschadigen.
Terwijl mijn schrijven bedoeld was om een echte democratie voor te stellen zoals in Zwitserland wat hier te lande totaal niet het geval is.

Deze site "politics be" gaat toch over politiek meen ik toch begrepen te hebben!!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 5 augustus 2021 om 17:33.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2021, 18:33   #218
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Enkel en alleen omdat ik dat elke gepensioneerde gun.

Elk pensioen moet omhoog gaan met de levensduurte (index), maar ook met de verhoogde welvaart bovenop de index (perequatie).

Met het Nederlands systeem bereik je dat nog best van al.
Waarom hebben we nog een PS of een PTB nodig als kaderleden zoals de forumwoordvoerder van N-VA openlijk zitten te pleiten voor de grot van AliBaba open te doen en alle gepensioneerden dikke ambtenarencadeautjes toe te stoppen. Geld is gratis nietwaar ?

De kracht van verandering "eigen cadeautjes eerst".
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2021, 19:29   #219
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De kracht van verandering "eigen cadeautjes eerst".
Dat is toch fundamenteel de essentie van het willen verwerven en aanwenden van politieke macht ?

En tevens de reden om geen enkele maatschappelijke waarde toe te kennen aan het tuig dat zich daarmee bezig houdt (ttz politici) ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 17:13   #220
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom hebben we nog een PS of een PTB nodig als kaderleden zoals de forumwoordvoerder van N-VA openlijk zitten te pleiten voor de grot van AliBaba open te doen en alle gepensioneerden dikke ambtenarencadeautjes toe te stoppen. Geld is gratis nietwaar ?

De kracht van verandering "eigen cadeautjes eerst".
Tiens, tiens, en ik maar denken dat het de PS is die ALLE pensioenen wil optrekken naar minimum 1500 euro.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be