Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2019, 15:32   #261
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Mits een minimum aan consequentie, moeten dan alle moskeeën gesloten worden.
Wat heeft dat er nu mee te maken? De UGent wil de KVHV schorsen. Wat dat praktisch inhoud weet ik zelfs niet. Waarschijnlijk wat subsidies kwijt en faciliteiten (zoals het gebruik van leslokalen) intrekken.

De KVHV blijft gewoon bestaan hé.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 15:34   #262
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat heeft dat er nu mee te maken? De UGent wil de KVHV schorsen. Wat dat praktisch inhoud weet ik zelfs niet. Waarschijnlijk wat subsidies kwijt en faciliteiten (zoals het gebruik van leslokalen) intrekken.

De KVHV blijft gewoon bestaan hé.
Opvallend is toch wel dat u niet weet wat de grond is van een mogelijk schorsing, maar dat u er wel mee instemt.

Net alsof een ouder instemt met de mededeling dat hun zoon het jaar moet overdoen, maar dat de school geen uitleg geeft waarom die beslissing gevallen is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 15:36   #263
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat heeft dat er nu mee te maken? De UGent wil de KVHV schorsen. Wat dat praktisch inhoud weet ik zelfs niet. Waarschijnlijk wat subsidies kwijt en faciliteiten (zoals het gebruik van leslokalen) intrekken.

De KVHV blijft gewoon bestaan hé.
Dat een moskee een broeihaard is waar openlijk vrouwen als tweederangsfiguren worden opgevoerd, zoals de koran het voorschrijft.
Hoeyberghs zijn scheldtirade is daar klein bier tegen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 15:38   #264
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Opvallend is toch wel dat u niet weet wat de grond is van een mogelijk schorsing, maar dat u er wel mee instemt.

Net alsof een ouder instemt met de mededeling dat hun zoon het jaar moet overdoen, maar dat de school geen uitleg geeft waarom die beslissing gevallen is.
Ik ga er wel van uit dat de UGent geen lijfstraffen meer uitvoert.
Indien de UGent toch lijfstraffen zou uitvoeren, dan trek ik mijn instemming in.

Voor de rest: schorsing, sofort!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 15:38   #265
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mijn uitspraak is zojuist gevallen.

En wat voor uitspraak zou er nodig zijn? De UGent doet met haar leslokalen wat ze willen.
JOUW uitspraak bedoel je?

Dat de UGent met haar lokalen doet wat ze wil heb ik, JAREN geleden, met eigen ogen gezien toen het VB niet binnen mocht omdat ze het wilden hebben over Turkije dat kandidaat lid was van de EU. Heel de omgeving was afgezet door de politie en Van Hecke werd opgepakt.

Het VB mocht daar niet over debateren, maar Turkije is tot op vandaag géén lid van de EU, en het ziet er ook niet naar uit dat dit snel zal gebeuren.

De UGent kan mensen weren die er anders over denken dan de UGent, maar wat de toetreding van Turkije tot de EU-betreft stond het VB aan de juiste kant van de geschiedenis.

De UGent wil graag de studenten buiten die haar mening niet delen, net zoals ze dat een tijdje geleden deed met een student die zich nadien bij het VB aansloot en vandaag deel uitmaakt van het parlement.

De UGent kan haar lokalen idd ontoegankelijk maken voor mensen wiens mening haar niet bevalt, maar ze kan hen niet het zwijgen opleggen, hoe graag linkiewinkies zoals jij dat ook zouden willen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 15:40   #266
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Allah ook hoor.
Ja, Allah ook, maar daar zijn de dadeemelee's stekeblind voor.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 15:43   #267
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Opvallend is toch wel dat u niet weet wat de grond is van een mogelijk schorsing, maar dat u er wel mee instemt.

Net alsof een ouder instemt met de mededeling dat hun zoon het jaar moet overdoen, maar dat de school geen uitleg geeft waarom die beslissing gevallen is.
Dat werd helemaal niet geschreven door onze forummer , wel ging het over de gevolgen van die schorsing, wat iets anders is dan de basis.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 15:43   #268
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mijn uitspraak is zojuist gevallen.

En wat voor uitspraak zou er nodig zijn? De UGent doet met haar leslokalen wat ze willen.
Zal me worst wezen . Concerten van Jimmy Hendrickx of The Gratefull dead zouden er toch ook al verboden zijn...

Ook Chuck Berry met zijn sweet little sixteen zou niet meer binnenmogen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 december 2019 om 15:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 15:46   #269
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dat een moskee een broeihaard is waar openlijk vrouwen als tweederangsfiguren worden opgevoerd, zoals de koran het voorschrijft.
Hoeyberghs zijn scheldtirade is daar klein bier tegen.
Ik begrijp wel wat u wilt zeggen, en snap het punt, maar Hoeyberghs is daarom niet minder erg. Hij beroept zich niet op een boek, dat is een verschil , maar zal ongetwijfeld wel door aanhangers van die boeken, wanneer het mannen zijn, sneller steun vinden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 15:49   #270
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik begrijp wel wat u wilt zeggen, en snap het punt, maar Hoeyberghs is daarom niet minder erg. Hij beroept zich niet op een boek, dat is een verschil , maar zal ongetwijfeld wel door aanhangers van die boeken, wanneer het mannen zijn, sneller steun vinden.
Bwah zeg.....Jeff is gewoon een brulboei en een macho.
Miljoenen vrouwen doen in de wereld hun benen wijd voor de kleur van geld.....zo een erge dingen heeft die toch ook weer niet gezegd zeker ?
Vergis U niet......een meerderheid van vrouwen valt voor dit type mannen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 15:49   #271
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik begrijp wel wat u wilt zeggen, en snap het punt, maar Hoeyberghs is daarom niet minder erg. Hij beroept zich niet op een boek, dat is een verschil , maar zal ongetwijfeld wel door aanhangers van die boeken, wanneer het mannen zijn, sneller steun vinden.
heb ik ook niet beweerd, wel zijn gebrek aan consequentie, als het de islam(ieten) betreft, terwijl die dan nog zwaar met overheidsgeld worden gesubsidieerd.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 12 december 2019 om 15:50.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 15:50   #272
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat het UGent groot gelijk heeft.

Als het KVHV toch zo graag Vuil Jefke wil laten vrouwen uitschelden dat ze dan elders een zaal huren.
Allez, dat is een opluchting. Geen enkele vereniging verbonden aan de UGent zal nu dus nog een moslim mogen laten spreken over de islam als een na te volgen doctrine. Goed zo ! Makakken uit de UGent. Kopvodden verboden. Het werd tijd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 december 2019 om 15:51.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 15:53   #273
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ja, Allah ook, maar daar zijn de dadeemelee's stekeblind voor.
zijn bevriende politieke partijen worden ei zo na allemaal bestuurd door islamieten :

- voorzitter Groen
- ondervoorzitter Ecolo
- fractie-voorzitter PS in de Kamer
- fractie-voorzitter SPa in de Kamer
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 15:54   #274
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Er worden nu al zwembaden alleen gereserveerd voor vrouwen......ook sommige fitness clubs zijn op bepaalde momenten alleen toegankelijk voor vrouwen.
Sommige dancings lieten destijds zelfs vrouwen binnen aan halve prijs.

Ik hoor daar weinig mannen hun beklag over doen.

Ik zou wel eens willen zien wat er zoal gaat gebeuren indien ooit een instelling club vrouwen de toegang gaat verbieden ??
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 15:55   #275
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
heb ik ook niet beweerd, wel zijn gebrek aan consequentie, als het de islam(ieten) betreft.
'Zijn' ben ik dat?

Ik heb mijn standpunt over de islam al genoeg gegeven. Ik heb de pest aan religies, maar zolang ze de wet niet overtreden kan/moet je daar niks tegen doen.

Wat er in sommige Islamitische landen gebeurt (oa tov vrouwen) vind ik heel erg en ik steun elk initiatief van onze regering om er iets aan te doen.

Persoonlijk kan ik weinig anders doen dan organisaties zoals Artsen Zonder Grenzen, Amnesty International,... financiëel te steunen.

Een 'algemene' diabolisering van de Islam of een andere 'klassieke' religie, daar ben ik tegen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 16:03   #276
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
'Zijn' ben ik dat?

Ik heb mijn standpunt over de islam al genoeg gegeven. Ik heb de pest aan religies, maar zolang ze de wet niet overtreden kan/moet je daar niks tegen doen.

Wat er in sommige Islamitische landen gebeurt (oa tov vrouwen) vind ik heel erg en ik steun elk initiatief van onze regering om er iets aan te doen.

Persoonlijk kan ik weinig anders doen dan organisaties zoals Artsen Zonder Grenzen, Amnesty International,... financiëel te steunen.

Een 'algemene' diabolisering van de Islam of een andere 'klassieke' religie, daar ben ik tegen.
Logisch ook, tenslotte hangen ze in islamlanden kinderen op omdat ze homo zijn.

Wie kan daar nu iets tegen hebben he Dadelmelee?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 16:03   #277
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
er staan zeker zaken in die tot nadenken aanzetten, daar niet van maar deze passage daar struikel ik toch wel over!

Tot slot nog iets over de achtergrond van Hoeyberghs’ zogenaamde vrouwvijandigheid. Als ik even alle koldereske garnituren terzijde leg, bespeur ik in zijn vertoog een onrust over de algehele feminisering van de samenleving en het weggommen van de vaderfiguur. Dat is wel degelijk een reëel probleem. Sectoren zoals het onderwijs, geneeskunde en paramedische zorg (probeer maar eens een mannelijke psycholoog te vinden) zijn helemaal vervrouwelijkt en zijn de balans kwijt tussen ratio en emotie. In het tijdperk van de schooljuffen (kent er nog iemand een schoolmeester?) zijn labiliteit, vaagheid, het softe en grijze zones de norm geworden, met een evenredige onderwaardering van helderheid, ratio, structuur en, jawel, discipline. Verdwaalde mannen die in die wereld rond lopen hebben geen andere keuze dan mee te feminiseren, ik beklaag hen.

Er is helemaal geen " algemene feminisering van de samenleving" bezig.
Evenmin worden vaderfiguren weggegomd.
Wel kiezen steeds minder mannen en vrouwen voor de klassieke vorm van het huwelijk, en nemen steeds meer vrouwen deel aan de arbeidsmarkt.
Het is niet omdat mannen niet kiezen voor een beroep als psycholoog dat de balans kwijt is tussen ratio en emotie. Dat is puur seksisme, alsof mannen niet emotioneel ( mogen ) zijn en vrouwen minder rationele inzichten hebben.
Aan feminisering dan ook nog " labiliteit, vaagheid, softe en grijze zones verbinden" met als balans " helderheid, ratio en structuur en discipline" als mannelijke eigenschappen, is opnieuw puur seksistisch denken, waarbij vrouwen negatieve eigenschappen worden toebedeeld en mannen positieve.

Uitvergroot krijg je dan een Jef, die aan bescherming en geld van mannen het recht op open benen op eist, vrouwen als overbodig ziet omdat mannen hen wasmachines gaven, en beweert dat vrouwen geen wetenschappers kunnen zijn.
En uitspraken aanhaalt van anderen zoals Boris Johnson die kinderen van alleenstaande moeders tot uitschot van de maatschappij uitroepen.

Het is beleefd verwoord maar wel in het zelfde bedje ziek deze opinie van Johan, omdat het vrouwen dezelfde negatieve eigenschappen toeschrijft als Johan zelf aan haalt en terecht pikken vrouwen dat seksistisch gelul niet meer.
Jammer dat je op het belangrijkste geen woord commentaar hebt gegeven, namelijk over de dubbelhartigheid en dubbele moraal die in dit verband gehanteerd wordt.

Ik geef grif toe dat mannen klootzakken kunnen zijn, maar ik wil de vrouwen niet de kost geven die niet voor mannen moeten onderdoen.
Het is geen geheim dat heel wat dames maar al te graag hun benen open spreiden als ze daarmee hun doel kunnen bereiken. En het is ook geen geheim dat er vrouwen zijn die hun benen weigeren open te doen voor hun eigen man tot ze hem hebben waar ze hem willen hebben: onder hun pantoffels. Het woord "pantoffelheld" komt ergens vandaan.

Wie voldoende hersens heeft begrijpt waar de oorzaak moet gezocht worden voor de frustratie van Hoeyberghs, en brengt begrip op ipv hem op het altaar van de politieke correctheid te radbraken.

Wie Hoeyberghs op de brandstapel wil omdat hij een seksist is moet dringend de Koran én de bijbel lezen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 16:04   #278
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
'Zijn' ben ik dat?

Ik heb mijn standpunt over de islam al genoeg gegeven. Ik heb de pest aan religies, maar zolang ze de wet niet overtreden kan/moet je daar niks tegen doen.

Wat er in sommige Islamitische landen gebeurt (oa tov vrouwen) vind ik heel erg en ik steun elk initiatief van onze regering om er iets aan te doen.

Persoonlijk kan ik weinig anders doen dan organisaties zoals Artsen Zonder Grenzen, Amnesty International,... financiëel te steunen.

Een 'algemene' diabolisering van de Islam of een andere 'klassieke' religie, daar ben ik tegen.
De islam is geen klassieke religie, en zij kan het weten :
Bijgevoegde afbeelding(e)
  
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 16:06   #279
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
'Zijn' ben ik dat?

Ik heb mijn standpunt over de islam al genoeg gegeven. Ik heb de pest aan religies, maar zolang ze de wet niet overtreden kan/moet je daar niks tegen doen.

Wat er in sommige Islamitische landen gebeurt (oa tov vrouwen) vind ik heel erg en ik steun elk initiatief van onze regering om er iets aan te doen.

Persoonlijk kan ik weinig anders doen dan organisaties zoals Artsen Zonder Grenzen, Amnesty International,... financiëel te steunen.

Een 'algemene' diabolisering van de Islam of een andere 'klassieke' religie, daar ben ik tegen.
Hoeyberghs heeft de wet niet overtreden en toch wil je hem op water en brood zetten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 16:07   #280
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Logisch ook, tenslotte hangen ze in islamlanden kinderen op omdat ze homo zijn.

Wie kan daar nu iets tegen hebben he Dadelmelee?
Ik heb juist gezegd dat ik daar tegen ben. Ik doe er ook iets voor in tegenstelling tot al degenen die hier constant op de islam zitten te kakken.

Steun Amnesty International!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be