Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een confederatie Nederland-Vlaanderen komen?
Ja, ik wil een confederatie Nederland-Vlaanderen 46 52,87%
Nee, Vlaanderen moet een deel worden van het unitaire Nederland 14 16,09%
Nee, Vlaanderen blijft bij België 16 18,39%
Nee, Vlaanderen moet na zijn onafhankelijkheid geen staatkundige toenadering zoeken tot Nederland 11 12,64%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2018, 22:18   #641
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Kijk! Daaraan ziet ge het: de Nederlanders komen met zichzelf niet overeen!!
Aha. In België is iedereen katholiek en stemmen we allemaal voor de CD&V. Is het dat wat dus bedoelt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 22:21   #642
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hilarisch wordt het als u beweert dat de Vlamingen van die feestdag houden. Als ik u als voorbeeld neem, is het daarmee wel erg gesteld, want u weet niet eens welke naam de kerkelijke feestdag op 15 augustus draagt. Alvast niet "Onze-Lieve-Vrouw Hemelvaart"!
O jéééééééééé.
Wat een kruiende standafgang....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 september 2018 om 22:24.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 22:26   #643
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Om te beginnen zijn de meeste van die feestdagen achterhaald en betekenen in de praktijk gewoon een dag extra verlof.
Zodoende gaat men daar wel kompromissen over vinden.
Andersdoende hoeven we niet per se dezelfde feestdagen te hebben...
De Duitse Länder hebben ook niet allemaal dezelfde feestdagen.
Dat is dus allemaal het minste probleem.
Die opmerking van Strandkruier laat toch wel zien hoe ver hij wel afstaat van de werkelijkheid. In Zwitserland bestaan er overwegend katholieke en protestantse kantons. 8 december is een officieel feest in Wallis, maar niet in Genève. Wallis is katholiek; Genève protestant.

Is er nu daardoor sprake van een breuk in de Zwitserse bond?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 22:37   #644
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Aan mijn voorbeeld alleen al ziet ge al dat de scheiding der geesten in de Nederlanden ten tijde van de opkomst van het Protestantisme de grootste muur is die er ooit tussen onze gebieden is opgerezen.
Dit is totaal onwaar. De hardste kern van het protestantisme is in de zuidelijke Nederlanden ontstaan, meer bepaald in de Westhoek en in de streek van wat nu de Vlaamse Ardennen wordt genoemd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 22:37   #645
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die opmerking van Strandkruier laat toch wel zien hoe ver hij wel afstaat van de werkelijkheid. In Zwitserland bestaan er overwegend katholieke en protestantse kantons. 8 december is een officieel feest in Wallis, maar niet in Genève. Wallis is katholiek; Genève protestant.

Is er nu daardoor sprake van een breuk in de Zwitserse bond?
Precies! Strandkruier is een typisch internetforumvoorbeeld van iemand die een vooropgezet idee heeft en dan gaat hineinräsonieren om dat idee te verdedigen.
In dit voorbeeld is Dietsland de te slagen hond en dan gaat men op zoek om stokken te vinden om die hond te kunnen slaan. De gevonden feestdagenstok is daarbij inderdaad hilarisch.
Met zo iemand is geen zinvolle diskussie mogelijk; zijn ploeg zal altijd de beste zijn, ook al verliest ze.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 september 2018 om 22:40.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 22:56   #646
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard Weg met het separatisme !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Bart de Wever heeft gelijk dat splitsing de enige mogelijkheid is om Vlaanderen de trots van een leeuw te geven.
En confederatie met Nederland zie ik er niet van komen en intensief samenwerken in Europa is al genoeg.
Niet splitsing is de mogelijkheid om Vlaanderen de trots van een leeuw te geven! Maar hereniging !

Vlaanderen, en zo noemde men vroeger notabene de ganse Nederlanden, zal pas dan echt leeuwetrots mogen zijn: trots op zij hervonden plaats in de Nederlanden.



https://www.youtube.com/watch?v=CKgZrzIOvnI
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 september 2018 om 23:20.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 23:59   #647
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
De splitsing van België zal dus nooit de redding van Vlaanderen worden.
Daar zijn we het dus over eens....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Trouwens, waarom confederalisme?
Omdat de Nederlanden nu eenmaal een konfederale traditie hebben en dat van 1464 tot we in 1795 voor 20 jaar Fransen moesten worden.
De afgevaardigden van onze provinciale "staten" van de gewesten der Nederlanden kwamen bijeen in de Staten-Generaal.
Toen in het noorden de Republiek der 7 Verenigde Nederlanden werd opgericht was dat ook een konfederale staat.
In onze Spaanse en Oostenrijkse Nederlanden bleven de Staten-Generaal ook bestaan in hun oude rol van representatieve vergadering ten overstaan van de koning, en later de keizer.
In 1790 toen we de Oostenrijkers verjoegen werd bij ons " de Verenigde Nederlandse (!) Staten" opgericht, weeral ...een konfederale staat.
Het VKN was geen konfederale staat...en die bleef dan ook niet bestaan.

Mijn ideale staatsvorming bestaat uit een konfederatie met drie komponenten:
Dietsland, Wallonië, en de Duitstaligen ( de Oostkantons) en Luxemburg.
Eventueel een vierde Friese komponent erbij.
Jacob Van Artevelde, Filips de Goede, Karel de Stoute, Keizer Karel, Willem de Zwijger, en al diegenen die de Nederlanden gestalte gaven zullen glimlachen in hun graf en zien dat het terug goed is....
En de eeuwenoude aarts- en erfvijanden der Nederlanden: de Franse imperialistsen zoals, Philippe Le Bel, Lowie Kators en andere Napoleons zullen zich omdraaien in hun graf. Want nu liggen de gedesïntegreerde Nederlanden en als hapklare brokjes bij, het scheelde inderdaad niet veel of Napoleaon III was in 1870 bijna weg met Luxemburg.

Onze Geopoltieke Grootsheid moet hersteld worden door weerwraak te nemen op de geschiedenis. En we hebben er niemand voor nodig , we zouden het alleen kunnen... Alleen de Franse Nederlanden die zijn we natuurlijk kwijt en die komen nooit nog terug....en ik tussen zal de man uit Assenede maar oreren dat Hollanders zus zijn en wij zo.....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 september 2018 om 00:26.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 07:42   #648
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het beste lijkt mij op zijn gedaas niet meer te reageren. Hopeloos geval...
Aan de hoeveelheid geblaat dat er nog gevolgd is op uw bericht, hier, moet ik helaas vaststellen dat jullie daar nooit zullen aan toe komen. Dat is iets wat jullie nog zullen moeten leren. Laat dus de kurken op de champagneflessen voorlopig nog maar 'n beetje zitten!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 09:46   #649
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Bovendien zal de economische aantrekkelijkheid voor Noord-Frankrijk, West-Duitsland en zelfs heel Frankrijk en voor Wallonië volledig wegvallen.
Kan je dat aannemelijk maken? Dat lijkt me namelijk nogal 'sterk'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Omdat wij in handen zullen vallen van de Nederlanders!
want die landen investeren niet in Nederland?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Het Franstalige zuiden (landen als Zwitserland en Luxemburg inbegrepen) zal al zijn investeringen in Vlaanderen terugtrekken en Vlaanderen zal daardoor terug een achterlijk gebied vormen.
Heb je daar een aanwijzing voor?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik zeg NEEN aan een unie met Nederland!!!
Dat mag. Zelfs op basis van drogredenen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 09:57   #650
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
want die landen investeren niet in Nederland?
Uit een rapport van vorig jaar komt tot uiting dat Nederland als een van de stabielste landen wordt beschouwd. In de rangorde na Zwitserland. Om welke reden zou een investeerder zo'n stabiel land links laten liggen? De feiten tonen trouwens aan dat Strandkruier de bal hier volledig misslaat: de laatste tijd heeft België al meerdere keren naast de boot gegrepen. De grote distributie koos al meer dan eens voor Nederland, alhoewel de Belgische en Vlaamse overheden er alles aan deden om die investeerders aan onze kant van de grens te trekken.

https://www.rtlnieuws.nl/algemeen/ec...and-ter-wereld
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 10:04   #651
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Aan de hoeveelheid geblaat dat er nog gevolgd is op uw bericht, hier, moet ik helaas vaststellen dat jullie daar nooit zullen aan toe komen. Dat is iets wat jullie nog zullen moeten leren. Laat dus de kurken op de champagneflessen voorlopig nog maar 'n beetje zitten!
Overduidelijk een repliek van iemand die opgehouden heeft enige ratio in het debat te houden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 12:15   #652
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Kan je dat aannemelijk maken? Dat lijkt me namelijk nogal 'sterk'.
Indien het niet aannemelijk was dan zoudt gij mij niet gevraagd hebben om het aannemelijk te maken. Dan zoudt gij gewoon gezegd hebben dat het niet aannemelijk was.
Een doorsnee Vlaming is zo geen "leuteraar" gelijk 'n Ollander, om 'n keer een Ollandsch woord te gebruiken.

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 12:19   #653
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Indien het niet aannemelijk was dan zoudt gij mij niet gevraagd hebben om het aannemelijk te maken. Dan zoudt gij gewoon gezegd hebben dat het niet aannemelijk was.
Een doorsnee Vlaming is zo geen "leuteraar" gelijk 'n Ollander, om 'n keer een Ollandsch woord te gebruiken.
Kijk eens aan, daar is onze "Ollanderhater" weer met de zoveelste veralgemening.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 12:32   #654
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Amerikaans- en Brits-Engels verschillen veel sterker van elkaar dan AN uit Nederland en uit Vlaanderen. In de Angelsaksische wereld doet men echter niet zo moeilijk over die verschillen. Sommige belgicisten daarentegen kloppen die graag op om de kloof met Nederland te vergroten.

In meerdere Vlaamse programma's komen Nederlanders voor. Dan zie ik plotseling geen ondertitels. Blijkbaar valt het dus allemaal best mee met die verschillen die u toch zo graag benadrukt.
Dat is inderdaad zo. En dit geldt evenzeer voor de grote uitspraakverschillen binnen de UK zelf. Een nichtje van mij is gehuwd met een hier verblijvende Schotse expat. Wanneer we elkaar ontmoeten slaat hij graag een praatje. Nu, zonder aanstellerig te willen zijn, mijn kennis van het Engels is zeer behoorlijk. Maar dat neemt niet weg dat ik, bij het luisteren naar onze Schotse George, mij telkens moet inspannen om de man te begrijpen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 12:50   #655
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is inderdaad zo. En dit geldt evenzeer voor de grote uitspraakverschillen binnen de UK zelf. Een nichtje van mij is gehuwd met een hier verblijvende Schotse expat. Wanneer we elkaar ontmoeten slaat hij graag een praatje. Nu, zonder aanstellerig te willen zijn, mijn kennis van het Engels is zeer behoorlijk. Maar dat neemt niet weg dat ik, bij het luisteren naar onze Schotse George, mij telkens moet inspannen om de man te begrijpen.
Dat is maar al te waar. In een ver verleden was ik ooit op een internationaal katholiek congres in Rome. Mij is het heel sympathieke contact met iemand uit Schotland bijgebleven. In het begin had ik wel alle moeite van de wereld om de man te begrijpen. Oxford English spreken wordt in het VK door grote lagen van de bevolking als "bekakt" beschouwd. "Speaking posh" is niet altijd een compliment, verre van zelfs.

Voor wie de prachtige reportagereeksen Coast of The Story of British Isles heeft gezien, weet dat zelfs de BBC niet (langer) moeilijk doet over regionaal getint Engels. Neil Oliver presenteert die programma's immers in een onmiskenbare Schotse tongval en zelfs met overeenkomstige woordenschat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 13:30   #656
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is inderdaad zo. En dit geldt evenzeer voor de grote uitspraakverschillen binnen de UK zelf. Een nichtje van mij is gehuwd met een hier verblijvende Schotse expat. Wanneer we elkaar ontmoeten slaat hij graag een praatje. Nu, zonder aanstellerig te willen zijn, mijn kennis van het Engels is zeer behoorlijk. Maar dat neemt niet weg dat ik, bij het luisteren naar onze Schotse George, mij telkens moet inspannen om de man te begrijpen.
Gaat Schotland, na de Brexit, nog bij Engeland blijven? Vraagt hem dat eens!! Zo goed botert dat daar ook niet, tussen de Engelsen en de Schotten, hé?

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 13:40   #657
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Gaat Schotland, na de Brexit, nog bij Engeland blijven? Vraagt hem dat eens!! Zo goed botert dat daar ook niet, tussen de Engelsen en de Schotten, hé?
Hebt u de resultaten van het referendum in Engeland eens apart bekeken? Zelfs de Engelsen onder elkaar zijn het er lang niet zo over eens.

Mocht er nu een referendum komen, dan ziet het ernaar uit dat de tegenstanders van de EU geen meerderheid meer halen in Engeland.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 14:07   #658
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is inderdaad zo. En dit geldt evenzeer voor de grote uitspraakverschillen binnen de UK zelf. Een nichtje van mij is gehuwd met een hier verblijvende Schotse expat. Wanneer we elkaar ontmoeten slaat hij graag een praatje. Nu, zonder aanstellerig te willen zijn, mijn kennis van het Engels is zeer behoorlijk. Maar dat neemt niet weg dat ik, bij het luisteren naar onze Schotse George, mij telkens moet inspannen om de man te begrijpen.
Ieder land en iedere taal heeft uitspraak-verschillen.
Het zou vreemd zijn als dat niet zo was.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 14:16   #659
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Ieder land en iedere taal heeft uitspraak-verschillen.
Het zou vreemd zijn als dat niet zo was.
Zeker dadde! Toen ik nog een kind was moest ge zelfs nog geen 20 km ver reizen om die verschillen in uitspraak al te horen. Ja, hier in Vlaanderen! Nu is dat al veel veranderd.

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 15:00   #660
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Ieder land en iedere taal heeft uitspraak-verschillen.
Het zou vreemd zijn als dat niet zo was.
Iets wat de onderlinge verstaanbaarheid vaak niet in de weg staat. En zelfs daar waar dialecten zo goed als onverstaanbaar worden, betekent dat nog niet dat er geen gemeenschappelijke identiteit bestaat.

Alemannische Zwitsers zijn dan wel gewoon aan dialect, maar iemand uit Bern heeft vaak alle moeite van de wereld om iemand uit het Saasdal te begrijpen. Dat is zo'n apart dialect - door eeuwen afzondering - dat de meeste Duitstaligen er voor passen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be