Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2007, 23:37   #141
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
I second that! De man had zichzelf een wereldrijk veroverd en wist nog van geen ophouden, karakter en doorzettingsvermogen noem ik dat.

Wat hij privé deed is onbelangrijk, maar wel plezant.
Wat mij opvalt is dat hoe langer wreedaardige veroveraars dood zijn, hoe minder aanstoot men neemt aan hun slachtingen & moordpartijen. Mogelijk worden binnen duizend jaar Hitler, Stalin, Mao en consoorten op dezelfde wijze goedgesproken. Kijk bvb naar Napoleon, dat is nét iets verder weg, een heleboel mensen bewonderen hem.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 06:14   #142
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Wat mij opvalt is dat hoe langer wreedaardige veroveraars dood zijn, hoe minder aanstoot men neemt aan hun slachtingen & moordpartijen. Mogelijk worden binnen duizend jaar Hitler, Stalin, Mao en consoorten op dezelfde wijze goedgesproken. Kijk bvb naar Napoleon, dat is nét iets verder weg, een heleboel mensen bewonderen hem.
Caesar ook. 't was wel een kapoen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 06:17   #143
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Een van mijn grote "helden" in de geschiedenis is toch wel Carl Friedrich Gauss (1777-1855)

In 1796 had hij reeds uitgedokterd welke regelmatige veelhoeken je met passer en liniaal kan maken, en welke niet, en had hij reeds een werkstuk geschreven over sommen van driehoeksgetallen.

In de getaltheorie bewees hij de zeer handige stelling van "kwadratische wederkerigheid"
In de algebra was hij net niet de eerste die de "Hoofdstelling van de Algebra" bewees, en later ontwikkelde hij zelf vele nieuwe bewijzen.

In de astronomie berekende hij de baan van de planetoïde Ceres.

In de fysica ontwikkelde hij onder andere de wet van Gauss

Voor de statistiek ontwikkelde hij de belangrijke Gausscurve:



Kortom, een zeer veelzijdig geniaal man die vele nieuwe zetjes heeft gegeven, wiens werk dagelijks wordt gebruikt en zelfs in het middelbaar hier opduikt. Een geest als deze komt niet elke eeuw langs.
^2

"zelfs in het middelbaar opduikt" is een eufemisme om u tegen te zeggen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 19 november 2007 om 06:18.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 06:21   #144
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Khomeini was blowback. De Amerikanen hadden er af moeten blijven.
de pindaboer?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 08:18   #145
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Wat mij opvalt is dat hoe langer wreedaardige veroveraars dood zijn, hoe minder aanstoot men neemt aan hun slachtingen & moordpartijen. Mogelijk worden binnen duizend jaar Hitler, Stalin, Mao en consoorten op dezelfde wijze goedgesproken. Kijk bvb naar Napoleon, dat is nét iets verder weg, een heleboel mensen bewonderen hem.
So what? Ik ben er waarschijnlijk niet meer binnen duizend jaar, kan mij dat schelen! Begrijp je het systeem?
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 19:43   #146
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Nu, voor wie koester je bewondering? Laat het hier weten.
Godfried van Bouillon. Die ging zelf naar zandland om de Islamieten daar ter plekke mores te leren. Hij zou zich nu wel in zijn graf omkeren als hij ziet hoe Europa nu volstroomt met Arabieren.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 22:07   #147
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Godfried van Bouillon. Die ging zelf naar zandland om de Islamieten daar ter plekke mores te leren. Hij zou zich nu wel in zijn graf omkeren als hij ziet hoe Europa nu volstroomt met Arabieren.

Godfried van Bouillon was een van de meest progressieve kruisvaarders van zijn tijd. Hij was niet verantwoordelijk voor de slachting in Jeruzalem, en heeft van die slachting ook altijd afkeer gehad.
Hij was een van de oprichters en de eerste Grootmeester van de Priorij van Sion met hun militaire tak der Tempeliers, die overigens een gnostische sekte waren, en geen katholieke Christusfanatici zoals ze vaak worden afgebeeld. De hoofdtaak van de Tempeliers bestond erin het Gote Geheim van Jezus te behoeden voor vernietiging.
Dit deden ze dmv allerlei middelen, zelfs het inhuren van Islamieten en verbintenissen met de zogenaamde Islamitische fanaticisekte de Hashashin.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 22:08   #148
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Overigens vind ik dat Jean-Paul Marat hier ook een platsje verdient.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 22:49   #149
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht

Godfried van Bouillon was een van de meest progressieve kruisvaarders van zijn tijd. Hij was niet verantwoordelijk voor de slachting in Jeruzalem, en heeft van die slachting ook altijd afkeer gehad.
Dat is interessant. T moet een speciaal figuur geweest zijn, ipv rustig thuis te blijven in de Ardennen verkocht hij zijn kasteel om een reis van jaren te ondernemen naar Jeruzalem, tja om daar wat te gaan doen? Wel sprong hij volgens de kronieken als eerste van de belegeringstoren zodat nadien "de kruisvaarders tot hun enkels waadden in moslimbloed", dus ik twijfel nogal aan uw uitleg dat hij van dat bloedbad niks moest hebben. Heb je daar een bron voor?
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 01:00   #150
Vuyschthaemert
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 juni 2007
Berichten: 351
Standaard

Naast Karel Martel en Godfried van Bouillon hoort zeker ook Jan III Sobieski thuis in het rijtje van sympathieke onkruidverdelgers.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 01:01   #151
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Dat is interessant. T moet een speciaal figuur geweest zijn, ipv rustig thuis te blijven in de Ardennen verkocht hij zijn kasteel om een reis van jaren te ondernemen naar Jeruzalem, tja om daar wat te gaan doen? Wel sprong hij volgens de kronieken als eerste van de belegeringstoren zodat nadien "de kruisvaarders tot hun enkels waadden in moslimbloed", dus ik twijfel nogal aan uw uitleg dat hij van dat bloedbad niks moest hebben. Heb je daar een bron voor?
dat waren nogal tijden zie. de moslims de strot afsnijden

tijden veranderen, zoveel is zeker, nu zijn zij het die onze strotten afsnijden, ieder zijn beurt zeker.
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 09:22   #152
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht

Godfried van Bouillon was een van de meest progressieve kruisvaarders van zijn tijd. Hij was niet verantwoordelijk voor de slachting in Jeruzalem, en heeft van die slachting ook altijd afkeer gehad.
Hij was een van de oprichters en de eerste Grootmeester van de Priorij van Sion met hun militaire tak der Tempeliers, die overigens een gnostische sekte waren, en geen katholieke Christusfanatici zoals ze vaak worden afgebeeld. De hoofdtaak van de Tempeliers bestond erin het Gote Geheim van Jezus te behoeden voor vernietiging.
Dit deden ze dmv allerlei middelen, zelfs het inhuren van Islamieten en verbintenissen met de zogenaamde Islamitische fanaticisekte de Hashashin.
De Prioré de Sion heeft nooit bestaan. Maar er zijn altijd mensen belust op sensatie of naïeve mensen die zich laten vangen aan dit soort van wilde geruchten. De boekenverkopers varen er bovendien wel bij.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 13:29   #153
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Dat is interessant. T moet een speciaal figuur geweest zijn, ipv rustig thuis te blijven in de Ardennen verkocht hij zijn kasteel om een reis van jaren te ondernemen naar Jeruzalem, tja om daar wat te gaan doen? Wel sprong hij volgens de kronieken als eerste van de belegeringstoren zodat nadien "de kruisvaarders tot hun enkels waadden in moslimbloed", dus ik twijfel nogal aan uw uitleg dat hij van dat bloedbad niks moest hebben. Heb je daar een bron voor?
Holy Blood Holy Grail.
En vechten tegen gewapende vijanden is geen bloedbad.
Ik heb het over de slachting van ieder jood en moslim na de verovering.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 13:30   #154
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Prioré de Sion heeft nooit bestaan.
Hoe minder mensen er in geloven, hoe liever de Priorij het heeft.
Blijf dus rustig dromen.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 13:31   #155
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Naast Karel Martel en Godfried van Bouillon hoort zeker ook Jan III Sobieski thuis in het rijtje van sympathieke onkruidverdelgers.
Van Karel martel moet ik weing hbben.
Het is wel logisch dat hij zijn land verdedigt, maar de cultuur van de Arabieren was nu eenmaal veel hoogstaander dan die der Franken.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 16:11   #156
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Holy Blood Holy Grail.
En vechten tegen gewapende vijanden is geen bloedbad.
Ik heb het over de slachting van ieder jood en moslim na de verovering.
Dat soort boeken zoals deze van Baigent en Co zijn met een kilo (twee kilo's eigenlijk) zout te nemen. Weinig dingen kunnen substantieel aangetoond worden. Het zijn hypotheses die nergens op degelijke historische feiten stoelen. Wat wel positief is aan deze boeken, is dat een breed publiek kennis maakt met een andere soort van geschiedschrijving en over het onderwerp gaat nadenken. En dat laatste is niet altijd het geval met de 'klassieke' vorm van geschiedschrijving. Vaak zijn het boeken die belust zijn op sensatie met af en toe toch wat gegevens die historisch waar zijn. We kunnen zulke geschriften best omschrijven als historische sciencefiction voor 70 �* 75% van de argumenten die ze gebruiken om hun punt te maken. Maar zulke boeken kunnen best ontspannend zijn.

Laatst gewijzigd door system : 21 november 2007 om 16:14.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 16:48   #157
Vuyschthaemert
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 juni 2007
Berichten: 351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Van Karel martel moet ik weing hbben.
Het is wel logisch dat hij zijn land verdedigt, maar de cultuur van de Arabieren was nu eenmaal veel hoogstaander dan die der Franken.
Of die arabische cultuur zoveel hoogstaander was, betwijfel ik ten stelligste aangezien die arabieren dan gewoon Europa hadden veroverd, hetgeen gewoon niet gebeurd is.

Daarbij is het fijn om te horen dat je goed kunt begrijpen dat iemand zijn land verdedigt tegen (arabische) indringers, en ik neem dan ook aan dat je accoord gaat met een eventuele verwijdering van zulke indringers, temeer daar onze cultuur hedentendage mijlenver boven die van de gemiddelde muzelman staat.

Laatst gewijzigd door Vuyschthaemert : 21 november 2007 om 16:49.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 18:34   #158
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Of die arabische cultuur zoveel hoogstaander was, betwijfel ik ten stelligste aangezien die arabieren dan gewoon Europa hadden veroverd, hetgeen gewoon niet gebeurd is.
Weet je hoe uiteindelijk de kruisvaarders Jeruzalem hebben veroverd? Maandenlang bouwden ze een reusachtige belegeringstoren tegenpver een stuk van de muur, de Arabieren zagen dat gebeuren en zetten daar alles wat ze hadden van grieks vuur, katapulten etc. Wat ze niet wisten was dat die toren eigenlijk demontabel was, op de nacht voor de aanval haalden de kruisvaarders die in stukken uit elkaar en zetten hem aan de andere kant terug ineen! Geen klein bier voor 1099...
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 18:38   #159
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Van Karel martel moet ik weing hbben.
waarom niet? Er is bijna niks over geweten!
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 18:43   #160
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Of die arabische cultuur zoveel hoogstaander was, betwijfel ik ten stelligste aangezien die arabieren dan gewoon Europa hadden veroverd, hetgeen gewoon niet gebeurd is.

Daarbij is het fijn om te horen dat je goed kunt begrijpen dat iemand zijn land verdedigt tegen (arabische) indringers, en ik neem dan ook aan dat je accoord gaat met een eventuele verwijdering van zulke indringers, temeer daar onze cultuur hedentendage mijlenver boven die van de gemiddelde muzelman staat.
1. De cultuur, niet de militaire vastberadenheid was groter.

2. Die Arabische indringers, daar ben ik nog steeds op aan het wachten, ik heb ze nog niet gewapend zien binnenvallen.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be