Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2018, 11:09   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.054
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk gedraagt Albert zich als lafaard: hij is op de vlucht voor de verantwoordelijkheid die samengaat met de gevolgen van zijn eigen daden.

Albert echter neerzetten als een christen lijkt me heel ver gezocht. In zijn jeugd was hij niet onmiddellijk het grote voorbeeld op dat vlak. Dat was trouwens een van de redenen voor Boudewijn om zijn neefje klaar te stomen voor de troon en dus zijn eigen broer van de troon te houden.
Ik denk dat vooral Paola (nochtans zelf ook niet onbesproken) een erkenning in de weg zit.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 11:46   #22
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk dat vooral Paola (nochtans zelf ook niet onbesproken) een erkenning in de weg zit.
Ja, die zuiderse vrouwtjes kunnen best wel jaloers zijn. Catharina van Aragon kon er ook niet mee lachen toen Henry VIII haar bedroog met Anne Boleyn.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 12:03   #23
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
In Nederland erkent Bernhard zijn 2 buitenechtelijke kinderen en ondersteunt hij ze zelfs financieel.
Dat was toch pas in zijn testament, dat hij daarvoor uit kwam? Zat nog in het Kopspijkers eindejaarslied toen, Beatrix die benieuwd was hoeveel zussen ze er nog bij zou krijgen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 7 november 2018 om 12:09.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 12:07   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Albert I, christen?

Verwart u niet met Boudewijn?
Albert I heb ik niet gekend. De tweede wel, beter gekend onder de naam Bibber Bère
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 19:11   #25
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.043
Standaard

Ik snap niet dat Albert zo'n problemen heeft om die DNA test af te leggen.
Jaren geleden had hij er precies geen problemen mee om een kwakkie van zijn DNA achter te laten...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 19:21   #26
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik snap niet dat Albert zo'n problemen heeft om die DNA test af te leggen.
Jaren geleden had hij er precies geen problemen mee om een kwakkie van zijn DNA achter te laten...
Paola. Veder moet je niet zoeken.
In het verleden zijn er ook al strubbelingen geweest en die zouden dan eens terug naar boven kunnen komen.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140609_01134019
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140610_01135650

Van de andere kant, heeft dit spelletje nu wel al lang genoeg geduurd hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 19:26   #27
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Paola.
Hmm, doet mij denken aan Marcos, de dictator.
Het was ook zijn vrouw haar schuld zogezegd, je weet wel, die met haar onstilbare honger om nog een paar schoenen te kopen.

Ik vind het nog altijd een flauw excuus dat Delphine Boël onrecht zou moeten aangedaan worden omdat scheefpoeper onder de sloef ligt van zijn vrouw.
En het zijn dan die families die er prat opgaan dat ze de "christelijke waarden" hoog in het vaandel voeren.
Ja, "ga en vermenigvuldig u", dat wel.
Bij hem was het eerder "Vermenigvuldig u en maak u uit de voeten".
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 19:42   #28
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wat vindt u hiervan? Ja, u daar die dit net aan het lezen is.

Ik heb iets bijgeleerd, ik wist niet dat "dégueulasse" zo geschreven is.
Ik gebruik het woord soms op het werk, maar kijk

Voor de rest ik ben republikein, dus …..guillotine
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 20:36   #29
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die Belgische ex-koning is een ploert en een heel klein mensje.

mocht hij niet niet familienaam hebben, zou ieder weldenkend mens hem tuig van de richel vinden. zo ga je niet om met je kinderen al dan niet buitenechtelijk.

dat hij maar eens een voorbeeld neemt aan Aldo Vastapane die zijn zoon uit de financiële miserie haalde, en aan mijnheer Boël die Alberts dochter opvoedde als zijn eigen kind....
2!!

iemand die zijn/haar eigen kinderen (al dan niet buitenechtelijk, het is en blijft het eigen "vlees en bloed") ontkent en/of negeert, is gebuisd in het mens zijn
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 7 november 2018 om 20:37.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 20:51   #30
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
2!!

iemand die zijn/haar eigen kinderen (al dan niet buitenechtelijk, het is en blijft het eigen "vlees en bloed") ontkent en/of negeert, is gebuisd in het mens zijn
3!

Je krijgt mijn respect niet zomaar, als je degoutante of mensonwaardige dingen doet, verdien je dat respect niet.
En dan kan het mij niet schelen hoeveel lintjes en eretitels het sujet in kwestie heeft.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 23:33   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Albert zijn terugkeer naar Paola, want hij stond op het punt te scheiden, zou wel degelijk het werk zijn geweest van een Christelijke ingesteldheid hem door een diep Christelijke omgeving rond de troon aangepraat...
Neen, wel doordat Boudewijn een keiharde scheidingsregeling had laten opstellen. Albert heeft zich nooit echt veel laten leiden door christelijke motieven. Hij was en is nog steeds de bon vivant.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 23:35   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zijn verwerping van Delphine met haar moeder, waar hij ervoor wel nog lang banden mee had onderhouden, zouden dan ook het werk van die Katholieke omgeving zijn en hier mogen we ons dus afvragen hoe ook hier weer de Kerk haar schijnheilige taak vervult...
Goed Christelijk dat Albert terugkeert naar zijn vrouw, maar dat ontslaat hem niet van zijn plicht om voor zijn onecht nageslacht uit te komen...
En hier zien we weer de totaal onchristelijke rol van zijn katholieke omgeving voor wie de schijn belangrijker is dan de realiteit...
Abortus afkeuren, maar de gevolgen voor het niet uitvoeren van een abortus, vb. het ongehuwd moederschap met pek en veren overladen.
Wie zijn verantwoordelijkheid als vader niet opneemt, handelt niet christelijk en bijgevolg ook niet katholiek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 08:10   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie zijn verantwoordelijkheid als vader niet opneemt, handelt niet christelijk en bijgevolg ook niet katholiek.
Katholieken worstelen nogal eens met een dubbele moraal ....
en dan heb ik het nu wel even over dat Italiaans katholiek geval.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2018, 11:54   #34
Aenigma
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 maart 2013
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
3!

Je krijgt mijn respect niet zomaar, als je degoutante of mensonwaardige dingen doet, verdien je dat respect niet.
En dan kan het mij niet schelen hoeveel lintjes en eretitels het sujet in kwestie heeft.
Albert II is niet aan zijn proefstuk toe, je kan moeilijk zeggen dat ie ooit een echte vader geweest is voor Filippe of Laurent in het algemeen en dat hele gezin was toen al volledig om zeep.

Als er iemand is waarvoor ik persoonlijk altijd meer respect voor heb gehad is het de huidige koning, die doet tenminste zijn best zowel op familiaal vlak als voor zijn job.

en denk dat we gelukkig mogen zijn dat laurent niet de eerste was.

aan de andere kant is sowieso een republiek beter dan per toeval uit het juiste gat op het juiste moment geboren te worden
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2018, 13:37   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
Albert II is niet aan zijn proefstuk toe, je kan moeilijk zeggen dat ie ooit een echte vader geweest is voor Filippe of Laurent in het algemeen en dat hele gezin was toen al volledig om zeep.

Als er iemand is waarvoor ik persoonlijk altijd meer respect voor heb gehad is het de huidige koning, die doet tenminste zijn best zowel op familiaal vlak als voor zijn job.

en denk dat we gelukkig mogen zijn dat laurent niet de eerste was.

aan de andere kant is sowieso een republiek beter dan per toeval uit het juiste gat op het juiste moment geboren te worden
Jouw post is doorspekt met het vergeten van Astridje. Beschamend!

Verder vind ik het volkomen irrelevant hoe het onverkozen staatshoofd zijn of haar taak in het gezin effectief opvat en uitvoert.
Dat zijn simpelweg onze zaken niet.

Zijn job, dat zijn onze zaken wel.

(waarom ik dan vaak de draak steek met Beirke II en de gevolgen van zijn naast-de-pot-pisserij? Omdat ik, als republikein, dat politiek wens uit te buiten. Ik ben niet zot hé.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 10:44   #36
Aenigma
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 maart 2013
Berichten: 363
Standaard

ze zouden hem beter koning af maken, hij doet er toch geen kloot voor
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be