Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2021, 18:09   #1
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard Levensduurte

Ik denk dat we het stilaan niet meer kunnen ontkennen. Als we boodschappen doen (hier in de VS toch althans) merk je dat je voor dezelfde producten dieper in je buidel moet tasten. De prijzen aan de pomp zijn ook gestegen.

Ik denk niet dat er een studie voor nodig is om de oorzaak aan te duiden. Dat de economie op apegapen ligt door het virus of de maatregelen die worden genomen (ik wil daar nu geen polemiek over beginnen). De lonen zijn echter hetzelfde gebleven. De eenmalige stimuluscheque van $2000 die de regering Biden heeft goedgekeurd zal weinig soelaas bieden.

We're in deep shit.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 27 februari 2021 om 18:09.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 06:56   #2
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk dat we het stilaan niet meer kunnen ontkennen. Als we boodschappen doen (hier in de VS toch althans) merk je dat je voor dezelfde producten dieper in je buidel moet tasten. De prijzen aan de pomp zijn ook gestegen.

Ik denk niet dat er een studie voor nodig is om de oorzaak aan te duiden. Dat de economie op apegapen ligt door het virus of de maatregelen die worden genomen (ik wil daar nu geen polemiek over beginnen). De lonen zijn echter hetzelfde gebleven. De eenmalige stimuluscheque van $2000 die de regering Biden heeft goedgekeurd zal weinig soelaas bieden.

We're in deep shit.
Oei slecht nieuws. De Hummers zullen moeten wijken en plaats maken voor 'normale' autootjes. Wat een gezichtsverlies....Uncle sixpack in een Ford Fiesta

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 februari 2021 om 06:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 07:50   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik vrees ook ervoor. Als je alles wat productie is zwaar kapot maakt, en ongeziene massa's geld bijdrukt, zou het eigenaardig zijn dat er geen inflatie is. Met een ongeziene brutaliteit moest men toch wel inhakken op de economie om de inflatie weer aan de gang te krijgen, maar het zou wel eens harder kunnen gaan dat die leerling-tovernaars lief is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 13:53   #4
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Ik heb uit de nasleep van 2008 geleerd dat de centrale planners slimmer geworden zijn dan "massa's geld bijdrukken".
Ik heb daartoe gegevens verzameld die indiceren dat "geld bijmaken" nooit op zich mag worden beschouwd, maar naast geld vernietigen moet worden geplaatst.
Quantitative Easings, van zowel VS als EU overheden, waren in die zin dikke nep: het geld werd elektronisch bijgemaakt maar bleef als "reserves boven vereist reserves" staan, en de centrale banken BELOONDEN, middels een rente hoger dan de marktrente, hun lidbanken om dat zo te laten staan - en dus NIET uit te lenen - prijsinflatoir te maken.
Het echte prijsinflatoire deel, was dus niet het totaal van een QE, maar die specifieke door de centrale bank betaalde rente daarvoor - een kleine fractie.
En nog zo 1 van die vele truken die ik ontdekte: jaren terug werd eens beweerd dat de ECB haar "grote kanon bovenhaalde". De realiteit: de 2 zgn LongTermRefinancingOperations voegden niet toe aan oude, maar VERVINGEN die na afloop termijn oude. Anders gezegd: die oude leningen werden terugbetaald. Het (prijs)inflatoire deel bleef dus spijts dat "grote kanonschot" hetzelfde.

Er is dus iets heel anders gaande: ze maken geld bij, maar vernietigen bestaand geld in die mate dat het verschil uitkomt op hun beoogde prijsinflatie. En dat blijkt ook uit de geldtoename trend: de helling ervan bleef pre-post gewoon dezelfde, de FED poogde dat te maskeren door de reserves boven de vereiste reserves (excess reserves) mee te tellen in de monetaire basis M0, een achterbakse truuk om de valse perceptie van geld bijmaken EN spenderen te helpen.
De dollar brief en munt productie bewees eveneens de valsheid daarvan.

Kortom: het zou helemaal niet eigenaardig zijn dat de "leerling-tovenaars" er nu weer in slagen om een massa bestaand geld te bemachtigen en te vernietigen, opdat hun nieuwe geld zou vervangen ipv toevoegen.
Gewoon door de speculatieve markten, die eigenaars van bestaand geld bezochten in een poging om hun koopkracht te handhaven, te frontrunnen in kopen en verkopen, incluis de prijs/koersniveaus van munteenheden via termijncontracten te manipuleren,
En als laatste stok achter de deur, hebben de centrale planners nog die bankdepositogarantie, die ze sinds pakwer 2011 (hier) jaarlijks duidelijk communiceren naar klanten, terwijl die vroeger een doodgezwegen item waren. Wat hen de legale kans biedt om bij de volgende crisis even met het wisserke te passeren over het 100000+ per bank gedeelte.
Dat ze cash geld zoveel lastiger maakten (in afhalen, terugbrengen en gebruik), onderstreept dat enkel nog eens.

Ik heb bovenstaande piste eerder al opgeworpen,
De nazi's hebben nu een heel nest instrumenten gemaakt waarmee ze financiele transacties in alle vormen kunnen limiteren, rationeren of botweg blokkeren. Die maakten ze met een reden.
Ik heb vorig jaar mijn afhankelijkheden van derden, op vlak van spaargeld en noodzakelijke producten, tot een absoluut minimum gereduceerd.
"Strategische voorraad", van alles.
Niet omdat ik denk dat de wereld gaat vergaan, maar simpel dat de centrale planning de volgende keer wel eens driester te werk zal gaan dan die sisserkes van 2008 en 2011, waar quasi niemand spaargeld verloor.
En zoals gezegd, dat hoeft zelfs niet eens, gewoon alle frontrun posities dumpen en al die spaarders die de voorbije jaren aandelen ed aan decennia hoge recordprijzen kochten, komen in rode tutu's te staan.
Hoe lang is het geleden, amper een bestek weken?, dat ik hier op het nieuws hoorde dat kleine beleggers grote / institutionelen in de problemen brachten door de koersen (incluis goud) op te drijven terwijl die met grote shortposities zaten. Kijk nu eens: koersen terug omlaag. Goud 2 maanden terug gegooid.
En dat laatste is nog een habbekratsje: goud was in 2008 $872 gemiddeld, is nu nog steeds $1733, en de huizenprijzen zijn NIET verdubbeld sinds 2008.
Wat WEL gebeurde over de periode eind 199x en 200x.
Kijk eens naar de S&P500 index.
https://www.finviz.com/futures_charts.ashx?t=ES&p=m1
De huidige piekprijs is > 2 keer zo hoog als de vorige 2 pieken in 2000 en 2007.
Je moet bijzonder misleid zijn om daar nog in te stappen met een termijndoelstelling van langer dan 5 sec.
Maar dit illustreert hoe de "moderne" nazi's opereren op de geldmarkten. Dat klakkeloos geld bijmaken en spenderen, is uit de tijd, dat dient beseft te worden.
Of hoe ogenschijnlijke eigenaardigheden toch verklaringen kunnen hebben.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 13:57   #5
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk dat we het stilaan niet meer kunnen ontkennen. Als we boodschappen doen (hier in de VS toch althans) merk je dat je voor dezelfde producten dieper in je buidel moet tasten. De prijzen aan de pomp zijn ook gestegen.

Ik denk niet dat er een studie voor nodig is om de oorzaak aan te duiden. Dat de economie op apegapen ligt door het virus of de maatregelen die worden genomen (ik wil daar nu geen polemiek over beginnen). De lonen zijn echter hetzelfde gebleven. De eenmalige stimuluscheque van $2000 die de regering Biden heeft goedgekeurd zal weinig soelaas bieden.

We're in deep shit.
Het probleem is dat je te dicht met een vergrootglas zit te kijken, waardoor je blikveld te nauw is geworden en je de kamion mist die je loon/spaargeld wegveegt zonder inflatie.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 14:57   #6
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk dat we het stilaan niet meer kunnen ontkennen. Als we boodschappen doen (hier in de VS toch althans) merk je dat je voor dezelfde producten dieper in je buidel moet tasten. De prijzen aan de pomp zijn ook gestegen.

Ik denk niet dat er een studie voor nodig is om de oorzaak aan te duiden. Dat de economie op apegapen ligt door het virus of de maatregelen die worden genomen (ik wil daar nu geen polemiek over beginnen). De lonen zijn echter hetzelfde gebleven. De eenmalige stimuluscheque van $2000 die de regering Biden heeft goedgekeurd zal weinig soelaas bieden.

We're in deep shit.
Ik denk dat het bij u in de States wel wat anders ligt dan bij ons het geval is.
Maw, het is bij jullie niet alleen Corona dat daar een rol speelt maar ook het Trump-effect van de laatste 4 jaar.
Mijn gedacht.
Wat die premie van 2000$ betreft, daar heb ik ook wat bedenkingen bij.
Wie gaat dat uiteindelijk betalen ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 16:34   #7
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het probleem is dat je te dicht met een vergrootglas zit te kijken, waardoor je blikveld te nauw is geworden en je de kamion mist die je loon/spaargeld wegveegt zonder inflatie.
Ik ben geen econoom he. Ik stel enkel vast dat mijn boodschappen duurder zijn geworden. Niet meer, niet minder.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 16:35   #8
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik denk dat het bij u in de States wel wat anders ligt dan bij ons het geval is.
Maw, het is bij jullie niet alleen Corona dat daar een rol speelt maar ook het Trump-effect van de laatste 4 jaar.
Mijn gedacht.
Wat die premie van 2000$ betreft, daar heb ik ook wat bedenkingen bij.
Wie gaat dat uiteindelijk betalen ?
Dezelfden die altijd het gelag betalen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 17:02   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik ben geen econoom he. Ik stel enkel vast dat mijn boodschappen duurder zijn geworden. Niet meer, niet minder.
Is normaal. Veel komt nu uit de VS zelf en niet meer of minder uit China. Buy American
Alles is overal nu goedkoop opdat het uit China en in mindere mate uit armoe landen komt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 februari 2021 om 17:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2021, 19:14   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

https://www.hln.be/ihln/interview-go...jnen~a891f969/

Citaat:
Weet je hoeveel een smartphone in 1989 zou gekost hebben? Met een camera, kaarten, een encyclope?*die, video’s, een telefoon en heel veel reken?*kracht erin? Zo’n 30 miljoen euro.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 01:39   #11
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vrees ook ervoor. Als je alles wat productie is zwaar kapot maakt, en ongeziene massa's geld bijdrukt, zou het eigenaardig zijn dat er geen inflatie is. Met een ongeziene brutaliteit moest men toch wel inhakken op de economie om de inflatie weer aan de gang te krijgen, maar het zou wel eens harder kunnen gaan dat die leerling-tovernaars lief is.
Dank zij diegenen die in het hospitaal met Corona toekomen en dan nog heel leuk vertellen dat ze van een feestje komen.
Ze zullen de rekening nog wel gepresenteerd krijgen en zouden dan wel eens kunnen bezinnen.
Dit krijgen ze enkel opgelost met inflatie en bijdrukken ..... dus wie nadenkt kent de gevolgen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 01:47   #12
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik ben geen econoom he. Ik stel enkel vast dat mijn boodschappen duurder zijn geworden. Niet meer, niet minder.
Dat is ook hier zo en dan publiceerde Colruyt na de eerste lockdown fier dat ze ca. 30% meer winst gemaakt hadden door de Corona .....
Domme mensen hamsterden, prijzen speelden geen rol meer.
Ik zag er hier enen met de ganse familie samen dan nog en een kruiwagen vol met toiletpapier vertrekken, hoe zot kan je zijn?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 07:14   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Weet je hoeveel een smartphone in 1989 zou gekost hebben? Met een camera, kaarten, een encyclope?*die, video’s, een telefoon en heel veel reken?*kracht erin? Zo’n 30 miljoen euro.

En een brood van 1 kg 44Bfr, een pintje 20Bfr...
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 07:17   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk dat we het stilaan niet meer kunnen ontkennen. Als we boodschappen doen (hier in de VS toch althans) merk je dat je voor dezelfde producten dieper in je buidel moet tasten. De prijzen aan de pomp zijn ook gestegen.

Ik denk niet dat er een studie voor nodig is om de oorzaak aan te duiden. Dat de economie op apegapen ligt door het virus of de maatregelen die worden genomen (ik wil daar nu geen polemiek over beginnen). De lonen zijn echter hetzelfde gebleven. De eenmalige stimuluscheque van $2000 die de regering Biden heeft goedgekeurd zal weinig soelaas bieden.

We're in deep shit.
Als we dat hier in de EU zeggen over de Euro zegt men dat we aan waanbeelden lijden.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 07:24   #15
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Weet je hoeveel een smartphone in 1989 zou gekost hebben? Met een camera, kaarten, een encyclope?*die, video’s, een telefoon en heel veel reken?*kracht erin? Zo’n 30 miljoen euro.

En een brood van 1 kg 44Bfr, een pintje 20Bfr...
Was dat dan zo veel goedkoper in vergelijking met het gemiddeld inkomen van
30 jaar geleden ? Wat kost een pintje nu ? 75 bfr ? En als je wil kan je nu spotgoedkope pintjes kopen bij Colruyt of Aldi ...een blik van 33 cl voor 20 bfr.

Mijn eerste videorecorder kostte in 1981 22000 Bfr een VHS van JVC. Dat was toen bijna een maandloon.

Rond 1983 betaalde ik op zeker moment 35 bfr voor een liter benzine....Weet ik nog heel goed wat ik had toen een BMW 323i en die zoop mij arm

En toen ik in 1978 een eerste lange vlucht boekte naar Thailand betaalde ik rond de 45.000 bfr. Met een beetje geluk heb je nu een retourtje voor minder dan 500 euro.

Het leven op zich is volgens mij niet duurder geworden maar we leven nu veel duurder.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 maart 2021 om 07:33.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 07:34   #16
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

En toen ik in 1978 een eerste lange vlucht boekte naar Thailand betaalde ik rond de 45.000 bfr. Met een beetje geluk heb je nu een retourtje voor minder dan 500 euro.
Uw halve leven speelt zich daar af kennelijk.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 07:57   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Was dat dan zo veel goedkoper in vergelijking met het gemiddeld inkomen van
30 jaar geleden ? Wat kost een pintje nu ? 75 bfr ? En als je wil kan je nu spotgoedkope pintjes kopen bij Colruyt of Aldi ...een blik van 33 cl voor 20 bfr.

Mijn eerste videorecorder kostte in 1981 22000 Bfr een VHS van JVC. Dat was toen bijna een maandloon.

Rond 1983 betaalde ik op zeker moment 35 bfr voor een liter benzine....Weet ik nog heel goed wat ik had toen een BMW 323i en die zoop mij arm

En toen ik in 1978 een eerste lange vlucht boekte naar Thailand betaalde ik rond de 45.000 bfr. Met een beetje geluk heb je nu een retourtje voor minder dan 500 euro.

Het leven op zich is volgens mij niet duurder geworden maar we leven nu veel duurder.
Technologie is dan wellicht wel goedkoper geworden, telefoon, tv, ...basisbehoeften zijn naar mijn gevoel een stuk duurder geworden.
Brood (en het pintje) x3. Zou de wedde van een werknemer met vergelijkbare functie, kwalificaties en ervaring ook een factor drie verhoogd zijn?
Die van ons is vorige week bij de kapper geweest. 150€, 6000BFR....
Nog een voorbeeld?
Toen we net gingen samenwonen konden we een winkelkar vullen voor 1000bfr. Vandaag is voor die prijs zelfs de bodem niet meer gedekt.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 maart 2021 om 08:10.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 09:05   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk dat we het stilaan niet meer kunnen ontkennen. Als we boodschappen doen (hier in de VS toch althans) merk je dat je voor dezelfde producten dieper in je buidel moet tasten. De prijzen aan de pomp zijn ook gestegen.

Ik denk niet dat er een studie voor nodig is om de oorzaak aan te duiden. Dat de economie op apegapen ligt door het virus of de maatregelen die worden genomen (ik wil daar nu geen polemiek over beginnen). De lonen zijn echter hetzelfde gebleven. De eenmalige stimuluscheque van $2000 die de regering Biden heeft goedgekeurd zal weinig soelaas bieden.

We're in deep shit.
Het zijn niet alleen de boodschappen die duurder worden.
Ik merk het aan de jaarlijkse bijdragen facturen voor om het even wat: verzekeringen, mutualiteit, .... energie, water ..
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2021, 23:52   #19
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

inflatie is terug

Vermoed dat de indexaanpassing dit jaar hoger zal uitvallen dan voorspeld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2021, 00:01   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als ge met een dikke hypotheek zit, rejoice. Uw schuld inflateert weg.

Tzal wel staken worden voor loonsverhogingen, met die klote wet uit 96....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be