Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2020, 22:23   #321
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Mateke onderhandelt al enige tijd zonder de PS voor mocht je het nog niet weten.
Weet jij welke contacten hij dagelijks heeft met...?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 22:27   #322
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Precies, en het leuke aan dat scenario is dat er dan zeker geen federale meer gevormd kan worden.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 22:28   #323
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er is een federale. Tot in de eeuwigheid.
Tot in de eeuwen der eeuwen, amen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 22:30   #324
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Weet jij welke contacten hij dagelijks heeft met...?
Spa is scotché met PS.
VLD is scotché met MR.
CD&V is scotché met NVA.
Groen is scotché met Ecolo.
VB en PTB willen niet in een regering.

Maak dan maar een federale.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2020, 22:31   #325
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tot in de eeuwen der eeuwen, amen.

Et cum spiritu tuo.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2020, 18:37   #326
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb al 1000 maal gezegd dat er wel enkele punten zijn waar ik de nva niet volledig in volg.
Ivm abortus vermoed ik dat de partijtop een strategisch standpunt heeft ingenomen. Want als puntje bij paaltje komt, zal elke verkozene vrij zijn om te stemmen wat hij of zij wenst, zoals het de gewoonte is bij de nva in etische dossiers.
In afwachting is het standpunt: veel grondigere evaluatie, geen vlug-vlug-stemming. (terwijl ikzelf blind pro abortus ben; desnoods nog een maand langer dan hetgeen nu voorligt.)
Abortus, regering vorming enz. alles draait hier in de soep omdat hier de maffia praktijk zegeviert. Er word nu zelfs al de techniek van verschroeide aarde toegepast.... alles laten kapot gaan om toch maar de eigen partij te gunste te zijn.

En dat dames en heren is nu net het mooie aan het referendum kiezen in Zwitserland het politiek en economische goed werkend Zwitsers “democratisch” systeem.

De Zwitsers kiezen vanuit hun kanton, en in sommige kantons zelfs al vanuit de zetel thuis via GSM snel, efficiënt en vooral streng beveiligde encryptie >> Referendum kiezen nadat iedereen heel duidelijk werd gemaakt waar en waarom er gekozen moet worden of waarom niet, ze worden daar NIET dom gehouden >>> voor zaken die het eigen kanton aanbelangen of zaken die het land Zwitserland zelf aanbelangen!

Als de politiek er niet uit geraakt in Zwitserland of het thema te moeilijk zijn zoals bv: het al of niet verder gebruiken van kerncentrales, of indien ja hoelang nog >>> of ja of neen voor de bouw van miljarden kostende nieuwe tunnel >>> dan kiest de bevolking in Zwitserland via referendum voor het duidelijk wel omschreven onderwerp en voor niets meer >> voor of tegen.
Bovendien word de keuze om iets te verwezenlijken niet verbonden met te compenserende sjoemel tot maffia gunsten zoals hier steeds weer gebeurd. Als Vlaanderen iets wil moet Wallonië en Brussel de Franstaligen steeds cadeau krijgen anders gebeurd er niets, vandaar de teleurgang en de mega schuldenberg van het sjoemel merk België.

Dit op democratische wijze verkregen kiesresultaat word dan ook uit gevoerd in Zwitserland. Hier word via achterkamer politiek beslist zonder de bevolking te raadplegen wat de partijen het meest opbrengt.

In Zwitserland hebben de partijen van links tot rechts of wat dan ook niet het recht te willen of niet te willen, hebben niet het recht de zaak te boycotten, of tegen te houden omdat het niet gunstig is voor de partij

>>> het kiesresultaat van de keuze van de bevolking voor en wel bepaald duidelijk vaststaand iets via de meerderheid bepaalt wat al of niet gedaan word!!!Dat is democratie!!

Wat hebben wij hier???? Sjoemel, sjoemel, sjoemel, leugens en bedrog ….corrupte ondemocratische maffia toestanden. Maffia toestand waar een groot deel van de bevolking niet vrij kan handelen of kiezen omdat ze omgekocht vastzitten aan de partij en hun belangengroepen.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 7 juli 2020 om 18:42.
epicurist_dirk is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2020, 18:52   #327
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
...

>>> het kiesresultaat van de keuze van de bevolking voor en wel bepaald duidelijk vaststaand iets via de meerderheid bepaalt wat al of niet gedaan word!!!Dat is democratie!!

Wat hebben wij hier???? Sjoemel, sjoemel, sjoemel, leugens en bedrog ….corrupte ondemocratische maffia toestanden. Maffia toestand waar een groot deel van de bevolking niet vrij kan handelen of kiezen omdat ze omgekocht vastzitten aan de partij en hun belangengroepen.
Sjoemelen eindigt ALTIJD met een hoop ellende.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 09:56   #328
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb al 1000 maal gezegd dat er wel enkele punten zijn waar ik de nva niet volledig in volg.
Ivm abortus vermoed ik dat de partijtop een strategisch standpunt heeft ingenomen. Want als puntje bij paaltje komt, zal elke verkozene vrij zijn om te stemmen wat hij of zij wenst, zoals het de gewoonte is bij de nva in etische dossiers.
In afwachting is het standpunt: veel grondigere evaluatie, geen vlug-vlug-stemming. (terwijl ikzelf blind pro abortus ben; desnoods nog een maand langer dan hetgeen nu voorligt.)
Ik ben ook voor alle individuele rechten bij vrouwen & abortus.
Ik kan het standpunt van de N-VA echter volledig begrijpen, nadat ik het filmpje van Valerie van Peel op de Facebook-pagina van Bart de Wever heb gezien:
https://www.facebook.com/bartdewever...91818913/?vh=e
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 12:13   #329
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Spa is scotché met PS.
VLD is scotché met MR.
CD&V is scotché met NVA.
Groen is scotché met Ecolo.
VB en PTB willen niet in een regering.

Maak dan maar een federale.
Een nieuwe federale regering kan onmogelijk nog gevormd worden.

QED.

De Vlaamse onafhankelijkheid is de enige oplossing
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 17:07   #330
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

God zegene het Corona virus !, anders zou iedereen plots gaan beseffen dat we al ANDERHALF jaar aan het wachten zijn op een regering..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 19:14   #331
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
God zegene het Corona virus !, anders zou iedereen plots gaan beseffen dat we al ANDERHALF jaar aan het wachten zijn op een regering..
Zou PS met de Chinezen dan.............?
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 17:46   #332
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Waarom willen die mislukte abortussen dat nu met alle kracht erdoor duwen?! Zijn er geen dringender kwesties? https://www.tijd.be/politiek-economi.../10238577.html
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 17:52   #333
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Waarom willen die mislukte abortussen dat nu met alle kracht erdoor duwen?! Zijn er geen dringender kwesties? https://www.tijd.be/politiek-economi.../10238577.html
ik verdenk de groenen en ps ervan dit te willen gebruiken om een regering zonder hen te torpederen.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 18:00   #334
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Waarom willen die mislukte abortussen dat nu met alle kracht erdoor duwen?! Zijn er geen dringender kwesties? https://www.tijd.be/politiek-economi.../10238577.html
Je kan ook de andere vraag stellen. Sinds mensenheugenis mogen parlementairen vrij stemmen in gewetenskwesties als abortus en euthanasie. Waarom plots afstappen van die gewoonte en gewetenskwesties onderwerp maken van regeringsonderhandelingen (en aldus de partijzweep)
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 18:08   #335
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Waarom willen die mislukte abortussen dat nu met alle kracht erdoor duwen?! Zijn er geen dringender kwesties? https://www.tijd.be/politiek-economi.../10238577.html
Citaat:
er komen strafsancties voor wie abortus wil verhinderen.
?

Hoe verhinder je een abortus?

De scalpel/medisch gereedschap waarmee de chirurg het kind in stukken snijdt uit zijn handen gaan trekken?

Diegene die het kind kapotmaakt wordt gul betaald, diegene die het kind in leven wil houden moet naar de gevangenis...
Hoe Belgisch...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 18:14   #336
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
?

Hoe verhinder je een abortus?

De scalpel/medisch gereedschap waarmee de chirurg het kind in stukken snijdt uit zijn handen gaan trekken?

Diegene die het kind kapotmaakt wordt gul betaald, diegene die het kind in leven wil houden moet naar de gevangenis...
Hoe Belgisch...
wel, volgens die wet zou dus volgende situatie kunnen:
Vrouw en haar arts plegen abortus twee dagen voor de uitgerekende bevalling => niet vervolgbaar want abortus uit het strafrecht

Persoon probeert dit te verhinderen en maakt er tramelant van => wel strafbaar.


Ik ben pro choice, maar nu zijn ze het toch wel ver aan het drijven
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 18:23   #337
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
wel, volgens die wet zou dus volgende situatie kunnen:
Vrouw en haar arts plegen abortus twee dagen voor de uitgerekende bevalling => niet vervolgbaar want abortus uit het strafrecht

Persoon probeert dit te verhinderen en maakt er tramelant van => wel strafbaar.


Ik ben pro choice, maar nu zijn ze het toch wel ver aan het drijven
Inderdaad.

Het gaat er wat over.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 18:24   #338
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
wel, volgens die wet zou dus volgende situatie kunnen:
Vrouw en haar arts plegen abortus twee dagen voor de uitgerekende bevalling => niet vervolgbaar want abortus uit het strafrecht

Persoon probeert dit te verhinderen en maakt er tramelant van => wel strafbaar.


Ik ben pro choice, maar nu zijn ze het toch wel ver aan het drijven
2
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 18:51   #339
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Je kan ook de andere vraag stellen. Sinds mensenheugenis mogen parlementairen vrij stemmen in gewetenskwesties als abortus en euthanasie. Waarom plots afstappen van die gewoonte en gewetenskwesties onderwerp maken van regeringsonderhandelingen (en aldus de partijzweep)
Bron?

Waarom er geen gewoonte van maken dat "volksvertegenwoordigers" altijd vrij mogen stemmen van hun partij ipv van selectief?
Mag hun geweten alleen een rol spelen als hun partij hen dat toelaat?

Over welk geweten heb je het trouwens? Welk mens met een geweten eist abortus op een kind dat duidelijk tekens van leven geeft?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 18:56   #340
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bron?

Waarom er geen gewoonte van maken dat "volksvertegenwoordigers" altijd vrij mogen stemmen van hun partij ipv van selectief?
Mag hun geweten alleen een rol spelen als hun partij hen dat toelaat?

Over welk geweten heb je het trouwens? Welk mens met een geweten eist abortus op een kind dat duidelijk tekens van leven geeft?
Ik denk dat geen enkele niet-partijslaaf daartegen is.

Enige uitzondering: regeerakkoorden. De partijleden stemmen daar voor of tegen vooraleer ze de toetreding van de partij tot de regering goedkeuren. Eens dit beslist dienen regeerakkoorden geëerbiedigd te worden.
Pacta sunt servanda.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be