Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een confederatie Nederland-Vlaanderen komen?
Ja, ik wil een confederatie Nederland-Vlaanderen 46 52,87%
Nee, Vlaanderen moet een deel worden van het unitaire Nederland 14 16,09%
Nee, Vlaanderen blijft bij België 16 18,39%
Nee, Vlaanderen moet na zijn onafhankelijkheid geen staatkundige toenadering zoeken tot Nederland 11 12,64%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2018, 14:15   #41
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik mis de optie

'het onafhankelijke Vlaanderen moet Nederland annexeren.'
Van mij mag het, getekend: een Hollandse Nederlander.

Vlamingen zijn historisch bezien Nederlanders (zuidelijke dan) en wij noordelijke. Mocht Vlaanderen het noordelijk annexeren, dan annexeren wij feitelijk onszelf.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 25 mei 2018 om 14:34.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 14:42   #42
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En Kjoe, denk je dat nog mee te maken?
Of ben je realist?
Voortgaand op de gangbare demografische statistieken zit ik zowat rond de gemiddelde leeftijd die de mannetjes bij ons bereiken. Er zou zich dus in België/Belgique een onverwachte politieke schok moeten voordoen waardoor ineens de Vlaamse geesten versneld in de richting van een samengaan met Nederland evolueren. Dan zou ik het misschien nog meemaken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 16:08   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voortgaand op de gangbare demografische statistieken zit ik zowat rond de gemiddelde leeftijd die de mannetjes bij ons bereiken. Er zou zich dus in België/Belgique een onverwachte politieke schok moeten voordoen waardoor ineens de Vlaamse geesten versneld in de richting van een samengaan met Nederland evolueren. Dan zou ik het misschien nog meemaken.
Je bescheidenheid siert je, maar oudstrijders uit WO I moeten hun inherente leeftijd heus niet proberen literair te verbloemen. Dat is niet nodig. Ik denk dat zelfs Manfred het daarmee eens zou zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 16:11   #44
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik mis de optie

'het onafhankelijke Vlaanderen moet Nederland annexeren.'
ik mis de optie 'het afstoten Antwerpen naar Nederland'
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 16:12   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Van mij mag het, getekend: een Hollandse Nederlander.

Vlamingen zijn historisch bezien Nederlanders (zuidelijke dan) en wij noordelijke. Mocht Vlaanderen het noordelijk annexeren, dan annexeren wij feitelijk onszelf.
Geen zorg ! Jullie zijn perfect veilig. De Belgae hebben geen enkele intentie om de Batavieren aan te vallen omwille van territoriale sturm und drang.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 16:13   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
ik mis de optie 'het afstoten Antwerpen naar Nederland' (*)

(*) uiteraard houden we de haven, de rommel zoals de bevolking e.d. mogen ze inderdaad hebben.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 25 mei 2018 om 16:14.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 16:42   #47
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen zorg ! Jullie zijn perfect veilig. De Belgae hebben geen enkele intentie om de Batavieren aan te vallen omwille van territoriale sturm und drang.
Tjonge, bestaan de Batavieren en Belgae dan nog?
Dacht dat we voor het merendeel Frankisch waren, sinds de Merovingen en Karel de Grote....
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 25 mei 2018 om 16:43.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 17:12   #48
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
ik mis de optie 'het afstoten Antwerpen naar Nederland'
En de parking dan?
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 23:36   #49
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp ben jij volgens je eigen definitie wel een rattachist, want "den Diets" is hier tot tweemaal toe binnnengevallen in de vorige eeuw.
Dat is inderdaad om mee te lachen. Vooral dan wetende dat het woord "Nederlands" een lange naamsgeschiedenis kende. Vroeger had men het over Diets, Duits (!) uit te spreken als lange -u want de i verlengde de u, Nederduits, Vlaams en Hollands. Maar zelfs nu nog hebben Duitsers het steevast over Holländisch als ze Nederlands bedoelen, en in het dialekt zoals ik het ken, heeft men het over (schoon) Vlaams, als men Nederlands bedoelt.



https://www.youtube.com/watch?v=CKgZrzIOvnI
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 mei 2018 om 23:57.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 00:17   #50
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
1 Splitsen van België. Heeft wellicht nog steeds geen meerderheid in VL.
2 Confederatie VL & NL. Waarschijnlijk nog minder electoraal enthousiasme daarvoor dan voor punt 1.
Ik sluit mij aan bij de wijze en visionaire (!) woorden van Keizer Charel:

Wij, Karel, bij de gratie Gods Rooms Keizer (…) laten weten aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, dat wij geoordeeld hebben dat het van groot belang is voor onze voornoemde landen (…) dat zij in de toekomst altijd onder eenzelfde vorst zouden blijven die ze in één geheel zou houden, wetend dat hun deling ten gevolge van succesies en erfenissen hun ondergang en ruïne zou betekenen.

Afgescheurd en van elkaar gescheiden zouden zij ten prooi kunnen vallen aan buurstaten (…). Dit zal echter kunnen vermeden worden indien onze landen altijd in het bezit blijven van één vorst die ze als één geheel bestuurt. Gegeven in onze stad Brussel in de maand november van het jaar Onzes Heeren 1549.


Visionair, want de inkt was nog niet opgedroogd en de Frans imperialist begon al te knabbelen aan onze Nederlanden.

Hiermee konsekwent zijnde, ben ik tegen elke vorm van separatisme, vooral tegen het separatisme van 1830, maar ook tegen het separatisme van de Vlaams-nationalisten. Tegenover het herinrichten van België op konfederale basis stel ik voor om meteen de Benelux om te vormen tot een konfederale staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Afschaffen van de NL monarchie. Het zal wellicht nog lang duren vooraleer daar in NL een meerderheid voor is.[/list]
In mijn optiek worden dus alleszins twee van de drie monarchieën afgeschaft waarbij Oranje zijn historische rechten kan laten gelden.
Maar de staatsvorm is uiteindelijk bijkomstig, het gaat om de inhoud. Er moet ook niet per se een republiek komen; met het konfederale Zwitserland als voorbeeld hebben we noch een koning, noch een president nodig.
Vooral in de zuidelijke Nederlanden (maar ook in het noorden) heeft men nooit moeten weten van een sterke heerser en heeft men steeds konfederaal gedacht. Tegen welke vorst zijn wij nooit in opstand gekomen ?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 mei 2018 om 00:38.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 00:36   #51
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Als Nederland en Vlaanderen samen een nieuwe staat worden, kan die staat het best een eenheidsstaat zijn, waarin symbolen (hoofdstad, parlement en dergelijke) evenredig over het vroegere Nederland en Vlaanderen worden verdeeld. Ik sta open voor een confederatie als eerste stap, maar de EU is in feite ook al een confederatie, dus de échte meerwaarde zit hem in een eenheidsstaat.
Inderdaad. De Duitsers hebben toch ook niet gekozen voor een konfederatie tusssen Oost en West.....
Neen, neen: wenn dann richtig.
Het drama dat wij echter kennen is dat Vlamingen, Walen en Luxemburgers niet meer weten dat ze Nederlanders zijn...
En dan heb ik het nog niet over de Franse Nederlanden....
Neen, als Jacob Van Artevelde, Karel de Stoute, Keizer Karel, Willem van Oranje, en al diegenen die zich hebben ingezet voor de Eenheid der Nederlanden zouden terugkomen, ze zouden niet zien dat het goed is.....
Het Nederlandse vaderland ligt er letterlijk gevierendeeld bij.
En inderdaad:
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 mei 2018 om 01:06.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 01:10   #52
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

En inderdaad: Afgescheurd en van elkaar gescheiden zouden zij ten prooi kunnen vallen aan buurstaten
Het is nog maar pas sinds 1870 geleden dat Luxemburg bijna door Napoleon III werd binnengerijfd als prooi. En dan zou het wachten zijn op de volgende Nederlandse dominosteen die zou vallen....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 mei 2018 om 01:15.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 08:16   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De macht terug naar de provincies is beter. En Brabant en Vlaanderen samenvoegen in beide huidige landsdelen. In weet niet wat ik met Limburg aanmoet. Het noorden van Limburg in Nederland behoorde vroeger toe aan Gelderland en het zuiden aan Luik. Kan mij voorstellen dat de Limburgers mogen kiezen voor Luik met opsplitsing of opgaan in de nieuw Nederlandse staat. Zo was het in de tijden van de HRR ook. Luik kan dan met de rest van de Franstaligen kiezen voor Frankrijk. Kunnen de Limburgers alvast hun Frans gaan verdiepen. En Frankrijk heeft niet veel op met niet Franstaligen.
Om welke reden wilt u teruggrijpen naar oude structuren die gebaseerd waren op feodale belangen en niet op het aanvoelen van de actuele inwoners? Denkt u nu echt dat er Limburgers zijn die naar Luik willen terugkeren? Bij de vastlegging van de taalgrens werd de overheveling van Landen naar Brabant op gejuich verwelkomt. Weg van Luik. Het werd als een bevrijding gezien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 08:18   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Ik sluit mij aan bij de wijze en visionaire (!) woorden van Keizer Charel:

Wij, Karel, bij de gratie Gods Rooms Keizer (…) laten weten aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, dat wij geoordeeld hebben dat het van groot belang is voor onze voornoemde landen (…) dat zij in de toekomst altijd onder eenzelfde vorst zouden blijven die ze in één geheel zou houden, wetend dat hun deling ten gevolge van succesies en erfenissen hun ondergang en ruïne zou betekenen.

Afgescheurd en van elkaar gescheiden zouden zij ten prooi kunnen vallen aan buurstaten (…). Dit zal echter kunnen vermeden worden indien onze landen altijd in het bezit blijven van één vorst die ze als één geheel bestuurt. Gegeven in onze stad Brussel in de maand november van het jaar Onzes Heeren 1549.


Visionair, want de inkt was nog niet opgedroogd en de Frans imperialist begon al te knabbelen aan onze Nederlanden.

Hiermee konsekwent zijnde, ben ik tegen elke vorm van separatisme, vooral tegen het separatisme van 1830, maar ook tegen het separatisme van de Vlaams-nationalisten. Tegenover het herinrichten van België op konfederale basis stel ik voor om meteen de Benelux om te vormen tot een konfederale staat.
Zei Jan Decleir niet gisteren in het journaal, niet zonder enige beroering in zijn stem: "De Verenigde Nederlanden, het had toch prachtig kunnen zijn voor ons allemaal?"
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 12:27   #55
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Om welke reden wilt u teruggrijpen naar oude structuren die gebaseerd waren op feodale belangen en niet op het aanvoelen van de actuele inwoners? Denkt u nu echt dat er Limburgers zijn die naar Luik willen terugkeren? Bij de vastlegging van de taalgrens werd de overheveling van Landen naar Brabant op gejuich verwelkomt. Weg van Luik. Het werd als een bevrijding gezien.
Veel Vlamingen hebben bij een confederatie Vlaanderen Nederland misschien het gevoel geannexeerd te worden door de Hollandse provincies. Een confederatie Vlaanderen Nederland zal dit gevoel niet wegnemen. Daarom ook hereniging Brabant, Vlaanderen en limburg in beide landsdelen, daarmee zal de macht zuidelijker komen te liggen. Voor mij staat het nog open hoe de verhouding confederatie en unitair moet zijn. Ik ken de valkuilen.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 26 mei 2018 om 12:31.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 12:30   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Veel Vlamingen hebben bij een confederatie Vlaanderen Nederland misschien het gevoel geannexeerd te worden door de Hollandse provincies. Een confederatie Vlaanderen Nederland zal dit gevoel niet wegnemen. Daarom ook hereniging Brabant, Vlaanderen en limburg in beide landsdelen, daarmee zal de macht zuidelijker komen te liggen.
Ik denk niet dat de Brabantse Nederlanders opgeslokt willen worden door een numeriek sterker geheel uit het zuiden (de provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 12:32   #57
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk niet dat de Brabantse Nederlanders opgeslokt willen worden door een numeriek sterker geheel uit het zuiden (de provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant).
En daar vergist u zich lelijk in. Ik werk veel met Brabanders samen en de meesten zien dit graag.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 26 mei 2018 om 12:39.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 12:45   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
En daar vergist u zich lelijk in. Ik werk veel met Brabanders samen en de meesten zien dit graag.
Ik twijfel daar sterk aan. Daarnaast zie ik geen reden tot het herstel van feodale entiteiten. Welke relevantie hebben die in onze tijd eigenlijk nog? Als u consequent bent zou u trouwens ook het noorden en oosten van Nederland moeten hertekenen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 13:03   #59
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zei Jan Decleir niet gisteren in het journaal, niet zonder enige beroering in zijn stem: "De Verenigde Nederlanden, het had toch prachtig kunnen zijn voor ons allemaal?"
Welke zender, kwestie van dat te kunnen herbekijken....?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 mei 2018 om 13:05.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 13:30   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Welke zender, kwestie van dat te kunnen herbekijken....?
Onderwerp 15 Theaterconcert "Egmont"

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/het-jou...-a428182900e8/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be