Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2020, 12:11   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
bron:https://www.tijd.be/politiek-economi.../10237720.html

Joepie...de ambtenaren (koks, afwassers, schoonmakers, administratie, directie en och ja...de verpleging.) die toevallig in de federale zorgsector aanwezig zijn krijgen hun deel van de koek...opslag! = 600 miljoen euro extra kosten op permanente basis voor de staatskas.
Dit bovenop alle andere cadeaus die de huidige federale regering al heeft uitgedeeld aan wie het hardst roept én nog tracht uit te delen voor de deur toe slaat en er verkiezingen volgen.

Het is vrij duidelijk dat dit eigenlijk een vrij perverse strategie is, waar men nu reeds die kiezers tracht te bekoren met centen én tegelijkertijd de gedoodverfde winnaars (VB - PVDA) in een quasi onmogelijk parket zal zetten.
De winnaars zullen vanuit hun meerderheidspositie ongetwijfeld verplicht zijn om immens onpopulaire maatregelen te nemen om dit begrotingsgat "beginnen" te dichten.
Maatregelen waarvan men hoopt dat de reeds moegetergde kiezers uiteindelijk binnen 3 jaar weer in de open armen van de "gevestigde waarden " zullen belanden en de orde zal hersteld zijn.

En de kans is vrij reëel, dat de belgische kudde dit ook zal doen, zolang ze maar voldoende gehersenspoeld worden door de media in de "zwarte" periode.
Ook dat kan geen (vriendjespolitiek) probleem zijn.
Of hoe de politieke maffia haar tentakels nog meer en meer rond de nek van de bevolking legt en hun strot dichtknijpen in een web van perverse en obscene spelletjes...zelfs Hot Marijke zou hier nog van kunnen leren
Als ik het goed begrijp is de Vlaamse Regering nu net hetzelfde aan het doen voor de rusthuizen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 12:12   #22
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

ik dacht al, waar blijven ze nu weer met hun schandalig getier

ex-koolmijners krijgen 250 miljoen
werklozen krijgen 1 miljard extra
zelfstandigheden kregen een paar miljard sluitingsvergoeding
iedereen gratis de trein op, het onderwijs blijven doorbetalen zonder prestaties.

Het enige wat er schandalig aan is, is het feit dat andere kernberoepen die zijn blijven werken tijdens de lockdown helaas uit de boot vallen.

trouwens aan de topicstarter, dit waren eisen van zowel het VB als de PVDA. en bovendien waren deze regelingen al gepland, weliswaar op langere termijn en niet zo snel als nu...

Laatst gewijzigd door edwinp : 8 juli 2020 om 12:15.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 13:07   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Bwa, als Vlaanderen eerst failliet moet om onafhankelijk te worden is het sop de kolen ook niet waard he...
Inderdaad, beter knecht blijven in Belgie en de Walen en andere vreemdelingen het Vlaamse geld laten opbrassen.

Troost u, het resultaat zal hetzelfde zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 13:08   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ik dacht al, waar blijven ze nu weer met hun schandalig getier

ex-koolmijners krijgen 250 miljoen
werklozen krijgen 1 miljard extra
zelfstandigheden kregen een paar miljard sluitingsvergoeding
iedereen gratis de trein op, het onderwijs blijven doorbetalen zonder prestaties.

Het enige wat er schandalig aan is, is het feit dat andere kernberoepen die zijn blijven werken tijdens de lockdown helaas uit de boot vallen.

trouwens aan de topicstarter, dit waren eisen van zowel het VB als de PVDA. en bovendien waren deze regelingen al gepland, weliswaar op langere termijn en niet zo snel als nu...
Zo blijkt de aloude volkswijsheid nog steeds van kracht, het zijn zotten die werken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 14:01   #25
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, beter knecht blijven in Belgie en de Walen en andere vreemdelingen het Vlaamse geld laten opbrassen.

Troost u, het resultaat zal hetzelfde zijn.
Ik was in mijn jeugd overtuigd nationalist. Nu zie ik het meer pragmatischer. Je moet niet onafhankelijk willen zijn gewoon om dat te zijn. Je moet er beter uit worden.

Vroeger had ik dat soort verrottingsstrategieën wel gesmaakt, nu denk ik daar anders over.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 14:17   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp is de Vlaamse Regering nu net hetzelfde aan het doen voor de rusthuizen.
Ze is ook iets aan het doen. Of het net hetzelfde is, is nog wel af te wachten.
En wat nog meer af te wachten is, dat is waar men het geld voor heel de operatie gaat halen. Als de zorgsector onderbetaald is, dan moet men hem meer betalen. Dat is nogal logisch. Maar even logisch is het dat men het geld gaat halen bij degenen die overbetaald zijn, om zo met een neutraal budget te eindigen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 15:07   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik was in mijn jeugd overtuigd nationalist. Nu zie ik het meer pragmatischer. Je moet niet onafhankelijk willen zijn gewoon om dat te zijn. Je moet er beter uit worden.

Vroeger had ik dat soort verrottingsstrategieën wel gesmaakt, nu denk ik daar anders over.
Het is het b. niveau dat de verrotting organiseert.
Als het nodig is, en zo ziet het er naar uit, dat moeten er stukken van ledematen geamputeerd worden. Het alternatief is immers dat we helemaal wegrotten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 15:43   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik was in mijn jeugd overtuigd nationalist. Nu zie ik het meer pragmatischer. Je moet niet onafhankelijk willen zijn gewoon om dat te zijn. Je moet er beter uit worden.

Vroeger had ik dat soort verrottingsstrategieën wel gesmaakt, nu denk ik daar anders over.
Zelfbeschikking is beter dan knecht zijn.

Dacht dat zoiets vanzelfsprekend was...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 15:46   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ze is ook iets aan het doen. Of het net hetzelfde is, is nog wel af te wachten.
En wat nog meer af te wachten is, dat is waar men het geld voor heel de operatie gaat halen. Als de zorgsector onderbetaald is, dan moet men hem meer betalen. Dat is nogal logisch. Maar even logisch is het dat men het geld gaat halen bij degenen die overbetaald zijn, om zo met een neutraal budget te eindigen.
Beke heeft nogal bonen mogen fretten in het VP. Die zit op een wankel stoeltje.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 15:52   #30
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Beke heeft nogal bonen mogen fretten in het VP. Die zit op een wankel stoeltje.
Hij was onbekwaam als partij-voorzitter, en is ook onbekwaam als minister. Leopoldsburg is voor hem het hoogst haalbare, zoals voor Rutten Aarschot het hoogst haalbare is.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 15:58   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hij was onbekwaam als partij-voorzitter, en is ook onbekwaam als minister. Leopoldsburg is voor hem het hoogst haalbare, zoals voor Rutten Aarschot het hoogst haalbare is.
Wat opviel. Enkel Loryn Parys kwam hem steunen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 16:10   #32
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo blijkt de aloude volkswijsheid nog steeds van kracht, het zijn zotten die werken.
Juul Kabas werkt nog steeds is zelfs aan ons rusthuis komen optreden..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 16:15   #33
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zelfbeschikking is beter dan knecht zijn.

Dacht dat zoiets vanzelfsprekend was...
liever een armzalige zelfstandige dan een dikbetaalde arbeider ?
hmmm
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 16:30   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Beke heeft nogal bonen mogen fretten in het VP. Die zit op een wankel stoeltje.
VP staat voor "verpleegkundigen" ? Natuurlijk dan, die rieken geld en willen van het momentum gebruikmaken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 16:38   #35
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hij was onbekwaam als partij-voorzitter, en is ook onbekwaam als minister. Leopoldsburg is voor hem het hoogst haalbare, zoals voor Rutten Aarschot het hoogst haalbare is.
Beke is politiek dood.

De schandalen zullen hem blijven achtervolgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 19:41   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
liever een armzalige zelfstandige dan een dikbetaalde arbeider ?
hmmm
Het spreekwoord is: liever een magere wolf in het bos, dan een vette hond aan de ketting.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 19:42   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
VP staat voor "verpleegkundigen" ? Natuurlijk dan, die rieken geld en willen van het momentum gebruikmaken.
Geef jij ze ongelijk?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 07:58   #38
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het spreekwoord is: liever een magere wolf in het bos, dan een vette hond aan de ketting.
ahzo

toch lopen hier veel vette honden 'los'...

Dat de zorgsector van het momentum profiteert ? jazeker, wie dacht dat witte lakens, applausconcerten en gratis chocolade eieren voldoende zouden zijn beliegt zichzelf...als zelfs de 'thuisblijvers' financiëel ondersteund worden...

Mij persoonlijk boeit dit financiële plaatje weinig, ik ben meer geïnteresseerd in de rimpeldagen en andere sociale voordelen ,maar voor de jongeren komt de verloning nu iets dichter in de buurt van de privaatsector..

Laatst gewijzigd door edwinp : 9 juli 2020 om 08:01.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 08:57   #39
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Monetaire financiering, en de daarop volgende weimar zorgt er voor dat mijn hypotheekschuld verdwijnt
En daarna terug naar de Belgische Frank en gigantische hypotheekrentes. T ziet er goed uit voor de generaties na ons. Eens te meer zie ik hier uw devies. Ik ik ik en ons kinderen kunnen stikken. Dat noemt zichzelf dan sociaal.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 10:11   #40
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geef jij ze ongelijk?
Niet als ze onderbetaald zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be