Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2014, 20:58   #41
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Je hebt een punt. Door technologische ontwikkelingen is het vermogen van een klein aantal mensen om schade te veroorzaken gigantisch toegenomen.

Het is eigenlijk een wonder dat er niet een pak meer terrorisme is. 2 grote aanslagen in Europa op 10 jaar tijd valt goed mee.
Nee dat is helemaal geen wonder.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:01   #42
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welk land in Zuid-Amerika kunt u dan wel beschouwen als "sterk"?
Lees eens terug. Het ging om Katholiek en aanwezigheid van moslims...maar dat had U vast en zeker al gezien.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:01   #43
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee dat is helemaal geen wonder.
Jawel. Aan terrorisme doen is niet moeilijk en er is een reële voedingsbodem van frustratie.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:10   #44
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Jawel. Aan terrorisme doen is niet moeilijk en er is een reële voedingsbodem van frustratie.
Nee, allereerst zijn de inlichtingsdiensten in Europa relatief goed, en in de VS zijn ze uitstekend. Eigenlijk is een 9/11 in de VS vrijwel onmogelijk.

Verder hebben gewoon zeer weinig mensen de neiging om een terroristische aanval te doen. Doden en gewonde mensen/kinderen is namelijk niet iets waarvan je in de polonaise gaat volgens de meeste mensen.

Verder is de groepering ISIS (die als de grootste dreiging voor het westen wordt gezien) vooral bezig met het Midden-Oosten. Daarbij heb je ook nog eens dat ISIS niet meer functioneert als guerrilla groepering , maar als een officieel leger die dorpen/steden bezet.

En ja, dan ben je nog het "gewone" Al Qaida, maar die kneusjes bedreigen Nederland al tientallen jaren, ik heb nog geen terroristische aanval gezien. Waarom niet? de inlichtingsdiensten doen gewoon goed werk.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 31 augustus 2014 om 21:10.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:16   #45
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Z-Amerika bijvoorbeeld valt in die categorie.
Hier, een buurman die uit het 'dementerende' België is vertrokken.
http://www.dailymotion.com/XavierFabienne

6 jaar nu, komt niet meer terug hoor.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:19   #46
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
O god, we hebben een nieuwe hysterische paniek-denker in ons midden.
Ja? Wie dan?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:19   #47
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hier, een buurman die uit het 'dementerende' België is vertrokken.
http://www.dailymotion.com/XavierFabienne

6 jaar nu, komt niet meer terug hoor.
Ik plan hetzelfde. Over 6 jaar zijn mijn kinderen de deur uit. Dan ga ik de verschillende landen verkennen. Tegen dat ik zo rond de 55 ben, ga ik hier weg. Mijn huis hier verhuur ik en van de huur en wat ik aan geld heb en misschien nog wat bijverdien, ga ik ginder leven.

Ze mogen heel het boeltje hier hebben.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:22   #48
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Chili, Panama, Belize, Costa Rica, Nicaragua, Guatemala.

Je kan best wel Spaans leren, maar dat lijkt mij geen onoverkomelijk obstakel.

Geen al te zware eisen om een verblijfsvergunning te verkrijgen, zeker als je wat geld meeneemt en bijvoorbeeld van een pensioen kan genieten van ca. € 1000 per maand.
Hèhè,

Wie gaat dat pensioen betalen? De IS die rondgaat om geld uit de rijken hun zakken te schudden waarna ze het naar ZA gaan opsturen?

Ok, even de moneyzaken bekijken. Laten we er voor het gemak van uitgaan dat wanneer de anarchie in Europa uitbreekt, dat niet onmiddellijk gaat gebeuren op het amerikaanse continent(noord en zuid).

Ik zou gaan voor half dollars half goud. Als de dollar in waarde daalt, dan stijgt het goud. Enfin, da's zo'n typisch marktverschijnsel.Er zijn 3 periodes om het envelopje klaar te maken:

-te vroeg: ge wilt die dollars geen 20 jaar bijhouden, ze dalen in waarde.
-het momentum: wanneer alle signalen er zijn, vlak voor de banken hun deuren sluiten. Wie de berichten juist analyseert kan op tijd instappen.
-te laat: De euro daalt snel in waarde, banken sluiten, geen mogelijkheid meer om dollars of goud te kopen.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:25   #49
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Hèhè,

Wie gaat dat pensioen betalen? De IS die rondgaat om geld uit de rijken hun zakken te schudden waarna ze het naar ZA gaan opsturen?

Ok, even de moneyzaken bekijken. Laten we er voor het gemak van uitgaan dat wanneer de anarchie in Europa uitbreekt, dat niet onmiddellijk gaat gebeuren op het amerikaanse continent(noord en zuid).

Ik zou gaan voor half dollars half goud. Als de dollar in waarde daalt, dan stijgt het goud. Enfin, da's zo'n typisch marktverschijnsel.Er zijn 3 periodes om het envelopje klaar te maken:

-te vroeg: ge wilt die dollars geen 20 jaar bijhouden, ze dalen in waarde.
-het momentum: wanneer alle signalen er zijn, vlak voor de banken hun deuren sluiten. Wie de berichten juist analyseert kan op tijd instappen.
-te laat: De euro daalt snel in waarde, banken sluiten, geen mogelijkheid meer om dollars of goud te kopen.
Jongen, ben jij paranoïde of zo ?

Alsof het IS hier ooit voet aan grond gaat krijgen. In het beste geval gaan ze het bont maken in de Arabische landen en maken ze het ons moeilijk met de olietoevoer. In dat geval zal er waarschijnlijk op een alternatief als schaliegas overgegaan worden.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:26   #50
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, allereerst zijn de inlichtingsdiensten in Europa relatief goed, en in de VS zijn ze uitstekend. Eigenlijk is een 9/11 in de VS vrijwel onmogelijk.

Verder hebben gewoon zeer weinig mensen de neiging om een terroristische aanval te doen. Doden en gewonde mensen/kinderen is namelijk niet iets waarvan je in de polonaise gaat volgens de meeste mensen.

Verder is de groepering ISIS (die als de grootste dreiging voor het westen wordt gezien) vooral bezig met het Midden-Oosten. Daarbij heb je ook nog eens dat ISIS niet meer functioneert als guerrilla groepering , maar als een officieel leger die dorpen/steden bezet.

En ja, dan ben je nog het "gewone" Al Qaida, maar die kneusjes bedreigen Nederland al tientallen jaren, ik heb nog geen terroristische aanval gezien. Waarom niet? de inlichtingsdiensten doen gewoon goed werk.
Ja, allemaal goed en wel, maar inlichtingendiensten zijn duur en kosten steeds meer energie om behoorlijk te functioneren.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:27   #51
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Ja, allemaal goed en wel, maar inlichtingendiensten zijn duur en kosten steeds meer energie om behoorlijk te functioneren.
Nee, de praktijk spreekt je tegen.

Al Qaida bedreigd Nederland al serieus heel lang.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 21:33   #52
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Jongen, ben jij paranoïde of zo ?

Alsof het IS hier ooit voet aan grond gaat krijgen. In het beste geval gaan ze het bont maken in de Arabische landen en maken ze het ons moeilijk met de olietoevoer. In dat geval zal er waarschijnlijk op een alternatief als schaliegas overgegaan worden.
paranoïde? bwa, die anarchie zal nog niet voor direkt zijn, maar als die er komt, kan het machtsvacuum gevuld worden door diegene met de wapens, en dat zal niet jan met de pet zijn.

dit essay vond ik anders wel interessant, misschien heb ik het hier op het forum wel teruggevonden. Ik hoef daar niet verder over te discussieren, da's misschien voor een andere topic.
http://http://fjordman.blogspot.com/...l-of-rome.html

Laatst gewijzigd door djoebidoebidoe : 31 augustus 2014 om 21:38.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 22:11   #53
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid
 
Bad Tölz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, de praktijk spreekt je tegen.

Al Qaida bedreigd Nederland al serieus heel lang.
bedreigt*

Ja, en dan?

Het blijft handenvol geld kosten.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2014, 22:12   #54
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
bedreigt*

Ja, en dan?

Het blijft handenvol geld kosten.
Het werkt, en daar gaat het om.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 07:46   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
paranoïde? bwa, die anarchie zal nog niet voor direkt zijn, maar als die er komt, kan het machtsvacuum gevuld worden door diegene met de wapens, en dat zal niet jan met de pet zijn.

dit essay vond ik anders wel interessant, misschien heb ik het hier op het forum wel teruggevonden. Ik hoef daar niet verder over te discussieren, da's misschien voor een andere topic.
http://http://fjordman.blogspot.com/...l-of-rome.html
Die gek is met zijn schrijfsels gestopt nadat hij teveel last had gekregen omdat het 'manifest' van anders behring breivik vol referenties naar zijn blog stond.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 09:10   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Jongen, ben jij paranoïde of zo ?

Alsof het IS hier ooit voet aan grond gaat krijgen. In het beste geval gaan ze het bont maken in de Arabische landen en maken ze het ons moeilijk met de olietoevoer. In dat geval zal er waarschijnlijk op een alternatief als schaliegas overgegaan worden.
Het is helemaal geen paranoia om er rekening mee te houden dat ook hier een oorlog kan plaats hebben.
In de openingspost word er zelfs gesproken over het laatste vliegtuig dat in die situatie zou vertrekken.

En denken dat het voor vele onmogelijke kan plaats hebben, is ook geen paranoia, de VS achte het ooit ook onmogelijk dat ze op eigen bodem zouden kunnen aangevallen worden.

Denken dat IS of een soortgelijke groepering hier geen voet aan de grond kan krijgen, is een grote denkfout.
De bewijzen dat IS hier machtiger is dan vele denken, zijn reeds lang geleverd.
Het aantal uit Europa komende IS-strijders in Irak is groter dan men dacht en ligt boven de 6000 eenheden, volgens sommige media. Het aantal passieve aanhanger in Europa, noch het aantal steunende aanhangers is onbekend, maar loopt volgens sommige schattingen in de tienduizenden in Europa.

En er werd ook rekening gehouden met de mogelijkheid van een oorlog tussen de NATO en Rusland.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 09:14   #57
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je kan misschien best naar Groot Brittanië vluchten. Dat maakt wel deel uit van Europa maar het is nog altijd een eiland en werd de laatste tijd nog maar weinig bezet.
Mmja, tenzij de vijand al binnen is natuurlijk
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 09:21   #58
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Er komen eigenlijk maar 3 landen in aanmerking:

- Australië
- Nieuw Zeeland
- Canada
- Uruguay

-> Australië zeer moeilijk binnen te dringen. Je mag al een grote hoop geld kunnen voorleggen, naast je master/ licentiaat/ ingenieur diploma.

Laatst gewijzigd door giserke : 1 september 2014 om 09:23.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 09:22   #59
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hier, een buurman die uit het 'dementerende' België is vertrokken.
http://www.dailymotion.com/XavierFabienne

6 jaar nu, komt niet meer terug hoor.
Ik ken er veel anderen die er wel bekaaid vanaf komen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2014, 09:54   #60
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Er komen eigenlijk maar 3 landen in aanmerking:

- Australië
- Nieuw Zeeland
- Canada
- Uruguay

-> Australië zeer moeilijk binnen te dringen. Je mag al een grote hoop geld kunnen voorleggen, naast je master/ licentiaat/ ingenieur diploma.
Waarom vermeldt u Uruguay als enige Zuid amerikaanse land? Is het omdat ik dat zelf al eens heb laten vallen?

Mijn vluchtplan zou dan wel eens kunnen kloppen: Eerst naar Canada en als het écht nodig zou zijn zich een weg banen tot in Uruguay.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be