Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2020, 13:15   #461
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
I stand corrected.
Wel, waar staat het?

Hier staat alle relevante informatie:

https://www.woninghuur.vlaanderen/in...daat-huurder-0
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 13:26   #462
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Is dat dan geen discriminatie, kinderen 3/4/5/6 enz. en je kan niet huren op de particuliere markt....?
Er zijn decreten over:

https://www.wonenvlaanderen.be/lexic...e-van-uw-gezin

De laatste jaren decennia wij specifiek het maximum aantal bewoners in de huurovereenkomst. Je kan hierbij verwijzen naar de Vlaamse decreten.

Je mag ook specificeren in de huurovereenkomst dat geen valse muren worden gezet om extra ruimtes te creëren zonder uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 juni 2020 om 13:28.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 13:37   #463
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, waar staat het?

Hier staat alle relevante informatie:

https://www.woninghuur.vlaanderen/in...daat-huurder-0
Jij was juist, ik zat fout. Uit jouw bron:

De geboorteplaats mag niet op het inlichtingen-formulier staan, omdat ze kan leiden tot discriminatie op grond van origine of nationaliteit. Die informatie, die vastgoedmakelaars ook in het kader van de antiwitwaswet moeten opvragen, mag men pas opvragen bij het sluiten van het contract.

Bedankt voor de link. Ik zet op mijn agenda dat ik de fiche voor kandidaat-huurders aanpas. Het is naar mijn bescheiden mening geen vooruitgang dat kandidaat huurders niet onmiddellijk alle wettelijk verplichte gegevens mogen meedelen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 16:13   #464
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
‘Vlaams Belang, jullie kennen meer verzen uit de Koran dan uit de Grondwet.’

Je hebt steken en dan heb je Sihame El Kaouakibi (Open VLD) die in het Vlaams Parlement een punt wilt maken tijdens het debat over het voorstel van resolutie over bestrijding discriminatie en racisme .
Kan best kloppen als je ziet wat voor zever de vb´ers uit hun nek slaan over wetgeving en grondwet, maar wel de pretentie hebben de islam en de moslims te kennen
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 16:19   #465
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Kan best kloppen als je ziet wat voor zever de vb´ers uit hun nek slaan over wetgeving en grondwet, maar wel de pretentie hebben de islam en de moslims te kennen
Kunnen we nu vernemen op welke zaken El Kaouakibi wees? Met "kan best kloppen" komen we eens te meer niet tot enig inhoudelijk debat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 18:00   #466
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Kan best kloppen als je ziet wat voor zever de vb´ers uit hun nek slaan over wetgeving en grondwet, maar wel de pretentie hebben de islam en de moslims te kennen
Als ik het goed begrijp ken "jij wel" de grondwet en de moslims, flink.
Met de grondwet tot daar toe daarvoor heb je advocaten maar met moslims is het buikgevoel genoeg.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 18:12   #467
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp ken "jij wel" de grondwet en de moslims, flink.
Met de grondwet tot daar toe daarvoor heb je advocaten maar met moslims is het buikgevoel genoeg.
Dan is Imodium® akut aangewezen, want buikgevoelens zijn maar buikgevoelens.

Laatst gewijzigd door dpg : 20 juni 2020 om 18:38.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 19:20   #468
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dan is Imodium® akut aangewezen, want buikgevoelens zijn maar buikgevoelens.
Mijn voorspelling komt alweer uit. Geen inhoudelijke reactie van u...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunnen we nu vernemen op welke zaken El Kaouakibi wees? Met "kan best kloppen" komen we eens te meer niet tot enig inhoudelijk debat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 19:51   #469
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Daar gaat men geen praktijk testen doen hoor.
Men moet natuurlijk met praktijktesten nagaan of de praktijktesten niet discriminerend werden toegepast
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2020, 19:52   #470
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Stel dat de verhuurder naar een verifieerbare identificatie vraagt, en de potentiele huurder daar geen gevolg aan geeft, moet de verhuurder die mogelijke huurder dan aanvaarden als huurder?

Ik probeer het me voor te stellen.
Ja, onbekende huurder, hier zijn de sleutels, ik zie de huur wel verschijnen.
... gelieve deze afstandsbestuurde explosieve halsband aan te doen... en niet aan frunniken het is nogal een gevoelig mechanisme

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 juni 2020 om 19:53.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2020, 05:04   #471
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dan is Imodium® akut aangewezen, want buikgevoelens zijn maar buikgevoelens.
Mijn buikgevoelens zijn in ieder geval efficiënter dan het groene blablabla van "groentjes" die denken dat "alles" aan de bomen groeit.
Ik heb al veel hoogdravende "waarheden?", halve waarheden en hypotheses gehoord maar de "realiteit" "is" de waarheid.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2020, 07:47   #472
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Mijn buikgevoelens zijn in ieder geval efficiënter dan het groene blablabla van "groentjes" die denken dat "alles" aan de bomen groeit.
Ik heb al veel hoogdravende "waarheden?", halve waarheden en hypotheses gehoord maar de "realiteit" "is" de waarheid.
Maar buikgevoelens zijn geen waarheid en nog minder realiteit dan de blablabla van de groenen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2020, 11:53   #473
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Logica is niet uw sterkste punt?

Uit het feit dat men tegen het systeem van mistery calls is, kan men absoluut niet afleiden dat men pro discriminatie is.

Men kan perfect vinden dat een bepaalde gedraging laakbaar is en het toch niet eens zijn met de methode om een bepaalde gedraging op te sporen.


Voorbeeld: ik ben geen voorstander van verkeersdoden. Als men echter de maximale snelheid op snelwegen gaat verminderen tot 90 km/u, ga ik daar niet mee akkoord.

Ben ik daarom pro verkeersdoden? Uiteraard niet. Ik ben gewoon tegen de maatregel.
Daar heeft u zeker een punt. Nu, ik ben er niet op tegen dat discriminatie ook actief wordt opgespoord, wanneer er dan ook eens wordt gekeken naar de reden van weigering.
Waarom hebben bepaalde groepen een slechte reputatie?

Niet dat dit reden mag zijn om te discrimineren, dat is en blijft onrechtvaardig en fout, maar het is wel complexer dan voorgesteld, negatieve ervaringen kleuren ook het gedrag van werkgever, verhuurders...
Daar kun je niet aan voorbij gaan, die conclusies zouden evengoed onderdeel horen te zijn van oplossingen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2020, 12:10   #474
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat versta jij onder "weigeren van een huurcontract" ?
Iemand met 2 hersencellen weigert geen huurcontract. Na een onwil officiele documenten te laten zien* , blijft de eigenaar van een huurpand gewoon vriendelijk.
" De verdere informatie, zoals plaatsbeschrijving, worden u zo snel mogelijk toegezonden meneer/mevrouw X".

En later bij de rechtbank.

"Sorry meneer/mevrouw de rechter, maar ik kon deze persoon niet contacteren, want de mondelinge informatie die gegeven was, lijkt onjuist². Dus is het pand verhuurd aan 1 van de andere geïnteresseerden die ik wel kon contacteren."

* en ² dit kan een mogelijke verhuurder ook meenemen naar een rechtbank.
Elk beetje informatie die niet discrimerend kan opgevat worden, is een goede reden om aan iemand anders te verhuren.

1 van de betere die ik onlangs gehoord heb binnen "een syndic". Om u een betere dienstverlening te bieden worden onze gesprekken gefilmd en opgenomen. Blijkbaar is dit gegeven al voldoende om een flink aantal mogelijke huurders af te schrikken.
De persoon die mogelijk nieuwe huurders ontvangt, volgt perfect elk straatje van anti-disciriminatie. Het is een geneutraliseerd Brits staatsburger uit Nieuw Guinea, zeer donker van huid, animistisch naar eigen zeggen. En een toffe kerel om een pint mee te pakken op familiefeestjes.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 juni 2020 om 12:18.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2020, 12:51   #475
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En later bij de rechtbank.
Iemand een link heeft naar rechtspraak van een huurovereenkomst waarin de eigenaar beschuldigt werd van "weigeren van aanbieden van".

Ik ken wel een historie van 3/6/9 handelshuur die niet verlengd werd door de huurder, waarvan eigenaar via aangetekend schrijven het einde van de overeenkomst bestendigde.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2020, 13:03   #476
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Iemand een link heeft naar rechtspraak van een huurovereenkomst waarin de eigenaar beschuldigt werd van "weigeren van aanbieden van".

Ik ken wel een historie van 3/6/9 handelshuur die niet verlengd werd door de huurder, waarvan eigenaar via aangetekend schrijven het einde van de overeenkomst bestendigde.
Ik beschrijf geen verbroken/beëindigd huurcontract. Daar gaat het niet over. Mijn deeltje hier gaat over JvdB's "rechten" of het ontbreken ervan om de identiteit van een mogelijke huurder te verifiëren dmv Belgisch officiële documenten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2020, 13:04   #477
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar heeft u zeker een punt. Nu, ik ben er niet op tegen dat discriminatie ook actief wordt opgespoord, wanneer er dan ook eens wordt gekeken naar de reden van weigering.
Waarom hebben bepaalde groepen een slechte reputatie?

Niet dat dit reden mag zijn om te discrimineren, dat is en blijft onrechtvaardig en fout, maar het is wel complexer dan voorgesteld, negatieve ervaringen kleuren ook het gedrag van werkgever, verhuurders...
Daar kun je niet aan voorbij gaan, die conclusies zouden evengoed onderdeel horen te zijn van oplossingen.
Een voorbeeld van slechte reputatie: In een appartementenblok staat in de gemeenschappelijke inkom de gasmeters te kijk. Als je als potentiële huurder of koper merkt dat er 5 van de 6 meters budgetmeters zijn heeft de blok een slechte reputatie.

Huurders profileren op basis van historiek is niet toegelaten wegens GPDR. Enkel banken en kredietinstellingen mogen een zwarte lijst van wanbetalers aanhouden. Het zou een goede stap zijn dat deze consulteerbaar is voor makelaars en eigenaars.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be