Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 april 2013, 22:04   #1
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard Leve de Republiek Nederland!

Ok ok, zoals sommigen hier weten ben ik niet bepaald de beste vriend van de noorderburen. Ik moet ze niet, om diverse redenen. Maar dat neemt niet weg dat ze helaas onze buren zijn en blijven. En dat ik hen in hun eigen land het beste toewens zo lang ze geen schade berokkenen aan ons en/of de rest van Europa.

En daarom zou het zo veel beter zijn, indien NL een republiek zou zijn en die monarchie verdwijnt. Idem voor hier, een Vlaamse republiek in plaats van dat achterlijke koninkrijk belgië. Morgen zal de poppenkast weer op volle toeren draaien, krijgt het klootjesvolk weer z'n brood en spelen (dat het via de belastingen zelf betaalt). Oranje-Nassau's: hou ermee op aub. Alexander, ga gaan vissen jongen. Maxima, ga sokjes breien voor de kindjes maar hou op met die zever.

Leve de Republiek Nederland! Hoe minder monarchieën in Europa, hoe beter. Deze achterlijke bestuursvormen worden best definitief naar de geschiedenis verwezen. Adel en dan vooral koniklijke families zijn niets anders dan hoeren van het grootkapitaal die als uithangbord moeten dienen om de winsten te vergroten. Elite die naam waardig om een land te besturen, dat zijn ze niet.

-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 22:30   #2
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Mee eens.


Kun je ook eens vertellen waarom je niet hoog oploopt met Nederlanders?
Vanwege hun gerichtheid naar het V.K.?
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 22:58   #3
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Ok ok, zoals sommigen hier weten ben ik niet bepaald de beste vriend van de noorderburen. Ik moet ze niet, om diverse redenen. Maar dat neemt niet weg dat ze helaas onze buren zijn en blijven. En dat ik hen in hun eigen land het beste toewens zo lang ze geen schade berokkenen aan ons en/of de rest van Europa.

En daarom zou het zo veel beter zijn, indien NL een republiek zou zijn en die monarchie verdwijnt. Idem voor hier, een Vlaamse republiek in plaats van dat achterlijke koninkrijk belgië. Morgen zal de poppenkast weer op volle toeren draaien, krijgt het klootjesvolk weer z'n brood en spelen (dat het via de belastingen zelf betaalt). Oranje-Nassau's: hou ermee op aub. Alexander, ga gaan vissen jongen. Maxima, ga sokjes breien voor de kindjes maar hou op met die zever.

Leve de Republiek Nederland! Hoe minder monarchieën in Europa, hoe beter. Deze achterlijke bestuursvormen worden best definitief naar de geschiedenis verwezen. Adel en dan vooral koniklijke families zijn niets anders dan hoeren van het grootkapitaal die als uithangbord moeten dienen om de winsten te vergroten. Elite die naam waardig om een land te besturen, dat zijn ze niet.
je hebt een probleem, de Nederlandse bevolking is royalistischer dan ooit.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 23:05   #4
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je hebt een probleem, de Nederlandse bevolking is royalistischer dan ooit.
Westerbork, hé

Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 23:20   #5
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Westerbork, hé

Goh ja, het gaat tenslotte maar over 17 miljoen inwoners. Zelfs voor een held als Jo, wordt dat een probleem.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 29 april 2013 om 23:21.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 23:28   #6
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Goh ja, het gaat tenslotte maar over 17 miljoen inwoners. Zelfs voor een held als Jo, wordt dat een probleem.
De logistiek, he...de logistiek...
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 05:06   #7
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Mee eens.


Kun je ook eens vertellen waarom je niet hoog oploopt met Nederlanders?
Vanwege hun gerichtheid naar het V.K.?
Hij is jaloers omdat de Noord Nederlanders dat hebben wat de Zuid Nederlanders jammer genoeg moeten missen. Een land dat functioneert.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 05:29   #8
Calvinist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Locatie: Conservatief Nederland
Berichten: 821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Leve de Republiek Nederland! Hoe minder monarchieën in Europa, hoe beter. Deze achterlijke bestuursvormen worden best definitief naar de geschiedenis verwezen. Adel en dan vooral koniklijke families zijn niets anders dan hoeren van het grootkapitaal die als uithangbord moeten dienen om de winsten te vergroten. Elite die naam waardig om een land te besturen, dat zijn ze niet.
Een republiek is een achterlijke staatsvorm. Een president kan nooit president van al zijn inwoners omdat een president nu eenmaal gelinkt is aan een bepaalde politieke partij.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 07:42   #9
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Een republiek is een achterlijke staatsvorm. Een president kan nooit president van al zijn inwoners omdat een president nu eenmaal gelinkt is aan een bepaalde politieke partij.
Een president is eigenlijk net zo overbodig als een koning.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 09:27   #10
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Leve de koning! Hoezee! Hoezee! Hoezee!
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 09:43   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Mee eens.


Kun je ook eens vertellen waarom je niet hoog oploopt met Nederlanders?
Vanwege hun gerichtheid naar het V.K.?
Er zijn veel reden waarom grensbewoners niet hoog oplopen met Nederlanders.

Een belangrijke reden is hun gedrag eens ze het Nederlandse grondgebied hebben verlaten.

De grensgemeentes hebben lopende opdrachten om de door Nederlanders veroorzaakte schaden te laten herstellen.
Daarnaast zijn het luidruchtige feestgangers, zet 2 Nederlanders bij elkaar en de rest kan niet meer genieten van de muziek.
Ook zijn het enorme ruziemakers en willen ze overal hun wil opdringen.
En respect voor derde kennen ze niet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 09:51   #12
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn veel reden waarom grensbewoners niet hoog oplopen met Nederlanders.

Een belangrijke reden is hun gedrag eens ze het Nederlandse grondgebied hebben verlaten.

De grensgemeentes hebben lopende opdrachten om de door Nederlanders veroorzaakte schaden te laten herstellen.
Daarnaast zijn het luidruchtige feestgangers, zet 2 Nederlanders bij elkaar en de rest kan niet meer genieten van de muziek.
Ook zijn het enorme ruziemakers en willen ze overal hun wil opdringen.
En respect voor derde kennen ze niet.
En denk je dat Nederlanders redenen hebben om een hekel te hebben aan Vlamingen?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 10:00   #13
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
En denk je dat Nederlanders redenen hebben om een hekel te hebben aan Vlamingen?
Neen. Die hebben geen redenen.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 10:00   #14
ShinobiX9X
Burger
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Een republiek is een achterlijke staatsvorm. Een president kan nooit president van al zijn inwoners omdat een president nu eenmaal gelinkt is aan een bepaalde politieke partij.
Wel de koning(in) is wel ook gelinkt aan de politieke partij die zijn visie deelt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Een president is eigenlijk net zo overbodig als een koning.
Inderdaad, want uiteindelijk is de president een verkozen koning beperkt in tijd.
ShinobiX9X is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 10:03   #15
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
En denk je dat Nederlanders redenen hebben om een hekel te hebben aan Vlamingen?
Gezien de comfortabele situatie waarin wij leven, zou het nogal triest om een hekel aan elkaar te hebben.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 10:05   #16
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Ik begrijp het royalisme van de Nederlanders ook niet. Die Willem-Alexander zal wel een sympathieke peer zijn, maar dat is Jean Blaute ook en hem in functie van staatshoofd steken, zie ik niet het nut van in.

Maar wie ben ik he...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 10:10   #17
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Neen. Die hebben geen redenen.
Vroeger was ik een Groot-Nederlander. Maar na twee jaar in Leuven te hebben gewoond was mijn liefde voor de Vlamingen danig bekoeld.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 10:24   #18
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Vroeger was ik een Groot-Nederlander. Maar na twee jaar in Leuven te hebben gewoond was mijn liefde voor de Vlamingen danig bekoeld.
Vlamingen kunnen moeilijk objectief spreken over Nederlanders aangezien het afzetten tegen Nederland eigenlijk de voedingsbodem vormt voor België. Spreken over Nederland is altijd politiek en emotioneel geladen. Ik vind Nederland op veel vlakken wel een voorbeeldnatie.

Het enige wat ik hinderlijk vind is jullie verwaarlozing van onze gemeenschappelijke taal. Ik doel vooral op een soort tussentaaltje met Hollandse tongval (Poldernederlands?) dat meer en meer de norm wordt in Nederland. Ik zou graag hebben dat Nederlanders verzorgder spreken waarbij men klanken uitspreekt zoals ze geschreven worden.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 10:33   #19
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Het enige wat ik hinderlijk vind is jullie verwaarlozing van onze gemeenschappelijke taal. Ik doel vooral op een soort tussentaaltje met Hollandse tongval (Poldernederlands?) dat meer en meer de norm wordt in Nederland. Ik zou graag hebben dat Nederlanders verzorgder spreken waarbij men klanken uitspreekt zoals ze geschreven worden.
Vanuit Vlaams perspectief begrijp ik dit wel. Maar voor Nederlanders is hun taal slechts een gebruiksvoorwerp. Wat ook wel weer te begrijpen is. Want in de meeste taalgebieden volgt de norm de spreektaal, en niet andersom. Jullie Vlamingen behandelen het Nederlands vaak als een dode taal.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 10:38   #20
ShinobiX9X
Burger
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Het enige wat ik hinderlijk vind is jullie verwaarlozing van onze gemeenschappelijke taal. Ik doel vooral op een soort tussentaaltje met Hollandse tongval (Poldernederlands?) dat meer en meer de norm wordt in Nederland. Ik zou graag hebben dat Nederlanders verzorgder spreken waarbij men klanken uitspreekt zoals ze geschreven worden.
Naar mijn weten is het Spaans 1 van de weinige talen waar men schrijft zoals men spreekt.

Alle officiële talen (Engels, Duits, Frans,...) zijn oorspronkelijk "dialect/tussentaal"
die men aanvaard heeft als de officiële landstaal.
Het Belgische standaardnederlands voelt niet natuurlijke aan, en is dan waarschijnlijk ook de reden dat het dialect in Vlaanderen hardnekkig stand hield.

Toch lijkt het mij, nu dat Vlaanderen ook lijkt een tussentaal meer en meer te hanteren, dat meer en meer jongeren dit op een natuurlijke wijze gaan overnemen.

Taal is natuurlijk, leeft en evolueert. Geschreven taal moeilijker.
En dat zie je in veel talen, hoe uitspraken soms sterk kunnen variëren van de geschreven variant.
ShinobiX9X is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be