Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2019, 20:05   #521
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit lijkt me geen antwoord van een communist, maar van een zuivere populist.

"De" catalanen willen niet weg van Madrid, een 47% wil dat maar slaagt er niet in om hiervoor politieke steun te krijgen en blijft dus een kleine minderheid zijn
"De" catalanen vliegen niet in de bak, enkel een groep politici die een coup organiseerden en enkele volksmenners die dat faciliteerden.
Het enige dat de EU leiders zeggen, is dat dit een zaak van de spaanse justitie is... Wat is daar extremistisch aan ? De rechtstaat respecteren is dat extremisme ?
Het zijn ook niet "de" Hong Kong ers die op straat komen slechts een minderheid.
En als de leiders opgepakt worden moet de EU dan ook zeggen dat dit een zaak is voor de Hong Kong se of Chinese justitie. Merkel riep echter op tot terughoudendheid van beide kanten, bij mijn weten deed ze dat niet in de kwestie Catalonie.
Als Navalny opgepakt wordt in Rusland is dat uiteraard ook een zaak voor de Russische justitie.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 september 2019 om 20:12.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 20:11   #522
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ten eerste, het zijn niet 'de Catalanen' die weg willen. het is ongeveer 50%. En ...
Geef eens een bron van 'de EU' die het opsluiten van 'de catalanen die in de bak vliegen' ok vindt?


IK WACHT!
Ze zwijgen... hoewel het onder hun neus gebeurt...

Wat betreft Hong Kong , Venezuela, Rusland, etc. zwijgen ze niet. Ook wat betreft Hongarije of Polen zwijgen ze niet. Duidelijk dubbele standaard...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 20:16   #523
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, die verfoeilijke westerse media worden niet voldoende gecoacht in wat relevant nieuws is. Dit moet zeer frustrerend zijn voor u.
Ze worden wel gecoacht denk ik. Om aan te geven wat hun raad van bestuur belangrijk nieuws vindt (bvb. alles dat Rusland in een slecht daglicht stelt) en wat niet...(bvb. burgerdoden door onze eigen luchtaanvallen)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 20:22   #524
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze zwijgen... hoewel het onder hun neus gebeurt...
Veel Europese leiders hebben het geweld veroordeeld! Michel bvb! Uw leugens zijn afschuwelijk!

Waarom blijft gij dat doen?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 20:23   #525
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het zijn ook niet "de" Hong Kong ers die op straat komen slechts een minderheid.
En als de leiders opgepakt worden moet de EU dan ook zeggen dat dit een zaak is voor ee Hong Kong se of Chinese justitie. Merkel riep echter op tot terughoydendheid van beide kanten, bij mijn weten deed ze dat in de kwestie Catalonie.
Als Navalny opgepakt wordt in Rusland is dat uiteraard ook een zaak voor de Russische justitie.
Ik ben in mijn leven nog nooit "op straat gekomen" net zoals miljoenen Hongkongers. Er zijn er honderdduizenden tot een miljoen die dat wel doen. Dat wil niet zeggen dat deze mensen die niet deelnemen geen opinie hebben. Ik zie dat in HK bij mensen, normale om hen te benoemen, zij bekijken deze rellen met een mengeling van niet goedkeuren maar wel begrijpen. Ik haat het deze draad te verkloten met Catalonia zoals u als uitwijkingsmaneuver doet. Het verschil met HK is dat de meerderheid van Cataloniërs de wetteloosheid niet goedkeurt. Stel u gerust ik ga hier verder niet op deze draad op antwoorden. U mag zeggen zonder tegenspraak nu wat u wil tenzij u verder wil doen op de Catalonia draad. En voor mijn part is die draad trouwens als duizenden keren met hetzelfde afgezaagd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2019, 21:35   #526
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

UN report proves Catalan separatists 'political prisoners', says Puigdemon

Trio arrested over alleged role in failed independence bid should be freed, panel says

Het moet van de VN komen. Europese leiders zwijgen over de gevangenzetting van onafhankelijkheid politici in Catalonië. Er is geen initiatief om Spanje op de vingers te tikken hierover noch om de vrijlating te eisen zoals Europa wel durft te doen bij politieke gevangenen buiten haar grondgebied. De dubbele standaard is evident.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 september 2019 om 21:39.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2019, 12:01   #527
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben in mijn leven nog nooit "op straat gekomen" net zoals miljoenen Hongkongers. Er zijn er honderdduizenden tot een miljoen die dat wel doen. Dat wil niet zeggen dat deze mensen die niet deelnemen geen opinie hebben. Ik zie dat in HK bij mensen, normale om hen te benoemen, zij bekijken deze rellen met een mengeling van niet goedkeuren maar wel begrijpen. Ik haat het deze draad te verkloten met Catalonia zoals u als uitwijkingsmaneuver doet. Het verschil met HK is dat de meerderheid van Cataloniërs de wetteloosheid niet goedkeurt. Stel u gerust ik ga hier verder niet op deze draad op antwoorden. U mag zeggen zonder tegenspraak nu wat u wil tenzij u verder wil doen op de Catalonia draad. En voor mijn part is die draad trouwens als duizenden keren met hetzelfde afgezaagd.
Hoeveel procent de rellen afkeuren in Hong Kong weet ik niet, maar U zegt dat de meerderheid de rellen niet goedkeurt maar begrijpt.
In Catalonië stemde ongeveer de helft van de bevolking voor partijen die expliciet achter het referendum en de onafhankelijkheidsverklaring stonden en deze organiseerden. Daarnaast heb je ongetwijfeld nog een groot aantal dat de onafhankelijkheidsverklaring niet goedkeurt maar wel begrijpt.

Je zou dus kunnen stellen dat de Catalaanse separatisten meer steun hebben dan de demonstranten in Hong Kong onder de eigen bevolking.

Een ander verschil is dat Catalanen steeds vreedzaam bleven, het geweld kwam uitsluitend van de politie. Voor zover ik weet werden geen Spaanse vlaggen verbrand. In Hong werden de leiders enkele keren opgepakt maar nooit voor lang, de Catalaanse leiders zitten al jaren in de gevangenis of in ballingschap. (het feit dat andere Europese landen hen weigeren uit te leveren aan Spanje spreekt boekdelen)

Dus op basis van deze feiten kunnen we niet anders dan concluderen dat de repressie in Catalonië veel verder gaat en minder terecht is dan in Hong Kong.
Toch lijkt Hong Kong Europese leiders als Verhofstadt en zelfs Merkel, alsook de westerse pers, meer te boeien dan wat in Catalonië, in onze eigen EU dus, gebeurt.

Men kan zich afvragen waarom dat zo is, en dan komen we tot de essentie.
Catalonië is gevaarlijk, want Spanje is zogezegd een liberale democratie en lid van de EU, wat daar gaande is is zeer bedreigend voor de reputatie van de EU. Zich tegen Spanje keren houdt grote risico's in voor de EU.

Daarentegen een rondje China bashing is altijd mooi meegenomen, het is een concurrent, met een andere ideologie, past ook mooi in het koude oorlogsplaatje "anti-democratische communisten onderdrukken het volk".

Allemaal begrijpelijk, maar kom dan aub niet af met zaken als "onafhankelijke pers", "integriteit", "freedom and democracy" en andere dooddoeners.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 september 2019 om 12:04.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 13:06   #528
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Ik kan dat ook:
Nicolae & Elena zijn lekker volgepropt met locaal lood in dictoriaal Romania van toen.
3x hurrah for Hong Kong!! Want da's het onderwerp, niet?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 13:17   #529
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik kan dat ook:
Nicolae & Elena zijn lekker volgepropt met locaal lood in dictoriaal Romania van toen.
3x hurrah for Hong Kong!! Want da's het onderwerp, niet?
Ik vergelijk Hong Kong met Catalonie, dus ja het gaat over Hong Kong. Waaron zou de ene opstandeling een boef zijn en de andere een vrijheidsstrijder?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 13:45   #530
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik vergelijk Hong Kong met Catalonie, dus ja het gaat over Hong Kong. Waaron zou de ene opstandeling een boef zijn en de andere een vrijheidsstrijder?
Vergelijkingen die een dubbele moraal en dus achterliggende bedoelingen duidelijk maken. Bedoelingen die niets van doen hebben met democratie en mensenrechten.

Stel dat Rusland of China een Catalonië Watch zouden oprichten die nagaat of Spanje de mensenrechten in Catalonië voldoende gerespecteerd worden en jaarlijks nagaat of Catalonië voldoende onafhankelijkheid heeft. Dat zou inmenging in binnenlandse aangelegenheden genoemd worden. Men zou vermoeden dat die landen de interne spanningen in Europa willen opdrijven uit eigenbelang. De Catalaanse leiders zouden vastgezet worden (dat zijn ze nu al) en als verraders gezien worden.

Wel. Wat de VS met Hong Kong doet is precies dat met hun Hong Kong Human Rights and Democracy Act. Alleen dienen we nu te geloven dat de VS dat doet omdat ze bezorgd zijn over democratie en mensenrechten en de VS geen olie op het vuur willen gooien in Hong Kong.

De ontmaskering van de dubbele standaard is niet gewenst. Daarom wil men geen vergelijkingen zoals met Catalonië.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 september 2019 om 13:47.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 17:23   #531
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Vergelijkingen die een dubbele moraal en dus achterliggende bedoelingen duidelijk maken. Bedoelingen die niets van doen hebben met democratie en mensenrechten.

Stel dat Rusland of China een Catalonië Watch zouden oprichten die nagaat of Spanje de mensenrechten in Catalonië voldoende gerespecteerd worden en jaarlijks nagaat of Catalonië voldoende onafhankelijkheid heeft. Dat zou inmenging in binnenlandse aangelegenheden genoemd worden. Men zou vermoeden dat die landen de interne spanningen in Europa willen opdrijven uit eigenbelang. De Catalaanse leiders zouden vastgezet worden (dat zijn ze nu al) en als verraders gezien worden.

Wel. Wat de VS met Hong Kong doet is precies dat met hun Hong Kong Human Rights and Democracy Act. Alleen dienen we nu te geloven dat de VS dat doet omdat ze bezorgd zijn over democratie en mensenrechten en de VS geen olie op het vuur willen gooien in Hong Kong.

De ontmaskering van de dubbele standaard is niet gewenst. Daarom wil men geen vergelijkingen zoals met Catalonië.
x2
"Wij zijn het vrije Westen, en zij zijn de onderdrukkers. Punt. Geen discussie en ZEKER geen vergelijkingen, daar kunnen we niet tegen." Daar komt het op neer.
Door te vergelijken haal je hun discours over democratie en mensenrechten totaal onderuit. Dan is het antwoord je doet aan "whataboutism", daarmee bedoelen ze "we willen geen vergelijkingen".

Idem dito het Westen veroordeelt enkele Venezuelanen omdat die betrokken zouden geweest zijn bij martelpraktijken, en legt hen sancties op. Nog los van de vraag of dit klopt, en nog los van het feit dat de VS ZELF martelen (waterboarding bvb.).
Zelfs na het voor iedereen pijnlijk duidelijk werd dat de tiran van Saudi-Arabië persoonlijk de gruwelijke moord op een opposant (dan nog ene met Amerikaanse nationaliteit) bevolen had, zelfs de CIA kon dit niet ontkennen, kreeg Saudi-Arabië geen enkele sanctie opgelegd.

DAAROM zijn ze tegen vergelijkingen, die leggen zoals U zei hun dubbele standaard en valsheid blood.

Moesten ze echt inzitten met de mensenrechten en vrijheid zouden ze het regime in Saudi-Arabië streng veroordelen en sancties opleggen.
Het wordt pijnlijk duidelijk dat de "bezorgdheid" van het Westen om Hong Kong en Venezuela puur geopolitiek geïnspireerd is. In feite is dat niet veranderd sinds de tijd dat Leopold 2 de zwartjes ging bevrijden van de wreedaardige Arabische slavenhandelaars. (geen enkele twijfel dat dit ook klopte, echter Leopold 2 bleek zelf nog erger te zijn...)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 17:38   #532
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wel. Wat de VS met Hong Kong doet is precies dat met hun Hong Kong Human Rights and Democracy Act. Alleen dienen we nu te geloven dat de VS dat doet omdat ze bezorgd zijn over democratie en mensenrechten en de VS geen olie op het vuur willen gooien in Hong Kong.

De ontmaskering van de dubbele standaard is niet gewenst. Daarom wil men geen vergelijkingen zoals met Catalonië.
De enige met een dubbele standaard zijt gij.

Er zijn hier veel Catalonia draden, maar daarop zijt ge zo goed als niet aanwezig, buiten 1 of 2 interventies om te 'zeggen' dat Schotland Catalonia ondersteunt en een sneer geeft naar 'Vlaanderen'.
catalonia zelf interesseert u geen knijt. ge zit liever op brexit en VS draden.

dat ge hier ineens Catalonia uit uw toverhoed haalt is dus het toppunt van hypocrisie.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 18:01   #533
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
De enige met een dubbele standaard zijt gij.

Er zijn hier veel Catalonia draden, maar daarop zijt ge zo goed als niet aanwezig, buiten 1 of 2 interventies om te 'zeggen' dat Schotland Catalonia ondersteunt en een sneer geeft naar 'Vlaanderen'.
catalonia zelf interesseert u geen knijt. ge zit liever op brexit en VS draden.

dat ge hier ineens Catalonia uit uw toverhoed haalt is dus het toppunt van hypocrisie.
Wel ik zit wel op de Catalonië draad. En of Catalonië hem nu interesseert of niet, de vergelijking is legitiem.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 18:26   #534
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

De chinese regering is er een van krapuulvolk. Tijd om dat daar ook eens op te kuisen. Misschien mijn grens verleggen van de Indus naar de Zuid-Chinese zee.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2019, 19:11   #535
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel ik zit wel op de Catalonië draad. En of Catalonië hem nu interesseert of niet, de vergelijking is legitiem.
Nee, het is een drogreden om zijn gestoorde complottheoriën te rechtvaardigen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2019, 00:06   #536
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
De chinese regering is er een van krapuulvolk. Tijd om dat daar ook eens op te kuisen. Misschien mijn grens verleggen van de Indus naar de Zuid-Chinese zee.
Doe maar, kuis maar op.
Zielige pee.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2019, 14:48   #537
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Doe maar, kuis maar op.
Zielige pee.
En dat tegen een ECHTE rus?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2019, 14:52   #538
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En dat tegen een ECHTE rus?
't zijn nogal toeren... tomm zou beter eens goed gaan zuipen samen met Eduard. Wodka !!!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2019, 17:42   #539
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
't zijn nogal toeren... tomm zou beter eens goed gaan zuipen samen met Eduard. Wodka !!!
Ik zit nog aan de gate in Warschau, ik kan nog altijd snel een paar flessen tax free gaan halen hé
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2019, 23:00   #540
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
De chinese regering is er een van krapuulvolk. Tijd om dat daar ook eens op te kuisen. Misschien mijn grens verleggen van de Indus naar de Zuid-Chinese zee.
Tijd om HK eens grof aan te pakken en hun secessie masturbatie letterlijk de kop in te slaan.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be