Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Is die Mr Dyab Abou Jahjah niet geweldig?
Ja 54 38,57%
Nee 86 61,43%
Aantal stemmers: 140. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2002, 17:49   #101
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Blijft nog steeds de vraag: hoe komt dat de ene groep zich integreert (met ten andere behoud van de eigen huistaal), terwijl de andere dit niet heeft gedaan en in een aantal gevallen zelfs niet wil? Beide groepen kwamen nochtans rond hetzelfde tijdstip in dit land aan.
En kwamen bovendien uit buurlanden (Turkije - Griekenland ; Marokko - Spanje).
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2002, 18:15   #102
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

[quote="Dewinter is op de keper beschouwd slechts een ongevaarlijke manipulateur die uitstraling van de brede Vlaamse beweging meer kwaad doet dan goed.

Jah Jah kan zichzelf dankzij de media en de rest van de politiek correcte santeboetiek ontplooien tot een gevaarlijke volksmenner: een "malin genie".

Heerlijk toch die vaudeville [/quote]

Het is algemeen geweten dat al het goede voor Vlaanderen is verwezenlijkt door kleppers als Schiltz, Anciaux, Van Grembergen, Stevaert, Tobback, Eyskens, Verhofstadt en binnenkort ook Bourgeois. En niet te vergeten de heren journalisten van de correcte media die het grootste deel van de Vlaamsgezinden demoniseren!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2002, 21:28   #103
martin veltjen
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 december 2002
Berichten: 36
Stuur een bericht via Instant Messenger naar martin veltjen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martin veltjen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Ik ben eigenlijk bijna nooit akkoord met Jahjah, maar de laatste dagen hebben onze politiekers zich tot een bedenkelijk niveau verlaagt. De patroulles worden opgeblazen, maar de media toont nooit wat ze juist inhouden. Dat zou nochthans tof zijn, daar elke politicus beweert dat de AEL een privé-militie is. En wat te denken van Verhofstadt die zonder enig bewijs zomaar zegt dat de AEL bepaalde wijken politievrij wil maken voor criminele activiteiten. Voor zo'n uitspraak zou enig bewijs toch op zijn plaats zijn.

Ik vind onderstaande persmededeling aanleiding genoeg voor dergelijke uitspraak. Zelf heb ik op het AEL-forum gevraagd wat ze verstonden onder "onze wijken" - no-go-zones voor autochtonen of een eigen territorium voor allochtonen. Mijn vraag bleef onbeantwoord. En zwijgen is meestal toestemmen.


----------------------------------------

Arabisch Europese Liga –AEL-

Persmededeling

Antwerpen 28 10 2002 - De Politie begint op 15 november met een globaal plan voor de aanpak van straatcriminaliteit. Op zich niks verkeerd, maar wanneer dat we weten dat het plan oorspronkelijk “geïntegreerd plan Marokkanen” heet, dan wordt het duidelijk dat we hier met een etnisch gericht repressief beleid te maken hebben. De naam is veranderd maar de ingesteldheid blijft hetzelfde . Het Wordt dus een klopjacht op Marokkaanse jongeren in de straten van Borgerhout, de seefhoek en andere wijken van Antwerpen.

De Arabisch Europese Liga (AEL) zal vanaf 15 november matregelen ondernemen om onze jongeren te beschermen tegen mogelijk politie misbruik en geweld.

De AEL zal in onze wijken eigen burgerpatrouilles van AEL militanten organiseren om de politie in het oog te houden, en zal met een aantal advocaten altijd klaar staan om de nodige acties te ondernemen indien dat misbruik wordt vastgesteld.

We zullen niemand toelaten om onze wijken te terroriseren om een xenofoob electoraat tevreden te stellen voor electorale doeleinden. Niemand heeft iets tegen een correcte toepassing van de wet, maar een etnische minderheid viseren en stigmatiseren is onaanvaardbaar en zal averechts werken.

Het is in het belang van iedereen dat deze houding van het stadsbestuur veranderd.

We blijven waakzaam.





-------------------------------------


Wie ogen heeft, dat hij ziet!
In uw vraag aan het AEL geeft u ook maar 2 mogelijke antwoorden: no-go-zones voor autochtonen of een eigen territorium voor allochtonen. Een voor de hand liggende mogelijkheid, zoals "de wijken waar wij wonen" was blijkbaar niet bij u opgekomen. Ik gebruik ook regelmatig de term "mijn wijk" of "onze wijk" als ik het heb over de wijk waar ik woon. Heeft u trouwens ook eens gevraagd aan het stadsbestuur van Antwerpen of de naam "geïntegreerd plan Marokkanen" inderdaad de oorspronkelijke naam was van hun plan ? Dat lijkt me toch een beetje belangrijker.
Nochtans biedt u hier zelf de verklaring waarom we de tekst wel degelijk als een soort van territoriale aanspraak op bepaalde Antwerpse stadsdelen moeten verstaan.

Het heeft te maken met taalgevoel.

Als we namelijk spreken over iets waar we zelf deel van uitmaken, dan spreken we immers in het enkelvoud :

- "ons gezin"
- "onze familie"
- "ons huis"
- "onze straat"
- "onze wijk, onze buurt"
- ....

= de familie, het gezin, waar ik deel van uitmaak, het huis, de straat, de wijk, ... waar ik woon.


Als we in het meervoud beginnen te spreken, krijgen deze woorden plots een geheel andere inhoud, luister zelf maar :

- "onze gezinnen"
- "onze families"
- "onze huizen"
- "onze straten"
- "onze wijken, onze buurten"

= de gezinnen, huizen, straten, wijken die VAN ONS zijn, hier wordt gesproken in termen van territorium.

Waarom dit juist zo is weet ik niet, maar in het Frans, Engels of Duits hoor je diezelfde wezenlijke en belangrijke betekenisverschuiving duidelijk doorklinken.


In uw antwoord bevestigt u deze analyse, want u spreekt uitdrukkelijk over : "Ik gebruik ook regelmatig de term "mijn wijk" of "onze wijk" als ik het heb over de wijk waar ik woon."


Zijn hier misschien taalexperten die deze betekenisverschuivingen bij gebruik enkelvoud <-> meervoud kunnen toelichten?
Het spijt me maar ik heb daar geen territoriumgevoelens bij. Ik voel nergens een betekenisverschuiving. Misschien heeft het eerder te maken met gevoelens en wat men wil begrijpen uit de tekst (zie de 2 mogelijkheden die u opgeeft). Als ik zeg dat er morgen een rommelmarkt doorgaat in uw en mijn wijk, in onze wijken dus, wil dat toch niet zeggen dat er niemand uit een andere wijk wordt toegelaten, of wel ?
__________________
(zucht)
martin veltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2002, 10:31   #104
PO
Schepen
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Berichten: 466
Standaard

[quote=Luddo]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Dewinter is op de keper beschouwd slechts een ongevaarlijke manipulateur die uitstraling van de brede Vlaamse beweging meer kwaad doet dan goed.

Jah Jah kan zichzelf dankzij de media en de rest van de politiek correcte santeboetiek ontplooien tot een gevaarlijke volksmenner: een "malin genie".

Heerlijk toch die vaudeville :lol:[/quote

Het is algemeen geweten dat al het goede voor Vlaanderen is verwezenlijkt door kleppers als Schiltz, Anciaux, Van Grembergen, Stevaert, Tobback, Eyskens, Verhofstadt en binnenkort ook Bourgeois. En niet te vergeten de heren journalisten van de correcte media die het grootste deel van de Vlaamsgezinden demoniseren!
Ik ga er van uit dat dit allemaal sarcastisch van aard is.
Al het goede in Vlaanderen is ondanks deze hypocrieten gerealiseerd.
__________________
Vriendelijke groeten,
PO
PO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2002, 10:58   #105
eigeeltje
Burgemeester
 
eigeeltje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martin veltjen
Jan van den Berghe schreef:
In Limburg zijn er ook veel Polen, Italianen, Spanjaarden, naast de Grieken. Maar al deze nationaliteiten hebben zich moeiteloos geïntegreerd in ons land. Problemen hebben zich niet voorgedaan.

De vraag blijft dus nog altijd onbeantwoord: hoe komt het dat de integratie bij deze mensen is gelukt (allemaal met christelijke achtergrond), terwijl dat maar niet wil lukken met de Turkse en Marokkaanse immigranten (met islamitische achtergrond)?

Ik antwoordde:

Misschien moeten wij hier een klein bijvraagje stellen: wanneer beschouwen we de integratie als zijnde 'gelukt' ?
Kom zeg, dat wordt rond de pot draaien. Iedereen weet wel wat geslaagde integratie is: mensen die probleemloos burger zijn geworden van het gastland, d.w.z. zichzelf zijn gaan beschouwen als deel van de gemeenschap waar ze of hun (groot)ouders te gast waren, de taal spreken en met een vanzelfsprekendheid zijn gaan deelnemen aan het maatschappelijk verkeer in die samenleving.

De jonge moslimgeneratie spreekt wel min of meer onze taal, maar van de rest is er niet veel in huis gekomen.

Bij de Europese inwijkelingen is de integratie gelukt, bij de moslims is dat nauwelijks het geval.

Blijft nog steeds de vraag: hoe komt dat de ene groep zich integreert (met ten andere behoud van de eigen huistaal), terwijl de andere dit niet heeft gedaan en in een aantal gevallen zelfs niet wil? Beide groepen kwamen nochtans rond hetzelfde tijdstip in dit land aan.
Ik ga grotendeels akkorrd met je definitie van integratie. Ik vind echter dat je er moet bij vermelden dat deze opgenomen is door de samenleving.
Hiermee bedoel ik dat de integratie van twee zijden moet komen. Diegene die zich wil integreren moet inderdaad de grootste inspanning doen, maar die inspanning kan nutteloos zijn als de samenleving hem niet wil opnemen. Hierbij wil ik meegeven dat de toenemende moslimhaat zeker geen positief effect zal hebben.

Verder heb ik problemen met het veralgemen dat je de gehele tijd doet. De moslimgemeenschap is divers en ze valt niet veralgemenen. Net zoals niet alle Grieken of zelfs Nederlanders zich hebben geïntegreerd.
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2002, 19:01   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Verder heb ik problemen met het veralgemen dat je de gehele tijd doet. De moslimgemeenschap is divers en ze valt niet veralgemenen. Net zoals niet alle Grieken of zelfs Nederlanders zich hebben geïntegreerd.
Wel geef eens enkele voorbeelden van Grieken die zich niet hebben geïntegreerd, verenigingen in de stijl van het AEL hebben opgericht en eisen dat men de Griekse taal tot vierde landstaal van België uitroept?

Zorg maar dat u met goede voorbeelden op de proppen komt daar ik de Griekse gemeenschap in Vlaanderen tamelijk goed ken (als secretaris van een Grieks-Vlaamse vriendkring...).

Het heeft er alle schijn van dat u niet op de vraag kunt antwoorden en dus in rondjes blijft hollen. De Europese inwijkelingen hebben zich goed geïntegreerd, daarvan getuigt hun rustige aanwezigheid in ons land en het nauwelijks voorkomen van problemen met die mensen als bevolkingsgroep. Dat kan niet gezegd worden van de moslimgemeenschap, wat voor steeds verder gaande spanningen zorgt.

Maar goed, ik wacht ondertussen op voorbeelden van niet-geïntegreerde Griekse inwijkelingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2002, 01:33   #107
martin veltjen
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 december 2002
Berichten: 36
Stuur een bericht via Instant Messenger naar martin veltjen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martin veltjen
Jan van den Berghe schreef:
In Limburg zijn er ook veel Polen, Italianen, Spanjaarden, naast de Grieken. Maar al deze nationaliteiten hebben zich moeiteloos geïntegreerd in ons land. Problemen hebben zich niet voorgedaan.

De vraag blijft dus nog altijd onbeantwoord: hoe komt het dat de integratie bij deze mensen is gelukt (allemaal met christelijke achtergrond), terwijl dat maar niet wil lukken met de Turkse en Marokkaanse immigranten (met islamitische achtergrond)?

Ik antwoordde:

Misschien moeten wij hier een klein bijvraagje stellen: wanneer beschouwen we de integratie als zijnde 'gelukt' ?
Kom zeg, dat wordt rond de pot draaien. Iedereen weet wel wat geslaagde integratie is: mensen die probleemloos burger zijn geworden van het gastland, d.w.z. zichzelf zijn gaan beschouwen als deel van de gemeenschap waar ze of hun (groot)ouders te gast waren, de taal spreken en met een vanzelfsprekendheid zijn gaan deelnemen aan het maatschappelijk verkeer in die samenleving.

De jonge moslimgeneratie spreekt wel min of meer onze taal, maar van de rest is er niet veel in huis gekomen.

Bij de Europese inwijkelingen is de integratie gelukt, bij de moslims is dat nauwelijks het geval.

Blijft nog steeds de vraag: hoe komt dat de ene groep zich integreert (met ten andere behoud van de eigen huistaal), terwijl de andere dit niet heeft gedaan en in een aantal gevallen zelfs niet wil? Beide groepen kwamen nochtans rond hetzelfde tijdstip in dit land aan.
Moslims beschouwen zich als een deel van de gemeenschap als ze als een deel van de gemeenschap worden beschouwd. Dat komt ook van 2 kanten. Als wij nu eens het initiatief zouden nemen om daarmee te beginnen, als goede gastheren.
De jonge moslimgeneratie spreekt inderdaad onze taal. Ze spelen voetbal, proberen naar discotheken te gaan, ... Voor mij is dat voldoende. Ze hoeven zich niet persé in 't weekend te pletter te rijden. Ik als 'blanke' belg ga niet op café, ik heb geen abonnement voor Anderlecht, ik heb geen fritex, etc... . Waarom moeten die mensen die kosten wel allemaal maken, en ik niet ? In Limburg zijn er ook Italianen, Spanjaarden, Grieken (1ste generatie) die ook nog altijd geen Nederlands spreken.
Zelfs als u 50% van de moslim-migranten als niet-geïntegreerd beschouwd, dan is het toch niet eerlijk tegenover al die anderen om hen onder de neus te wrijven dat 'de moslims' zich niet kunnen of willen integreren ?
Dat het voor u bij hen schijnbaar langer duurt als bij de 'christelijke' migranten, heeft misschien alleen maar te maken met het feit dat zij moslims zijn. U beschouwt de anderen misschien makkelijker als geïntegreerd omdat het christenen zijn.
Bovendien vindt u de niet-integratie van de orthodoxe joden toch ook geen probleem.
__________________
(zucht)
martin veltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2002, 01:57   #108
martin veltjen
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 december 2002
Berichten: 36
Stuur een bericht via Instant Messenger naar martin veltjen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Maar goed, ik wacht ondertussen op voorbeelden van niet-geïntegreerde Griekse inwijkelingen.
Ik ken in Limburg een Grieks-Spaans gezin waarvan de vader en moeder geen Nederlands spreken. Ze wonen hier al jaren en passen niet in uw definitie van "geïntegreerd". Zal ik hen vertellen dat de voorzitter van de Vlaams-Griekse vriendenclub hen vriendelijk verzoekt hun koffers te pakken ?
__________________
(zucht)
martin veltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2002, 12:52   #109
Barki
Burger
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "martin veltjen"[/quote

Ik ken in Limburg een Grieks-Spaans gezin waarvan de vader en moeder geen Nederlands spreken. Ze wonen hier al jaren en passen niet in uw definitie van "geïntegreerd". Zal ik hen vertellen dat de voorzitter van de Vlaams-Griekse vriendenclub hen vriendelijk verzoekt hun koffers te pakken ?
Waarschijnlijk zijn vader en moeder van de 1° generatie. Deze generatie heeft, denk ik, van overheidswege niet de kans gekregen zich de Nederlandse taal op een professionele manier aan te leren.

Die mensen hebben ook nooit onrust gebracht in onze samenleving, waarom dan terugsturen indien hun kinderen hier geboren zijn en de nederlandse taal machtig zijn?

Maar toch wrijf ik ze aan dat ze geen echte moeite hebben gedaan om de taal na zovele jaren op zijn minst te spreken hetgeen met integreren toch samengaat.
__________________
Zeg niet altijd wat je weet, maar weet steeds wat je zegt !
Barki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2002, 12:57   #110
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

[quote][quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barki
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "martin veltjen"[/quote

Ik ken in Limburg een Grieks-Spaans gezin waarvan de vader en moeder geen Nederlands spreken. Ze wonen hier al jaren en passen niet in uw definitie van "geïntegreerd". Zal ik hen vertellen dat de voorzitter van de Vlaams-Griekse vriendenclub hen vriendelijk verzoekt hun koffers te pakken ?
Die mensen hebben ook nooit onrust gebracht in onze samenleving, waarom dan terugsturen indien hun kinderen hier geboren zijn en de nederlandse taal machtig zijn?
Dat is een argument dat nergens op slaat. Iets dergelijks zegt het Vlaams Blok over de joodse gemeenschap: "Ze zijn niet geassimileerd maar vermits ze niemand kwaad doen mogen ze blijven".

Dat is een 'voorwaardelijke' acceptatie die mijns inziens al even bedreigend klinkt als "Aanpassen of oprotten".

Want, en om het even met andere woorden te zeggen: de dag dat er ook maar ééntje een poot scheef zet, mag die ganse gemeenschap oprotten.

't Is maar ne weet....
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2002, 13:49   #111
Barki
Burger
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 135
Standaard

[quote=thePiano][quote]
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barki
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "martin veltjen"[/quote

Ik ken in Limburg een Grieks-Spaans gezin waarvan de vader en moeder geen Nederlands spreken. Ze wonen hier al jaren en passen niet in uw definitie van "geïntegreerd". Zal ik hen vertellen dat de voorzitter van de Vlaams-Griekse vriendenclub hen vriendelijk verzoekt hun koffers te pakken ?
Die mensen hebben ook nooit onrust gebracht in onze samenleving, waarom dan terugsturen indien hun kinderen hier geboren zijn en de nederlandse taal machtig zijn?
Dat is een argument dat nergens op slaat. Iets dergelijks zegt het Vlaams Blok over de joodse gemeenschap: "Ze zijn niet geassimileerd maar vermits ze niemand kwaad doen mogen ze blijven".

Dat is een 'voorwaardelijke' acceptatie die mijns inziens al even bedreigend klinkt als "Aanpassen of oprotten".

Want, en om het even met andere woorden te zeggen: de dag dat er ook maar ééntje een poot scheef zet, mag die ganse gemeenschap oprotten.

't Is maar ne weet....
Dat het nergens op slaat daar kan ik wel even mee akkoord gaan doch het is realiteit.

Maar wie zijn de verantwoordelijken, niet het VB, maar de toenmalige regeringspartijen.

En idd mensen van vreemde origine, die hier Belg geworden zijn, en hier reeds een hele tijd verblijven, geen onruststokers zijn en normaal gaan werken en belastingen betalen geen probleem.

Maar zij die hier komen om op onze kosten te leven en amok zaaien daar MOET IETS AAN GEDAAN WORDEN !!!!
__________________
Zeg niet altijd wat je weet, maar weet steeds wat je zegt !
Barki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2002, 21:51   #112
martin veltjen
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 december 2002
Berichten: 36
Stuur een bericht via Instant Messenger naar martin veltjen
Standaard

Dat is een argument dat nergens op slaat. Iets dergelijks zegt het Vlaams Blok over de joodse gemeenschap: "Ze zijn niet geassimileerd maar vermits ze niemand kwaad doen mogen ze blijven".

Dat is een 'voorwaardelijke' acceptatie die mijns inziens al even bedreigend klinkt als "Aanpassen of oprotten".

Want, en om het even met andere woorden te zeggen: de dag dat er ook maar ééntje een poot scheef zet, mag die ganse gemeenschap oprotten.

't Is maar ne weet.... [/quote]

Dat het nergens op slaat daar kan ik wel even mee akkoord gaan doch het is realiteit.

Maar wie zijn de verantwoordelijken, niet het VB, maar de toenmalige regeringspartijen.

En idd mensen van vreemde origine, die hier Belg geworden zijn, en hier reeds een hele tijd verblijven, geen onruststokers zijn en normaal gaan werken en belastingen betalen geen probleem.

Maar zij die hier komen om op onze kosten te leven en amok zaaien daar MOET IETS AAN GEDAAN WORDEN !!!![/quote]

Idd moet daar iets aan gedaan worden, nl. hetzelfde als aan hen die hier geboren zijn uit belgische ouders en op onze kosten leven en amok zaaien, niet waar ?
__________________
(zucht)
martin veltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 07:02   #113
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

[quote=thePiano][quote]
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barki
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "martin veltjen"[/quote

Ik ken in Limburg een Grieks-Spaans gezin waarvan de vader en moeder geen Nederlands spreken. Ze wonen hier al jaren en passen niet in uw definitie van "geïntegreerd". Zal ik hen vertellen dat de voorzitter van de Vlaams-Griekse vriendenclub hen vriendelijk verzoekt hun koffers te pakken ?
Die mensen hebben ook nooit onrust gebracht in onze samenleving, waarom dan terugsturen indien hun kinderen hier geboren zijn en de nederlandse taal machtig zijn?
Dat is een argument dat nergens op slaat. Iets dergelijks zegt het Vlaams Blok over de joodse gemeenschap: "Ze zijn niet geassimileerd maar vermits ze niemand kwaad doen mogen ze blijven".

Dat is een 'voorwaardelijke' acceptatie die mijns inziens al even bedreigend klinkt als "Aanpassen of oprotten".

Want, en om het even met andere woorden te zeggen: de dag dat er ook maar ééntje een poot scheef zet, mag die ganse gemeenschap oprotten.

't Is maar ne weet....
Dat psychopaat thePiano nu aan een volslagen zinsverbijstering lijdt staat buiten kijf. Nergens wordt de Joodse gemeenschap door het Vlaams Blok op zo'n betuttelende wijze benaderd. Alsof de Joden onschuldige tweederangsburgers zijn. Het tegendeel is waar: geen enkele gemeenschap die vreedzaam en welvarend wil functioneren, kan zonder de Joodse gemeenschap. Voor Dewinter, die de ambitie heeft om burgemeester te worden zijn de Joden een noodzakelijk en onafscheidelijk deel van onze en tevens hun stad Antwerpen.
De Joden maken deel van Antwerpen zoals de Schelde en de Grote Markt.
Dat thePiano zich dringend moet laten bijstemmen lijdt geen twijfel. Er zijn op dit forum meerdere respectabele Vlaams Blok tegenstanders, zodat ik niet begrijp waarom telkenmale op die vals klinkende kakkafonie van thePiano wordt ingegaan. Ik in elk geval niet meer.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be