Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2012, 22:28   #1
Patrice
Gouverneur
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 1.110
Standaard BUB: "peiling bewijst: seperatistische traditionele partijen verliezen terrein"

Van de B.U.B.-persdienst:

---

TRADITIONELE PARTIJEN ZINKEN VERDER WEG IN HET MOERAS

De B.U.B. neemt kennis van het resultaat van de particratische peiling die in la Libre Belgique (LLB) d.d. 11 mei 2012 gepubliceerd werd. Blijkbaar was onze lijst BELG-UNIE zelfs geen optie, dit in tegenstelling tot niet-bestaande partijen zoals het FN en het politieke proefballonnetje van een zekere Westphaël, oud-lid van Ecolo. De B.U.B. stelt vooral vast dat de fameuze aangekondigde “staatshervorming” er hoegenaamd niet in slaagt om de opmars van de N-VA te stuiten. Sterker nog, ook het Vlaams Belang zit opnieuw in de lift.

Er is weinig bekend over hoe deze zoveelste betwistbare peiling uitgevoerd werd. Waarom heeft men er een partij in opgenomen die verboden was door een Belgisch vonnis op vraag van haar Franse naamgenoot, het Front National, of nog een onbestaande partij van de groene dissident Westphaël? Heeft men de stemmen van BELG-UNIE “stoemelings” onder de mat geveegd door ze onder de noemer “andere” te zetten? Wat zou het resultaat van die restcategorie zijn? Is LLB misschien “vergeten” dat in haar eigen peiling van november 2011 liefst 15% van de zogenaamde “Walen” overwoog om op het kartel BELG-UNIE te stemmen? Het zieltogende LDD van oud-judocoach Jean-Marie Dedecker haalt 0,8% van de kiesintenties, maar dat volstaat blijkbaar wél om relevant te zijn… Wie heeft deze peiling uitgevoerd en onder welke omstandigheden? Hoeveel mensen hebben geweigerd om te antwoorden op de vragen? Dave Sinardet, een Belgisch politicoloog, verklaarde niet zolang geleden dat de meerderheid van de ondervraagden weigerde op dusdanige peilingen in te gaan. Wat is bijgevolg de waarde van deze “peiling”, in de twijfelachtige hypothese dat ze al plaatsvond? Aan onbeantwoorde vragen geen gebrek.

Zelfs als we deze peiling ernstig mogen nemen, stellen we vast dat voor de zoveelste maal op rij alle traditionele partijen verliezen en dat de N-VA terrein wint in het noorden van het land. Dat bewijst eens te meer wat de B.U.B. sedert jaar en dag verkondigt: deze staatshervorming – die terloops gezegd de regels van de Belgische Grondwet schendt – zal de separatistische opmars geen halt toeroepen, wel integendeel! Bovendien voeren de traditionele partijen het programma van de separatisten deels en stapsgewijs uit en vergoelijken zo hun extremistische discours. In 1978 haalden de drie traditionele partijen samen ongeveer 90% van de stemmen in het noorden van België. Na drie decennia en vier anti-Belgische staatshervormingen halen ze er – volgens deze peiling – nog zo’n 38%. Na de volgende staatshervorming – als die er komt – kunnen we dat aantal wellicht halveren.

België heeft dan ook nood aan legalistische en unitaristische partijen zoals de B.U.B.. Als de traditionele partijen daarentegen zin hebben om uit het Belgische politieke landschap te verdwijnen, moeten ze vooral op de ingeslagen weg verder gaan. We hebben hen genoeg gewaarschuwd.

---

http://www.unionbelge.be/?p=5690
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 23:21   #2
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
.....België heeft dan ook nood aan legalistische en unitaristische partijen zoals de B.U.B.....
Uit uw humoristisch stukje haalde ik de ene bovenstaande zin. Het is u wellicht nog niet opgevallen dat België reeds "legalistische en unitaristische partijen zoals de B.U.B." heeft, maar dat quasi niemand er voor blijkt te stemmen. De "nood" eraan is dus kennelijk héél wat minder groot dan u denkt.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 23:35   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Uit uw humoristisch stukje haalde ik de ene bovenstaande zin. Het is u wellicht nog niet opgevallen dat België reeds "legalistische en unitaristische partijen zoals de B.U.B." heeft, maar dat quasi niemand er voor blijkt te stemmen. De "nood" eraan is dus kennelijk héél wat minder groot dan u denkt.
Hoogstwaarschijnlijk is de BUB de opvolger van de Kolderbrigade...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 00:05   #4
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Uit uw humoristisch stukje haalde ik de ene bovenstaande zin. Het is u wellicht nog niet opgevallen dat België reeds "legalistische en unitaristische partijen zoals de B.U.B." heeft, maar dat quasi niemand er voor blijkt te stemmen. De "nood" eraan is dus kennelijk héél wat minder groot dan u denkt.
Dat komt door het separatistische mediacomplot, zie je. Het is zelfs zo erg gesteld dat de separatisten nu al La Libre Belgique hebben overgenomen. 99% van de 'Vlaamse' bevolking stemt voor federalistische of separatistische partijen, maar eigenlijk zijn het bijna allemaal unitaristen. Ze weten het gewoon nog niet.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 01:02   #5
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoogstwaarschijnlijk is de BUB de opvolger van de Kolderbrigade...
U treft mij recht in het hart mijner onwetendheid : ik heb geen idee wie of wat de kolderbrigade was of is. Opzoeken heeft mij niet wijzer gemaakt : het blijkt een Vlaamse TV-reeks (geweest ?) te zijn, en dan nog wel in het Antwerps en Gents dialect, volgens Wikipedia. Verder uitpluizen heeft dus weinig zin : ik zou daar zo goed als niets van begrijpen.
Ikzelf zie absoluut geen verband met mijn post #2, maar ik ben graag bereid u zonder meer te geloven als u vindt dat er een verband is.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 01:15   #6
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Dat komt door het separatistische mediacomplot, zie je. Het is zelfs zo erg gesteld dat de separatisten nu al La Libre Belgique hebben overgenomen. 99% van de 'Vlaamse' bevolking stemt voor federalistische of separatistische partijen, maar eigenlijk zijn het bijna allemaal unitaristen. Ze weten het gewoon nog niet.
De pleger van het humoristisch stukje geeft eigenlijk zelf aan uit wat het complot tegen de B.U.B. bestaat : volgens hem veegt men wellicht de stemmen van BELG-UNIE stoemelings onder de mat door ze onder de noemer “andere” te zetten. Geef toe, dat is inderdaad schandalig, vooral omdat die “andere” bovendien zowat geen stemmen blijken te halen.

Nu ja, het gaat dan ook om een louter particratische peiling van la Libre Belgique, en we weten allen dat er bij eender welke particratische handeling wel eens iets stoemelings onder een andere noemer wordt gezet.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 08:52   #7
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

de BUB'ers worden zuurder met de dag gezien ze hun landje, waar hun leden zelf veel profijt uit halen, langzamerhand aan het verdwijnen is.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 09:27   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Het is altijd hetzelfde. Veel woorden, weinig actie. Waarop wacht de BUB om overal in de Belgische staat afdelingen op te richten? Waarop wacht de BUB om de massa te mobiliseren?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 09:51   #9
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoogstwaarschijnlijk is de BUB de opvolger van de Kolderbrigade...
Geraakt u soms ook iets verder dan wat slogantaal of moeten uw grijze hersencellen - voor zover u die heeft - dan iets te hard werken?
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 09:53   #10
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is altijd hetzelfde. Veel woorden, weinig actie. Waarop wacht de BUB om overal in de Belgische staat afdelingen op te richten? Waarop wacht de BUB om de massa te mobiliseren?
Ik houd mij bezig met de sub-sectie West-Brabant. Maar ik ga u onze tactiek niet verklappen.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 09:54   #11
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de BUB'ers worden zuurder met de dag gezien ze hun landje, waar hun leden zelf veel profijt uit halen, langzamerhand aan het verdwijnen is.
Dat zegt uw clubje al 100 jaar. We zullen wel zien.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 10:35   #12
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik houd mij bezig met de sub-sectie West-Brabant. Maar ik ga u onze tactiek niet verklappen.
als uw tactiek eruit bestaat om 30 mensen te mobiliseren voor een nationale vergadering, bent u inderdaad goed bezig!
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 14:08   #13
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik houd mij bezig met de sub-sectie West-Brabant. Maar ik ga u onze tactiek niet verklappen.
Geen geheim hebben is niet het zelfde als een geheim niet verklappen
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 22:25   #14
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.977
Standaard

Wat de traditionele partijen nekt is net de mismeestering van de staatshervorming en de Grondwet. Evidente zaken raakten niet opgelost tenzij na een lange tijd en op een manier die de democratie in België voor altijd de nek omwrong. Dringende zaken bleven ondertussen liggen. De politiek heeft zijn eigen graf gegraven in een periode dat België (en bij uitbreiding de EU) economisch en politiek derderangsfiguren aan het worden zijn. Sorry als ik de toekomst somber inzie.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 20 mei 2012 om 22:26.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 22:53   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
U treft mij recht in het hart mijner onwetendheid : ik heb geen idee wie of wat de kolderbrigade was of is. Opzoeken heeft mij niet wijzer gemaakt : het blijkt een Vlaamse TV-reeks (geweest ?) te zijn, en dan nog wel in het Antwerps en Gents dialect, volgens Wikipedia. Verder uitpluizen heeft dus weinig zin : ik zou daar zo goed als niets van begrijpen.
Ikzelf zie absoluut geen verband met mijn post #2, maar ik ben graag bereid u zonder meer te geloven als u vindt dat er een verband is.
O, ik zie dat u in 2010 lid werd. Dan weet u inderdaad een heleboel niet over de verschillende smakelijke histories die we hier indertijd met de BUB'ers allemaal hebben meegemaakt. 't Was soms ronduit hilarisch!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 23:23   #16
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Zoals de "We zetten de champagne al koud"-verhalen over het Blokske of fraudeverhalen over Geert Bourgeois en de handtastelijkheden van een Brugse lijsttrekker van de N-VA? Ja, aan grappen en grollen geen gebrek in uw clubje.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 23:27   #17
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Uit uw humoristisch stukje haalde ik de ene bovenstaande zin. Het is u wellicht nog niet opgevallen dat België reeds "legalistische en unitaristische partijen zoals de B.U.B." heeft, maar dat quasi niemand er voor blijkt te stemmen. De "nood" eraan is dus kennelijk héél wat minder groot dan u denkt.
Op de rest van het artikel durft u blijkbaar niet ingaan. Het is toch zo gemakkelijk - en kinderachtig - om de essentie van de kwestie - de teloorgang van de traditionele partijen en hun tot mislukken gedoemde politiek - uit de weg te gaan.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 23:59   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Zoals de "We zetten de champagne al koud"-verhalen over het Blokske of fraudeverhalen over Geert Bourgeois en de handtastelijkheden van een Brugse lijsttrekker van de N-VA? Ja, aan grappen en grollen geen gebrek in uw clubje.
"Uw clubje"? Sedert wanneer ben ik een N-VA'er?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 01:18   #19
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Op de rest van het artikel durft u blijkbaar niet ingaan. Het is toch zo gemakkelijk - en kinderachtig - om de essentie van de kwestie - de teloorgang van de traditionele partijen en hun tot mislukken gedoemde politiek - uit de weg te gaan.
Het is helemaal geen kwestie van niet durven : de argumentatie in het stukje is dermate onnozel dat het volstrekt zinloos is om er op in te gaan.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 08:38   #20
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Zoals de "We zetten de champagne al koud"-verhalen over het Blokske of fraudeverhalen over Geert Bourgeois en de handtastelijkheden van een Brugse lijsttrekker van de N-VA? Ja, aan grappen en grollen geen gebrek in uw clubje.
De N-VA is geen "clubje" maar een partij, daar ze 27% van de bevolking vertegenwoordigt, in tegenstelling tot uw clubje die geen enkele verkozene heeft en nooit zal hebben.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be