Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 mei 2019, 19:09   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Patrickve:
Er zitten in de politiek oetlullen + Politiek is clownesk
de oplossing : meer oetlullen

Links zegt:
Er zijn wel belastingen + te weinig inkomsten
de oplossing : meer belasting
Ah, ok. Maar ik wil geen strijd tegen de oetlulligheid aangaan. Ik wil geen competente wetgevers. Ik heb geen degout van de staat omdat het oetlullen zijn, maar omdat het principe zelf van staat degoutant is. Het idee van aanvaarde aristocratie is degoutant. Het idee zelf dat sommige mensen de regels mogen uitvaardigen waar iedereen moet voor plooien is krankzinnig, wetende dat we allemaal vijanden van elkaar zijn. Hoe kunt ge nu aanvaarden dat een kliek vijanden de wetten uitvaardigt ? Dat maakt ze veel te sterk. Daar kunt ge nooit van winnen. Ik wil de staat weg, en de wet weg, en ik denk dat dat beter zal gebeuren als de staat zichtbaar zwaar incompetent is, eerder dan als daar hier en daar nog een half geloofwaardige persoon tussen zit die krediet kan geven aan dat systeem.

Maw, ik wil geen goed bestuur. Ik wil de afwezigheid van bestuur. Ik wil geen goede wetten, ik wil geen wetten. Nu is goed bestuur en goede wetten bijzonder gevaarlijk, want dat kan mensen overtuigen dat het te respecteren is. Dat wil ik niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 mei 2019 om 19:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 19:23   #82
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, ok. Maar ik wil geen strijd tegen de oetlulligheid aangaan. Ik wil geen competente wetgevers. Ik heb geen degout van de staat omdat het oetlullen zijn, maar omdat het principe zelf van staat degoutant is. Het idee van aanvaarde aristocratie is degoutant. Het idee zelf dat sommige mensen de regels mogen uitvaardigen waar iedereen moet voor plooien is krankzinnig, wetende dat we allemaal vijanden van elkaar zijn. Hoe kunt ge nu aanvaarden dat een kliek vijanden de wetten uitvaardigt ? Dat maakt ze veel te sterk. Daar kunt ge nooit van winnen. Ik wil de staat weg, en de wet weg, en ik denk dat dat beter zal gebeuren als de staat zichtbaar zwaar incompetent is, eerder dan als daar hier en daar nog een half geloofwaardige persoon tussen zit die krediet kan geven aan dat systeem.

Maw, ik wil geen goed bestuur. Ik wil de afwezigheid van bestuur. Ik wil geen goede wetten, ik wil geen wetten. Nu is goed bestuur en goede wetten bijzonder gevaarlijk, want dat kan mensen overtuigen dat het te respecteren is. Dat wil ik niet.
Dan zijn er andere opties dan Dries
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 19:23   #83
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En wat is er mis aan laag geschoolden?
Of leef jij nog in de tijd dat enkel dokters en notarissen mochten verkozen worden?

Jij kan al mee gaan met De Gucht zijn vrouw die het niet vind kunnen dat de zoon/dochter van een gewone arbeider aan de balie mag werken als advocaat.
Dat is een heeeeel zwakke poging tot quote, maar van de verkeerde persoon wel : het gaat om de vrouw van Herman De Croo die ooit een ongelukkige uitspraak heeft gedaan over advocaten die zoon zijn van een bakker of beenhouwer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 20:31   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dan zijn er andere opties dan Dries
Ik denk dat Dries in het parlement veel kan bijdragen tot het schaden van de geloofwaardigheid van de wetgever, evenals aangeven dat het gedachtengoed van een veel gewelddadiger wereld wel degelijk in de smaak kan vallen. Ik wil vooral geen steun geven aan "weldenkendheid" en "mensvriendelijkheid" van welke aard dan ook. Aan welke opties dacht gij ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 20:40   #85
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat Dries in het parlement veel kan bijdragen tot het schaden van de geloofwaardigheid van de wetgever, evenals aangeven dat het gedachtengoed van een veel gewelddadiger wereld wel degelijk in de smaak kan vallen. Ik wil vooral geen steun geven aan "weldenkendheid" en "mensvriendelijkheid" van welke aard dan ook. Aan welke opties dacht gij ?
Je zegt zelf dat onnoemlijk veel mensen die "weldenkendheid" en "mensvriendelijkheid" juist zien in veel oetlullen. Een driesje erbij met zijn versie van "weldenkendheid" en "mensvriendelijkheid" legitimeert het systeem in mijn ogen juist evenzeer. Daar heb je dan Dries die als nuttige idioot het systeem juist inkleurt.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 21:19   #86
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Je zegt zelf dat onnoemlijk veel mensen die "weldenkendheid" en "mensvriendelijkheid" juist zien in veel oetlullen. Een driesje erbij met zijn versie van "weldenkendheid" en "mensvriendelijkheid" legitimeert het systeem in mijn ogen juist evenzeer. Daar heb je dan Dries die als nuttige idioot het systeem juist inkleurt.
Eigenlijk zou "patrickve" op iemand (om het even wie) van de lijst "Islam" moeten stemmen, niet?

Of die stem 'nuttig' zal zijn, is evenwel - gelukkig? helaas? - nog niet zeker.

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2019, 21:34   #87
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is een heeeeel zwakke poging tot quote, maar van de verkeerde persoon wel : het gaat om de vrouw van Herman De Croo die ooit een ongelukkige uitspraak heeft gedaan over advocaten die zoon zijn van een bakker of beenhouwer.
Verschillende forumleden hebben dat reeds gezegd.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 05:02   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Eigenlijk zou "patrickve" op iemand (om het even wie) van de lijst "Islam" moeten stemmen, niet?
In welke mate zou dat niet gewoon geïnterpreteerd worden als een normale en legitieme wens van het volk om weldenkender te worden ? Ik zie niet goed in op welke manier zo een partij niet perfect past in de weldenkendheid van het moment, en als normaal signaal van "de kiezer" zou gezien worden. Het is er het aardstype van voor mij. Ik denk immers dat Groen inderdaad fors vooruit zal gaan tijdens deze verkiezing (dat is wat je bedoelt, neem ik aan ?). Maw, dat zou helemaal niet "discrediterend" werken. Het zou geinterpreteerd worden als een normale democratische boodschap. Ik denk niet dat "Dries" als een "normale democratische boodschap" kan geinterpreteerd worden door de weldenkendheid.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 07:11   #89
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In welke mate zou dat niet gewoon geïnterpreteerd worden als een normale en legitieme wens van het volk om weldenkender te worden ? Ik zie niet goed in op welke manier zo een partij niet perfect past in de weldenkendheid van het moment, en als normaal signaal van "de kiezer" zou gezien worden. Het is er het aardstype van voor mij. Ik denk immers dat Groen inderdaad fors vooruit zal gaan tijdens deze verkiezing (dat is wat je bedoelt, neem ik aan ?). Maw, dat zou helemaal niet "discrediterend" werken. Het zou geinterpreteerd worden als een normale democratische boodschap. Ik denk niet dat "Dries" als een "normale democratische boodschap" kan geinterpreteerd worden door de weldenkendheid.
Deze kandidaten zouden NOG onfunctioneler kunnen zijn op een Vlaams Blok parlementszetel :



of deze :

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 09:30   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Deze kandidaten zouden NOG onfunctioneler kunnen zijn op een Vlaams Blok parlementszetel :



of deze :

De dag dat ze op de lijst staan stem ik ervoor !

(dat is een beetje toch wat ik al gedaan heb he... )

Trouwens, het VB is niet de eerste partij die op die manier probeert te paaien he. Alleen waren de drijfveren anders.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2019 om 09:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 10:03   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, ok. Maar ik wil geen strijd tegen de oetlulligheid aangaan. Ik wil geen competente wetgevers. Ik heb geen degout van de staat omdat het oetlullen zijn, maar omdat het principe zelf van staat degoutant is.
....
Met die stelling sta je wel tamelijk moederziel alleen.
Men noemt dat dan: roepen in de woestijn.
En inderdaad: je maakt op dit forum wel veel berichten, met harde taal, die jouw ideeëngoed perfect weerspiegelen. Jouw ideeëngoed. Alleen.

De staat is een noodzakelijke organisatie.
De mens is een sociaal beest, en sociaal zijn vergt organisatie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 10:16   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met die stelling sta je wel tamelijk moederziel alleen.
Bijlange niet. Waarschijnlijk wel geen directe meerderheid. Nu is het wel zo dat vele mensen niet echt weten wat een staat is, en daarom erin geloven. Het is een religie he, staatswezen. Het is precies omdat het een diep inzicht vergt om de incoherentie van dat geloof te doorgronden, dat er relatief weinig mensen - zoals ik - eraan konden ontsnappen, aan dat geloof.

In elk geval is het *proces* van verrotting wel onherroepelijk op gang, of ik dat nu wens of niet. Omdat het inherent is aan de onhoudbare spanning tussen de illusie van wat een staat is, en wat het werkelijk is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2019 om 10:20.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 10:19   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De staat is een noodzakelijke organisatie.
De mens is een sociaal beest, en sociaal zijn vergt organisatie.
Dat laatste is precies de illusie die de eerste leugen verschoont. De staat organiseert enkel maar het overleven en groeien van de staat. Die neemt "het volk" als zijn vee. Staten doen aan veeteelt voor hun eigen glorie, en laten dat vee dan denken dat de staat de bron is van hun organisatie en goede werking. De staat is niks anders dan een parasitair verschijnsel. Maar een dat pretendeert van nodig te zijn, en er vrij goed in slaagt om dat laten te geloven.

De staat is helemaal geen nodige organisatie. Het zou wel kunnen dat het een onvermijdelijke organisatie is, omdat er altijd wel een paar slimmeriken zijn die op rooftocht willen gaan en dus een staat gaan vormen.

Nu, voor mij moet de staat niet verdwijnen. Er moet gewoon geen geloof meer aan gehecht worden.

De enige staat met macht die in mijn ogen enige zin heeft, is een totalitaire staat waar ik het staatshoofd ben. En het is die redenering die natuurlijk het embryo is van elke staatsvorm.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2019 om 10:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 14:42   #94
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

VB komt op in Wallonië om centjes uit de staatskas. Jouw stem doet dat ook.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 15:18   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
VB komt op in Wallonië om centjes uit de staatskas. Jouw stem doet dat ook.
Het VB programma zal nooit aan bod komen. Anders zou ik er niet voor stemmen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 mei 2019 om 15:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 16:38   #96
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het VB programma zal nooit aan bod komen. Anders zou ik er niet voor stemmen.
Dat is niet waar he.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2019, 17:50   #97
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In welke mate zou dat niet gewoon geïnterpreteerd worden als een normale en legitieme wens van het volk om weldenkender te worden ? Ik zie niet goed in op welke manier zo een partij niet perfect past in de weldenkendheid van het moment, en als normaal signaal van "de kiezer" zou gezien worden. Het is er het aardstype van voor mij. Ik denk immers dat Groen inderdaad fors vooruit zal gaan tijdens deze verkiezing (dat is wat je bedoelt, neem ik aan ?). Maw, dat zou helemaal niet "discrediterend" werken. Het zou geinterpreteerd worden als een normale democratische boodschap. Ik denk niet dat "Dries" als een "normale democratische boodschap" kan geinterpreteerd worden door de weldenkendheid.
Neen, ik dacht wel degelijk aan iemand die op een lijst van een échte moslim-partij stond.

Maar u hebt wel gelijk; dat was inderdaad geen goed idee.

De 'weldenkendheid' staat ook zonder uw stem al méér dan 'weldenkend' genoeg tegenover de Islam.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 05:23   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dat is niet waar he.
Ik heb nochtans de 5 jaar extra garantie betaald op het cordon ! De verkoper heeft het mij aangeboden met 10% reductie. En ik heb dat cordon ook gekocht met mijn visa gold. Geeft die ook geen garantie ?

Is dat cordon nu ook al chinesen brol ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 mei 2019 om 05:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 11:30   #99
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb nochtans de 5 jaar extra garantie betaald op het cordon ! De verkoper heeft het mij aangeboden met 10% reductie. En ik heb dat cordon ook gekocht met mijn visa gold. Geeft die ook geen garantie ?

Is dat cordon nu ook al chinesen brol ?
Nee, dat cordon staat nog steeds stevig overeind.

Maar je weet toch wel dat redelijk wat punten & voorstellen van 't VB - in eerste instantie afgeschoten worden door de rechtgeaarde, niet-racistische partijen - achteraf schoorvoetend, onder andere bewoordingen, in 'n ander jasje gestoken, overgenomen worden door diezelfde moreel hoogstaande(re) lieden?
Noodgedwongen, omdat ze immers gelijk hadden/hebben.

Dat cordon heeft z'n nut bewezen, maar niet op de manier waarop 't bedoeld was.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 12:46   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, dat cordon staat nog steeds stevig overeind.

Maar je weet toch wel dat redelijk wat punten & voorstellen van 't VB - in eerste instantie afgeschoten worden door de rechtgeaarde, niet-racistische partijen - achteraf schoorvoetend, onder andere bewoordingen, in 'n ander jasje gestoken, overgenomen worden door diezelfde moreel hoogstaande(re) lieden?
Noodgedwongen, omdat ze immers gelijk hadden/hebben.
Ah, ja maar voor dat klein beetje verwaterd gesijpel maak ik mij niet druk hoor. Het kleine beetje dat van het VB overgenomen wordt mag wat mij betreft best. Mijn probleem met het VB programma is eerder dat het op vele vlakken veel te slap is. De doctrine van "open grenzen, open blaffers" is er bijvoorbeeld niet in terug te vinden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be