Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juli 2018, 21:45   #21
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je vergeet het deel te quoten over de t-shirt verkoper die moest voorkomen op correctioneel, de staat wou hem in de gevangenis hebben omdat de T-shirts van hennepvezels gemaakt waren, 'handel en bezit' noemen ze dat dan.

Ik begrijp het wel, dat kwam u slecht uit.
...en tegen mij zeggen ze dat ik matrassen rook
Misschien toch ook maar overstappen naar light t-shirt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 05:43   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Is het door al die 'geestverrijkende' producten en de ruggegraatlozen die ze gebruiken richting ondergang gaat?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 08:29   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Is het door al die 'geestverrijkende' producten en de ruggegraatlozen die ze gebruiken richting ondergang gaat?
Naar mijn mening is dit eerder toe te schrijven aan geest afstompende producten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 11:13   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...en tegen mij zeggen ze dat ik matrassen rook
Misschien toch ook maar overstappen naar light t-shirt
Beter gezond leven.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 11:48   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Naar mijn mening is dit eerder toe te schrijven aan geest afstompende producten.
Geest afstompende producten moeten stilaan plaats maken voor geestverruimende. De wereld gaat er op vooruit behalve dan in de Vlaanders

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180802_03644864
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 13:13   #26
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Geest afstompende producten moeten stilaan plaats maken voor geestverruimende. De wereld gaat er op vooruit behalve dan in de Vlaanders

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180802_03644864


Het was te denken dat ze daar over de oceaan niet te lang mee gingen wachten.

Als ze smaakjes aan hun bier kunnen toevoegen zullen ze het ginder niet laten. En als er een populair 'smaakje' beschikbaar wordt zullen ze zeker geen twee keer twijfelen.

Al lijkt de combinatie 'bier' en 'cannabis' in 1 flesje mij toch een beetje twijfelachtig. Niet enkel qua smaak maar vooral qua uitwerking.

Ik weet uit persoonlijke ervaring dat de juiste combinatie alcohol en cannabis tot een leuke high kan leiden maar het evenwicht is precair. Bij mij (maar dat is persoonlijk) werkt het best als ik een joint rook op het moment dat ik de alcohol net voel werken. Twee Westmalle Tripels is het ideale moment. Daarna moet ik wel van de alcohol afblijven of ik ben binnen de korste keren zo zat als een schup.

Als er in die nieuwe (alcoholische) drankjes daadwerkelijk THC zit denk ik dat er velen zich zullen verkijken op het alcoholgehalte dat er op het flesje aangegeven staat. "Ah, maar 3% alcohol, daar kan ik er gemakkelijk 10 van op!"

Soit, mij niet gelaten. Ik kreeg in Amerika ook al bier met pizza-, hamburger-, chillipeper-, of chocoladesmaak aangeboden. Wel steeds geproefd, nooit fan geworden.

Maar gelukkig is het niet zo dat ik per definitie tegenstander ben van dingen die mij niet liggen. Als men er ginder gelukkig van wordt moeten ze van mij geen tegenwind veranderen.
Zolang de paters in Westmalle maar niet met hun recept gaan knoeien.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 14:39   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht


Het was te denken dat ze daar over de oceaan niet te lang mee gingen wachten.

Als ze smaakjes aan hun bier kunnen toevoegen zullen ze het ginder niet laten. En als er een populair 'smaakje' beschikbaar wordt zullen ze zeker geen twee keer twijfelen.

Al lijkt de combinatie 'bier' en 'cannabis' in 1 flesje mij toch een beetje twijfelachtig. Niet enkel qua smaak maar vooral qua uitwerking.

Ik weet uit persoonlijke ervaring dat de juiste combinatie alcohol en cannabis tot een leuke high kan leiden maar het evenwicht is precair. Bij mij (maar dat is persoonlijk) werkt het best als ik een joint rook op het moment dat ik de alcohol net voel werken. Twee Westmalle Tripels is het ideale moment. Daarna moet ik wel van de alcohol afblijven of ik ben binnen de korste keren zo zat als een schup.

Als er in die nieuwe (alcoholische) drankjes daadwerkelijk THC zit denk ik dat er velen zich zullen verkijken op het alcoholgehalte dat er op het flesje aangegeven staat. "Ah, maar 3% alcohol, daar kan ik er gemakkelijk 10 van op!"

Soit, mij niet gelaten. Ik kreeg in Amerika ook al bier met pizza-, hamburger-, chillipeper-, of chocoladesmaak aangeboden. Wel steeds geproefd, nooit fan geworden.

Maar gelukkig is het niet zo dat ik per definitie tegenstander ben van dingen die mij niet liggen. Als men er ginder gelukkig van wordt moeten ze van mij geen tegenwind veranderen.
Zolang de paters in Westmalle maar niet met hun recept gaan knoeien.
Ik deed vroeger wel eens een mix van coke, alcohol en wiet.

Je moet die inderdaad allemaal goed controleren dat er niet een van de drie doorslaat, het is niet zomaar snuiven roken en binnenkappen, het is eigenlijk een kunstvorm om dat de hele dag en nacht door te doen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 15:14   #28
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.253
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht


Het was te denken dat ze daar over de oceaan niet te lang mee gingen wachten.

Als ze smaakjes aan hun bier kunnen toevoegen zullen ze het ginder niet laten. En als er een populair 'smaakje' beschikbaar wordt zullen ze zeker geen twee keer twijfelen.

Al lijkt de combinatie 'bier' en 'cannabis' in 1 flesje mij toch een beetje twijfelachtig. Niet enkel qua smaak maar vooral qua uitwerking.

Ik weet uit persoonlijke ervaring dat de juiste combinatie alcohol en cannabis tot een leuke high kan leiden maar het evenwicht is precair. Bij mij (maar dat is persoonlijk) werkt het best als ik een joint rook op het moment dat ik de alcohol net voel werken. Twee Westmalle Tripels is het ideale moment. Daarna moet ik wel van de alcohol afblijven of ik ben binnen de korste keren zo zat als een schup.

Als er in die nieuwe (alcoholische) drankjes daadwerkelijk THC zit denk ik dat er velen zich zullen verkijken op het alcoholgehalte dat er op het flesje aangegeven staat. "Ah, maar 3% alcohol, daar kan ik er gemakkelijk 10 van op!"

Soit, mij niet gelaten. Ik kreeg in Amerika ook al bier met pizza-, hamburger-, chillipeper-, of chocoladesmaak aangeboden. Wel steeds geproefd, nooit fan geworden.

Maar gelukkig is het niet zo dat ik per definitie tegenstander ben van dingen die mij niet liggen. Als men er ginder gelukkig van wordt moeten ze van mij geen tegenwind veranderen.
Zolang de paters in Westmalle maar niet met hun recept gaan knoeien.
In mijn studententijd rookte ik al eens een joint. Als ik dat niet deed in combinatie met alcohol viel dat meestal wel mee. In combo met alcohol was ik compleet choco. Ik ben er dus maar mee gestopt want het was niet altijd een pretje. Nee, geef mij maar gewone pils, daarvan kan ik perfect de gevolgen van inschatten.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 18:38   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In mijn studententijd rookte ik al eens een joint. Als ik dat niet deed in combinatie met alcohol viel dat meestal wel mee. In combo met alcohol was ik compleet choco. Ik ben er dus maar mee gestopt want het was niet altijd een pretje. Nee, geef mij maar gewone pils, daarvan kan ik perfect de gevolgen van inschatten.
Dat klopt. Cannabis gebruik je best alleen in combinatie met een thee of nog beter met een chocomelk. Drugs combineren is af te raden.
Ook veel medicijnen zijn af te raden samen met bijvoorbeeld Alcohol. Kalmeer middelen antidepressiva antihistaminica of opiaten in het bijzonder. Ze vergroten de bijwerkingen van Alcohol aanzienlijk.

Uiteraard zijn er vele soorten cannabis. Maar door de illegaliteit rookt men (hier dan maar wat zich aanbiedt. Onlangs bezocht ik een cannabiswinkel in Colorado. Het aanbod was immens en bij iedere soort stond een uitgebreide uitleg van wat het product precies inhield. Sterkte effecten ervaringen enz.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 augustus 2018 om 18:43.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 18:38   #30
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik deed vroeger wel eens een mix van coke, alcohol en wiet.
zwijg me daarover
Leuk maar verschrikkelijk gevaarlijk zeker als ge nog wat gaat rijden ook

Citaat:
Je moet die inderdaad allemaal goed controleren dat er niet een van de drie doorslaat, het is niet zomaar snuiven roken en binnenkappen, het is eigenlijk een kunstvorm om dat de hele dag en nacht door te doen.
lol, als gij het zegt
Volgens mij kan je die drie niet deftig combineren en dan nog fatsoenlijk buiten komen
Ge wordt strontzat maar ge merkt het gewoon niet meer daar de coke een vals gevoel van nuchterheid schept.
nu, leuk was het wel
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 17:54   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

In België lacht men niet met levensgevaarlijke toestanden zoveel is duidelijk.
Men is er in Brussel als de kippen bij om de veiligheid van zijn bewoners te vrijwaren

De mensen kunnen nu weer veilig op straat komen
https://www.bruzz.be/actua/eerste-ca...cht-2018-08-10

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 augustus 2018 om 17:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 18:01   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In België lacht men niet met levensgevaarlijke toestanden zoveel is duidelijk.
Men is er in Brussel als de kippen bij om de veiligheid van zijn bewoners te vrijwaren

De mensen kunnen nu weer veilig op straat komen
https://www.bruzz.be/actua/eerste-ca...cht-2018-08-10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eerst zien hoe lang ze nog open blijven.

In Antwerpen hadden we een tijd geleden een winkel die kledij van hennepvezel verkocht, daar heeft de politie, in de eerste week dat de winkel open was, de deur naar binnen gestampt en alles in beslag genomen.

Of, hoe achterlijk kan men nu eigenlijk zijn?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 18:29   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Het gevaar is geweken

De mensen kunnen nu terug op een veilige manier achter hun fles wodka

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 augustus 2018 om 18:30.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2018, 06:53   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eerste legale cannabiswinkel in Brussel

In de winkel wordt enkel cannabis verkocht die de stof CBD bevat. Een blijkbaar heilzame stof voor veel mensen. In Zwitserland zijn er al veel van deze winkels.

Gezien Vlamingen (en de mensen op dit forum) graag voor alles en nog wat verwijzen naar het ideale Zwitserland veronderstel ik dan ze nu ook massaal achter dit soort initiatief zullen staan

http://www.hln.be/regio/brussel/lega...uren~ab7a3ca7/
Jij steunt zo te te zien voluit dit Brusselse initiatief. Meer moet dat toch niet zijn?
Je krijgt nog gelijk. Brussel zal ongetwijfeld NOG meer aantrekkingskracht krijgen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 20:15   #35
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard




't Was te denken natuurlijk
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 20:17   #36
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het gevaar is geweken

De mensen kunnen nu terug op een veilige manier achter hun fles wodka

ja, stel je voor dat één of andere blower de smaak van hunne goedkope wodka
zou bezoedelen.
Echt! We zijn gered nu
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 07:38   #37
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In mijn studententijd rookte ik al eens een joint. Als ik dat niet deed in combinatie met alcohol viel dat meestal wel mee. In combo met alcohol was ik compleet choco.
Training
Een paar pinten tot ge licht in de wind zijt en dan blowen is perfect te doen.
Trouwens die joint is meestal ook al combineren. Tabak en cannabis.
Persoonlijk vind ik zonder tabak veel aangenamer, veel scherpere high.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 09:03   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Training
Een paar pinten tot ge licht in de wind zijt en dan blowen is perfect te doen.
Trouwens die joint is meestal ook al combineren. Tabak en cannabis.
Persoonlijk vind ik zonder tabak veel aangenamer, veel scherpere high.
Cannabis mengen met tabak doet men best niet. Sowieso is de kans dat men verslaafd wordt aan de tabak heel groot. Aan pure cannabis is dat stukken minder.
Het mengen van cannabis en tabak is vooral een Europese bedoening. Amerikanen doen het bijvoorbeeld omzeggens nooit.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be