Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2008, 18:01   #21
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Jij bent toch niet serieus hé?
Toch wel, het gaat om waarschijnlijkheden alweer.
De kans dat het volledig misgaat is zo klein, dat het verantwoord is het risico te nemen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 20:29   #22
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Ongeacht of dit een gevaarlijk experiment is of niet, de impact van deze zoektocht is niet gering!
De doelstellingen zijn op zijn minst ambitieus, je kan dit experiment niet gelijkstellen met al het voorgaande. Hier mag je gerust spreken van magie, de kennis die hier kan uit voortkomen,.. de creatie van nieuwe elementen

Maar het spel is dus oververhit , het begint beslist niet vanzelfsprekend...Eerst hacken ze de computer van Cern en nu dit.

Toch maak ik mij zorgen, niet onmiddelijk dat het experiment uit de hand zal lopen. Eerder voor wat de mogelijkheden zullen gebruikt worden, de kennis m.b.t. nucelaire energie is zo ook een verhaal met twee kanten...

Het risico is misschien verantwoord maar heeft de mens verantwoordelijkheid?

Laatst gewijzigd door Loki : 19 september 2008 om 20:32.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 21:14   #23
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Toch wel, het gaat om waarschijnlijkheden alweer.
De kans dat het volledig misgaat is zo klein, dat het verantwoord is het risico te nemen.
Meen je dat nu?

Hoe kan je ooooit verantwoorden dat je door je experiment de hele wereld laat vergaan?
Prachtig voorbeeld van hoe wetenschappers onder het mom van de wetenschap de meest irationele beslissingen die de mensheid ooit maakte, nemen. Het is niet omdat zijn door één of andere reden hun zin om te leven hebben verloren, dat ze dit moeten projecteren op de bevolking van een hele planeet en dan maar concluderen dat zij er ook geen problemen mee zouden hebben als ze er mee aan gaan.
Beangstigend dat dit zomaar kan. Het toont mooi aan hoe ver het met de grootheidswaanzin van sommige mensen op deze wereld staat. Dat dit wordt toegelaten en dat er mensen zijn die hier zelfs achter staan (buiten de betrokken wetenschappers) kan ik absoluut niet begrijpen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 september 2008 om 21:17.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 04:20   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik kan maar één reden bedenken die maakt dat dit soort experimenten wordt toegelaten:

de kans dat er werkelijk iets misgaat waardoor er grote schade wordt aangebracht aan de wereld, is onbestaande en een verzinsel van op sensatie gerichte media. Mogelijk zelfs niet doelbewust, namelijk door een slecht begrip van de onderliggende threoriëen waarop men zich baseert.

Kan iemand dit bevestigen?

(Dat zou ik enorm tof vinden. )
We gaan even vergelijken.

Met de LHC wil men een zeer klein deeltje versnellen tot lichtsnelheid, dat even op tempo houden en laten rondtollen in een kleinere binnenring van magnetische velden. dan een ander deeltje versnellen tot lichtsnelheid, maar dan de andere kant op, en dan die tegen elkaar in laten knallen. In de hoop dat de wegspattende brokjes hun geheimen prijsgeven. 1 van die brokjes zou een Higgs Boson moeten zijn, het theoretische deeltje wat massa en/of zwaartekracht veroorzaakt.

Desondanks de enorme energie die in die LHC word losgelaten om dat experiment te doen, valt dat in't niets tegenover planetaire gebeurtenissen.
Een doorsnee orkaan heeft al meer energie in zich. Ik zie door die energie toch geen zwarte gaten of strangelets ontstaan.
Hetzelfde voor deftige aarbevingen of vulkaanuitbarstingen.
De zwaarste waterstofbommen, zoals de Tsar bomba of de Castle Bravo zitten evenzeer ver boven het energieniveau van de LHC.
http://sonicbomb.com/modules.php?nam...howpage&pid=90
http://sonicbomb.com/modules.php?nam...howpage&pid=61
http://sonicbomb.com/modules.php?nam...owpage&pid=236

De aarde is er nog steeds ,en uitgezonderd wat meetbare achtergrondstraling en isotoopjes hier en daar, is er niet al te veel veranderd.

Of nog beter, een doorsnee supernova is zowat de meest gigantische gebeurtenis in het universum, , en ja, dat kan, maar is niet noodzakelijk, een zwart gat creeren. maar evenredig zijn supernova's verantwoordelijk voor alle elementen zwaarder dan waterstof. Dus de zwarte gaten veroorzaakt door de supernova's zijn niet genoeg om intergalatische stofzuiger te wezen om alle zwaardere elemente en al het waterstof op te zuigen.

Maar laat ons eens een doemsday scenario uitdenken.

De 2 elementaire deeltjes, waterstofkernen- 2 protonen dus- worden tegen 2 keer lichtsnelheid frontaal in elkaar gebeukt, en vormen een nieuw deeltje, zonder uiteen te spatten. Een zwart gaatje. Dat heeft bij toeval, 10 keer de zwaartekracht effecten van de 2 protonen tesamen.
Nu hangt dat daar te hangen in een materieloze omgeving, in een set magneetvelden.

Nu, de geleerden meten dit, en houden de magneetvelden actief, en beginnen te denken hoe van dat kreng af te geraken.

Helaas zijn de magneetvelden niet gemaakt om zo'n monstertje lang op zijn plek te houden. dat ding valt in de aarde.... En kan eerst 1 atoompje meepikken, en dan nog een, en dan nog een. En zakt ondertussen naar het middelpunt van de aarde.

Om een lang verhaal kort te maken, een kennis van me, die beter thuis is in quantum mechanica heeft voor de lol uitgerekend hoe lang het zou duren voor de aarde er miserie mee krijgt en vernietigd is. 8 jaar voor er duidelijke vernielingen aangericht worden, 11 jaar vooraleer de integriteit van de aarde in't gedrang komt, en na 12 jaar wenteld onze maan rond een klein zwart gaatje.

We zijn op 5 jaar van't stoomtijdperk in't atoomtijdperk geraakt, op 8 jaar zat er een man op de maan. Ik denk dat we, als we toch zeker zijn van de vernietiging van de aarde door een zwart gat, op een paar maand tijd een setje 8 miljoen tonner Orions kunnen lanceren met hele steden erop.
http://en.wikipedia.org/wiki/Project...ear_propulsion)

http://sonicbomb.com/modules.php?nam...rder=0&thold=0
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 10:41   #25
maf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juni 2007
Berichten: 615
Standaard

Ik hoop dat ze daar in die deeltjesklutser niet een of andere kritische drempel of kritische massa overschrijden, naar boven of naar beneden.

Tenslotte weet je nooit op voorhand wat eruitkomt, bij volkomen nieuw onderzoek...
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 15:20   #26
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik kan maar één reden bedenken die maakt dat dit soort experimenten wordt toegelaten:

de kans dat er werkelijk iets misgaat waardoor er grote schade wordt aangebracht aan de wereld, is onbestaande en een verzinsel van op sensatie gerichte media. Mogelijk zelfs niet doelbewust, namelijk door een slecht begrip van de onderliggende threoriëen waarop men zich baseert.

Kan iemand dit bevestigen?

(Dat zou ik enorm tof vinden. )
Een echt zwart gat haalt haar energie uit massa.
In de experimenten met het LHC is het, laat ons zeggen, weinig waarschijnlijk dat de hele massa van de aarde en al de omliggende planeten en de zon en nog meer in het experiment opgenomen worden.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 15:57   #27
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maf Bekijk bericht
Ik hoop dat ze daar in die deeltjesklutser niet een of andere kritische drempel of kritische massa overschrijden, naar boven of naar beneden.

Tenslotte weet je nooit op voorhand wat eruitkomt, bij volkomen nieuw onderzoek...
Meestal valt dat tegen. De verwachtingen zijn hoog gespannen, maar de natuur werkt tegen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 17:15   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maf Bekijk bericht
Ik hoop dat ze daar in die deeltjesklutser niet een of andere kritische drempel of kritische massa overschrijden, naar boven of naar beneden.

Tenslotte weet je nooit op voorhand wat eruitkomt, bij volkomen nieuw onderzoek...
zoiets gelijk in The Mist?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 17:20   #29
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Ik verbreek even de radiostilte om jullie aandacht te vestigen op dit artikel. Naar mijn mening erg boeiend.

The $6 billion LHC Circus
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 18:53   #30
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Aan jou en andere NWO-fans: door gebruik te maken van antimaterie en dat op te sluiten in een object, kan je iets wel degelijks 'laten zweven' (=zwaartekracht verbreken op die plaats).

(Met dank aan een reportage op NGC. )
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 20:27   #31
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
"Als god wou dat de mens kon vliegen, had ie ons wel vleugelen (sic) gegeven."
Als God wou dat mens intelligentie had, zouden er geen gelovigen zijn.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 20:36   #32
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Als God wou dat mens intelligentie had, zouden er geen gelovigen zijn.
Als God wou dat we Zijn Wil kenden, dan zou Hij wel vaker eens contact opnemen.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 21 september 2008 om 20:37.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 22:02   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Aan jou en andere NWO-fans: door gebruik te maken van antimaterie en dat op te sluiten in een object, kan je iets wel degelijks 'laten zweven' (=zwaartekracht verbreken op die plaats).

(Met dank aan een reportage op NGC. )
Hmmm, ergens is er een communicatieprobleempje in deze uitleg.

Antimaterie, laat ons zeggen een anti-waterstof atoompje, weegt net evenveel als een "gewoon" waterstof atoompje. Niks zwaartekracht negeren.

Eneuh, antimaterie opsluiten in een object, ik hoop dat er leuke magnetische velden zijn die het antimaterie weghouden van materie. Anders heb je een heel leuke bom.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 22:40   #34
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmmm, ergens is er een communicatieprobleempje in deze uitleg.

Antimaterie, laat ons zeggen een anti-waterstof atoompje, weegt net evenveel als een "gewoon" waterstof atoompje. Niks zwaartekracht negeren.

Eneuh, antimaterie opsluiten in een object, ik hoop dat er leuke magnetische velden zijn die het antimaterie weghouden van materie. Anders heb je een heel leuke bom.
Magnetisme heeft alleen effect op bewegende electrische deeltjes. Als er niet-electrisch geladen deeltjes anti-materie ontstaan hebben magnetische velden geen enkel effect. Booooeeem.

Serieus nu: antimaterie ontstaat elke seconde op aarde:
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 23:41   #35
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmmm, ergens is er een communicatieprobleempje in deze uitleg.

Antimaterie, laat ons zeggen een anti-waterstof atoompje, weegt net evenveel als een "gewoon" waterstof atoompje. Niks zwaartekracht negeren.

Eneuh, antimaterie opsluiten in een object, ik hoop dat er leuke magnetische velden zijn die het antimaterie weghouden van materie. Anders heb je een heel leuke bom.
Dat was inderdaad wat er gebeurde.
Dankzij de krachten die hierdoor speelden kon het object waarin die antimaterie zat en werd gehouden vanzelf zweven (en een beetje bewegen ter plaatsen).
Ik was wel verbaasd en ik wist niet dat men al zover stond.
De reportage ging ook over verschillende bommensoorten...
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 00:35   #36
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
't verschil is natuurlijk dat een vliegtuig niet de wereld gaat opzuigen, een zwart gat bvb misschien wel...
ik weet niet precies wat de meest schrikwekkende fabeltjes verhaalden over vliegtuigen destijds
maar men dacht misschien wel iets gelijkaardigs die dagen

over treinen werd ook bv ook een boel gezegd :
- boeren dachten dat hun koeien zo van slag zouden raken door het sissende en stampende monster dat ze nooit meer melk zouden produceren
-die ongehoorde snelheid van wel 38 kilometer per uur! dat zou de adem van de passagiers vast en zeker afknijpen
- etc..

en over de eerste atoombom werd oa gezegd dat ze wel eens de volledige atmosfeer kon laten ontbranden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 00:36   #37
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat was inderdaad wat er gebeurde.
Dankzij de krachten die hierdoor speelden kon het object waarin die antimaterie zat en werd gehouden vanzelf zweven (en een beetje bewegen ter plaatsen).
Ik was wel verbaasd en ik wist niet dat men al zover stond.
De reportage ging ook over verschillende bommensoorten...
Weet je nog hoe die reportage heette?
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 00:43   #38
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik verbreek even de radiostilte om jullie aandacht te vestigen op dit artikel. Naar mijn mening erg boeiend.

The $6 billion LHC Circus
en wat wil je daar nu precies mee aantonen ?
dat de hele moderne wetenschap gebaseerd is op een soort geloof ?
laat het dan nog een soort geloof zijn ...het is wel dankzij dit geloof dat je die 'onzin' in eerste instantie hier kon publiceren

Laatst gewijzigd door praha : 22 september 2008 om 00:44.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 00:45   #39
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als God wou dat we Zijn Wil kenden, dan zou Hij wel vaker eens contact opnemen.
inderdaad een telefoontje naar een mobieltje is nu gauw gemaakt dankzij het geloof wetenschap

wat me meteen aan iets doet denken... volgens mij is het Gods Wil

Laatst gewijzigd door praha : 22 september 2008 om 00:47.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 00:55   #40
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat was inderdaad wat er gebeurde.
Dankzij de krachten die hierdoor speelden kon het object waarin die antimaterie zat en werd gehouden vanzelf zweven (en een beetje bewegen ter plaatsen).
Ik was wel verbaasd en ik wist niet dat men al zover stond.
De reportage ging ook over verschillende bommensoorten...
het hoeft zelfs niet zo ingewikkeld te zijn
een voorwerp met een magneet erin of een voorwep dat een magneet is en een superconductor in het oppervlak van een tafel die men plots sterk laat afkoelen door bv vloeibare stikstof ( hokus-pokus simsalabim ... let there be smoke) is al sinds jaren een bekend goochelaarstruuk
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be