Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juli 2016, 23:33   #61
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Nog een tip voor de mannen onder ons :

Scheerapparaten zijn vaak zéér duur en ik heb er nog geen enkele goede aangetroffen. Ik heb nog zo'n toestelletje van Philips liggen waarvan ik zelfs nog de koppen had laten vernieuwen, maar het scheerresultaat bleef bedroevend (allesbehalve glad!).
Een scheerapparaat scheert niet zo glad en dien je elke dag te gebruiken voor goed resultaat (bij mij toch). Ik heb sinds kort een Philips die je met scheergel kan gebruiken. Ben ik wel tevreden van. Uiteraard moet je zien wat het beste is voor jezelf. Ik scheer liever met een apparaat 's ochtends om mij niet te snijden als ik half wakker ben.

Citaat:
Ook scheermesjes zijn er in alle vormen en maten, maar de beste ervaring heb ik nog altijd met 2-bladige mesjes. Meerbladige mesjes werken enkel op gladde oppervlakken zoals de wangen, maar kunnen niet goed bij haartjes op de keel. 2-bladige mesjes zijn veel goedkoper, en ze gaan even lang mee!
De huid van je keel trek je toch gewoon effe strak zodat het wel een goed resultaat oplevert? Ik heb het beste resultaat met 3 mesjes. Twee moet ik "herbeginnen". 4 is zijn meerwaarde niet waard bij mij.

Citaat:
Wat het elektrisch "scheren" betreft ben ik inmiddels overgeschakeld naar de Braun Silk-épil 1 (Vandenborre). Die snijdt de haartjes niet af, maar trekt de haartjes uit het gezicht (= epileren) waardoor ze ook langer wegblijven. In het begin was dat pijnlijk, maar eens de gewoonte er is, voel je er niks meer van! Hardnekkige stoppels en zwarte puntjes kan je nadien verwijderen met het pincet. Ik ben sindsdien altijd snel en uiterst proper geschoren en zit niet meer te klooien met mesjes die vooral veel snijwonden opleveren.
Dat is een alternatief en je haartjes zullen ook dunner worden waardoor na verloop van tijd het dus minder pijnlijk is Beetje hetzelfde als waxen.

Niet aan te raden voor mensen zoals ik waarbij waxen voor roodheid zorgt en ontstoken haarzakjes (puntjes/bobbeltjes op je huid). Zeker op je gezicht is dat niet voor iedereen weg gelegd (gevoelige zone).

Citaat:
Ook dingen zoals preshave en aftershave zijn pure geldklopperij die je niet nodig hebt.
Scheergel en aftershave (een voedende aftershave zonder alcohol! of gezichtscreme) is voor mijn huidtype noodzakelijk als ik geen jeuk en irritatie wens te krijgen.

Zo te zien heb jij een huidtype dat heel erg veel kan verdragen. Ik zou het zeker niet aan iedereen aanbevelen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 23:48   #62
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Veel van die spullen die je bij Zeeman koopt, koop je ook gewoon elders in confectiezaken hoor. Het product is hetzelfde, alleen de prijs is x5. Het voordeel bij Zeeman is dat ze verkopen tegen een correcte prijs, je weet ook dat de kleren gemaakt zijn door echte Aziatische arbeiders die nog zeer goedkoop werken.
Zeeman is een typische "meh" winkel. Er is niets mis met de Zeeman maar er is ook niets fantastisch aan de Zeeman. Goed voor basis stukken te kopen als je er toevallig langs komt maar echt mooie kledij ga je er toch ook niet vinden. Prijs kwaliteit wel in orde naar mijn mening maar kleur en ontwerp is wat mij betreft ook een stukje kwaliteit en dan mag het wat sneller kapot gaan voor dezelfde prijs.

Die factor x5 ga ik echt niet mee akkoord. Misschien x2 of x3 tenzij je echt dure merken als Diesel ofzo gaat opzoeken maar die hebben dan weer uitzonderlijke ontwerpen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 11:41   #63
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Voor mij de beste koop : Mephisto.

Hopelijk gaan ze niet aan de kwaliteit morrelen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 14:11   #64
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Veel van die spullen die je bij Zeeman koopt, koop je ook gewoon elders in confectiezaken hoor. Het product is hetzelfde, alleen de prijs is x5. Het voordeel bij Zeeman is dat ze verkopen tegen een correcte prijs, je weet ook dat de kleren gemaakt zijn door echte Aziatische arbeiders die nog zeer goedkoop werken.
Ik ben al twee keer in een Zeeman binnen geweest, telkens om de lelijkste kousebroek te vinden om tijdens carnaval aan te doen. Daar ligt niets dan brol. Wibra is ook zoiets.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 18:34   #65
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Chinese inox.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 06:45   #66
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Nog een brolmerk schoenen tegengekomen: Coconel
Buitenkant is gespoten rubberlaagje.
Laarsje, te zien verkocht voor 40, soms afslag naar 20.
Waarom spuiten ze er iets op dat je er met een vinger zomaar kunt afwrijven waardoor het op niks meer trekt?
Het is dan nog beter om gewoon het eronderliggend textiel te laten zoals het is. Er zijn veel schoenen die gewoon textiel als buitenkant hebben.
Mensen bedonderen, indruk van leder geven, hogere prijs lospeuteren, allicht?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 9 juli 2016 om 06:54.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 07:38   #67
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
"Beïnvloedbaarheid"?
U bedoelt "bedonderbaarheid"?
Wel, ongeacht wat u "doorsnee" mens noemt, dat klopt, namaak is namaak, en moet voor het niet getrainde oog later blijken, na de opgesolferde extra (door vervanging) kost. Daarom begon ik dit onderwerp over brol producten, weet u nog?
U mag het noemen zoals u wil, mensen die zich keer op keer laten "bedonderen" zoals u het noemt die willen blijkbaar niks anders. Het feit dat een Shoe Discount al zeer lang actief is bewijst dit. Ik ken hun producten niet want ik ga er nooit maar volgens u verkopen ze daar regelrechte brol. U meent dus dat zij er al tientallen jaren in slagen om mensen te bedonderen zonder dat ze kopje onder gaan. U beseft dat u zich schuldig maakt aan laster door zoiets te beweren?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Uw aanhoudende mineur / denigrerende praat over gemiddelde mensen / soorten volk, vind ik gewoon saai. Ik heb een positief mensbeeld.
Uw zogenaamd "positief mensbeeld" bestaat uit uw waandenkbeeld dat bepaalde bedrijven mensen aan de lopende band zouden oplichten. U legt de schuld voor 100% bij die bedrijven terwijl volgens u de arme consument er helemaal niks aan kan doen.

Ik noem dit gebrekkige mensenkennis.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Schoenen die de helft kosten van andere zijn niet "spotgoedkoop". Spotgoedkoop = fractie van prijs. Bvb schoenen/botten die je aan 1-2 euro kunt vinden op rommelmarkten, ja zelfs degelijke / kwaliteit.
Kijk naar kringwinkels: alles wat ze verkopen werd ze voor niks gegeven.
Ik zeg altijd dank u tegen diegenen die me zulke koopjes gunnen, en zeg zelfs dat het een weggeefprijs is.
In plaats van mensen dom... hebzuchtig...enz te noemen.
U vergelijkt tweedehandsartikelen met nieuwe artikelen... Kronkelen om gelijk te krijgen noemt men dit ook wel.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik ben gestopt met bepaalde merken te kopen door ervaring. Ik deel die ervaring. Waarom zou een lezer geen rekening houden met ervaring van anderen?
Wat gaan uw reclame marketingjongens doen aan dit onderwerp?
Bleiten in de rand van de marge?
Consumenten domheid en kuddegedrag verwijten?
Correct quoten is blijkbaar nogal moeilijk voor u. Verder bent u zeer flink dat u gestopt bent met bepaalde merken te kopen maar u meent dat anderen zullen stoppen met die merken te kopen omdat u ze waarschuwt? Het publiek van pakweg Shoe Discount zoekt niet naar ervaringen op het net alvorens hun nieuwe schoenen te kopen maar zover had u waarschijnlijk nog niet gedacht.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 19:37   #68
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U mag het noemen zoals u wil, mensen die zich keer op keer laten "bedonderen" zoals u het noemt die willen blijkbaar niks anders. Het feit dat een Shoe Discount al zeer lang actief is bewijst dit. Ik ken hun producten niet want ik ga er nooit maar volgens u verkopen ze daar regelrechte brol. U meent dus dat zij er al tientallen jaren in slagen om mensen te bedonderen zonder dat ze kopje onder gaan. U beseft dat u zich schuldig maakt aan laster door zoiets te beweren?
Ik, heb hier merken, verkocht door Shoe Discount, opgesomd die regelrechte brol zijn. Uw term "laster" vereist leugen.
Als dat niet klopt, dan is uw eigen bewering laster.
Hoe valt leugen / waarheid na te gaan: koop ze. Nieuw. Tweedehands. En zie zelf. Dat is wat ik deed. Wat deed u?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Uw zogenaamd "positief mensbeeld" bestaat uit uw waandenkbeeld dat bepaalde bedrijven mensen aan de lopende band zouden oplichten. U legt de schuld voor 100% bij die bedrijven terwijl volgens u de arme consument er helemaal niks aan kan doen.

Ik noem dit gebrekkige mensenkennis.
Bepaalde bedrijven / merken imiteren kwaliteit om een hogere prijs los te kunnen peuteren dan zonder het imiteren.
Wat u "arme consument" noemt, is gewoon de geviseerde gedupeerde.
En, uw "arme consument", kan er heel veel aan doen: de brol niet kopen, of niet bereid zijn de gevraagde prijs te betalen. Dat vereist het herkennen als dusdanig van "brol". Ik, als "arme consument", kan dus veel doen: gewoon de brol als dusdanig signaleren. Wat ik doe, hier met dit onderwerp. De "power" van informatieverschaffing. De ene consument, die de andere laat weten: opgelet, ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U vergelijkt tweedehandsartikelen met nieuwe artikelen... Kronkelen om gelijk te krijgen noemt men dit ook wel.
Dat deed ik helemaal niet. Het kenmerk "brolmerk" is van toepassing op nieuw, en blijft van toepassing tweedehands en twaalfdehands. Een schoen geproduceerd met een spuitrubberlaagje blijft een schoen geproduceerd met een spuitrubberlaagje. Het is u die... "kronkelt".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Correct quoten is blijkbaar nogal moeilijk voor u. Verder bent u zeer flink dat u gestopt bent met bepaalde merken te kopen maar u meent dat anderen zullen stoppen met die merken te kopen omdat u ze waarschuwt? Het publiek van pakweg Shoe Discount zoekt niet naar ervaringen op het net alvorens hun nieuwe schoenen te kopen maar zover had u waarschijnlijk nog niet gedacht.
Wat ik hier, op dit belgisch internet plaatsje, doe, is zaken publiceren aan het publiek van dit internet plaatsje, wie dat ook moge zijn. U noch ik weten hoeveel mensen hier schoenen hebben gekocht / overwogen van deze merken van Shoe Discount. Of zulke kennissen hebben.

Ik vind mensen die beweringen maken over wat andere mensen wel/niet zouden doen, niet zo flink. Ik heb niet een pretentie om te stellen dat ik weet wat welk publiek wat gaat doen / niet doen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 19:53   #69
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Vandaag tegengekomen op een rommelmarkt: tussen 4 paar schoenen een paar schoenen van brolmerk Trend One, in quasi ongedragen staat. Ik bukte, bekeek ze, en verkoopster zei toen: "ze zijn van echt leer". Ik gaf haar een schoen aan en zei om met haar duim eens over een plekje (putje) op de tip te wrijven zonder te overdrijven. Het plekje werd 2 keer zo groot, je zag textiel, en een zwart veegje op haar duim. Ze wist niet veel meer te zeggen. Ze waren van haar dochter geweest, nieuw, ongedragen, die ze niet meer moest hebben. Snap je?

Sommigen hier, beweren dat sommige kopers geen probleem hebben met brol, zogezegd omdat ze graag wisselen / eens andere dragen.
Wel, deze logica schort: mensen die graag van schoenen wisselen doen dat voor het andere uitzicht.
Wat gaat er eerst verloren bij / door brol: net dat uitzicht.
De rest (zool / hak) van deze schoenen krijgt zelfs de tijd niet om te slijten, want iets is maar zo sterk als de zwakste schakel, en hier is dat: uitzicht.
Ook logisch, immers, wie zou nog schoenen willen dragen met een bekleding die er zo lelijk als de pest uitziet? Ik toch niet. Met wat versleten zolen zou ik wel nog een tijdje doorgaan.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 21:03   #70
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Nog een brolmerk schoenen tegengekomen: Coconel
Buitenkant is gespoten rubberlaagje.
Laarsje, te zien verkocht voor 40, soms afslag naar 20.
Waarom spuiten ze er iets op dat je er met een vinger zomaar kunt afwrijven waardoor het op niks meer trekt?
Het is dan nog beter om gewoon het eronderliggend textiel te laten zoals het is. Er zijn veel schoenen die gewoon textiel als buitenkant hebben.
Mensen bedonderen, indruk van leder geven, hogere prijs lospeuteren, allicht?
Inzake deze, zagen er ongedragen uit maar plekken rubber weg. Heb ze zonet gesloopt. Was niet moeilijk, je kon de zolen gewoon en gemakkelijk lostrekken: er was geen lijm, maar gewoon dezelfde gesproeide rubber als de bekleding, rondom op een 1.5 cm overlap van de bekledingsstof met de zool.
Die plakt natuurlijk veel minder. Een degelijke / en volledig gelijmde schoenzool krijg je maar los door de tip van de zool in een bankvijs te spannen, en je moet hard blijven trekken van begin tot eind, vaak zelfs zo hard dat de zool of bekleding eerder scheurt dan dat het gelijmde loskomt.

De lang-ovalen hakplaatjes zaten vast met 6 1 cm-nageltjes zonder kop. Een soort spiraalvormpje met twee puntjes. Sommige geroest (je kunt ze dan moeilijk naar een kant kloppen om ze eruit te kunnen trekken - ze buigen, de roest geeft meer weerstand doorheen het materiaal).
De binnenkant van het plaatje en uiteinde van de hak zagen er gezaagd uit, alsof het bedrijf een lot (overschot?) onderdelen bedoeld voor andere schoenen had gekocht.
De hakken hadden (zoals meestal) een gegoten holle structuur, met gaatjes-"pijlers" erin voor de bevestiging met het plaatje. Normaal heeft het plaatje dan juist gedimensioneerde en gepositioneerde pennen bovenaan, waardoor het als het ware "plugt" in de hak.
De gaatjes-pijlers van deze waren volgespoten met iets van een ander kleur (bruinachtig, een hars?), allicht om te voorkomen dat er "nageltjes" in een open gat / lucht zouden kunnen worden geschoten (?).
Ik had deze voor niks gehad aan het eind van een rommelmarkt. Het enige dat ik kon recupereren waren de hakplaatjes. Ze waren toch taaie rubber zoals het hoort (schokdempend en redelijk slijt-resistent).
De binnenzolen waren net dezelfde brol, flinterdun, niet los te trekken zonder te scheuren. Tekenend detail: op de plaats van de hak (die vast zat met een kramplaatje en een rivet) zat er (zoals vaak) een wit ovalen stukje mousse (anders kan het ruwe metaal in je vlees snijden). Van 1 van de 2 zat die zelfs > 1 cm buiten het center. 't Moest waarschijnlijk rap af zijn om na "'t werk" te kunnen gaan zuipen.
En dan vertrekt de container met schoenen, productie+transportkost 5 euro of zo, naar 1 of ander land, om daar in een discountwinkel van prijskaartje 40 euro of zo te worden voorzien. En in de soldentijd -50%, maar 20 euro!!!
Haha.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 9 juli 2016 om 21:05.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 06:31   #71
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Brood uit Delhaize na 2 dagen.

Stel me soms voor dat papier zo moet smaken.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 09:16   #72
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Brood uit Delhaize na 2 dagen.

Stel me soms voor dat papier zo moet smaken.
Wat kost het?
In Aldi en Colruyt kost het goedkoopste brood 72 cent. Aldi is constant van eigenschappen, Colruyt durft wel eens te wisselen.
Colruyt is tevens een pest om eraan te raken, 3 op de 5 keer dat ik een filiaal (een 3 tal) binnenkom hebben ze er geen meer, vooral bruin.
Bij Aldi gebeurt dat maar zelden.
Ik denk dat ze bij Colruyt rantsoeneren, zijnde de truuk om te kunnen zeggen dat ze de laagste prijs hebben, en er toch niet teveel van te moeten verkopen aan die laagste prijs.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 19:34   #73
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Inzake Shoe Discount, merk Trend One.
Vandaag iets opmerkelijks: zag in solden (40 cent) een paar Trend One.
Een soort uit de kluiten gewassen model / bottine, zolen van 6 cm naar 4 cm dik aan tip, in één stuk gegoten(?). Zo te zien weinig gedragen. Zat nogal wat stof in. Zachte, wattige textiel gaas / binnenbekleding.
Normaal, als er niks van onderdelen / demonteerbaar aan zit, wil ik zelfs voor 40 cent niet kopen. Brol is brol, en moest ik ze willen doorverkopen dan wil ik ook geen brol verkopen, en ik zit dan enkel met afval.
Maar daar ze er nogal 'zot' (type olifanten) uitzagen kocht ik ze toch.
Binnenin zat een prijsetiket, zwarte tekst (leken op reeks cijfer) was moeilijk leesbaar, maar prijs was wel duidelijk: 32,95 €. Er stond nog een ander, kleiner geschreven getal op, maar er in de winkel niet beter naar gekeken.
Thuis deed ik dat wel, en dat kleiner getal bleek ook een prijs 1329 Bef.
Dat trok mijn aandacht, want dat betekende dat de schoenen meer dan 10 jaar oud zouden zijn.
En inderdaad, nadat ik het etiket er intact uit had gepeuterd, stonden er cijfers op waarvan de laatste een datumformaat hadden, wijzend op jaartal 2002. Wat best kan, want het is dan dat de Euro werd ingevoerd, en de Bef afgevoerd, en de dubbele notatie tijdens de overgang.
Deze Trend One schoenen zijn dus 14 jaar oud.

Ik heb ze eens goed bekeken. Erop zitten wrijven, met een schaar een beetje prikken, en raar maar waar, het materiaal gaf geen krimp. Geen idee of het leder is, maar de buitenbekleding was in plaats van een velletje iets meer dan 1 mm dik, en gestikt met dikke sterke draad. Zelfs een ovaal gestikt achteraan rond een Trend One logo. Bij velletjes / spuitrubber pogen ze zo weinig mogelijk te stikken, of erg fijne draad te gebruiken, ze weten dat het een velletje is en gaatjes het nog brozer gaan maken.
Het kan kunstleder / skai zijn, maar wat het ook is, het is stevig.
Ze zien er zelfs in hun geheel echt degelijk uit, vooral als je in gedachten houdt dat ze minstens 14 jaar oud moeten zijn.

Blijkbaar, bestaat Trend One al > 14 jaar.
En blijkbaar was Trend One ooit kwaliteit.
Nu alleszins niet meer. De prijs die op het etiket stond ligt ongeveer in dezelfde lijn als de prijs nu.
Alleen, vroeger had je er kwaliteit voor, nu heb je er brol voor.
Zo zie je: quasi gelijke prijs, Shoe Discount kon 14 jaar lang tegen hun klanten zeggen dat ze de prijzen niet verhogen, en het zou nog waar geweest zijn ook.
Maar eigenlijk zijn ze stiekem goedkopere / brol materialen beginnen gebruiken. Prijs idem, kost niet. Wegens het vlugger moeten weggooien / vervangen.
Ik denk dat dit een klassieker is, van toepassing op veel producten.
En de dievenbende die we kennen als Overheid, ziet X jaar lang dezelfde prijs, geen indexaanpassing, geen compenserende loonsverhoging.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 21:03   #74
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Het lijkt er sterk op dat de spreekwoordelijke ezel zich blijkbaar meer dan 2 keer aan dezelfde steen heeft gestoten.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 21:20   #75
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het lijkt er sterk op dat de spreekwoordelijke ezel zich blijkbaar meer dan 2 keer aan dezelfde steen heeft gestoten.
Als u wenst dat uw post aan de brol producten wordt toegevoegd dan dient u 1) het product / merk te vermelden en 2) het euvel (ie waarom het brol is).
Totnogtoe kwam u opdraven met lege dozen.
Zo een beetje dezelfde vulling als de "moderne" Trend One schoenen: gespoten blubber.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 21:54   #76
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den-lowie Bekijk bericht
je kan het ook anders zien.

Je koopt elke 6 maand nieuwe schoenen die mooi uitzicht hebben aan een prijsje.

Of je koopt dure schoenen die je 3 jaar moet dragen, veel mensen willen om de 6 maanden iets nieuw.
Dat valt nog wel mee, mits goede keuzes betreft schoenen heb ik een totaal andere aanpak...

De gemiddelde levensduur van elke paar schoenen hangt dan ook grotendeels af voor wanneer je ze wilt gebruiken, bvb ik heb een paar schoenen die ik enkel gebruik bij speciale gelegenheden zoals communies, huwelijk en dergelijke kortom bij feestjes..

Dan heb ik nog een paar schoenen die ik gebruik tijdens de lente zomer en een ander paar voor herfst winter...afhankelijk van het weer gebruik ik ze soms eens omgekeerd maar beiden hebben er al bijna gemiddeld 2 a 3 jaar (afgewisseld gebruik ik ze zes maanden continue) op zitten dus is de levensduur op zes jaar nog schappelijk qua aankoop, vernieuwen doe ik pas wanneer iets begint los te komen en dergelijke meer dus de winterschoenen zijn voor volgende winter goed om weg te doen dus in september ergens ga ik nieuwe winterschoenen moeten vinden en daar doe ik zes jaar / zes maanden over...

1 paar sandalen die nog in perfecte staat zijn twee jaar terug gekocht en nog lang niet versleten of voortdurend gebruikt...

Dan nog paar willekeurige schoenen die ik slechts sporadisch gebruik wanneer ik er zin in heb...maar heb geen overdreven grote schoenenrek staan waar ik de schoenen in show ofzo...per zoveel tijd heb ik aan een paar schoenen om en rond een 10 tal genoeg...valt wel mee hoor !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 12 juli 2016 om 21:58.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 22:41   #77
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Als u wenst dat uw post aan de brol producten wordt toegevoegd dan dient u 1) het product / merk te vermelden en 2) het euvel (ie waarom het brol is).
Als je zelfs al de rommelmarkten afloopt op zoek naar brolschoenen dan mogen we bijna spreken van een fetisj.

Citaat:
Totnogtoe kwam u opdraven met lege dozen.
Zo een beetje dezelfde vulling als de "moderne" Trend One schoenen: gespoten blubber.
Zijn ze nu leeg of gevuld met blubber?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 07:37   #78
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als je zelfs al de rommelmarkten afloopt op zoek naar brolschoenen dan mogen we bijna spreken van een fetisj.

Zijn ze nu leeg of gevuld met blubber?
Ik zoek uw brolposts niet, ik kom ze tegen terwijl ik naar degelijke posts zoek.

Hetzelfde is van toepassing op brolschoenen.

Ik zoek brolschoenen niet, ik kom ze tegen terwijl ik naar degelijke schoenen zoek.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 08:05   #79
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Als u wenst dat uw post aan de brol producten wordt toegevoegd dan dient u 1) het product / merk te vermelden en 2) het euvel (ie waarom het brol is).
Totnogtoe kwam u opdraven met lege dozen.
Zo een beetje dezelfde vulling als de "moderne" Trend One schoenen: gespoten blubber.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 08:14   #80
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Dat valt nog wel mee, mits goede keuzes betreft schoenen heb ik een totaal andere aanpak...

De gemiddelde levensduur van elke paar schoenen hangt dan ook grotendeels af voor wanneer je ze wilt gebruiken, bvb ik heb een paar schoenen die ik enkel gebruik bij speciale gelegenheden zoals communies, huwelijk en dergelijke kortom bij feestjes..

Dan heb ik nog een paar schoenen die ik gebruik tijdens de lente zomer en een ander paar voor herfst winter...afhankelijk van het weer gebruik ik ze soms eens omgekeerd maar beiden hebben er al bijna gemiddeld 2 a 3 jaar (afgewisseld gebruik ik ze zes maanden continue) op zitten dus is de levensduur op zes jaar nog schappelijk qua aankoop, vernieuwen doe ik pas wanneer iets begint los te komen en dergelijke meer dus de winterschoenen zijn voor volgende winter goed om weg te doen dus in september ergens ga ik nieuwe winterschoenen moeten vinden en daar doe ik zes jaar / zes maanden over...

1 paar sandalen die nog in perfecte staat zijn twee jaar terug gekocht en nog lang niet versleten of voortdurend gebruikt...

Dan nog paar willekeurige schoenen die ik slechts sporadisch gebruik wanneer ik er zin in heb...maar heb geen overdreven grote schoenenrek staan waar ik de schoenen in show ofzo...per zoveel tijd heb ik aan een paar schoenen om en rond een 10 tal genoeg...valt wel mee hoor !
Ik meet "levensduur" als "zoveel km ermee gelopen".
Net zoals men bij auto's ook eerder de stand van de km teller hanteert dan het bouwjaar.
Productlevensduur gaat over gebruik, niet over bezit.
De goede - op vlak van kost - keuze van schoen maken, is deze waar de kost per kilometer het laagst is. Kilometers zijn zonder teller of zo natuurlijk wat moeilijk te meten.
Brol zoals bvb het merk (de huidige, zoals ik gisteren ontdekte, waren die van 12 jaar geleden wel degelijk) Trend One, bekleding zijnde een gespoten flinderdun velletje (rubber? polyurethaan?) dat al zonder schuren / ergens tegen schoppen losschilfert op de plaatsen waar de schoen plooit tijdens het lopen, zo af te wrijven, en je dat velletje zomaar kunt afwrijven (met zwarte vinger tot gevolg), en toch nog de helft kosten van merken die 5 keer zo lang/zoveel km toonbaar/draagbaar zijn, hebben eigenlijk een kost die 2.5 keer zo groot is als het degelijke merk.
Anders gezegd: ze zijn 50% goedkoper in prijs, maar 250% duurder in kost.
Met hetzelfde op de kmteller raak je met 2 paar degelijke 10 jaar ver, terwijl je 10 paar van het brolmerk verslijt.

Ik heb denk ik intussen (2-3 jaar her en der okkazies kopen) 30+ paar schoenen, niet om af te wisselen of omstandigheden, maar gewoon als stock. Ik draag schoenen tot ze versleten zijn, vuilbak, volgend paar. Ik heb wel een 3 tal paar dat ik afhankelijk van het nat weer door elkaar gebruik, gewoon om als ze nat zijn een paar andere te hebben totdat ze droog raken.

In de gedachte van als ik ze nu koop moet ik ze niet meer later kopen (en meer betalen en / of meer brol zijn geworden, kijk maar naar die Trend One, blijkbaar waren ze 12 jaar geleden degelijker dan nu. Iemand die in 2002 Trend One schoenen kocht had meer waar voor zijn geld dan iemand die dat nu doet. Een beetje die optiek achter mijn "voorraad".
Dat deed/doe ik trouwens ook voor andere zaken zoals kledij, toestellen, ...
Af en toe eens een miskoop of teveel betaald, maar je leert maar al doende, en de prijs is net zo. Voor de eerste okkazies die ik kocht betaalde ik 25 euro via 2dehands.be. In de gedachte - wetende, nieuw kosten ze 100+ euro. Later begon ik okkaziewinkels af te lopen, en ik vond er voor 7.5 euro.
Daarna rommelmarkten, van 1 tot 7 euro (allemaal degelijk - ja prijzen lopen er erg uiteen haha).
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be