Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2012, 10:45   #14081
Marxmannetje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2011
Locatie: Vlamderen!
Berichten: 2.725
Standaard

Wie van degene hier is er eigenlijk bevriend met een allochtoon en heeft er ooit mee gediscussieerd?
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 11:15   #14082
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Wie van degene hier is er eigenlijk bevriend met een allochtoon
Meerdere.
Citaat:
en heeft er ooit mee gediscussieerd?
Constant.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 11:20   #14083
Marxmannetje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2011
Locatie: Vlamderen!
Berichten: 2.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Meerdere.
Constant.
En wat zeggen ze wanneer je je argumenten over immigratie en criminaliteit van allochtonen aanhaalt?
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 11:23   #14084
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wet...lager-IQ.dhtml

interessant artikeltje.
Klinkt als:

Citaat:
Kinderen die laag scoren op IQ-testen zijn later meer geneigd om vooroordelen en een a-sociaal islamitisch gedachtegoed te ontwikkelen. Dat is de conclusie van een provocatief onderzoek van de een medewerker van de site Faithfreedom. Volgens de studie hangt een laag IQ samen met Jodenhaat.
Volgens hoofdonderzoeker Dr. Ariel is het een vicieuze cirkel: Mensen met een lagere intelligentie worden aangetrokken door het islamitisch gedachtegoed omdat ze daar 'structuur en orde' vinden. Deze ideologie is tegen verandering, waardoor er sneller vooroordelen ontwikkeld worden. Dat alles leidt dan weer tot Jodenhaat . Uiteindelijk worden ook de kinderen daardoor geïndoctrineerd.
Tiens...http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...270057#p270057

en wat dan te denken van de bekeerlingskes debby nancy en joyce van den Hema?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 februari 2012 om 11:25.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 11:31   #14085
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
En wat zeggen ze wanneer je je argumenten over immigratie en criminaliteit van allochtonen aanhaalt?
Niks.
Ze zwijgen beschaamd.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 11:38   #14086
Marxmannetje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2011
Locatie: Vlamderen!
Berichten: 2.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Niks.
Ze zwijgen beschaamd.
Spreken is zilver, zwijgen is goud.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 11:39   #14087
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is een geruststelling.
De bedoeling van de zin was: het is niet het krapuul dat hier de wet moet proberen te stellen, en wij die ons aan hen moeten aanpassen. Onze wetten zijn bedoeld voor onze maatschappij en diegenen die bewijzen dat ze er deel kunnen van uitmaken. Vreemdelingen met andere wensen: hoepel op aub.
Jij maakt er meteen iets anders van, uiteraard.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 11:45   #14088
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is toch wat ik schreef en waarop je reageerde:
Deze hele draad draait om geselecteerde feiten die veralgemeend worden.
en wat je net al beaamde
Ik denk dat sommige forumgebruikers enkel criminele feiten begaan door allochtonen hier weergeven en de misdaden van de autochtonen verzwijgen.
Bewijs dat door dagelijks de criminaliteit van de "echte - geen "nieuwe" Belgen hier uit te smeren zoals wij spijtig genoeg kunnen doen met de allochtoonse invallers.
Pas gelezen: de "kasteelmoord" zogoed als opgelost door het vinden van Tsjetsjeense krapuul-huurmoordenaars.
De vele echte sukkelaars geraken niet eens hun land uit, maar hun plaatselijk krapuul met lef, dat zijn diegenen die wel tot hier geraken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 11:46   #14089
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
.

Doet er me aan denken.

Kan je me nu vertellen waarom ik een artikel moet lezen op een blog, die geen bronnen geeft voor zijn cijfers en die overduidelijk halve waarheden en hele leugens bevat?
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=13998
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 11:50   #14090
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Doet er me aan denken.

Kan je me nu vertellen waarom ik een artikel moet lezen op een blog,
Om mee te kunnen praten in deze discussie.

Citaat:
die geen bronnen geeft voor zijn cijfers en die overduidelijk halve waarheden en hele leugens bevat?
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=13998
Bewijs dat!
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 11:52   #14091
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Heeft u die link van mevrouw A al even gelezen?
Er zou verband bestaan tussen lage intelligentie en nood aan orde en structuur..volgens mij bieden vooral religies dit, orde en structuur, zelfs tot na de dood..betekent dit dan dat gelovigen minder intelligent zijn? En hoe verhoudt zich dit dan tot de grote groep moslims die het sociaal economisch minder goed doen? Een kwestie van intelligentie dus?
Of blijft dit buiten schot en wordt ineens maar de sprong gemaakt naar conservatisme( alle religies zijn dit!) en racisme?
En hebben vooral minder intelligente forummers, toevallig ook degenen die graag islam en bijbehoren verdedigen, die gaten in dat rammelend betoog van die link gewoon niet door?
Ik vraag het maar hoor!
Jij hebt de link van mevrouw A. blijkbaar ook niet (goed) gelezen.
"Conservatieven en racisten hebben lager IQ

Volgens de conclusie van een provocatief onderzoek zouden conservatieven en mensen met vooroordelen wel eens een lager IQ kunnen hebben.

Volgens hoofdonderzoeker Dr. Gordon Hodson is het een vicieuze cirkel: Mensen met een lagere intelligentie worden aangetrokken door een conservatief gedachtengoed omdat ze daar "structuur en orde" vinden. Deze ideologie is tegen verandering, waardoor er makkelijker vooroordelen ontwikkeld worden. Dat alles leidt dan weer tot racisme, volgens Hodson. En uiteindelijk worden ook de kinderen daardoor geïndoctrineerd."
http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wet...lager-IQ.dhtml
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 11:54   #14092
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Voor mij zijn die motieven : om haat te zaaien, of omdat men te lui is om na te denken.
http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wet...lager-IQ.dhtml

Waarom zou ik die motieven moeten bijschaven, je weerlegt die niet.
Je laat dit deel weg wanneer je reageert op mijn post.
Moslims zijn erg conservatief. Ze houden zich nu nog aan lang achterhaalde wetten (sharia) en denkbeelden (creationisme) en zelfs oude voorschriften voor kleding (hoofddoeken voor vrouwen) en voor voeding (halal).
Wil de morgen nu beweren dat alle moslims een laag IQ hebben? Da's toch echt grof!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 11:54   #14093
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Om mee te kunnen praten in deze discussie.
Om dezelfde halve waarheden en hele leugens die hier geschreven worden daar ook nog eens na te lezen.

Citaat:
Bewijs dat!
Het is een blog, die beweert een vertaling te zijn van een Duitse blog.
De enige bron die gegeven wordt, is die Duitse blog.

Die Duitse blog geeft geen enkele bron voor de cijfers die ze aanhalen.
Bijvoorbeeld : 'De statistieken voor de basisscholen blijken al voor meer dan 50% uit islamitische leerlingen te bestaan.' klopt niet.
Het gaat niet over de Antwerpse basisscholen, maar over de Antwerpse stedelijke basisscholen. (de basisscholen ingericht door de stad Antwerpen)

Het overeenkomstig artikel van de Duitse blog eindigt met :
Mit freundlichen Grüßen,
Ray – Chefredakteur des flämischen Blogs „Angeltjes“
http://blog.seniorennet.be/angeltjes/
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 11:59   #14094
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Om dezelfde halve waarheden en hele leugens die hier geschreven worden daar ook nog eens na te lezen.



Het is een blog, die beweert een vertaling te zijn van een Duitse blog.
De enige bron die gegeven wordt, is die Duitse blog.

Die Duitse blog geeft geen enkele bron voor de cijfers die ze aanhalen.
Bijvoorbeeld : 'De statistieken voor de basisscholen blijken al voor meer dan 50% uit islamitische leerlingen te bestaan.' klopt niet.
Het gaat niet over de Antwerpse basisscholen, maar over de Antwerpse stedelijke basisscholen. (de basisscholen ingericht door de stad Antwerpen)

Het overeenkomstig artikel van de Duitse blog eindigt met :
Mit freundlichen Grüßen,
Ray – Chefredakteur des flämischen Blogs „Angeltjes“
http://blog.seniorennet.be/angeltjes/
Moet dat uw bewijs voorstellen?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 12:07   #14095
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Wie van degene hier is er eigenlijk bevriend met een allochtoon en heeft er ooit mee gediscussieerd?
Ik.. met de één valt beter te discussieren dan met de ander, ongeacht of dit nu over allochtonen gaat of niet he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 12:10   #14096
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Moslims zijn erg conservatief. Ze houden zich nu nog aan lang achterhaalde wetten (sharia) en denkbeelden (creationisme) en zelfs oude voorschriften voor kleding (hoofddoeken voor vrouwen) en voor voeding (halal).
Er zijn inderdaad moslims die conservatief zijn, er zijn zelfs moslims die (ook) racistisch zijn.
Zo zijn er ook katholieken die conservatief zijn, die zich houden achterhaalde uitvindsels en denkbeelden (priesters mogen niet huwen, vrouwen mogen geen priester worden en geen beslissingsmacht hebben), er zijn zelfs katholieken die (ook) racistisch zijn.
Troost je, er zijn ook atheïsten (vrijzinnigen) die conservatief zijn en er zijn zelfs atheïsten (vrijzinnigen) die (ook) racistisch zijn.

Citaat:
Wil de morgen nu beweren dat alle moslims een laag IQ hebben? Da's toch echt grof!
Dat lees ik nergens in de morgen. In heel het artikel over dat onderzoek komt "alle ..." niet eens voor.
Dat is jouw bewering, jouw veralgemening; en inderdaad ietwat grof.

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 februari 2012 om 12:13.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 12:11   #14097
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Wie van degene hier is er eigenlijk bevriend met een allochtoon en heeft er ooit mee gediscussieerd?
ik, laten we zeggen de gemengde huwelijken zijn bijoux
ik zie maar twee problemen
1° een belgische moordrgriet die met een moslim getrouwd is en die nu in boerka rondloopt omdat ze moslima wil worden... maar enfin, daar hebik toch eens mee gebabbeld omdat ik ze nu wel goed ken, en ze wil dat zogenaamd zelf... dus heel merkwaardig: mijn begerige blikken mogen haar mooi lijf niet mere zien als het ware

2° een moslim waarvan er drie kinderen in de school zitten van mijn dochter, die voedt ze nog eens extra streng op, wat op zichzelf geen probleem is, maar in feite vin dik persoonlijk dat hij een schop voor zijn broek waard is, die gast houdt hem gewoon bezig met hulppriester zijn, steuntrekken maximaal is te lui om zijn huis te onderhouden comme il faut en is een dikke klaploper in feite. Hij trekt volgens mij nog een beetje zwart geld met zijn hulppriester zijn, en ze zitten zelfs nog een beetje solidariteit te organiseren onder elkaar, en ze hebben gigantisch veel zwart geld onder elkaar te verdelen, dus ik vraag mij eigenlijk af of onze minister van fraude daar zich ook zal mee bezig houden ???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 12:20   #14098
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, natuurlijk.Dat vertel ik hier toch al de hele tijd?
Neen, jij minimaliseert de selectie. Je blijft in dezelfde cirkel draaien om vast te houden aan een interculturele fata morgana.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Maar je kan wel die veralgemeningen weerleggen.
Je kan het weerleggen door s'nachts verschillende steden en wijken te bezoeken, en daar afwisselend door allochtone (niet-eu) en autochtone (eu) wijken te wandelen en - zoals het een goede toerist betaamt - wat foto's te trekken met een dure digitale camera. Tel dan samen hoeveel keer je lastig gevallen werd en dan kom je wel bij een veralgemening uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De grote meerderheid van de allochtonen draait gewoon mee, zoals jij en ik.
De grote meerderheid gaat braaf uit werken, betaalt zijn huis en auto af,....
Maar dat komt niet in de media, dat heeft geen nieuwswaarde.
Dat is wellicht voor jou niet positief genoeg.
Dat is voor mij inderdaad niet positief genoeg. Ik kan dozijnen voorbeelden opnoemen van wat ik wil zien op het nieuws. Makkelijke, simpele dingen. Toch gebeuren die niet.

En het is niet omdat iemand werkt en een positief effect heeft op werkloosheidsstatistieken dat hij "braaf" is.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 12:30   #14099
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, natuurlijk.Dat vertel ik hier toch al de hele tijd?


Uiteraard kan ik die voorvallen niet weerleggen. Die feiten zijn er. Niemand (voor zover ik hier lees) die die voorvallen wenst te weerleggen of te ontkennen of te negeren.
Maar je kan wel die veralgemeningen weerleggen.

Je kan toch niet ontkennen of weerleggen dat die feiten een selectie zijn. (Een drievoudige selectie)

De grote meerderheid van de allochtonen draait gewoon mee, zoals jij en ik.
De grote meerderheid gaat braaf uit werken, betaalt zijn huis en auto af,....
Maar dat komt niet in de media, dat heeft geen nieuwswaarde.
Dat is wellicht voor jou niet positief genoeg.



Zoals de meerderheid van bvb de Duitsers vlak voor WOII.
De media houdt zich niet bezig met vanzelfsprekende zaken of ze zouden elke dag een encyclopedie vullen ipv een krant!
Piet heeft zijn tanden gepoetst, Marie zal visjes bakken straks, Louis heeft in de hondepoep getrapt, enz enz ... geen nieuwswaarde dus. Het gezegde indachtig zijnde: geen nieuws is goed nieuws!
En toen kwamen de nazi's, slechts een minderheid eigenlijk (vergelijk ze met lastverkopende allo's) en kijk maar eens wat ze aangericht hebben!
Die gasten werden dus geneutraliseerd, en dit moet ook met die vreemdelingen gebeuren die enkel voor last en gevaar staan!
En neen, ze moeten niet naar kampen, ze moeten enkel buiten en kunnen elkaar dan doen ontploffen of in stukjes hakken in de gebieden waar ze thuishoren.
Waar klopt mijn vergelijking niet, of ga je weer gebaren dat je het niet gelezen hebt en verder leuteren over onnozelheden?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 12:37   #14100
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Spreken is zilver, zwijgen is goud.
Zeker weten!
Het zijn schatjes mijn allochtoonse vrienden en vriendinnen.
Maar ik mag hun goede gedrag en goede eigenschappen niet extrapoleren naar hun hele gemeenschap, want dan krijg ik hier tegen mijn kl*ten dat ik foute veralgemeningen maak.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be