Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2018, 17:30   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

De dag dat we vernemen dat Europese toppolitici als "diensttelefoon" een zwaar beveiligd EU-OS hebben ,zo eentje waar ook de Amerikaanse veiligheidsdiensten niet zo direkt inraken (zoals versleutelde Apple-phoontjes ...),dat zal de dag zijn dat de EU geloofwaardig zal worden in dit soort zaken.



Overigens,inderdaad,de Play Store is de schatkoffer van google,en het toegelaten worden op de Playstore wordt steeds strenger gereguleerd door de firma (want er stond inderdaad wel heel erg veel vuil in...)

Het is blijkbaar niet evident om met uw eigen zelfgebouwde versie van Android (hetgeen kompleet legaal is,het Android OS zelf is geheel open en gnu-gecopyleft)zomaar appjes van de Google Playstore te bekomen....die appjes zijn typisch NIET "open" en blijkbaar zijn er methoden om ze NIET te doen draaien op andermans Android.


...en Google werkt aan een opvolger van het Android OS.Het is me nu niet duidelijk of dat nog een "open" OS zal zijn....

Doorheen de laatste paar decennia hebben verschillende grote Amerikaanse softwarebedrijven EU-boetes gekregen.Wees ervan overtuigd dat de EU-consument deze bedragen ruimschoots gecompenseerd heeft aan de betrokken bedrijven....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 22 oktober 2018 om 17:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 08:42   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De dag dat we vernemen dat Europese toppolitici als "diensttelefoon" een zwaar beveiligd EU-OS hebben ,zo eentje waar ook de Amerikaanse veiligheidsdiensten niet zo direkt inraken (zoals versleutelde Apple-phoontjes ...),dat zal de dag zijn dat de EU geloofwaardig zal worden in dit soort zaken.
Wel, eerlijk gezegd zou Android een prima basis kunnen zijn hiervoor. Ik denk dat je Apple zijn beveiliging onderschat, hoor. Apple heeft een van de meest gesofistikeerde beveiligingssystemen. Het grote probleem met het Apple systeem is dat het geen open source is, en dat men dus niet kan nagaan of er een achterdeur in zit of niet. Daarom dat Android beter is op dat vlak. Maar technologisch staat Apple veel verder in beveiliging (op een hypothetische achterdeur na - maar ik denk dat zelfs niet).
Wat *altijd* mogelijk zal zijn, is binnengeraken in een systeem waar de passcode maar 4 cijfers is. Apple is tot het uiterste gegaan om de heel zwakke versleuteling met 4 cijfers maximaal hardwarematig te beveiligen, maar dat is *principieel* ondoenbaar. Je moet immers hardwarematig het aantal pogingen beperken, maar als je de hardware helemaal kan analyseren, gaat het altijd mogelijk zijn om pogingen te simuleren. Android gaat veel en veel minder ver in dit aspect, is veel minder veilig hierop, maar dat maakt juist dat een Android systeem niet in de val trapt van zelfs maar PROBEREN veilig te zijn met een passcode van 4 cijfers.

Als dusdanig is een iphone veel veiliger dan een android phone tegenover middelmatig sterke aanvallers en een gebruiker met een 4 cijferige passcode. Maar zal die iphone even gemakkelijk gekraakt worden als een android voor een high-profile aanvaller met veel technische middelen, die de hardware van uw iphone kan uiteenhalen. Bij Android is dat zelfs niet nodig: de hardware beveiliging is om te lachen.

Maar zowel een iphone als een android phone is essentieel onkraakbaar met een 100-bit entropie passphrase.

Iets HELEMAAL anders is natuurlijk als je malware op uw telefoon hebt geinstalleerd. Een veilige telefoon heeft maar weinig apps erop, en allemaal betrouwbare apps.

Citaat:
Overigens,inderdaad,de Play Store is de schatkoffer van google,en het toegelaten worden op de Playstore wordt steeds strenger gereguleerd door de firma (want er stond inderdaad wel heel erg veel vuil in...)
Ik vind dat Google dat heel goed doet, en zij hebben een merkwaardig team van malware experten. Google vindt de goeie balans tussen voldoende open zijn om veel ontwikkelaars hun app toe te laten, en toch proberen malware te vermijden. Ze waren wat te losjes, en zijn strenger geworden op dat vlak, maar dat was nodig.

Aangezien dat Google's werk is, en aangezien de EU NIKS gedaan heeft om iets gelijkaardigs in Europa op te stellen, heeft de EU daarover niet te memmen he.

Citaat:
Het is blijkbaar niet evident om met uw eigen zelfgebouwde versie van Android (hetgeen kompleet legaal is,het Android OS zelf is geheel open en gnu-gecopyleft)zomaar appjes van de Google Playstore te bekomen....die appjes zijn typisch NIET "open" en blijkbaar zijn er methoden om ze NIET te doen draaien op andermans Android.
Dat is niet echt waar, maar Google is dat ook aan niemand verplicht he. Google de steen gooien omdat je zelf zo geen app store hebt gebouwd, is een beetje idioot en pretentieus vind ik. Aangezien veel apps betalend zijn, is dat geen open source repository. Google is veel en veel vrijer dan de App store van Apple he.

Citaat:
...en Google werkt aan een opvolger van het Android OS.Het is me nu niet duidelijk of dat nog een "open" OS zal zijn....
Je moet ze ook begrijpen: als ze een open systeem bouwen, krijgen ze boetes omdat ze de concurrentie op hun systeem wat zouden vervalsen ! Apple heeft een gesloten ecosysteem en wordt niet beboet, want het is propriety software. Go figure !

Citaat:
Doorheen de laatste paar decennia hebben verschillende grote Amerikaanse softwarebedrijven EU-boetes gekregen.Wees ervan overtuigd dat de EU-consument deze bedragen ruimschoots gecompenseerd heeft aan de betrokken bedrijven....
Inderdaad en de meeste van die boetes hebben nooit iets uitgehaald om hun doel te bereiken. In dat soort dingen is het nu eenmaal zo dat de facto monopolies ontstaan, gewoon omdat er meerwaarde is aan het allemaal gebruiken van hetzelfde ding. En we zien ook dat die monopolies een relatief korte duur hebben (een paar decennia ten hoogste) omdat de wereld verandert.

In plaats van meppen willen uit te delen aan zij die succesvol zijn, zou de EU zich beter bezighouden met proberen zelf succesvolle spelers in Europa te stimuleren, eerder dan "die van de overkant" proberen te pesten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 09:05   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Google doet het héél goed <--- door Sarcasmus.

Google's Software is Malware

Citaat:
Malware means software designed to function in ways that mistreat or harm the user. (This does not include accidental errors.) This page explains how Google's software is malware.
Google tracks you even if you tell it not to

Google Tracks Location Data Even When Users Turn Service Off, AP Report Finds

But who cares?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 09:55   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het gaat erop beginnen gelijken dat ik Google goed praat, dat is niet waar. Ik ben geen grote fan van het business model van Google. Maar het bovenstaande is oneerlijk.

Als je Google apps gebruikt, vooral die die iets te maken hebben met uw positie, dan is het toch logisch dat je je positie aan Google door geeft. En eens je die informatie aan Google hebt gegeven, dan gebruiken zij dat om winst mee te maken, want dat is de manier waarop je betaalt voor die diensten.

Het is totaal idioot te denken dat je een Google GPS applicatie kan gebruiken zonder dat je je positie aan Google geeft. Als je wil weten welk weer het gaat zijn, moet je wel zeggen WAAR, he. Als je wil weten waar je bent op de kaart, moet je wel zeggen WAAR.

Je bent niet verplicht die apps te gebruiken. Maar Google betaalt voor de diensten die het je gratis geeft, met die informatie. Het enige wat je afzet met je position off in uw telefoon, is dat ZONDER gebruik te maken van specifieke google apps, uw positie niet VOORTDUREND doorgegeven wordt.

Als je al die dingen niet wil is er geen enkel probleem: wis uw telefoon, start hem terug op, en geef geen Google account op. Van de slag kan je niks gebruiken van Google, en ga je ook geen data doorgeven aan Google. Dat is wat de EU eigenlijk wilde: dat je je telefoon kan starten zonder Google spul, alleen maar Android. Wel, dat kan al de ganse tijd.

Maar dan ga je janken dat je geen Playstore, Gmail en Maps hebt. Tja.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 oktober 2018 om 09:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 10:21   #25
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De dag dat we vernemen dat Europese toppolitici als "diensttelefoon" een zwaar beveiligd EU-OS hebben ,zo eentje waar ook de Amerikaanse veiligheidsdiensten niet zo direkt inraken (zoals versleutelde Apple-phoontjes ...),dat zal de dag zijn dat de EU geloofwaardig zal worden in dit soort zaken.
Dat is al zo met Secusmart een veilig platform voor Samsung producten, gemaakt in Duitsland.

Merkel gebruikt dat sinds een paar jaar.

https://www.secusmart.com/de/home/
https://www.secusmart.com/en/products/#c798

Kan de NSA meeluisteren? Onwaarschijnlijk
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 10:46   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het gaat erop beginnen gelijken dat ik Google goed praat, dat is niet waar. Ik ben geen grote fan van het business model van Google. Maar het bovenstaande is oneerlijk.

Als je Google apps gebruikt, vooral die die iets te maken hebben met uw positie, dan is het toch logisch dat je je positie aan Google door geeft. En eens je die informatie aan Google hebt gegeven, dan gebruiken zij dat om winst mee te maken, want dat is de manier waarop je betaalt voor die diensten.

Het is totaal idioot te denken dat je een Google GPS applicatie kan gebruiken zonder dat je je positie aan Google geeft. Als je wil weten welk weer het gaat zijn, moet je wel zeggen WAAR, he. Als je wil weten waar je bent op de kaart, moet je wel zeggen WAAR.

Je bent niet verplicht die apps te gebruiken. Maar Google betaalt voor de diensten die het je gratis geeft, met die informatie. Het enige wat je afzet met je position off in uw telefoon, is dat ZONDER gebruik te maken van specifieke google apps, uw positie niet VOORTDUREND doorgegeven wordt.

Als je al die dingen niet wil is er geen enkel probleem: wis uw telefoon, start hem terug op, en geef geen Google account op. Van de slag kan je niks gebruiken van Google, en ga je ook geen data doorgeven aan Google. Dat is wat de EU eigenlijk wilde: dat je je telefoon kan starten zonder Google spul, alleen maar Android. Wel, dat kan al de ganse tijd.

Maar dan ga je janken dat je geen Playstore, Gmail en Maps hebt. Tja.
Misschien was het inderdaad een beetje ver gezocht want in de meeste van de gevallen log je zelf op die diensten in en geeft ze zelf al uw gegevens.

Persoonlijk gebruik ik niets van al die dingen en log er zeker niet op in met alle mogelijke toeters en bellen.

Op deze PC staat zelfs geen mail programma.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 10:49   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is al zo met Secusmart een veilig platform voor Samsung producten, gemaakt in Duitsland.

Merkel gebruikt dat sinds een paar jaar.

https://www.secusmart.com/de/home/
https://www.secusmart.com/en/products/#c798

Kan de NSA meeluisteren? Onwaarschijnlijk
In Merkel haar geval zal het deze zijn denk ik.

Secusmart Military Defence

Of de NSA kan meeluisteren laten we dat aan Snowden vragen.

Why does the NSA track the whole world?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 oktober 2018 om 10:51.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2018, 11:09   #28
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien was het inderdaad een beetje ver gezocht want in de meeste van de gevallen log je zelf op die diensten in en geeft ze zelf al uw gegevens.

Persoonlijk gebruik ik niets van al die dingen en log er zeker niet op in met alle mogelijke toeters en bellen.

Op deze PC staat zelfs geen mail programma.
Niks beter dan zoals in den ouden tijd hé.

__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be