Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 29 april 2004, 06:37   #81
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier

Vind jij belastingaangiften grappige dingen? Wat fijn voor je
Ik zie beroepshalve nogal wat aangiften. Als ik zou moeten geloven wat daar allemaal instaat, of eerder niet instaat....

(Nog los van het feit dat niet alleen iemands inkomen van tel is om over kansarmoede te spreken)
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 29 april 2004, 07:22   #82
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ik heb toch nergens beweerd dat ik enkel een pasje wil geven aan KANSARME blonde mensen met blauwe ogen?

Ik maak helemaal geen onderscheid op basis van fortuin, enkel op basis van haarkleur en ogenkleur
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 29 april 2004, 07:26   #83
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik heb toch nergens beweerd dat ik enkel een pasje wil geven aan KANSARME blonde mensen met blauwe ogen?

Ik maak helemaal geen onderscheid op basis van fortuin, enkel op basis van haarkleur en ogenkleur
Ik denk dat de meeste rechters dit discriminatie zullen noemen omwille van een 'zogenaamd ras'.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 29 april 2004, 07:34   #84
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

pff.. allez weer een zelfstandige minder.

Zal ik even voor een discotheek gaan voor 30 tot 40 jarigen?

Nee! Ik weet het! Ik richt een soort LionsClub de Gand op!

Heeft iemand een idee van de voorwaarden waaraan men moet voldoen om daar lid van te "kunnen" worden?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 29 april 2004, 07:43   #85
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Ik zie beroepshalve nogal wat aangiften. Als ik zou moeten geloven wat daar allemaal instaat, of eerder niet instaat....
Nogmaals: je mag er niet zomaar vanuit gaan dat iedereen knoeit met zijn belastingaangifte. De mensen die belastingfraude KUNNEN plegen, zijn meestal niet de mensen die een beroep doen op de diensten van het OCMW.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
(Nog los van het feit dat niet alleen iemands inkomen van tel is om over kansarmoede te spreken)
Ik geloof niet dat ik zoiets beweerd heb. Er zijn inderdaad nog andere factoren die mee kansarmoede bepalen. In dit geval gaat het echter om een initiatief om mensen met weinig of geen bestaansmiddelen toch de kans te geven om hun inkopen te doen. In dit geval lijkt me het inkomen dan ook een zeer relevante - zo niet de enige - factor om door het OCMW als criterium gebruikt te worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 29 april 2004, 08:43   #86
't Gezond Verstand
Burger
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Ik zie beroepshalve nogal wat aangiften. Als ik zou moeten geloven wat daar allemaal instaat, of eerder niet instaat....
Nogmaals: je mag er niet zomaar vanuit gaan dat iedereen knoeit met zijn belastingaangifte. De mensen die belastingfraude KUNNEN plegen, zijn meestal niet de mensen die een beroep doen op de diensten van het OCMW.
Awel, daar zou ge nog eens aardig kunnen van verschieten...
__________________
We zijn der bijkanst...
't Gezond Verstand is offline  
Oud 29 april 2004, 10:13   #87
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 't Gezond Verstand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Nogmaals: je mag er niet zomaar vanuit gaan dat iedereen knoeit met zijn belastingaangifte. De mensen die belastingfraude KUNNEN plegen, zijn meestal niet de mensen die een beroep doen op de diensten van het OCMW.
Awel, daar zou ge nog eens aardig kunnen van verschieten...
Ha ja? Allé, vertel ons eens over welke spraakmakende "inside information" jij beschikt... Verras ons!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 29 april 2004, 11:26   #88
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Ik zie beroepshalve nogal wat aangiften. Als ik zou moeten geloven wat daar allemaal instaat, of eerder niet instaat....
Nogmaals: je mag er niet zomaar vanuit gaan dat iedereen knoeit met zijn belastingaangifte.
Doe ik niet. Ik knoei bvb niet met mijn belastingaangifte

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
De mensen die belastingfraude KUNNEN plegen, zijn meestal niet de mensen die een beroep doen op de diensten van het OCMW.
Ik heb de indruk dat je niet echt zicht hebt op de fiscale realiteit. Anyway, ik zeg niet dat die mensen die belastingfraude kunnen plegen ook een beroep zullen doen op de diensten van het OCMW, maar als het aangegeven inkomen het enige criterium zou zijn, zouden een heel aantal van hen dat wel kunnen. Ik ken de OCMW-wetgeving niet, maar de vraag naar behoeftigheid voor een leefloon wordt toch niet enkel beoordeeld op basis van de belastingaangifte? (Jij had toch iets te maken met een OCMW, of vergis ik me?)

Hoe dan ook, in het geval van de sociale supermarkten, zou het criterium niet de belastingaangifte (alleen) zijn, zo staat het toch in elk geval niet in het openingsbericht.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
(Nog los van het feit dat niet alleen iemands inkomen van tel is om over kansarmoede te spreken)
Ik geloof niet dat ik zoiets beweerd heb.
Neen, maar wat je hier beweert gaat daar toch sterk in die richting ....

Citaat:
Er zijn inderdaad nog andere factoren die mee kansarmoede bepalen.
In dit geval gaat het echter om een initiatief om mensen met weinig of geen bestaansmiddelen toch de kans te geven om hun inkopen te doen.
In dit geval lijkt me het inkomen dan ook een zeer relevante - zo niet de enige - factor om door het OCMW als criterium gebruikt te worden.
Kort:
- inkomen/bestaansmiddelen is niet hetzelfde als belastbaar inkomen
- belastbaar inkomen is niet hetzelfde als beschikbaar inkomen
- aangegeven inkomen is niet hetzelfde als belastbaar inkomen
- wat met mensen met een (groot) vermogen en een laag inkomen? wat met mensen waarvan de zaak in een vennootschap is ondergebracht en die een minimaal inkomen uit de vennootschap halen?
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 29 april 2004, 11:43   #89
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Nogmaals: je mag er niet zomaar vanuit gaan dat iedereen knoeit met zijn belastingaangifte.
Doe ik niet. Ik knoei bvb niet met mijn belastingaangifte

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
De mensen die belastingfraude KUNNEN plegen, zijn meestal niet de mensen die een beroep doen op de diensten van het OCMW.
Ik heb de indruk dat je niet echt zicht hebt op de fiscale realiteit. Anyway, ik zeg niet dat die mensen die belastingfraude kunnen plegen ook een beroep zullen doen op de diensten van het OCMW, maar als het aangegeven inkomen het enige criterium zou zijn, zouden een heel aantal van hen dat wel kunnen. Ik ken de OCMW-wetgeving niet, maar de vraag naar behoeftigheid voor een leefloon wordt toch niet enkel beoordeeld op basis van de belastingaangifte? (Jij had toch iets te maken met een OCMW, of vergis ik me?)

Hoe dan ook, in het geval van de sociale supermarkten, zou het criterium niet de belastingaangifte (alleen) zijn, zo staat het toch in elk geval niet in het openingsbericht.

Citaat:


Ik geloof niet dat ik zoiets beweerd heb.
Neen, maar wat je hier beweert gaat daar toch sterk in die richting ....

Citaat:
Er zijn inderdaad nog andere factoren die mee kansarmoede bepalen.
In dit geval gaat het echter om een initiatief om mensen met weinig of geen bestaansmiddelen toch de kans te geven om hun inkopen te doen.
In dit geval lijkt me het inkomen dan ook een zeer relevante - zo niet de enige - factor om door het OCMW als criterium gebruikt te worden.
Kort:
- inkomen/bestaansmiddelen is niet hetzelfde als belastbaar inkomen
- belastbaar inkomen is niet hetzelfde als beschikbaar inkomen
- aangegeven inkomen is niet hetzelfde als belastbaar inkomen
- wat met mensen met een (groot) vermogen en een laag inkomen? wat met mensen waarvan de zaak in een vennootschap is ondergebracht en die een minimaal inkomen uit de vennootschap halen?
In de praktijk zal de maatschappelijk assistent een sociaal verslag maken met daarin een overzicht van alle inkomsten en uitgaven van de cliënt. In zo goed als alle gevallen maakt het aanslagbiljet deel uit van het dossier. Dat aanslagbiljet zit daar niet bij om het hoopje papier wat te vergroten, maar omdat het een objectief overzicht geeft van iemands inkomsten. Dat er mensen fraude plegen door bepaalde inkomsten niet of onvolledig aan te geven, is iets wat je het OCMW niet kan verwijten. Voor het OCMW is dat aanslagbiljet nog altijd een goede inlichtingenbron.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 29 april 2004, 11:55   #90
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
je bent ondertussen niet meer gemachtigd om INKOMEN (fortuin) als criterium te gebruiken my dear!

Mijn vraag blijft waarom ik als privé persoon geen bepaalde criteria aan mijn eigen klanten zou mogen stellen als ik dat opportuun vindt voor mijn eigen zaak.
Ik vind ook dat dat moet kunnen, maar de wet niet.
Dat is dan zowat hetzelfde als met huurcontracten, is het niet?

Kun je daar iemand (de huurder) weigeren omdat zijn kop je (de eigenaar) niet aanstaat ? Of moet je als eigenaar maar het smoesje blijven bovenhalen dat "het appartement spijtig genoeg juist verhuurd is"?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 29 april 2004, 11:57   #91
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Kun je daar iemand (de huurder) weigeren omdat zijn kop je (de eigenaar) niet aanstaat ? Of moet je als eigenaar maar het smoesje blijven bovenhalen dat "het appartement spijtig genoeg juist verhuurd is"?
Een leuke! blijkbaar mag je als eigenaar wèl discrimineren op gebied van "geen huisdieren toegelaten"?
Eenmaal je er woont kan je natuurlijk altijd je eigen schaap eventjes gaan slachten op het terras, maar daar spreken we niet over.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 29 april 2004, 11:58   #92
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ja en? Denk je dat je wel mag discrimineren als het om een "privé-initiatief" gaat?
Neen. Maar het zou wel moeten mogen.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 29 april 2004, 12:01   #93
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik geloof niet dat ik zoiets beweerd heb. Er zijn inderdaad nog andere factoren die mee kansarmoede bepalen. In dit geval gaat het echter om een initiatief om mensen met weinig of geen bestaansmiddelen toch de kans te geven om hun inkopen te doen. In dit geval lijkt me het inkomen dan ook een zeer relevante - zo niet de enige - factor om door het OCMW als criterium gebruikt te worden.
Mij lijkt me de verhouding inkomen/uitstaande schud een beter criterium te zijn. Wat kun je immers nog kopen als je 1500 euro net verdient per maand, maar daarvan 1475 euro direct moet uitgeven aan afbetalingen?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 29 april 2004, 12:01   #94
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 't Gezond Verstand
VRT - wo 28/04/04 - In Antwerpen is gisteren de vierde sociale supermarkt van het land geopend. Na Bergen, Charleroi en Brussel kunnen nu ook Antwerpse kansarmen goedkoop gaan winkelen. Antwerpen mikt op 250 gezinnen. Het OCMW biedt bepaalde klanten de kans om in de winkel te werken. Carrefour noemt de sociale supermarkten een deel van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. De sociale supermarkt is een samenwerking tussen het OCMW van Antwerpen en Carrefour.

In de superette mogen enkel klanten winkelelen die een speciaal pasje gekregen hebben van het OCMW. Het bedrag dat ze mogen besteden is afhankelijk van hun inkomen en hun sociale situatie.

Zo krijgt een volwassene maximum 4 euro per week en een kind 3 euro. Dat lijkt weinig, maar de prijzen liggen dan ook erg laag in de sociale suppermarkt. "Met 4 euro kan een volwassene er evenveel kopen dan met 20 euro in een gewone winkel", aldus de directeur communicatie Joe Baudwin van Carrefour aan de VRT-radio.

De uitbating van de sociale superette gaat ook samen met het opleiden van bepaalde OCMW-klanten om in de winkel te werken. Zo zou er eventueel een doorstroming mogelijk zijn van het personeel van de sociale superette naar Carrefour, want de lonen van de sociale superette liggen nog een stuk lager dan de lonen op de arbeidsmarkt.

De rekken in de sociale supermarkt worden gevuld met verse producten, al gaat het vaak over producten waarvan de verpakking beschadigd is.


Kijk, ik weet dat het pervers klinkt, leg hiertegen klacht neer en met het huidige arrest voor ogen zal Carrefour én het OCMW voor de rechtbank veroordeeld worden voor racisme op grond van inkomen/fortuin. En dat zal helemaal geen politiek proces zijn, hé. Dit - en niets anders - zijn de perverse resultaten van deze wansmakelijke vertoning van de zelfverklaarde 'democratische' partijen, CD&V inbegrepen! Alstublieft.

En nu graag eens reactie van onze linkse rakkers, hé. Niet allemaal tegelijk.
Het gelijkheidsbeginsel houdt geen absolute gelijke behandeling in, maar wel een gelijke behandeling in gelijke gevallen. Hier is het gelijkheidsbeginsel duidelijk niet geschonden, aangezien er een objectief onderscheid is.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 29 april 2004, 12:29   #95
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ja en? Denk je dat je wel mag discrimineren als het om een "privé-initiatief" gaat?
Neen. Maar het zou wel moeten mogen.
Daar zullen we het dan niet over eens worden. Ik vind discriminatie ALTIJD verwerpelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 29 april 2004, 12:31   #96
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik geloof niet dat ik zoiets beweerd heb. Er zijn inderdaad nog andere factoren die mee kansarmoede bepalen. In dit geval gaat het echter om een initiatief om mensen met weinig of geen bestaansmiddelen toch de kans te geven om hun inkopen te doen. In dit geval lijkt me het inkomen dan ook een zeer relevante - zo niet de enige - factor om door het OCMW als criterium gebruikt te worden.
Mij lijkt me de verhouding inkomen/uitstaande schud een beter criterium te zijn. Wat kun je immers nog kopen als je 1500 euro net verdient per maand, maar daarvan 1475 euro direct moet uitgeven aan afbetalingen?
En hoe denk je het gedeelte "inkomen" van je vergelijking te gaan achterhalen? Alleen vertrouwen op wat de cliënt je vertelt? Of toch maar dat aanslagbiljet van de inkomstenbelasting erbij halen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 29 april 2004, 12:36   #97
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Daar zullen we het dan niet over eens worden. Ik vind discriminatie ALTIJD verwerpelijk.
Kom nou... Stel jij bent hoofd van een bedrijf, en je moet een nieuwe secretaris (of zoiets) aanwerven. Er draven twee ongeveer gelijkwaardige mannen op, alleen is de eerste supercute, en de andere zo lelijk als zeven nachten. Wedden dat je op dat moment gaat discrimineren op basis van uiterlijk?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 29 april 2004, 12:38   #98
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje

Mij lijkt me de verhouding inkomen/uitstaande schud een beter criterium te zijn. Wat kun je immers nog kopen als je 1500 euro net verdient per maand, maar daarvan 1475 euro direct moet uitgeven aan afbetalingen?
En hoe denk je het gedeelte "inkomen" van je vergelijking te gaan achterhalen? Alleen vertrouwen op wat de cliënt je vertelt? Of toch maar dat aanslagbiljet van de inkomstenbelasting erbij halen?
Relax man !

Ik beweerde nooit dat je dat er niet bij mocht halen. Maar ik maak ook het onderscheid zoals DAB: er bestaan vele definities van "inkomen"...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 29 april 2004, 12:39   #99
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Daar zullen we het dan niet over eens worden. Ik vind discriminatie ALTIJD verwerpelijk.
Kom nou... Stel jij bent hoofd van een bedrijf, en je moet een nieuwe secretaris (of zoiets) aanwerven. Er draven twee ongeveer gelijkwaardige mannen op, alleen is de eerste supercute, en de andere zo lelijk als zeven nachten. Wedden dat je op dat moment gaat discrimineren op basis van uiterlijk?
Hoezo "ongeveer gelijkwaardig"? Eén van beiden moet de beste zijn, en als hoofd van een bedrijf denk k aan het belang van het bedrijf en werf ik de beste van de twee kandidaten aan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 29 april 2004, 12:41   #100
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Hoezo "ongeveer gelijkwaardig"? Eén van beiden moet de beste zijn, en als hoofd van een bedrijf denk k aan het belang van het bedrijf en werf ik de beste van de twee kandidaten aan.
Komaan zeg: op een solicitatiegesprek ga je NOOIT kunnen achterhalen wie objectief het beste gaat zijn voor een bepaalde job bij ongeveer gelijke kwalificaties. Dat weet je enkel als je de twee personen langere tijd hebt bezig gezien. Op dat moment zul je dus een keuze moeten maken, die niet altijd gebaseerd gaat zijn op puur objectieve elementen. EN DAT IS MAAR NORMAAL OOK.

Discriminatie is niet per definitie slecht. Subjectiviteit is dat ook niet.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be