Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Forumsessies met academici en ideologen (2005) Sessies met: Marc Platel, Dirk Van Duppen, Tarik Fraihi, Jos Verhulst, Luc Versteylen, Ludo Dierickx, Matthias Storme, Boudewijn Bouckaert

 
 
Discussietools
Oud 4 februari 2005, 14:05   #41
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
En aan Zwart & Geel zou ik willen vragen geen commentaar te geven op voorstellen van anderen.
Het is hier toch geen VB-forum, mag ik hopen?
Ja, je moet echt wel VB zijn om het uitnodigen van Mathilde belachelijk te vinden
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 4 februari 2005, 14:39   #42
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babygirl
Objectief????
waarom zou marion van san niet objectief zijn? subjectiviteit wordt immers niet echt geapprecieerd in de academische wereld
muys is offline  
Oud 4 februari 2005, 15:10   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
malinois ik geef commentaar op superstaaf, die had mathilde gekozen. sorry maar ik vind dat dat commentaar waard is. en pech als gij dat niet vind.
Mij stoort het niet dat je ongehinderd door enige kennis je commentaar geeft.
Het spreekt immers boekdelen wanneer iemand bepaalde keuzes a priori afschiet zonder enige gegronde reden.
Het zijn achteraf toch de forumbeheerders én in eerste instantie de invitees zelf die bepalen of er al dan niet een forumsessie komt.

@GM10
Jos Verhulst is een wetenschapper (chemicus en bioloog) die zich ook bekommert om de evolutie van de samenleving wat betreft democratisch gehalte.
Hij doorprikte hier meermaals het balonnetje van het representatief systeem als ultiem democratisch middel.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 4 februari 2005, 15:14   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Ja, je moet echt wel VB zijn om het uitnodigen van Mathilde belachelijk te vinden
Draai en keer het hoe ge wilt.
Mathilde wordt waarschijnlijk onze koningin.
Waarom mag zij haar beleidsvisie op België, aan de zijde van haar prinselijke gemaal, de toekomstige Koning der Belgen, niet komen uit de doeken doen?
Of zijt ge een tegenstander van de vrijheid van meningsuiting?

Ik ben geen voorstander van elitaire bestuursvormen, maar vindt wel dat ook de bestuurders recht van spreken hebben om hun beleid uit te stippelen en te verdedigen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 4 februari 2005, 15:16   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Marc Platel schrijft wel eens voor Meervoud, ik kan hem misschien eens contacteren.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 4 februari 2005, 15:22   #46
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

walter zinzen lijkt me ook wel een interessante discussiepartner. onderwerpen genoeg: de vrt, cordon sanitaire, afrika, een belgische kieskring...
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 4 februari 2005, 15:52   #47
KK69
Burger
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 104
Standaard Iman=Boeman?

Nodig een ingevoerde iman uit die nederlands spreekt of schrijft.
KK69 is offline  
Oud 5 februari 2005, 09:51   #48
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Mathilde wordt waarschijnlijk onze koningin.
Waarom mag zij haar beleidsvisie op België, aan de zijde van haar prinselijke gemaal, de toekomstige Koning der Belgen, niet komen uit de doeken doen?
Denkt ge nu echt dat deze trezebees zelfs maar in STAAT is om in het Nederlands aan een debat deel te nemen?
Mij niet gelaten, ook al zou een adviseur in haar plaats op het toetsenbord tijpen. Die zou al even wereldvreemd zijn en dus contra-productief voor de Belgische zaak.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 5 februari 2005, 10:39   #49
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Draai en keer het hoe ge wilt.
Dat laat ik aan jou over.

Citaat:
Ik ben geen voorstander van elitaire bestuursvormen,
*PEUT* Jawel. Als iemand hier zeemzoete voorstander is van het koningshuis, ben jij het wel. Toch straf hoe je tegelijkertijd tegen de particratie kunt zijn, maar wel voor het koningshuis.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 5 februari 2005, 11:19   #50
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Denkt ge nu echt dat deze trezebees zelfs maar in STAAT is om in het Nederlands aan een debat deel te nemen?
Ja.

Citaat:
Mij niet gelaten, ook al zou een adviseur in haar plaats op het toetsenbord tijpen. Die zou al even wereldvreemd zijn en dus contra-productief voor de Belgische zaak.
Stel dat ik die taak op mij neem.......
Dan verzwinden uw bezwaren van wereldvreemdheid e.d. als sneeuw voor de zon.....
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 5 februari 2005, 11:25   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Toch straf hoe je tegelijkertijd tegen de particratie kunt zijn, maar wel voor het koningshuis.
Het vraagt natuurlijk enige kennis van zaken én een bepaalde vorm van objectiviteit om dat te snappen.
De politieke macht van de monarchie is beperkter dan jullie het meestal willen laten uitschijnen. Lees daar maar eens Prof. Dewachter op na.

De grootste flamingantische bezwaren tegen de monarchie zijn trouwens (traditioneel) geldzakbezwaren. Flamingantische kruideniers krimpen ineen van 't maagzuur wanneer ze horen dat ze anderhalve Euro per jaar bijdragen aan het instandhouden van een of andere vorm van cultuur.
De tyrannie van de particraten lijkt me een veel groter democratisch deficit dan de machtsuitoefening van wat jullie anti-royalisten zelf zo graag een koekedozen-instituut plegen te noemen.

Is de ogenschijnlijke tegenspraak wat opgeklaard?
Neem dan nu snel je pilletje tegen de maagkramp.
Of liever: neem een halfje, of anderskost het u op jaarbasis 50 keer meer dan wat je verplicht spendeert aan ons koningshuis.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 5 februari 2005, 11:33   #52
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Jean-Pierre Van Rossem.

De mens is wiskundige, econoom én econometrist, en bovendien (voormalig?) marxist; heeft ooit een libertijnse politieke partij opgericht, is parlementslid geweest, heeft in de bak gezeten wegens fraude, heeft boeken geschreven over literatuur en filosofie... Kan een leuke discussie worden.

En ja, laat ons Mathilde ook uitnodigen.
Het kan interessant worden, en als het niet interessant is, hebben we toch eens kunnen lachen.

Dingske moeten we ook vragen, allez, die met die richtlijn voor de liberalisering van diensten, zijn naam ontglipt me net.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.

Laatst gewijzigd door Percalion : 5 februari 2005 om 11:35.
Percalion is offline  
Oud 5 februari 2005, 14:41   #53
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Jean-Pierre Van Rossem.

De mens is wiskundige, econoom én econometrist, en bovendien (voormalig?) marxist; heeft ooit een libertijnse politieke partij opgericht, is parlementslid geweest, heeft in de bak gezeten wegens fraude, heeft boeken geschreven over literatuur en filosofie... Kan een leuke discussie worden.

En ja, laat ons Mathilde ook uitnodigen.
Het kan interessant worden, en als het niet interessant is, hebben we toch eens kunnen lachen.

Dingske moeten we ook vragen, allez, die met die richtlijn voor de liberalisering van diensten, zijn naam ontglipt me net.
Ja Van Rossem lijkt me nog de beste om te vragen, het is wel "een raren" maar toch wel een interessante persoonlijkheid. Tja Mathilde, als we een keer willen lachen hé
instromaniac is offline  
Oud 5 februari 2005, 20:56   #54
predator
Parlementslid
 
predator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Omgeving Antwerpen
Berichten: 1.788
Standaard

Waarom niet :


Kardinaal Daneels !
__________________
Pour les flamands la même chose ...
predator is offline  
Oud 5 februari 2005, 23:35   #55
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

De forumsessies zijn NU gestart. Graag uw vragen voor onze eerste gast, Boudewijn Bouckaert.
http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=92
Maarten Malaise is offline  
Oud 6 februari 2005, 02:29   #56
Brabo
Parlementslid
 
Brabo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2003
Locatie: Erewhon
Berichten: 1.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Jean-Pierre Van Rossem.

De mens is wiskundige, econoom én econometrist, en bovendien (voormalig?) marxist; heeft ooit een libertijnse politieke partij opgericht, is parlementslid geweest, heeft in de bak gezeten wegens fraude, heeft boeken geschreven over literatuur en filosofie... Kan een leuke discussie worden.
In een ver en glorierijk verleden heeft die man hier al eens even gezeten, hij heeft het slechts een dag of 10 uitgehouden.
Citaat:
Dingske moeten we ook vragen, allez, die met die richtlijn voor de liberalisering van diensten, zijn naam ontglipt me net.
Bolkenstein?
Brabo is offline  
Oud 6 februari 2005, 07:56   #57
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De grootste flamingantische bezwaren tegen de monarchie zijn trouwens (traditioneel) geldzakbezwaren.
Het geldzakargument wordt uiteraard gebruikt maar is zeker en vast niet DE reden. Flaminganten zijn tegen de monarchie omdat die de Belgische eenheid versterkt (of geacht wordt te versterken).
Deze beoordelingsfout van uwentwege verbaast mij enigszins.
Tenzij ge natuurlijk weer het machiavellistische pad bewandelt door flamingantisme indirect een asociaal of zelfs antisociaal odium op te willen kleven.
Wees gerust, ook zonder de 11,3 miljard euro die Vlaanderen jaarlijks afdraagt richting Frankofonie, mag en moet Belziek - wat mij en wsl de meeste Flaminganten betreft - bij het groot vuil.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 6 februari 2005, 12:43   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Het geldzakargument wordt uiteraard gebruikt
Alsof we dat niet verwacht hadden.

Citaat:
maar is zeker en vast niet DE reden.
Andere bezwaren verbleken bij de fequentie en intensiteit waarmee de onoverkomelijke kostprijs van 1.5 Euro/Belg tot in den treure aangedragen wordt.

Citaat:
Flaminganten zijn tegen de monarchie omdat die de Belgische eenheid versterkt (of geacht wordt te versterken).
Good for them.

Citaat:
Tenzij ge natuurlijk weer het machiavellistische pad bewandelt
'k Zou niet durven......

Citaat:
door flamingantisme indirect een asociaal of zelfs antisociaal odium op te willen kleven.
De evidentie zelve.
Gezien het steeds weerkerende geldzakargument in alle communautaire kwesties en inzonderheid de 'koningskwestie' plak ik er meteen ook een cultuur-barbaars odium op.8)

Citaat:
Wees gerust, ook zonder de 11,3 miljard euro die Vlaanderen jaarlijks afdraagt richting Frankofonie, mag en moet Belziek - wat mij en wsl de meeste Flaminganten betreft - bij het groot vuil.
Kom je drie etiketjes afhalen aan 't burootje van 't containerpark.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 februari 2005, 13:23   #59
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Dingske moeten we ook vragen, allez, die met die richtlijn voor de liberalisering van diensten, zijn naam ontglipt me net.
Je bedoelt de Nederlandse liberaal Bolkestein?
Ja, waarom niet (al is hij intussen vervangen door de Ier McCreevy).

Persoonlijk vind ik de sp.a-Europarlementsleden Anne Van Lancker of Mia Devits veel interessanter, als het over dit thema gaat.
malinois is offline  
Oud 6 februari 2005, 14:09   #60
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Het vraagt natuurlijk enige kennis van zaken én een bepaalde vorm van objectiviteit om dat te snappen.
De politieke macht van de monarchie is beperkter dan jullie het meestal willen laten uitschijnen. Lees daar maar eens Prof. Dewachter op na.

De grootste flamingantische bezwaren tegen de monarchie zijn trouwens (traditioneel) geldzakbezwaren. Flamingantische kruideniers krimpen ineen van 't maagzuur wanneer ze horen dat ze anderhalve Euro per jaar bijdragen aan het instandhouden van een of andere vorm van cultuur.
De tyrannie van de particraten lijkt me een veel groter democratisch deficit dan de machtsuitoefening van wat jullie anti-royalisten zelf zo graag een koekedozen-instituut plegen te noemen.

Is de ogenschijnlijke tegenspraak wat opgeklaard?
Neem dan nu snel je pilletje tegen de maagkramp.
Of liever: neem een halfje, of anderskost het u op jaarbasis 50 keer meer dan wat je verplicht spendeert aan ons koningshuis.
zelfs als je dat geldzakargument buiten beschouwing laat is er een democratisch deficit dat rationeel gezien niet te verdedigen valt, maar waar onze Staaf graag één uitzonderingetje voor maakt omwille van emotionele gevoelens. Waarom zou iemand immers het recht verdienen om louter op basis van een niet-beïnvloedbaar criterium (hier: afkomst) jaarlijks geld te ontvangen van de belastingsbetaler, en daty bovendien zonder enige controle? Dat het per capita niet veel is doet er niet toe, want waar trek je de grens Staaf?
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be