Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2012, 06:21   #61
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Dat men egoisten kweekt die economisch moeten presteren ten koste van alles , men leert mensen rationeel handelen e denken op een schaamteloze manier waarbij geen enkele rekening dient gehouden te worden met morele waarde . Je mag menselijke dramas veroorzaken , mensen bedriegen , bestelen , een product aansmaren , een uitzuigcontract verkopen , verkoopstechnieken aanleren die meer op valsstrikken lijken dan op eerlijk handelen enz , alles om de cijfertjes , en het menselijk leed is ondergeschikt aan de poen in eigen zakken .

Zo rationeel schaamteloos competitief wordt je gemaakt op de hoge school ,
je wordt handig gemaakt in het kloten van uw medemens .
Waarom dat anti-intellectualisme? Bent U ooit naar de hogeschool of universiteit geweest? Want ik heb dusdanig niets gemerkt van de sfeer die U beweert die daar hangt.

Ik beschouw moraliteit als iets zeer rationeel. Ik zie niet waarom die tegenstrijdig zouden moeten zijn. Het is overigens uit rationele zelf-intresse dat je anderen best geen kwaad aan doet. Geen mens is een eiland. Rekening houden met andere mensen is compleet rationeel.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 09:57   #62
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waarom dat anti-intellectualisme? Bent U ooit naar de hogeschool of universiteit geweest? Want ik heb dusdanig niets gemerkt van de sfeer die U beweert die daar hangt.

Ik beschouw moraliteit als iets zeer rationeel. Ik zie niet waarom die tegenstrijdig zouden moeten zijn. Het is overigens uit rationele zelf-intresse dat je anderen best geen kwaad aan doet. Geen mens is een eiland. Rekening houden met andere mensen is compleet rationeel.
Er zijn wel degelijk richtingen in hoge scholen en universiteiten waar zulk een mensbeeld wordt op en aangehangen dat de studenten na het eerste jaar zeer asociaal beginnen denken en handelen. De economische richtingen namelijk. Daar zijn serieuze studies en experimenten rond gedaan. Het morele besef van mensen in die richtingen laat het na een tijdje serieus afweten. Egoïsme wordt daar duidelijk aangeleerd blijkt uit de experimenten.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 14 mei 2012 om 10:02.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 14:57   #63
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
=> Bindend Referendum Op Volksinitiatief

Al de rest zijn lapmiddelen die steeds weer door de particratie onschadelijk gaan gemaakt worden.
Als ge met een degelijke oplossing komt dan wordt het ineens héél stil
Al wat ze hier "uitvinden" bestaat al in Zwitserland en de helft van de staten in de US. (California vierde verleden jaar 100 jaar Directe Democratie)
http://en.wikipedia.org/wiki/Initiat..._United_States


Paul
__________________
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 17:30   #64
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Er zijn wel degelijk richtingen in hoge scholen en universiteiten waar zulk een mensbeeld wordt op en aangehangen dat de studenten na het eerste jaar zeer asociaal beginnen denken en handelen. De economische richtingen namelijk. Daar zijn serieuze studies en experimenten rond gedaan. Het morele besef van mensen in die richtingen laat het na een tijdje serieus afweten. Egoïsme wordt daar duidelijk aangeleerd blijkt uit de experimenten.
Hoe meet je moreel besef dan? Jouw moraliteit is bijvoorbeeld de mijne niet.

Egoïsme is an sich niet slecht. Wij handelen vaak helpend voor anderen uit egoïsme. Dat is 'rational self-interest'. Als ik jouw help, help jij mij miscchien later en dan zijn wij beiden beter af. Niets irrationeel aan.

In tegenstelling, altruïsme is soms destructiever dan egoïsme.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 mei 2012 om 17:30.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 17:44   #65
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Heb Villa Politica genoeg gevolgd om te weten dat 9/10 politici die daar zitten toch gewoon met hun GSM bezig zijn. En als het echt over zaken van macht gaat, ben ik ervan overtuigd dat politiekers weiig oren hebben naar ideeen die hun macht inperken.
Maar goed, ik zou het toch proberen als ik de kans kreeg.

Ik zou iets willen brengen over de absurditeit van onze schuld-gebaseerde geldeconomie, dat schuld uit geld en geld uit schuld creëert, hoewel zoiets waarschijnlijk langer als 5 minuten duurt... Ik kan nog een aantal dingen bedenken, maar weinigen die ik voldoende zal kunnen beargumenteren in 5 minuten. Ik heb namelijk nogal controversiële ideëen (legalisatie van alles drugs, recht op wapenbezit).

In 5 minuten kan ik wel uitleggen waarom de monarchie zo vlug mogelijk afgeschaft moet worden denk ik, hoewel dat geen origineel idee is. Dat lukt me wel op zo'n korte tijd. Vanuit praktisch standpunt zal ik daarvoor gaan denk ik.

Of misschien waarom de inkomstbelasting vervangen moet worden door een geo-ische land value tax, hoewel 5 minuten weer nipt wordt dan.

Mag ik ook een vraag aan het Parlement stellen? In dat geval wil ik vragen hoeveel belastingsgeld er gaat naar het betalen van intrest op leningen die de Staat aangaat (inclusief de creatie van nieuw geld door de ECB), met andere woorden, geld dat rechtstreeks in de zak van bankiers gaat. Ik denk dat die vraag alleen al veel mensen aan het denken kan zetten.

Leuke thread trouwens! Ik keer waarschijnlijk nog wel terug met andere ideëen binnen een paar uurtjes ofzo
Vergeleken met de hele poespas van kontendraaiers en glade palingen die hun zakken vullen via de zogenaamde democratie , is de monarchie nog het best aangewezen om overeind te blijven . dan hebben we nog een klein beetje aanzien in het buitenland . De politiek zou beter eerst een bewijzen dat ze er zelf iets van bakken voor ze daar op zitten te kakken .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 17:47   #66
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waarom dat anti-intellectualisme? Bent U ooit naar de hogeschool of universiteit geweest? Want ik heb dusdanig niets gemerkt van de sfeer die U beweert die daar hangt.

Ik beschouw moraliteit als iets zeer rationeel. Ik zie niet waarom die tegenstrijdig zouden moeten zijn. Het is overigens uit rationele zelf-intresse dat je anderen best geen kwaad aan doet. Geen mens is een eiland. Rekening houden met andere mensen is compleet rationeel.
Je kan er toch niet naast kijken he dat vandaag mensen competitief egoistisch in het gereel moeten lopen en hun medemens ondermijnen om cijfertjes te halen . ben je blind ?

Hoe groter de haai , hoe meer promotie .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 17:56   #67
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Je kan er toch niet naast kijken he dat vandaag mensen competitief egoistisch in het gereel moeten lopen en hun medemens ondermijnen om cijfertjes te halen . ben je blind ?

Hoe groter de haai , hoe meer promotie .
En dit is eigen aan een hogere opleiding? Ik heb je in deze draad beroeps- en technisch-onderwijs zien prijzen voor het leren van een vak.
Ik weet niet hoe lang geleden het is geweest dat U nog op de schoolbanken zat, maar zo'n 10 jaar geleden, toen ik wel op de schoolbanken zat in het midden van het middelbaar, was het toch anders. De meesten in het beroeps-onderwijs waren bij gebrek aan een beter woord 'crapuul' dat uit het ASO of TSO (al dan niet na beide doorlopen te hebben) was gestampt wegens slecht gedrag of geen klop doen (en ik wil niet veralgemenen, groot respect voor wie hierbuiten valt). Als er een klas was die op uitstap gepakt werd met drugs,of aan het vechten was op de speelplaats of anderen aan het intimideren waren, of aan het rondhangen waren buiten de schoolpoort op iedereen te roepen, dan waren het 9/10 keren een beroepsonderwijs-klas.

De tijd dat BSO vol zat met mensen die met volle overtuiging een vak wilden leren, is al een tijdje achter ons hoor. U kan moeilijk terug naar de schoolbanken gaan maar ik raad U aan de bus eens te nemen aan een vakschool, rond de tijd dat de school uit is, dan kan U zien hoe geweldig moreel en respectvol men daar is. Veel plezier.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 mei 2012 om 18:05.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2012, 17:58   #68
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Vergeleken met de hele poespas van kontendraaiers en glade palingen die hun zakken vullen via de zogenaamde democratie , is de monarchie nog het best aangewezen om overeind te blijven . dan hebben we nog een klein beetje aanzien in het buitenland . De politiek zou beter eerst een bewijzen dat ze er zelf iets van bakken voor ze daar op zitten te kakken .
Het koningshuis is een symbool van feodaliteit, servitude en ongelijkheid. Wat het buitenland daarvan vindt kan mij persoonlijk gestolen worden.

Macht met geboorte is een concept dat tijdens de Verlichting achtergelaten zou moeten zijn.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 mei 2012 om 18:00.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 06:15   #69
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Hoe meet je moreel besef dan? Jouw moraliteit is bijvoorbeeld de mijne niet.

Egoïsme is an sich niet slecht. Wij handelen vaak helpend voor anderen uit egoïsme. Dat is 'rational self-interest'. Als ik jouw help, help jij mij miscchien later en dan zijn wij beiden beter af. Niets irrationeel aan.

In tegenstelling, altruïsme is soms destructiever dan egoïsme.
Dat klopt wel maar niet elk egoïsme is eender. Ik vind over die experimenten spijtig genoeg niets meer terug want enkele voorbeelden zouden wel duidelijk maken wat ik juist bedoel.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 06:58   #70
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Rational self-intrest is zo goed als een illusie. Wij denken en handelen veel irrationeler dan we van onszelf denken. Systeem 2 is maar een vernislaagje over het systeem 1. (Daniel Kahneman : Ons feilbare denken)

Naar mijn gevoel is onze rationaliteit maar net sterk genoeg om met materie om te gaan en dit oa door de mogelijkheid tot experiment. Om met de (economische , sociale en psychologische) werkelijkheid om te gaan schieten we nog een pak te kort. (Ikzelf geloof dat die ook materieel is dus ooit ... maar nu nog niet ) Er zijn teveel factoren en blinde plekken waar we ons meestal niet van bewust zijn.







(Dit hoort eigenlijk bij de vorige post, de editknop is wel zichtbaar maar ik krijg een popup 30 minuten contacteer admistrator.)
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 22:17   #71
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waarom dat anti-intellectualisme? Bent U ooit naar de hogeschool of universiteit geweest? Want ik heb dusdanig niets gemerkt van de sfeer die U beweert die daar hangt.

Ik beschouw moraliteit als iets zeer rationeel. Ik zie niet waarom die tegenstrijdig zouden moeten zijn. Het is overigens uit rationele zelf-intresse dat je anderen best geen kwaad aan doet. Geen mens is een eiland. Rekening houden met andere mensen is compleet rationeel.
Het zou wel heel erg jammer zijn mochten studenten het echt voelen dat die sfeer er hangt . Natuurlijk is dat niet zo .

Nee ik heb geen hoge school ( gedaan past niet ) kunnen doen .
Het was geen vrije keuze , het was werken .

Maar , ik heb wel divese opleidingen gedaan later in volwassen onderwijs en trainingen .

Maar als kleine ondernemer ben ik wel met heel veel mensen in contact gekomen en die levenservaring samen met wat ik zie in belied , bestuur en politiek merk je gewoon dat het er is . en het is ook niet te ontkennen dat mensen met een hoger opleiding , in hun job ook een beetje automatisch met competitie in aanmerking komen , en dan wordt het al gauw het maken of afgemaak worden en dan bijt de pitbul ook vaak de gewone brave burger .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 22:23   #72
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Als ge met een degelijke oplossing komt dan wordt het ineens héél stil
Al wat ze hier "uitvinden" bestaat al in Zwitserland en de helft van de staten in de US. (California vierde verleden jaar 100 jaar Directe Democratie)
http://en.wikipedia.org/wiki/Initiat..._United_States


Paul
Er bestaan nu ook mooie wetten , maar worden ze eerlijk en behoorlijk toegepast , dat is een andere vraag .

Ik heb soms ook mijn bedenking bij hoe , wie , welke wetteksten opsteld om er dan over te stemmen .

Vaak moet men stemmen tussen iets HEEL slecht , en iets dat je echt niet wil . wat kies je dan ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 22:26   #73
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
En dit is eigen aan een hogere opleiding? Ik heb je in deze draad beroeps- en technisch-onderwijs zien prijzen voor het leren van een vak.
Ik weet niet hoe lang geleden het is geweest dat U nog op de schoolbanken zat, maar zo'n 10 jaar geleden, toen ik wel op de schoolbanken zat in het midden van het middelbaar, was het toch anders. De meesten in het beroeps-onderwijs waren bij gebrek aan een beter woord 'crapuul' dat uit het ASO of TSO (al dan niet na beide doorlopen te hebben) was gestampt wegens slecht gedrag of geen klop doen (en ik wil niet veralgemenen, groot respect voor wie hierbuiten valt). Als er een klas was die op uitstap gepakt werd met drugs,of aan het vechten was op de speelplaats of anderen aan het intimideren waren, of aan het rondhangen waren buiten de schoolpoort op iedereen te roepen, dan waren het 9/10 keren een beroepsonderwijs-klas.

De tijd dat BSO vol zat met mensen die met volle overtuiging een vak wilden leren, is al een tijdje achter ons hoor. U kan moeilijk terug naar de schoolbanken gaan maar ik raad U aan de bus eens te nemen aan een vakschool, rond de tijd dat de school uit is, dan kan U zien hoe geweldig moreel en respectvol men daar is. Veel plezier.
Ik ben inmiddels wel al 35 jaar van de schoolbank af . maar deze omerking z
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 22:40   #74
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik ben inmiddels wel al 35 jaar van de schoolbank af . maar deze omerking z
Wat scheelt er met die opmerking?
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 22:45   #75
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
En dit is eigen aan een hogere opleiding? Ik heb je in deze draad beroeps- en technisch-onderwijs zien prijzen voor het leren van een vak.
Ik weet niet hoe lang geleden het is geweest dat U nog op de schoolbanken zat, maar zo'n 10 jaar geleden, toen ik wel op de schoolbanken zat in het midden van het middelbaar, was het toch anders. De meesten in het beroeps-onderwijs waren bij gebrek aan een beter woord 'crapuul' dat uit het ASO of TSO (al dan niet na beide doorlopen te hebben) was gestampt wegens slecht gedrag of geen klop doen (en ik wil niet veralgemenen, groot respect voor wie hierbuiten valt). Als er een klas was die op uitstap gepakt werd met drugs,of aan het vechten was op de speelplaats of anderen aan het intimideren waren, of aan het rondhangen waren buiten de schoolpoort op iedereen te roepen, dan waren het 9/10 keren een beroepsonderwijs-klas.

De tijd dat BSO vol zat met mensen die met volle overtuiging een vak wilden leren, is al een tijdje achter ons hoor. U kan moeilijk terug naar de schoolbanken gaan maar ik raad U aan de bus eens te nemen aan een vakschool, rond de tijd dat de school uit is, dan kan U zien hoe geweldig moreel en respectvol men daar is. Veel plezier.

Ik ben inmiddels wel al 35 jaar van de schoolbank af . maar deze omerking zal zeker aanwezig zijn .

Maar er zit ook een enorm gebrek in de keuze mogeijkheid .

Nu lijkt het alsof iedereen die een beroep of vak kiest , dat kiest uit noodzaak omdat hij te dom, te lui , of crapuul is . Terwijl ik er van overtuigd ben dat er juist vaak heel slimme mensen voor een vak gaan , en wie voor een vak gaat zijn bovendien vaak mensen met handen aan hun lijf en met een zeer harde werkijver drijfveer. bovendien als je dan uit die technische richting komt , en je hebt een keuzerichting gemaakt waaarin je verder wil gaan zit je met een enorme blokkade . hiersee ne pummel uit het minder intelegete vakonderwijs . Kijk eens welk beeld er hangt rond een loodgieter .
het lijkt wel alsof loodgieters per definitie dom zijn.

En dat terwijl ze een zeer brede kennis moeten hebben . noem mij maar een eeb beroep op met zoveel varieteit .

Planlezen - Isolatiewaarden - technische normen zoals koude bruggen - Rioleringen - ( een heel kleine minderheid weten hoe een septische put werkt en moet aangesloten worden ) Isolatie , ventilatie ,sanitair , verwarming , dakbedekingen , lood koper en zinkwerken ,lassen , solderen , braseren , gasleidingen , technieken en onderhoud van toestellen roefingwerken ( niets moeilijker dan voor elk individueel plat dak de juiste materiaal en uitvoeringskeuze maken )
Bovendien kiest de klant of de architect het merk en de loodgieter moet het maar kennen .

Dit is maar een voorbeeld .

Maar zij die het Spesifiek gerichte theortisch beroep induiken en één papierke kunnen invullen eisen van de laag geschoolde , dat hij en zijn vak , en zijn boekhouding en bedrijfsleider , en de wetgeving , en comunicatief is .

De vakman heeft vaak na zijn werk een enorme diversiteit aan paperassen uit te werken , terwijl de bediende een leuk terasje doet .
En het laag aangemeten worden en de risico's weerhouden vele mensen van een technisch
beroep
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 06:48   #76
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Er bestaan nu ook mooie wetten , maar worden ze eerlijk en behoorlijk toegepast , dat is een andere vraag .

Ik heb soms ook mijn bedenking bij hoe , wie , welke wetteksten opsteld om er dan over te stemmen .

Vaak moet men stemmen tussen iets HEEL slecht , en iets dat je echt niet wil . wat kies je dan ?
De vraag is niet of directe democratie (wetgevende bevoegdheid van de burgers) perfect is maar wel of zij in staat zou zijn om beter te functioneren dan de representatieve democratie.
Bij de voorbeelden die we ter beschikking hebben (Zwitserland en zowat de helft van de staten in de US) kunnen we zeggen dat directe democratie beter functioneert dan de representatieve democratie. Wat is nu de definitie van "beter". Het komt er op neer dat de burgers in een directe democratie met hun systeem gelukkiger of meer tevreden zijn dan de burgers in de representatieve systemen.
Toch zien we ook culturele verschillen bv tussen de Zwitserse kantons waar de Franstalige kantons minder gebruik maken van de directe democratie dan de Duitstalige. Heel interessant natuurlijk om vergelijkende studies te maken. Maar het belangrijkste is dat zij zelf bepalen hoeveel "directe democratie" zij wensen in te voeren.

Paul
__________________

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 22 mei 2012 om 06:49.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 20:14   #77
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik ben inmiddels wel al 35 jaar van de schoolbank af . maar deze omerking zal zeker aanwezig zijn .

Maar er zit ook een enorm gebrek in de keuze mogeijkheid .

Nu lijkt het alsof iedereen die een beroep of vak kiest , dat kiest uit noodzaak omdat hij te dom, te lui , of crapuul is . Terwijl ik er van overtuigd ben dat er juist vaak heel slimme mensen voor een vak gaan , en wie voor een vak gaat zijn bovendien vaak mensen met handen aan hun lijf en met een zeer harde werkijver drijfveer.
Natuurlijk. Maar van die mooie ethiek die eigen zou zijn aan dat onderwijs heb ik niet veel gemerkt toen ik op de schoolbanken zat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
bovendien als je dan uit die technische richting komt , en je hebt een keuzerichting gemaakt waaarin je verder wil gaan zit je met een enorme blokkade . hiersee ne pummel uit het minder intelegete vakonderwijs . Kijk eens welk beeld er hangt rond een loodgieter .
het lijkt wel alsof loodgieters per definitie dom zijn.
Een beetje zoals U denkt dat hoogopgeleiden per definitie immoreel of ammoreel zijn (welke van de 2 is het overigens volgen U)? Ik probeer persoonlijk mensen overigens altijd als individuen te beoordelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En dat terwijl ze een zeer brede kennis moeten hebben . noem mij maar een eeb beroep op met zoveel varieteit .
Planlezen - Isolatiewaarden - technische normen zoals koude bruggen - Rioleringen - ( een heel kleine minderheid weten hoe een septische put werkt en moet aangesloten worden ) Isolatie , ventilatie ,sanitair , verwarming , dakbedekingen , lood koper en zinkwerken ,lassen , solderen , braseren , gasleidingen , technieken en onderhoud van toestellen roefingwerken ( niets moeilijker dan voor elk individueel plat dak de juiste materiaal en uitvoeringskeuze maken )
Bovendien kiest de klant of de architect het merk en de loodgieter moet het maar kennen .
Daar twijfel ik niet aan. Mij vader heeft een vakopleiding gevolgd en is een fervent klusser. Die man heeft bijna eigenhandig het grootste deel van mijn ouderlijk huis gemetst, gelegd, aangesloten e.d. De vakkennis van die man is iets waar ik nog steeds naar opkijk. Maar wat dat met een inherente moraliteit te maken heeft is mij nog steeds vreemd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Maar zij die het Spesifiek gerichte theortisch beroep induiken en één papierke kunnen invullen eisen van de laag geschoolde , dat hij en zijn vak , en zijn boekhouding en bedrijfsleider , en de wetgeving , en comunicatief is .
Denkt U nu echt dat men 5 jaar uit trekt voor universitare opleidingen om te leren 'één papierke in te vullen'?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
De vakman heeft vaak na zijn werk een enorme diversiteit aan paperassen uit te werken , terwijl de bediende een leuk terasje doet .
Neen, dat moet een zelfstandige doen. Of die zelfstandige vakman is of verkoper maakt niet uit. Een vakman in een groot sanitair bedrijf moet niet de papierhandel van zijn werkgever na zijn uren invullen. Dat moet een zelfstandige doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En het laag aangemeten worden en de risico's weerhouden vele mensen van een technisch
beroep
Nogmaals, wat dat te maken heeft met moraliteit is me vreemd. Beroepen als militair houden ook veel risico's in. Ik vind dat er weinig immoreler is dan trainen hoe je andere mensen moet doden (of dat ook effectief doen) en daarvoor betaald worden in gestolen geld (belastingsgeld) door de Staat.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be