Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2016, 06:45   #141
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Het gaat beter met Rusland post hier iemand. Hoe ironisch nu vandaag te lezen is dat er in dat land iemand waarschijnlijk de bak in gaat vliegen omwille van het ontkennen van het bestaan van god.
Ook wel toevallig dat dit verhaal hoofdpaginanieuws is in de hele westerse media terwijl zulke zaken, en veel erger, dagelijkse kost zijn in veel islamitische landen.
Religie beledigen is inderdaad een misdaad in Rusland, maar de man werd aangeklaagd, is nog niet veroordeeld tussen haakjes. (en ik denk ook niet dat dat zal gebeuren). Het gebeurde in Zuid-Rusland, in de streek van de ultraconservatieve kozakken, een streek, net als in de Kaukasus, waar lokale gebruiken trouwens dikwijls belangrijker zijn dan de nationale justitie.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 06:48   #142
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Op economisch gebied verre van wereldsteden. Maar ze ze maken zodanig weinig zelf dat het interessant blijft om hen westerse producten te gaan verkopen. Te zien aan het aantal Mercedessen en Cadillac Escalades is er nog altijd een welstellende toplaag.

Voor mijn gewicht is het goed want na een week ben ik altijd 2-3 kilo afgevallen. Het eten is echt niet te vreten. Na 4-5 dagen zit ik door mijn reserves en heb dan zo een honger dat ik zelfs hun slechte fret eet. Maar het blijft met lange tanden.
Wat een absolute onzin, in Moskou en Sint-Petersburg vind je toprestaurants, alle keukens van de wereld, en ook de plaatselijke keuken is best lekker.
Je moet eens naar Oost-Afrika gaan als je wil afvallen...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 06:52   #143
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ze hebben gewoon een probleem om eten klaar te maken. Er is kip, rund, varken en groenten etc maar ze verkloten het. Ik verblijf bv in een luxe hotel maar voor het ontbijt zijn de gerookte zalm en vis zo zout dat je het niet binnenkrijgt. De Franse kazen zijn niet eetbaar omdat ze verknoeid zijn tijdens het rijpingsproces. Het grappige is dat er eieren liggen die 5 minuten of 3 minuten gekookt zijn maar ze zijn ijskoud.

Het roerei is zodanig doorbakken en droog dat je het met slechte fruitsap of idem dito koffie moet proberen doorspoelen. Ik ben er van overtuigd dat Benidorm en Turkije toeristen in "vijf sterren hotels" dit fantastisch vinden maar op dat gebied speel ik wel in een hogere klasse. Ik moet al beginnen van mijn sus gaan om zo een fret binnen te krijgen.
Zoals gezegd je kunt naar toprestaurants gaan waar de fijnste Franse keuken geserveerd wordt als je westerse keuken wil.
Russische keuken is anders maar daarom niet slecht. Frieten moet je niet bestellen, dat kunnen ze niet, maar ze hebben heel smakelijke gerechten.
Uiteraard moet je openstaan voor andere smaken zoals overal ter wereld. Als je Vlaamse kost wil, blijf dan in België.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_cuisine
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 06:57   #144
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Erg smerig zo te horen.

Zo maar een andere vraag; hoe zijn daar de toiletten in Moskou ?

Stralend schoon, inclusief schoonmaakster die de wacht houdt, of ondergekakt met een rauwe urine lucht ? Of een andere mogelijkheid misschien ?
In Moskou zijn de toiletten proper. In de Russische provincies kan dat al eens minder het geval zijn... en op het platteland is het behelpen met een houten kot met een smerig gat, idem dito Oekraïne en andere ex-Sovjet landen trouwens. Maar ik kan me voorstellen dat de toiletten in de Surinaamse jungle ook niet altijd even proper zijn...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 06:59   #145
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Voetballer Nicolas Lombaerts is alvast laaiend enthousiast over Sint-Petersburg.
Ik denk ook niet dat hij de behoefte voelt om de plaatselijke religies te beledigen. Als je je in Rusland een beetje gedraagt en aanpast, gaat een nieuwe wereld voor je open en voel je hartelijkheid en vriendschap die in het Westen al lang verdwenen zijn.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 09:43   #146
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Hier vindt u meer informatie: BRON (11 apr 2013). Uit dat artikel:
Het Russische parlement heeft deze week een eerste stap gezet naar strenge bestraffing van antireligieuze daden. Hoge boetes en gevangenisstraffen liggen in het verschiet voor het beledigen van gelovigen of het bezoedelen van heilige plekken. (...)
Dank u. De verdere bevestiging dat Rusland inderdaad in totale waanzin aan het wegzakken is.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 09:49   #147
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook wel toevallig dat dit verhaal hoofdpaginanieuws is in de hele westerse media terwijl zulke zaken, en veel erger, dagelijkse kost zijn in veel islamitische landen.
Alsof daarover niet bericht wordt in Westerse media. Alleen, intussen zijn we hier al wel bekend met de religieuze waanzin van die islamitische landen. Dat hetzelfde soort toestanden nu ook in Rusland voorkomen, daar kun je alleen maar intriest over zijn. Of je dat land nu een warm hart toedraagt of niet.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 09:59   #148
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Dank u. De verdere bevestiging dat Rusland inderdaad in totale waanzin aan het wegzakken is.
Je kunt gerust atheïst zijn, zoals vele Russen, zonder dat je gelovigen moet kwetsen. Er bestaan hier ook strenge straffen voor het beledigen van Joden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 10:13   #149
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je kunt gerust atheïst zijn, zoals vele Russen, zonder dat je gelovigen moet kwetsen. Er bestaan hier ook strenge straffen voor het beledigen van Joden.
Maar (gelukkig) niet op het ontkennen dat Jahweh bestaat.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 10:29   #150
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je kunt gerust atheïst zijn, zoals vele Russen, zonder dat je gelovigen moet kwetsen. Er bestaan hier ook strenge straffen voor het beledigen van Joden.
Moet op het kwetsen van iemands gevoelens dan een straf staan? Dat wordt dan wel een heel erg subjectieve rechtspraak. Komt in feite gewoon neer op het snoeren van de mond van iedereen die niet gelovig is.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 10:44   #151
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Voetballer Nicolas Lombaerts is alvast laaiend enthousiast over Sint-Petersburg.
Contractuele verplichtingen he, je kent dat....
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 10:45   #152
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Is dat om vluchtelingen aan te trekken? Een honey trap?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 10:55   #153
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook wel toevallig dat dit verhaal hoofdpaginanieuws is in de hele westerse media terwijl zulke zaken, en veel erger, dagelijkse kost zijn in veel islamitische landen.
Leuk te lezen dat ge er zelf niet echt een probleem in ziet dat Rusland naar hetzelfde niveau afglijdt als de islamitische landen. Dat ge zelf nog in dit verderfelijke West-Europa blijft, waar ge u zomaar eens beledigd zou kunnen voelen zonder dat er iemand den bak voor in vliegt, is mij een raadsel.

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 4 maart 2016 om 10:56.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 10:56   #154
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je kunt gerust atheïst zijn, zoals vele Russen, zonder dat je gelovigen moet kwetsen. Er bestaan hier ook strenge straffen voor het beledigen van Joden.

Er staat GEEN ENKELE straf op het beledigen van Joden in Belgie, er staan wel straffen op negationisme.
Antisemitisme en andere haatmisdrijven zijn een verzwarende factor bij andere criminele feiten.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 11:44   #155
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Er staat GEEN ENKELE straf op het beledigen van Joden in Belgie, er staan wel straffen op negationisme.
Antisemitisme en andere haatmisdrijven zijn een verzwarende factor bij andere criminele feiten.
Dus je mag als dusdanig geen bepaalde "groepen/minderheden" beledigen als het ware. Maar Turken/Joden e.d. komen direct af met "ik ben eigenlijk geen Belg, ik ben een Turk/Jood die trots is op zijn afkomst." Ja, dan maak je het de mensen ook gewoon makkelijker als je jezelf en je hele identiteit al laat afhangen van je nationaliteit/groep. "Ik ben geen individu, ik ben een massa." Ironisch allemaal....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 12:55   #156
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zoals gezegd je kunt naar toprestaurants gaan waar de fijnste Franse keuken geserveerd wordt als je westerse keuken wil.
Russische keuken is anders maar daarom niet slecht. Frieten moet je niet bestellen, dat kunnen ze niet, maar ze hebben heel smakelijke gerechten.
Uiteraard moet je openstaan voor andere smaken zoals overal ter wereld. Als je Vlaamse kost wil, blijf dan in België.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_cuisine
Aan welke prijs? 2-300 € de man waar het vlees etc overgevlogen voor wordt. Vlaamse kost zegt me ook niet veel dus welke zever is dat. Ik vertrek morgen terug naar een trip van 6 Aziatische landen daar is het eten overal lekker. Ik ben trouwens zelfs een goede kok voor hoofdzakelijk Franse gerechten en mijn vrouw is een topper voor Chinese keuken.

Ik sta open voor de wereld maar gij zijt een verblinde communist die geen slecht kan horen over Rusland of de ex Sovjets. Uw verheerlijking is soms pathetisch en van nature ongeloofwaardig.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 13:35   #157
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor mijn gewicht is het goed want na een week ben ik altijd 2-3 kilo afgevallen. Het eten is echt niet te vreten. Na 4-5 dagen zit ik door mijn reserves en heb dan zo een honger dat ik zelfs hun slechte fret eet. Maar het blijft met lange tanden.
Ja, dat is eigenlijk wel juist.

Ik heb ooit eens voor het werk 10 dagen op een boot gezeten op het Baikalmeer, met russische kokin en na die 10 dagen was ik (en alle andere belgen) 5 kilo kwijt.
Nochtans een duurbetaald project.

Ik zal nooit de halfgebakken lever met tot pap gekookte pasta vergeten.
Met ketchup erbij kon je daar een paar happen van nemen, maar dat was echt duwen om te slikken.
En dat was een favoriet gerechtjuh van die dame en de bemanning, dat hebben we zeker een keer of 4, 5 zien passeren op die 10 dagen.

Daarna smaakte de borsj en vette sashlik bij het eerste baanrestaurant aan land natuurlijk wel hemels.
Alles hangt af van je standaarden.

Laatst gewijzigd door parcifal : 4 maart 2016 om 13:39.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 14:01   #158
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Moet op het kwetsen van iemands gevoelens dan een straf staan? Dat wordt dan wel een heel erg subjectieve rechtspraak. Komt in feite gewoon neer op het snoeren van de mond van iedereen die niet gelovig is.
Ik ben ook niet gelovig, toch zal ik nooit gelovigen beledigen. (tenzij ze mij beledigen natuurlijk, en geen respect voor mijn overtuiging tonen).
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 14:03   #159
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Leuk te lezen dat ge er zelf niet echt een probleem in ziet dat Rusland naar hetzelfde niveau afglijdt als de islamitische landen. Dat ge zelf nog in dit verderfelijke West-Europa blijft, waar ge u zomaar eens beledigd zou kunnen voelen zonder dat er iemand den bak voor in vliegt, is mij een raadsel.
Ach komaan, terwijl in Oekraïne mensen aan de lopende band vermoord worden, wordt gemuggezift over een bedenkelijke zaak, en je zult zien hij zal natuurlijk vrijgesproken worden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2016, 14:04   #160
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben ook niet gelovig, toch zal ik nooit gelovigen beledigen. (tenzij ze mij beledigen natuurlijk, en geen respect voor mijn overtuiging tonen).
Het probleem met veel gelovigen is dat ze hun eigen identiteit zo sterk vereenzelvigen met hun geloof, dat kritiek op het geloof wordt opgevat als kritiek op het individu.

Kritiek op hun religie wordt dan meteen een persoonlijke belediging.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be