Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Alle huisdieren zoals honden en katten afmaken ?
Ja 7 20,00%
Neen 22 62,86%
Ander 6 17,14%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2020, 20:13   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens de overheid kan een huisdier het coronavirus niet overdragen. Ik geloof daar geen bal van. Een deurklink of een mens die op minder dan - afhankelijk van waar je woont - 1, 1,5 of 2 meter van je af staat kan het virus wel overdragen. Daarenboven is het virus van een dier afkomstig en op de mens overgedragen. Waarom zou een huisdier het dus niet kunnen overdragen ?

Vanuit het voorzorgsprincipe dienen daarom alle huisdieren afgemaakt te worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Katten afmaken zou in iedere geval een goede zaak zijn voor de natuur, die dan kan herleven als nooit tevoren aangezien katten zowat vanalles doden.
als ik moet kiezen tussen jullie of mijn huisdieren die afgemaakt moeten worden kies ik voor jullie.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 22:33   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En alle deurklinken ook weg.
Op het einde v.d. oorlog haalden de Duitsers alle koperen klinken uit de huizen v.d. Belgen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 22:35   #23
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens de overheid kan een huisdier het coronavirus niet overdragen. Ik geloof daar geen bal van. Een deurklink of een mens die op minder dan - afhankelijk van waar je woont - 1, 1,5 of 2 meter van je af staat kan het virus wel overdragen. Daarenboven is het virus van een dier afkomstig en op de mens overgedragen. Waarom zou een huisdier het dus niet kunnen overdragen ?

Vanuit het voorzorgsprincipe dienen daarom alle huisdieren afgemaakt te worden.
Onze dierenarts zegt dat dieren dit virus in normale omstandigheden NIET overdragen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 22:45   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Katten afmaken zou in iedere geval een goede zaak zijn voor de natuur, die dan kan herleven als nooit tevoren aangezien katten zowat vanalles doden.
Dat is ook waar: in onze omgeving zien we alleen nog enkele kraaien en meeuwen.
Géén andere vogels meer.
Zelfs geen mussen !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 22:54   #25
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb een boontje voor katten. Ze zijn intelligent, elegant en niet zo onnozel als een hond.
Dat is helaas het probleem. Vooral ( domme ) vrouwen zijn weg van katten; ze krijgen affectie van die dieren die ze anders missen en vinden ze toch zo'n mooi ogen en pels hebben. Er is echter een andere kant aan het verhaal, echter daar blijven ze selectief doof en blind voor.

Ik heb niet zozeer een probleem met katten op zich, zolang mensen hun huisdier in hun huis of op hun terrein houden. Hoog tijd dat men hieromtrent eens regels opstelt. En er zijn er veel teveel in Vlaanderen natuurlijk.

Een verplichting tot het dragen van een gekleurde kraag zou ook al veel doen ( reductie vogelvangst met 85 % ) en het verplicht binnenhouden in donker, zeker in het broedseizoen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 23:02   #26
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is ook waar: in onze omgeving zien we alleen nog enkele kraaien en meeuwen.
Géén andere vogels meer.
Zelfs geen mussen !
Zou de oorzaak niet elders te zoeken zijn? Mijn tuin zit vol mussen, vinken, mezen (3 soorten kool-, pimpel- en staartmees), duiven, spreeuwen(vandaag de eerste in groep gezien), zelfs een boomklever en roodborstjes....en toch lopen mijn twee katten in de tuin (met halsband en bel). Nog NOOIT heeft een van beiden een vogel gepakt(kunnen verschalken).
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 23:03   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat is helaas het probleem. Vooral ( domme ) vrouwen zijn weg van katten; ze krijgen affectie van die dieren die ze anders missen en vinden ze toch zo'n mooi ogen en pels hebben. Er is echter een andere kant aan het verhaal, echter daar blijven ze selectief doof en blind voor.

Ik heb niet zozeer een probleem met katten op zich, zolang mensen hun huisdier in hun huis of op hun terrein houden. Hoog tijd dat men hieromtrent eens regels opstelt. En er zijn er veel teveel in Vlaanderen natuurlijk.

Een verplichting tot het dragen van een gekleurde kraag zou ook al veel doen ( reductie vogelvangst met 85 % ) en het verplicht binnenhouden in donker, zeker in het broedseizoen.
Ik zal u eens een gekleurde kraag aansmeren. Of nog beter, een roze spandex malliot.

Katten zijn vrije dieren, net zoals u.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 23:05   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zou de oorzaak niet elders te zoeken zijn? Mijn tuin zit vol mussen, vinken, mezen (3 soorten kool-, pimpel- en staartmees), duiven, spreeuwen(vandaag de eerste in groep gezien), zelfs een boomklever en roodborstjes....en toch lopen mijn twee katten in de tuin (met halsband en bel). Nog NOOIT heeft een van beiden een vogel gepakt(kunnen verschalken).
We hebben een hoopje roodborstjes en een paar vinken in de tuinen rondom ons. In onze eigen tuin hebben we een paar mussen die niet met hun kloten laten spelen. En dat met momenteel "maar" 5 katten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 00:40   #29
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

De diertjes die ik soms in mijn tuin aantref zouden eerder gevaarlijk zijn voor katten zoals possums, wasberen en stinkdieren.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 13:07   #30
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Onze pup smaakte heerlijk.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 13:10   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Onze pup smaakte heerlijk.
Dat kan. Kan u me bij de volgende ook eens uitnodigen, ik wil dat wel eens proeven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 13:48   #32
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zou de oorzaak niet elders te zoeken zijn? Mijn tuin zit vol mussen, vinken, mezen (3 soorten kool-, pimpel- en staartmees), duiven, spreeuwen(vandaag de eerste in groep gezien), zelfs een boomklever en roodborstjes....en toch lopen mijn twee katten in de tuin (met halsband en bel). Nog NOOIT heeft een van beiden een vogel gepakt(kunnen verschalken).
Het probleem van het verdwijnen of sterk verminderen van een aantal vogelpopulaties veel minder gelegen aan katten dan wel aan het drastisch wegvallen van nestgelegenheden, de hedendaagse land- en tuinbouwmethodes en de extreme bevolkingsdichtheid in Vlaanderen dat met een zware erfenis uit het verleden zit: veel te laks inzake urbanisatieregels. Onze open ruimtes zijn grotendeels volgebouwd. Vergelijk maar eens met Nederland en de UK.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 13:49   #33
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Laat die diertjes toch met rust.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 14:13   #34
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het probleem van het verdwijnen of sterk verminderen van een aantal vogelpopulaties veel minder gelegen aan katten dan wel aan het drastisch wegvallen van nestgelegenheden, de hedendaagse land- en tuinbouwmethodes en de extreme bevolkingsdichtheid in Vlaanderen dat met een zware erfenis uit het verleden zit: veel te laks inzake urbanisatieregels. Onze open ruimtes zijn grotendeels volgebouwd. Vergelijk maar eens met Nederland en de UK.
Er lopen hier al honderden jaren katten rond. Katten die vroeger hun kostje moeten vangen ipv de volgevreten bankslapers van vandaag. Nu ineens zijn de katten de schuldigen van het verminderen van het aantal tuinvogels? Ik denk het niet.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 14:14   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Onze pup smaakte heerlijk.
Van aan te likken of van in te bijten?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 14:56   #36
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Er lopen hier al honderden jaren katten rond. Katten die vroeger hun kostje moeten vangen ipv de volgevreten bankslapers van vandaag. Nu ineens zijn de katten de schuldigen van het verminderen van het aantal tuinvogels? Ik denk het niet.
Het verdwijnen van natuurlijke habitats zoals hagen (kijk, die walen zijn nog niet zo dom) en kleine bosjes, beken en dergelijke maakt zeer veel.

Onze industriele landbouw is eigenlijk de hoofdschuldige.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 15:12   #37
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens de overheid kan een huisdier het coronavirus niet overdragen. Ik geloof daar geen bal van. Een deurklink of een mens die op minder dan - afhankelijk van waar je woont - 1, 1,5 of 2 meter van je af staat kan het virus wel overdragen. Daarenboven is het virus van een dier afkomstig en op de mens overgedragen. Waarom zou een huisdier het dus niet kunnen overdragen ?

Vanuit het voorzorgsprincipe dienen daarom alle huisdieren afgemaakt te worden.
COVID19 komt van beesten dus ik geloof wel dat het overdraagbaar is via dieren. Afmaken gaat te ver: we moeten op termijn af van die idolatrie voor dieren en ons meer met ons eigen nageslacht gaan bezighouden (=meer kinderen krijgen).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 15:35   #38
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Als de beestjes niet mogen afgemaakt worden dan de eigenaars. Ik mag niet teveel buiten en dus zit ik hier in mijn flat ofwel in het geblaf ofwel met muziek op. Ik ben onvrij want wens geen van beide en heb stilte nodig om te doen wat ik gaarne doe. Ik kijk al uit om zaterdag terug te mogen gaan werken al betekent dat de kans om corona op te doen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 15:46   #39
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Tip: doe oordopjes in.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 17:13   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Ik ben een hondenmens. Geen kattenmens. Dood aan alle katten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be