Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 maart 2013, 21:26   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.836
Standaard EU versus Microsoft,hoofdstuk zoveel

Jaren geleden reeds,nog ten tijde van Windows XP, kreeg Microsoft een foeifoeifoei van de EU-commissie omdat men bij het installeren van Windows niet de gelegenheid kreeg een keuze te maken uit verschillende browsers.

De EU en MS bereikten een overeenkomst,MS zou een keuze aan browers vertonen bij het installeren.

Ergens bij de opkomst van "Seven" was MS dit schijnbaar "vergeten" en was Internet Explorer weer de default webbrowser.

Het duurde bijna een jaar,tot in 2011 voor de EU dit in de gaten kreeg.........

En nu,terwijl "8" al in opkomst is krijgt Microsoft een boete van 540 miljoen Eurootjes opgelegd...(tis te zeggen:de Europese klanten van Microsoft krijgen die boete,beslist niet de klanten van andere continenten,zo zal het niet werken )


Maar toch,er was toch iets ontzettend grappigs aan die EU-"commisaris-persconferentie",waarbij meestal een saaie oude heer of dame moet doen alsof ze Djengis Khan vertegenwoordigen .Er werd leukweg bij vermeld dat de "toezichthoudende instantie" op het naleven van de overeenkomsten met Microsoft.......Microsoft was

ze gaan het zo niet meer doen....zei de EU-Djenghis Khan er nog bij...

Laatst gewijzigd door kelt : 6 maart 2013 om 21:29.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 23:10   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Ik heb nog nooit gezien dat tijdens het instaleren van een microsoft OS (XP, Vista, 7 of 8) er gevraagd wordt welke browser U wilt instaleren. Microsoft heeft op dat gebied trouwens geen overeenkomsten met de andere fabricanten van browsers zoals Linux Ubuntu dat bevoorbeeld wel heeft met de organisatie Firefox (beiden zijn non-profit).

Buiten dat, en dat geldt zeker voor XP, verlopen de actualisaties van het windows OS en bvb. de genuine windows test via Active-X complementen die enkel aangewend kunnen worden in explorer. Sommige niet microsoft-producten die onder windows draaien maken op de achtergrond ook gebruik van explorer zonder dat U dat opmerkt.

Uiteindelijk geen groot probleem dit alles want U kan steeds Uw browser van voorkeur aanduiden/instellen, iets wat ik ten zeerste aanraad.


Dat gezegd zijnde, een opmerkelijk verhaal waarvan ik niet op de hoogte was. Thanks!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 maart 2013 om 23:12.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2013, 21:37   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Die wilden geld zien!!!

In een nieuwe Windows installatie kan je de browser kiezen die je verder wil gebruiken met dank aan Mevrouw Neelie Groes of was het Kroes (die geld wilde zien van Microsoft)?¿

Tijdens de installatie komt dit keuze venster ... waaruit je uw keuze kan maken voor verder gebruik.



__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 00:12   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die wilden geld zien!!!

In een nieuwe Windows installatie kan je de browser kiezen die je verder wil gebruiken met dank aan Mevrouw Neelie Groes of was het Kroes (die geld wilde zien van Microsoft)?¿

Tijdens de installatie komt dit keuze venster ... waaruit je uw keuze kan maken voor verder gebruik.



Ik heb een paar weken geleden nog vanaf nieuwe legale DVD's (windows 8) op enkele PC's geinstaleerd en heb er niets van gemerkt, maar die installatie-DVD's waren in feite niet voor de Europese markt bedoeld (via internet gekocht).

Maar goed, bedankt voor de info.

Veel gezever van de EU om niets, baaah $$$$$. Niet dat ik pro-microsoft ben hoor, maar dit is inderdaad te gek voor woorden.

Sowieso is het aangeraden de laatste versie van de gewenste browser te downloaden/installeren, die zal dus alvast niet op de Windows DVD staan, maar wel op het net. Eigenaardige geldklopperij van de EU dus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 maart 2013 om 00:15.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 12:32   #5
warpozio
Burger
 
Geregistreerd: 12 juni 2008
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Veel gezever van de EU om niets, baaah $$$$$. Niet dat ik pro-microsoft ben hoor, maar dit is inderdaad te gek voor woorden.
Toch niet
Microsoft-concurrent Opera meldde in maart 2010 al dat het aantal downloads van de browser verdrievoudigd was dankzij het browserkeuzescherm. In oktober 2012 meldde Mozilla, maker van Firefox, eveneens dat de invloed van het keuzescherm groot was. Mozilla schreef een daling met 63 procent van het aantal downloads toe aan het ontbreken van het keuzescherm. Toen het scherm in juli 2012 weer beschikbaar kwam, nam het aantal downloads volgens Mozilla met 150 procent toe.
warpozio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 16:18   #6
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warpozio Bekijk bericht
Toch niet
Microsoft-concurrent Opera meldde in maart 2010 al dat het aantal downloads van de browser verdrievoudigd was dankzij het browserkeuzescherm. In oktober 2012 meldde Mozilla, maker van Firefox, eveneens dat de invloed van het keuzescherm groot was. Mozilla schreef een daling met 63 procent van het aantal downloads toe aan het ontbreken van het keuzescherm. Toen het scherm in juli 2012 weer beschikbaar kwam, nam het aantal downloads volgens Mozilla met 150 procent toe.
Hier draait het dus om :


Opera ASA is a Norwegian company that makes the competing web browser which routinely gets well below a 1% worldwide browser market share, though they were one of the first and most standards-compliant companies out there. They have long argued that Microsoft’s dominance in the browser market was not due to any great feature set of Microsoft’s Internet Explorer, but simply because it was included in every version of Windows.


Als Opera een groter marktaandeel wil moeten ze maar een aantrekkelijkere browser maken of wat dan ook ipv te janken bij de EU, MS hoeft hun marketing niet te verwezenlijken. Op mobiele telefoontjes doet Opera Mobile het wel goed, maar niet op PC's en dat heeft niets met M$ te maken.

Dat uiteindelijk firefox ook klacht indiende is dan ook niet meer dan logisch omdat ze niet in de IE-browserkeuze werd opgenomen en dit hun benadeelde.

Enkel een idioot heeft deze ingebouwde browserkeuze nodig. Niemand gebruikt IE indien dat niet noodzakelijk is, de meeste gebruikers zullen na installatie sowieso Firefox en/of Google Chrome verkiezen. De wijze waarop de EU OPera steunt lijkt me eigenaardig, maar natuurlijk was de $$$$ welkom...


Volgende kan nog het een en ander verduidelijken :

We see that Google Chrome, Firefox, and Internet Explorer are the most popular browsers today.

Browser Statistics

2013 Internet Explorer Firefox Chrome Safari Opera
February 13.5 % 29.6 % 50.0 % 4.1 % 1.8 %
January 14.3 % 30.2 % 48.4 % 4.2 % 1.9 %
Bron : http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp



Ik zal nog wel eens bekijken hoever die 'speciale relatie' tussen Opera en de EU gaat...


edit : wat leuk is aan Opera is het feit dat mensen slechte IT-verbindingen met die browser sneller pagina's konden downloaden, vandaar het succes op de mobieltjes destijds
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 maart 2013 om 16:26.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 16:31   #7
warpozio
Burger
 
Geregistreerd: 12 juni 2008
Berichten: 186
Standaard

Volgens Financial Times is het toch Google die de klacht ingedient heeft bij de EU. (http://www.ft.com/intl/cms/s/0/e748b...#axzz2MrG4E4lL Google tip-off leads to Microsoft EU penalty)
warpozio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 17:11   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warpozio Bekijk bericht
Volgens Financial Times is het toch Google die de klacht ingedient heeft bij de EU. (http://www.ft.com/intl/cms/s/0/e748b...#axzz2MrG4E4lL Google tip-off leads to Microsoft EU penalty)
Inderdaad, iemand begint ermee... klagen, de EU zet de deuren voor die klacht open en 'the rest will follow'...

In 2007, Norwegian browser maker Opera filed an antitrust to the European Commission, calling on Microsoft to gives customers a choice of browser when they installed its Windows operating system.

In 2009, the EC upheld Opera's complaint and accused Microsoft of "illegally tying Internet Explorer to Windows". It order the company to give users a choice of browser on installation.

Bron : http://www.information-age.com/indus...-choice-ruling

Nog :


If Microsoft is looking for someone to blame for its $732 million fine from the European Union, it could start by blaming Google.

It was Google (along with Opera) that tipped off the EU about the lack of browser choice in Windows, putting the whole investigation in motion.

...

Google’s move also makes sense given the increasingly bitter relationship between it and Microsoft. Between Microsoft’s bitter anti-Google attack campaign and Google’s move to nix Exchange ActiveSync support for Windows Phone owners who use Gmail, the animosity between the two companies has never been more pronounced. And it’s certain to get worse over time.

Bron : http://venturebeat.com/2013/03/07/go...osoft-eu-fine/


What's next, gaat men nu ook de linux-distributies aanpakken omdat bepaalde browsers niet terug te vinden zijn in de officiele Linux software repositories? Alle geheid op een stokje (OMG)!

Tijdens de installatie van Ubuntu bvb. is de non-profit firefox-browser default.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 maart 2013 om 17:13.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 18:04   #9
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
What's next, gaat men nu ook de linux-distributies aanpakken omdat bepaalde browsers niet terug te vinden zijn in de officiele Linux software repositories? Alle geheid op een stokje (OMG)!

Tijdens de installatie van Ubuntu bvb. is de non-profit firefox-browser default.
Je moet eens goed kijken naar het 2de deel van het woord Koppelverkoop.

Wat wil dat zeggen? En hoeveel heb jij voor Ubuntu betaald?
Juist.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 18:32   #10
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je moet eens goed kijken naar het 2de deel van het woord Koppelverkoop.

Wat wil dat zeggen? En hoeveel heb jij voor Ubuntu betaald?
Juist.
Dat kan U HIER even bekijken, niet enkel uit sympathie natuurlijk, want aangezien ik graag over de originele installatie-CD's beschik ben ik best bereid deze te vergoeden. Maar er bestaan geen verplichtingen natuurlijk.

Er is hier zoals ik in een andere post heb uitgelegd geen sprake van een zuivere koppelverkoop, dit omdat bepaalde complementen die Windows soms benodigt enkel met IE compatibel zijn. Alsook gebruiken bepaalde programma's IE op de achtergrond, U ziet daar dus niets van.

Als men niet in staat is een andere browser te installeren, laat staan kiezen is een PC misschien geen juiste keuze, maar wel een telraam.

Ikzelf gebruik die IE-rommel bijna nooit, een zeer onveilige browser maar soms een onmisbaar element om bepaalde zaken te doen funcioneren en tevens was deze browser noodzakelijk voor bepaalde officiele windows verificaties. Men kan dus stellen dat in wezen IE eerder een onderdeel is van windows dan dat het over een ander product gaat, dit vanwege de verwevenheid en vergaande integratie. Nee hoor, wat we hier zien is een duidelijk geval van spijkers op laag water zoeken, niet dat ik M$ geen boetes toewens vanwege andere praktijken. Ze uiteindelijk niet met zich laten sollen, de gebruiker zal van deze onzinnige praktijken opnieuw het slachtoffer zijn. Zo zien we bvb. dat heden windows 8 de applicatie windows media center niet meer gratis bevat. Daar mag U nu dus extra voor bijbetalen. Win-fans konden deze echter gratis toevoegen tot 31 januari, de rest kan er nu voor betalen.

Tevens merk ik nog even op dat bepaalde instellingen U enkel toelaten hun database/netwerk te raadplegen vanuit IE, dat is pas onzin.


We kunnen nog even een stapje verder gaan en windows verbieden hun eigen applicaties bij hun OS bij te leveren gezien er ook alternatieve defragmenteerders, mediaspelers, anti-malware, firewalls, backupsystemen etc etc... bestaan. Mooi zo, laten ze dan enkel hun DOS-OS leveren met een simpele gratis grafische interface, iedereen zal snel naar linux overstappen.
Waarom nog voor iets betalen dat zonder toepassingen komt?

Ik denk dat U nu wel begrijpt dat dit met koppelverkoop weinig of niets te zien heeft.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 maart 2013 om 18:53.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 19:08   #11
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Niemand gebruikt IE indien dat niet noodzakelijk is, de meeste gebruikers zullen na installatie sowieso Firefox en/of Google Chrome verkiezen.
In België is Internet Explorer nog steeds de meestgebruikte browser. "De meeste gebruikers" zijn casual gebruikers, waarvan velen die ik ken overtuigd zijn dat Internet Explorer hetzelfde is als "het internet".
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 19:14   #12
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
In België is Internet Explorer nog steeds de meestgebruikte browser. "De meeste gebruikers" zijn casual gebruikers, waarvan velen die ik ken overtuigd zijn dat Internet Explorer hetzelfde is als "het internet".
Dan volgt men de wereldwijde trend niet.

Zie http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Ikzelf ken niemand in Belgie die dat ding nog gebruikt, mss is dat mijn fout

Hoe jong zijn die mensen die denken dat IE=IT dan?

Gepensioneerde ambtenaren of zoiets?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 maart 2013 om 19:16.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 19:16   #13
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dat kan U HIER even bekijken, niet enkel uit sympathie natuurlijk, want aangezien ik graag over de originele installatie-CD's beschik ben ik best bereid deze te vergoeden. Maar er bestaan geen verplichtingen natuurlijk.

Er is hier zoals ik in een andere post heb uitgelegd geen sprake van een zuivere koppelverkoop, dit omdat bepaalde complementen die Windows soms benodigt enkel met IE compatibel zijn. Alsook gebruiken bepaalde programma's IE op de achtergrond, U ziet daar dus niets van.

Als men niet in staat is een andere browser te installeren, laat staan kiezen is een PC misschien geen juiste keuze, maar wel een telraam.

Ikzelf gebruik die IE-rommel bijna nooit, een zeer onveilige browser maar soms een onmisbaar element om bepaalde zaken te doen funcioneren en tevens was deze browser noodzakelijk voor bepaalde officiele windows verificaties. Men kan dus stellen dat in wezen IE eerder een onderdeel is van windows dan dat het over een ander product gaat, dit vanwege de verwevenheid en vergaande integratie. Nee hoor, wat we hier zien is een duidelijk geval van spijkers op laag water zoeken, niet dat ik M$ geen boetes toewens vanwege andere praktijken. Ze uiteindelijk niet met zich laten sollen, de gebruiker zal van deze onzinnige praktijken opnieuw het slachtoffer zijn. Zo zien we bvb. dat heden windows 8 de applicatie windows media center niet meer gratis bevat. Daar mag U nu dus extra voor bijbetalen. Win-fans konden deze echter gratis toevoegen tot 31 januari, de rest kan er nu voor betalen.

Tevens merk ik nog even op dat bepaalde instellingen U enkel toelaten hun database/netwerk te raadplegen vanuit IE, dat is pas onzin.


We kunnen nog even een stapje verder gaan en windows verbieden hun eigen applicaties bij hun OS bij te leveren gezien er ook alternatieve defragmenteerders, mediaspelers, anti-malware, firewalls, backupsystemen etc etc... bestaan. Mooi zo, laten ze dan enkel hun DOS-OS leveren met een simpele gratis grafische interface, iedereen zal snel naar linux overstappen.
Waarom nog voor iets betalen dat zonder toepassingen komt?

Ik denk dat U nu wel begrijpt dat dit met koppelverkoop weinig of niets te zien heeft.
Die koppelverkoop is er wel. Al eens geprobeert een laptop te kopen zonder windows? Dit kost je meer dan met. Laat staan dat je bij de meeste merken de keus al hebt.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 19:31   #14
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Die koppelverkoop is er wel. Al eens geprobeert een laptop te kopen zonder windows? Dit kost je meer dan met. Laat staan dat je bij de meeste merken de keus al hebt.
Dat heeft niets te maken met IE,browserkeuze en de door de EU opgelegde boete.

MAAR YES! Nagel op de kop!

Dat is inderdaad een groots probleem. Contact opnemen met de fabricant en een lege doos (zonder OS) bestellen is de boodschap! Fabricanten die dat niet kunnen, te duur verkopen of simpelweg weigeren, boycotten.

Buiten dat heeft MS inderdaad ook invloed op het aanbod van de op de markt aanwezige modellen (het verdwijnen van de netbook).


Heden met de vevanging van het oudere BIOS-systeem door UEFI wordt dit probleem nog groter (om een 2de OS te installeren). Maar linux heeft bvb. langzaam maar zeker een oplossing uitgewerkt en MS is bereid met hun op dat gebied samen te werken.

Jammer genoeg lost dat het probleem met de verkoop van laptops met de opgedrongen windos OS niet op. Daar zou de EU beter wat aandacht aan besteden. VEEL nuttiger dan dat gezever over browserkeuze. Ik had in deze draad reeds vermeld dat MS (en ook bepaalde PC-producenten) ivm andere zaken met reden op het matje mogen geroepen worden en wat U hier nu vermeldt is daar een mooi voorbeeld van.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 maart 2013 om 19:43.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 19:40   #15
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dat heeft niets te maken met IE,browserkeuze en de door de EU opgelegde boete.

MAAR YES! Nagel op de kop!

Dat is inderdaad een groots probleem. Contact opnemen met de fabricant en een lege doos (zonder OS) bestellen is de boodschap! Fabricanten die dat niet kunnen, te duur verkopen of simpelweg weigeren, boycotten.

Buiten dat heeft MS inderdaad ook invloed op het aanbod van de op de markt aanwezige modellen (het verdwijnen van de netbook).


Heden met de vevanging van het oudere BIOS-systeem door UEFI wordt dit probleem nog groter (om een 2de OS te installeren). Maar linux heeft bvb. langzaam maar zeker een oplossing uitgewerkt en MS is bereid met hun op dat gebied samen te werken.

Jammer genoeg lost dat het probleem met de verkoop van laptops met de opgedrongen windos OS niet op. Daar zou de EU beter wat aandacht aan besteden. VEEL nuttiger dan dat gezever over browserkeuze. Ik had in deze draad reeds vermeld dat MS ivm andere zaken met reden op het matje mag geroepen worden en wat U hier nu vermeldt is daar een mooi voorbeeld van.
De browserkeuze ben ik nu ook geen voorstander van. Op den duur gaat men microsoft nog verplichten van enkel een besturingssysteem aan te bieden. Het zou anders wel leuk zijn xfce als windows windowmanager,....

Ms is enkel bereid om samen te werken met linux omdat ze MOETEN. Je kan proberen suse aan te halen maar de enige reden waarom men suse heeft geholpen is omdat ze hun aandeel in webservers goed te maken hadden.

Aangezien de toekomst van it in the cloud ligt,... en er dus in de toekomst vooral geld te verdienen zal zijn met webservices konden ze dus niets anders doen.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 8 maart 2013 om 19:43.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 19:51   #16
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
De browserkeuze ben ik nu ook geen voorstander van. Op den duur gaat men microsoft nog verplichten van enkel een besturingssysteem aan te bieden. Het zou anders wel leuk zijn xfce als windows windowmanager,....
Inderdaad,

Citaat:
Ms is enkel bereid om samen te werken met linux omdat ze MOETEN. Je kan proberen suse aan te halen maar de enige reden waarom men suse heeft geholpen is omdat ze hun aandeel in webservers goed te maken hadden.

Aangezien de toekomst van it in the cloud ligt,... en er dus in de toekomst vooral geld te verdienen zal zijn met webservices konden ze dus niets anders doen.

Inderdaad, ik heb dat destijds ook op de site van opensuse gelezen omdat ook ik enige problemen had.

Ik heb de zaken op mijn PC's wel in orde gekregen uiteindelijk, maar in multibootende systemen met windows 8 levert de hybernatie van win8 nog steeds (in bepaalde gevallen) problemen op. Dat wordt echter nog wel opgelost. De hybernatie uitschakelen is een oplossing, maar dat bent U het voordeel van de snelle boottijd die UEFI mogelijk maakt kwijt. Maar dat is slechts een technisch/software probleem.

Het probleem met de PC-verkoop waarbij bijna steeds windows reeds geinstalleerd is blijft een probleem dat enkel met regulatie opgelost kan worden. GO EU, werk aan de winkel! De browserfun is voorbij...


edit : Merk ook op dat MS zelfs zichzelf discrimineert, men kan op een win8 die reeds geladen is met win8 geen oudere win-versies meer zetten omdat win8 de controle over het opbooten wil behouden. Boodschap : PC zonder OS kopen, eerst de gewenste oudere OS instaleren, pas als laatste win8!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 maart 2013 om 20:00.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 19:56   #17
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Inderdaad,




Inderdaad, ik heb dat destijds ook op de site van opensuse gelezen omdat ook ik enige problemen had.

Ik heb de zaken op mijn PC's wel in orde gekregen uiteindelijk, maar in multibootende systemen met windows 8 levert de hybernatie van win8 nog steeds problemen op. Dat wordt echter nog wel opgelost.

Het probleem met de PC-verkoop waarbij bijna steeds windows reeds geinstalleerd is blijft een probleem dat enkel met regulatie opgelost kan worden. GO EU, werk aan de winkel! De browserfun is voorbij...
Als de EU echt begaan is met de consument zouden ze moeten verplichten PC's zonder OS aan te bieden (of toch minimum met keuze). Voor dell of andere merken kan dit echt geen probleem zijn om een PXE bootservertje op te zetten die hun bestellingen automatisch afwerkt. Die pc met die configuratie heeft dat serienummer. Ok die is gekoppelt aan die bestelling daar moet dat besturingssysteem op => ze houden zelfs nu die gegevens al bij dus het kost hen NIKS op hun kortingen van microsoft na.

En om de goede bedoelingen van ms ivm suse nog een beetje af te vlakken:

Lees hun website: http://www.microsoft.com/web/platform/server.aspx

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 8 maart 2013 om 19:57.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 20:25   #18
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Als de EU echt begaan is met de consument zouden ze moeten verplichten PC's zonder OS aan te bieden (of toch minimum met keuze). Voor dell of andere merken kan dit echt geen probleem zijn om een PXE bootservertje op te zetten die hun bestellingen automatisch afwerkt. Die pc met die configuratie heeft dat serienummer. Ok die is gekoppelt aan die bestelling daar moet dat besturingssysteem op => ze houden zelfs nu die gegevens al bij dus het kost hen NIKS op hun kortingen van microsoft na.
Idd. 2!

Ik gebruik zelf MS-OS zeer weinig, maar ik tracht op de hoogte te blijven. Soms moet ik wel eens wat mensen met win helpen...

Citaat:
En om de goede bedoelingen van ms ivm suse nog een beetje af te vlakken:

Lees hun website: http://www.microsoft.com/web/platform/server.aspx

Azo, Easy to get. Free to use? Nou moe, M$$$...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 20:34   #19
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Idd. 2!

Ik gebruik zelf MS-OS zeer weinig, maar ik tracht op de hoogte te blijven. Soms moet ik wel eens wat mensen met win helpen...




Azo, Easy to get. Free to use? Nou moe, M$$$...
Ze hebben met Suse in ieder geval de patenten binnen. Sinds men nieuwe laptop zit ik bij windows 7 pro. Het stond er toch op,....
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 20:53   #20
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ze hebben met Suse in ieder geval de patenten binnen. Sinds men nieuwe laptop zit ik bij windows 7 pro. Het stond er toch op,....
Tja, dat had ik er destijds onmiddelijk afgesmeten...


Nog ivm vorige :
Microsoft’s IIS, on the other hand, is closed source and runs only on Windows, so it’s no surprise that it lags behind Apache’s more robust and flexible sofware offering.
Meer : http://techrights.org/2011/09/20/ero...n-the-desktop/

http://techrights.org/2011/09/20/ext...strikes-again/

Serieuzere zaken dan de browserkwestie...


http://techrights.org/2011/09/20/


Recenter :

http://techrights.org/2013/03/
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 maart 2013 om 20:56.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be