Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Mocht u in de Niger-Delta leven, wat zou u doen?
Ik zou me aansluiten bij het gewapend verzet 18 56,25%
Ik zou me aansluiten bij het ongewapende milieuverzet, met risico opgehangen te worden 4 12,50%
Ik zou proberen te emigreren, naar Europa 5 15,63%
Ik zou niks ondernemen en mijn miserabele lot aanvaarden 5 15,63%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2007, 13:58   #41
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Eerste beleidspunt van het toekomstige ministerie van Buitenlandse Zaken van de Republiek Vlaanderen:
Wapens cadeau geven aan de rebellen daar en onze troepen sturen om hen een deftige training te geven.
Viva la revolucion!

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 27 augustus 2007 om 13:58.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 14:04   #42
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Eerste beleidspunt van het toekomstige ministerie van Buitenlandse Zaken van de Republiek Vlaanderen:
Wapens cadeau geven aan de rebellen daar en onze troepen sturen om hen een deftige training te geven.
Viva la revolucion!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Ophangen is een beetje overdreven, maar het is terecht dat deze lieden hard worden aangepakt. Het zijn immers geen rebellen, het zijn ordinaire criminelen die dmv ontvoeringen, bedreigingen, afpersingen en moord enkel zelf een slaatje uit de situatie willen slaan.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 14:11   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Wat heeft het een met het ander te maken?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 14:13   #44
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wat heeft het een met het ander te maken?
Ah, hoe ga jij controleren of het "echte" rebellen zijn?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 14:15   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Geen idee, dat zien we dan wel. Maar de wanpraktijken van de multinationals en de regering moeten hoe dan ook bestreden worden, desnoods met de enige taal die ze verstaan: kaboem.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 18:35   #46
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Ik zie hier vanalles geschreven staan, maar mijn vraag is nu: heeft er iemand een oplossing voor dat probleem? Wat de kaboem van heer Pelgrim betreft: Zuid-Afrikaanse huurlingen maken snel hamburgervlees van je rebeltjes als je kaboem wilt proberen.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 18:36   #47
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

O ja en als de rebellen nu eens winnen in Nigeria, mag ik jullie dan wijzen naar de RUF in Sierra Leone.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 18:47   #48
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Ik zie hier vanalles geschreven staan, maar mijn vraag is nu: heeft er iemand een oplossing voor dat probleem? Wat de kaboem van heer Pelgrim betreft: Zuid-Afrikaanse huurlingen maken snel hamburgervlees van je rebeltjes als je kaboem wilt proberen.
Ik wil huurling zijn!!!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 18:57   #49
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ik wil huurling zijn!!!
http://www.sandline.com/site/index.html
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 18:58   #50
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Geen idee, dat zien we dan wel. Maar de wanpraktijken van de multinationals en de regering moeten hoe dan ook bestreden worden, desnoods met de enige taal die ze verstaan: kaboem.
Ja lekker, alsof werken daar al niet zwaar genoeg is.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 19:10   #51
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Bijna... Is een organisatie die militaire ondersteuning geeft, en dus ook training maar alleen aan bedrijven of regering die dat vragen. Ze geven dus training maar geen manschappen! Waardoor ik me ook niet kan kandidaat stellen... Andere site?
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 19:19   #52
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Bijna... Is een organisatie die militaire ondersteuning geeft, en dus ook training maar alleen aan bedrijven of regering die dat vragen. Ze geven dus training maar geen manschappen! Waardoor ik me ook niet kan kandidaat stellen... Andere site?
Sandline is reeds defunct wegens een paar schandalen. Niet iedereen is slim genoeg om in te zien dat veiligheid en stabiliteit van derdewereldlanden enkel kan worden gered door prive-militairen.
Volgens sommigen was de betrekking van Sandline in Sierra Leone, en de banden tot de vroegere organisatie Executive Outcomes (de blanke Zuid-Afrikanen met hun gevechthelicopter in Blood Diamond) iets teveel, en werd het bedrijf gesloten.
Sandline stelde wel manschappen ter beschikking, maar dit gebeurde binnen gesloten contracten.

Tim Spicer, en andere Outcomes/Sandline huurlingen werken nu voor AEGIS en een gans netwerk van andere bedrijven.
Indien je ervaring hebt met veiligheidsdiensten en bij voorkeur een militaire achtergrond hebt, schrijf u maar in! Het is een boiende job in de meer spannende hoeken van de wereld.
Naar verschillende gegevens opereren 200 a 500 huurlingen in Nigeria, de meeste bewaken daar compounds voor medewerkers van multinationale bedrijven zoals Shell. Met de stijgende crisissituatie in Nigeria kan dit aantal vergroten.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 19:25   #53
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Sandline is reeds defunct wegens een paar schandalen. Niet iedereen is slim genoeg om in te zien dat veiligheid en stabiliteit van derdewereldlanden enkel kan worden gered door prive-militairen.
Volgens sommigen was de betrekking van Sandline in Sierra Leone, en de banden tot de vroegere organisatie Executive Outcomes (de blanke Zuid-Afrikanen met hun gevechthelicopter in Blood Diamond) iets teveel, en werd het bedrijf gesloten.
Sandline stelde wel manschappen ter beschikking, maar dit gebeurde binnen gesloten contracten.

Tim Spicer, en andere Outcomes/Sandline huurlingen werken nu voor AEGIS en een gans netwerk van andere bedrijven.
Indien je ervaring hebt met veiligheidsdiensten en bij voorkeur een militaire achtergrond hebt, schrijf u maar in! Het is een boiende job in de meer spannende hoeken van de wereld.
Naar verschillende gegevens opereren 200 a 500 huurlingen in Nigeria, de meeste bewaken daar compounds voor medewerkers van multinationale bedrijven zoals Shell. Met de stijgende crisissituatie in Nigeria kan dit aantal vergroten.
Dat heb ik niet maar wat niet is kan nog komen. Een vraagje kan je als buitenlander participeren in het Amerikaans leger? (om ervaring op te doen eh)
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 27 augustus 2007 om 19:26.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 19:32   #54
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Dat heb ik niet maar wat niet is kan nog komen. Een vraagje kan je als buitenlander participeren in het Amerikaans leger? (om ervaring op te doen eh)
Jammer genoeg niet. Dit is de droom van veel mensen, en iets wat ik ook eventueel zou overwegen moest dit mogelijk zijn. Een nationaliteit in ruil voor legerdienst is geen slecht idee, net zoals het Vreemdelingenlegioen.

O ja, als je harde training overweegt dat niet al te ver van huis is, zou ik het Vreemdelingenlegioen in Frankrijk aanraden. Dit heeft wel enige nadelen voor een Belg, aangezien het eerder iets is voor kansarme mensen die in ruil voor hun dienst aan Frankrijk een nationaliteit en een goede loon krijgen.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 19:39   #55
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dat zou een biografie van de doorsnee Afrikaanse diktator kunnen zijn, maar er mankeert wat bloederig gedoe aan uw verhaal...
Bij het bloederige is hij niet noodzakelijk direct aanwezig. Bovendien had Lokaal Potentaat Lombas het in zijn discours toch over zijn garde die domme zwartjes zou afranselen, mochten ze zo overmoedig zijn om tegen zijn plannetjes te stroken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 19:40   #56
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Jammer genoeg niet. Dit is de droom van veel mensen, en iets wat ik ook eventueel zou overwegen moest dit mogelijk zijn. Een nationaliteit in ruil voor legerdienst is geen slecht idee, net zoals het Vreemdelingenlegioen.

O ja, als je harde training overweegt dat niet al te ver van huis is, zou ik het Vreemdelingenlegioen in Frankrijk aanraden. Dit heeft wel enige nadelen voor een Belg, aangezien het eerder iets is voor kansarme mensen die in ruil voor hun dienst aan Frankrijk een nationaliteit en een goede loon krijgen.
Jah laat Frankrijk dan maar zitten... Zijn er harde betere trainingen (in de vorm van kost en inwoon) ergens ver weg dan. Of ik nu 1000 km of 10.000 ver weg zit, zal niet zoveel verschil maken.

Ps vraagje: Is het normaal dat iemand met een universiteitsdiploma (heb dat nog niet maar zonder dat leef ik niet verder, dus dat ik de eerste prioriteit ) dat genre jobs doet/wil doen!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 19:52   #57
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Jah laat Frankrijk dan maar zitten... Zijn er harde betere trainingen (in de vorm van kost en inwoon) ergens ver weg dan. Of ik nu 1000 km of 10.000 ver weg zit, zal niet zoveel verschil maken.

Ps vraagje: Is het normaal dat iemand met een universiteitsdiploma (heb dat nog niet maar zonder dat leef ik niet verder, dus dat ik de eerste prioriteit ) dat genre jobs doet/wil doen!
Frankrijk is het enigste voor echte elite-training (tenminste zonder connecties in dat wereldje). Het Belgisch leger is slechts nominaal een leger, gezien dat ze hun Leopards willen vervangen met Mowags op wielen.

Om een antwoord te geven op je PS-vraagje kan ik zeggen dat wij hard op elkaar lijken. Ik ben ook iemand die alles bereid is te geven voor een universitair diploma (en ik ga vanaf 24 september er werk beginnen van maken) en ik heb ook dromen over (prive)-militair werk. Ex-militairen hebben mij verteld dat eens dat je een oorlog meemaakt, dat je er anders over denkt, maar dit is moeilijk om te beseffen voor ons.
Ik denk dat je lust voor zulk werk volkomen gezond is!
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 20:08   #58
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh Praetorian, bedoel je het Marchall plan.
Gewoon het verstrekken van langlopende, renteloze leningen.

Dat krijgt Afrika ook hoor, "ontwikkelingshulp".
Zelfs jouw geliefde USSR heeft miljarden, die moedertje Rusland niet kon missen, in Afrika gestoken, en het resultaat is dat er geen ploegen zijn, maar des te meer kalashnikovs.

Neen, van de koloniale infrastructuur die Afrika had in de jaren 50 schiet niet veel meer over. Of gewoon vernield in de euforie van de onafhankelijkheid, of blatant geplunderd.
Als recent voorbeeld. Zimbabwe. Tot een paar jaar geleden een graanschuur in Afrika, nu een land in hongersnood.
Zuid Afrika, tijdens de gruwelijke appartheid, een rijk land. Nu een heel pak armer, met een criminaliteitsratio die Tsjetsjenië jaloers maakt.

Het lijkt erop dat hoe minder grondstoffen, hoe rijker de cultuur van een land word.
Probleem met de Afrikaanse ontwikkeling is dat er geen eten nodig is, zoals veel mensen beweren, maar buitenlandse investities en nieuwe infrastructuur. O ja, en geschoolde mensen die dit alles kunnen runnen.

Het probleem met veel van deze landen, nu te zien in de twee voorbeelden die je aanhaalde, is het gebrek aan geschoold personeel. Toen de apartheid beeindigd was, hadden veel zwarte mensen de mentaliteit van "het is goed, zo land de blanke man niet regeert". Veel van deze mensen waren (en zijn) ongeschoold en niet competent om een land te besturen.
Net zoals tijdens de val van de Soviet-Unie gebeurde zowel de decolonisatie als de ontmanteling van de apartheid te snel. Mensen zijn net zoals elastische stoffen, zet er druk op, en het verzamelt potentiele energie. Laat ze in een keer los, en ze springen open.

De mensen waren simpelweg niet klaar om te regeren. Ian Smith in Rhodesie wou dit nog voorkomen, maar het lukte hem niet.

Het ding met Afrika nu is dat niemand in't Westen of Oosten een welvarend Afrika wilt. China wilt het niet, want het boort olie in Tsjaad. De VS en Europa willen het niet, om ontelbare redenen. Zo is het...
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 20:26   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.790
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Probleem met de Afrikaanse ontwikkeling is dat er geen eten nodig is, zoals veel mensen beweren, maar buitenlandse investities en nieuwe infrastructuur. O ja, en geschoolde mensen die dit alles kunnen runnen.
Zwart Afrikanen , met Kongolezen en Angolezen op kop hadden een vrij gemakkelijke toegang tot hogere scholing voor de onafhankelijkheid.

Toch heeft de hoop die hun scholing in Europa of Cuba hebben gehad, eieren voor hun geld gekozen. En zijn ze of niet terug gegaan, om hier als "derde rangs" burgers te blijven hangen. Of ze zijn wel terug gegaan, en zaten aan de winnende kant voor de onafhankelijkheidsstrijd.

Nu nog zien we dat fenomeen. Eenmaal geschoold, of althans gedeeltelijk, liever hier blijven dan terug te gaan. Moeten we die mensen dan op de C130 schoppen en terug vliegen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 20:41   #60
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zwart Afrikanen , met Kongolezen en Angolezen op kop hadden een vrij gemakkelijke toegang tot hogere scholing voor de onafhankelijkheid.

Toch heeft de hoop die hun scholing in Europa of Cuba hebben gehad, eieren voor hun geld gekozen. En zijn ze of niet terug gegaan, om hier als "derde rangs" burgers te blijven hangen. Of ze zijn wel terug gegaan, en zaten aan de winnende kant voor de onafhankelijkheidsstrijd.

Nu nog zien we dat fenomeen. Eenmaal geschoold, of althans gedeeltelijk, liever hier blijven dan terug te gaan. Moeten we die mensen dan op de C130 schoppen en terug vliegen?
Een ding dat ik heb geleerd is dat toegang niet altijd effect biedt. Er moet stimulatie zijn. Een allochtone jongere uit Borgerhout heeft de mogelijkheid om professor in de Astrofysica te worden, maar hij gaat liever gangster worden. Het is niet voor de hand liggend om het eerste te kiezen, en net zo was het met Ko- en Angolezen. Daarom deden veel het gewoonweg niet.

Het is logisch dat diegenen die geschoold zijn hier blijven. Wat hebben ze aan hun diploma in een agrarisch land met tribalisme, oorlog en malaria?

Maar zijn ze werkelijk derderangs burger geworden hier? Ik kan mij denken dat het in de bedrijfswereld niet uitmaakt als je van van Afrika of Europa komt als je je ding maar goed doet?
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be