Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 april 2012, 12:33   #1
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard De drie senario's van Bart de Wever

De drie mogelijkheden voor Bart de wever .


1 Gemeenteraadsverkiezingen . Niet voor het brugemeesterschap van Antwerpen gaan en reserveren voor Vlaams minister - President van Vlaanderen in 2014

2 Echt voor burgemeester van Antwerpen gaan .

3 Of Voor Burgemeester gaan indien het lukt , in 2014 de sjerp over de haag gooien en voor Vlaams minister President gaan .

Gezien Bart tot nog toe niet aan kiezersbedrog heeft gedaan en zijn woord houd , denk ik dat senario 1 en resoluut niet voor burgemeester gaan het beste en eerlijkste senario is .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 14:23   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
De drie mogelijkheden voor Bart de wever .


1 Gemeenteraadsverkiezingen . Niet voor het brugemeesterschap van Antwerpen gaan en reserveren voor Vlaams minister - President van Vlaanderen in 2014

2 Echt voor burgemeester van Antwerpen gaan .

3 Of Voor Burgemeester gaan indien het lukt , in 2014 de sjerp over de haag gooien en voor Vlaams minister President gaan .

Gezien Bart tot nog toe niet aan kiezersbedrog heeft gedaan en zijn woord houd , denk ik dat senario 1 en resoluut niet voor burgemeester gaan het beste en eerlijkste senario is .
U vergeet de belangrijkste kanttekening: Durft em ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 15:21   #3
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U vergeet de belangrijkste kanttekening: Durft em ?
Zojuist gehoord op het nieuws : hij trekt de Antwerpse lijst in oktober .
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 15:40   #4
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht

Gezien Bart tot nog toe niet aan kiezersbedrog heeft gedaan en zijn woord houd , denk ik dat senario 1 en resoluut niet voor burgemeester gaan het beste en eerlijkste senario is .
Ja, dat zal wel.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 16:00   #5
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U vergeet de belangrijkste kanttekening: Durft em ?
Blijkbaar durft hij het wel ...

Hij kon natuurlijk niet anders.

En ik maak me sterk dat de verkiezingsuitslag voor N-VA in Antwerpen op twee manieren zal bekeken worden:
- Door zijn tegenstanders zal er vergeleken worden met een verkiezingsuitslag die hoger ligt dan dat hij in Antwerpen behaalde: dus hij verliest
- Door zijn medestanders zal er vergeleken worden met de verkiezingsuitslag van de vorige gemeenteraadsverkiezingen, en aangezien N-VA toen in coalitie was met CD&V zal dat uitdraaien op een overwinning

En zo heeft iedereen gelijk en is iedereen blij
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 16:01   #6
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
De drie mogelijkheden voor Bart de wever .


1 Gemeenteraadsverkiezingen . Niet voor het brugemeesterschap van Antwerpen gaan en reserveren voor Vlaams minister - President van Vlaanderen in 2014

2 Echt voor burgemeester van Antwerpen gaan .

3 Of Voor Burgemeester gaan indien het lukt , in 2014 de sjerp over de haag gooien en voor Vlaams minister President gaan .

Gezien Bart tot nog toe niet aan kiezersbedrog heeft gedaan en zijn woord houd , denk ik dat senario 1 en resoluut niet voor burgemeester gaan het beste en eerlijkste senario is .
Scenario 3b : Voor burgemeester gaan en een coalitie aangaan waarin afgesproken wordt dat Dewever de burgemeester-sjerp in 2014 zal overdragen aan één van de coalitie-partners.
Gebeurt in wel meer gemeentes.
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 16:58   #7
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Scenario 3b : Voor burgemeester gaan en een coalitie aangaan waarin afgesproken wordt dat Dewever de burgemeester-sjerp in 2014 zal overdragen aan één van de coalitie-partners.
Gebeurt in wel meer gemeentes.
Ho en welke platten mag hem dan wel in het bootje vergezellen ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 19:43   #8
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Zojuist gehoord op het nieuws : hij trekt de Antwerpse lijst in oktober .
En heeft daarbij niets gezegd over zijn ambities om burgemeester te worden. En nergens een belofte gedaan dat hij zijn burgemeesterssjerp in 2014 niet zal overdragen aan een waarnemend burgemeester, Liesbeth Homans bijvoorbeeld.
Dat in tegenstelling tot leugenaar Bart Somers die aankondigde Mechelen nooit te verlaten voor een ministerpostje.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 22:25   #9
Helias
Gouverneur
 
Helias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Ik begrijp dat hij niet anders kan dan de lijst te trekken. Ik hoop alleen dat dit de focus niet van 2014 doet afwijken.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 11:07   #10
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Zojuist gehoord op het nieuws : hij trekt de Antwerpse lijst in oktober .
Dat kan goed zijn.
Maar hij was ook hyperactief tijdens de Federale verkiezingen. Na de verkiezingen kroop hij in een bang hoekje.

De vraag blijft dus : Durft 'em ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 11:16   #11
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En heeft daarbij niets gezegd over zijn ambities om burgemeester te worden. En nergens een belofte gedaan dat hij zijn burgemeesterssjerp in 2014 niet zal overdragen aan een waarnemend burgemeester, Liesbeth Homans bijvoorbeeld.
Dat in tegenstelling tot leugenaar Bart Somers die aankondigde Mechelen nooit te verlaten voor een ministerpostje.
Ik heb niet gezegd dat hij burgemeester wil worden , maar dat hij de lijst ging trekken . Ik had er wel bij moeten zetten dat dit geen kwestie is van durven , maar van moeten , omdat er niemand anders is aangezien de NVA in Antwerpen een éénmans-aangelegenheid is . Of ziet u madam Homans de scepter zwaaien op het schoon verdiep ?
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 12:03   #12
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Missing Link Bekijk bericht
Ik denk dat hij voor optie 3 zal gaan, dat ook zal aankondigen en de invulling van zijn vervanging zal laten afhangen van het gewicht dat de N-VA kan verwerven in de coalitiebesprekingen en de uitvoering van haar programma.
Hij kan het niet maken om in 2014 niet voor de volle buit in de Vlaamse parlementsverkiezingen te gaan en wil nu bij de gemeenteraadsverkiezingen eens duidelijk aangeven dat het gekonkel van de traditionelen hem niet zal beletten om dat te doen.
De A'penaren willen hem als burgemeester en de Vlamingen als minister-president. Het laatste zal uiteindelijk het zwaarste doorwegen en is ook het belangrijkste.
Kortom, regelrechte Tsjevenstreken
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 13:53   #13
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Missing Link Bekijk bericht
Noemt u het zoals u het wilt noemen: dit is wat de doorsnee A'penaar en Vlaming van De Wever verwacht. En hij zal dat ook doen. Uiteindelijk komaf maken met het Belgisch establishment en regime, beginnende vanuit A'pen.
Tot nu toe heb ik alleen maar een erger en erger wordend "meeheulen" met het Belgisch establishment gezien. het beste bewijs is nog altijd de media: iemand die tegen het Belgisch establishment is; zou nooit zoveel media-aandacht krijgen, tenzij er een andere agenda achterzit; zoals een excuus-Vlaming a la BDW uitsturen met de bedoeling om zoveel mogelijk VB-stemmetjes af te snoepen om nadien de partijlijn te veranderen (door linkse mollen zoals Bracke) met het excuus dat ze een pak andere kiezers hebben waar ze "rekening" mee moeten houden.
Sorry maar ik volg de politiek al jaren op de voet en ik weet dat "het Belgisch establishment" niet vies is van duistere manipulatie tot en met.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-

Laatst gewijzigd door Gorefest : 22 april 2012 om 14:03.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 14:08   #14
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Ik heb niet gezegd dat hij burgemeester wil worden , maar dat hij de lijst ging trekken . Ik had er wel bij moeten zetten dat dit geen kwestie is van durven , maar van moeten , omdat er niemand anders is aangezien de NVA in Antwerpen een éénmans-aangelegenheid is . Of ziet u madam Homans de scepter zwaaien op het schoon verdiep ?
Och we hebben ook nog Fons Duchateau, Luk Lemmens, Ludo Van Campenhout, Zuhal Demir, ...
En in uiterste nood had natuurlijk ook nog Jan Jambon naar Antwerpen kunnen getoverd worden.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 14:10   #15
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat kan goed zijn.
Maar hij was ook hyperactief tijdens de Federale verkiezingen. Na de verkiezingen kroop hij in een bang hoekje.
Ik zou eerder zeggen: werd hij 550 dagen lang in het hoekje gedrumd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De vraag blijft dus : Durft 'em ?
De vraag blijft dus : Mag t'em?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 14:12   #16
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Missing Link Bekijk bericht
Noemt u het zoals u het wilt noemen: dit is wat de doorsnee A'penaar en Vlaming van De Wever verwacht. En hij zal dat ook doen. Uiteindelijk komaf maken met het Belgisch establishment en regime, beginnende vanuit A'pen.
Alle belgische omwentelingen hebben hun origine in Antwerpen gehad. Dit is de laatste kans, volgende keer zijn de kolonisten in de meerderheid en schiet er geen sinjoor meer over.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 14:15   #17
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik zou eerder zeggen: werd hij 550 dagen lang in het hoekje gedrumd.
Hij heeft zich in het hoekje laten drummen ipv eens hard op tafel te slaan en desnoods te bluffen. In de pole position staan en dan uw programma zo liggen afzwakken om er toch maar "bij te horen". En om zijn gezicht te redden in de onderhandelingen kwam hij met een nota naar voor die eerder bij de CD&V zou passen; zo beschamend was die nota voor een zichzelf noemende Vlaams-nationalistische partij. Wat de andere partijen nadien deden met die nota was uiteraard niet netjes; maar dat toonde toen al aan dat de NVA enkel voor decorvulling diende; als excuuspartij. En als je ondertussen het ene mes in de rug krijgt na de andere; dan ga je toch conclusies trekken? Maar niet bij de NVA; neenee; die staan nu alweer klaar om een nieuwe lading messen aan te nemen; want ze "zijn zo goed bezig" meneer.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-

Laatst gewijzigd door Gorefest : 22 april 2012 om 14:19.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 14:32   #18
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Hij heeft zich in het hoekje laten drummen ipv eens hard op tafel te slaan en desnoods te bluffen. In de pole position staan en dan uw programma zo liggen afzwakken om er toch maar "bij te horen". En om zijn gezicht te redden in de onderhandelingen kwam hij met een nota naar voor die eerder bij de CD&V zou passen; zo beschamend was die nota voor een zichzelf noemende Vlaams-nationalistische partij. Wat de andere partijen nadien deden met die nota was uiteraard niet netjes; maar dat toonde toen al aan dat de NVA enkel voor decorvulling diende; als excuuspartij. En als je ondertussen het ene mes in de rug krijgt na de andere; dan ga je toch conclusies trekken? Maar niet bij de NVA; neenee; die staan nu alweer klaar om een nieuwe lading messen aan te nemen; want ze "zijn zo goed bezig" meneer.
Hij heeft nooit in pole position gestaan.
Het is nog steeds zo dat de koning bepaald wie er mag uitnodigen om mee te dansen. Bij mijn weten heeft Dewever die kans niet gekregen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 15:32   #19
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Hij heeft nooit in pole position gestaan.
Het is nog steeds zo dat de koning bepaald wie er mag uitnodigen om mee te dansen. Bij mijn weten heeft Dewever die kans niet gekregen.
Pole position is misschien niet de juiste term; maar hij had alleszins ALLES mee; hij had een momentum die hij zelf afgezwakt heeft door zich onderdanig op te stellen en nog steeds ermee bezig is (de calimero-momenten). Hij had zelfs de koning kunnen overbluffen als hij wou; dat zou pas een staaltje van "doen" zijn geweest. Maar nee; staan bleiten in de media was makkelijker. Als je zo een sterke score kunt neerzetten dan moet je daar iets mee doen; en niet doen alsof je een partij bent die met de kiesdrempel flirt. Maar helaas is "ruggegraat tonen" bij iedere partij een probleem uit angst voor de Waalse politiek. In het begin wist ik waar de NVA voor stond; nu weet ik dat echt niet meer; zelfs niet als ik op hun website kijk; men zal uiteindelijk moeten kiezen tussen hun programma of hun (nieuwe) kiezers. En dat hebben ze zélf in de hand gewerkt.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-

Laatst gewijzigd door Gorefest : 22 april 2012 om 15:38.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 15:33   #20
fb718882
Gouverneur
 
fb718882's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2007
Berichten: 1.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Och we hebben ook nog Fons Duchateau, Luk Lemmens, Ludo Van Campenhout, Zuhal Demir, ...
En in uiterste nood had natuurlijk ook nog Jan Jambon naar Antwerpen kunnen getoverd worden.
Ik heb alleen ooit van die Van Campenhout gehoord , maar ik kan me niet meer goed herinneren wat dat weer juist was . Duchateau klinkt me niet erg vlaamsnationalistisch , en , ik durf het bijna niet zeggen , maar Zuhal Demir eigenlijk ook niet .

Jan Jambon ? Ik vind dat die Weyts grappiger overkomt .

Wordt anders Luc Lemmens den baas op 't schoon verdiep ? Allee , proficiat !
__________________
Du passé, gardons la flamme, non les cendres.
Мы наш , мы новый мир построим .
Vulpes pilum mutat , non mores .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be