Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 25 april 2006, 18:33   #1
Panther
Partijlid
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 239
Standaard Reactie op de reacties hier: lessen etc.

Beste medeforummers (lang geleden)

Iedereen kent het grote nieuws al. Ik lees hier nu een aantal reacties die het hebben over lessen en die aangeven dat de allochtonen zelf het perfect mogelijk achtten dat het "een van hen was".

Wel, en ik ben dat altijd blijven verkondigen, ik vond van in het begin dat er iets niet klopte. Ik acht het onmogelijk dat een Marokkaan, of zelfs eender wie, iemand, zonder enige reden (mp3 is geen reden), 5 messteken zou toebrengen (intentie om te doden) om een mp3-speler.
Mijn gedachten waren:

- of de personen kennen elkaar en er is iets met drugs in het spel... maar Joe werd zo positief/onschuldig geschetst
- of de echte reden is "relatief" ernstig, en het mp3-prulletje heeft er niets mee te maken
- het is geen Marokkaan, maar de onduidelijke beelden en getuigenissen maakten dit erg moeilijk
Panther is offline  
Oud 25 april 2006, 18:39   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Wat wil je nu precies zeggen, Panther?
Knuppel is offline  
Oud 25 april 2006, 18:45   #3
Panther
Partijlid
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat wil je nu precies zeggen, Panther?
Eigenlijk... maar het is altijd ambetant om dat achteraf pas te zeggen. Mijn vermoeden dat dit het op zoiets zou uitdraaien dit onderzoek was enorm, of ik verwachtte dat er iets met drugs zou komen bovendrijven.

Maar mijn hoofdboodschap: Ik ben er stellig van overtuigd dat een Marokkaan niet in staat om zonder enige reden dan ook iemand met voorbedachte rade te doden. Dit wss in tegenstelling tot vele onwetende forumleden.
Panther is offline  
Oud 25 april 2006, 18:50   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Iedereen ging er dus van uit dat het Marokkanen waren, tot de Marokkanen toe, behalve Panther? Is het dat?

Wel, 'iedereen' is nu gerust omdat je gelijk kreeg. Het WAREN geen Marokkanen maar Polen. Deze keer dan toch.

We mogen ons dus gelukkig prijzen omdat een autochtone Brusselaar het slachtoffer werd van een Pool en niet een Marokkaan het slachtoffer van een autochtone Brusselaar.
In het laatste geval werd Brussel wellicht al gedurende twee weken in de fik gezet.
Knuppel is offline  
Oud 25 april 2006, 18:54   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Panther Bekijk bericht
Eigenlijk... maar het is altijd ambetant om dat achteraf pas te zeggen. Mijn vermoeden dat dit het op zoiets zou uitdraaien dit onderzoek was enorm, of ik verwachtte dat er iets met drugs zou komen bovendrijven.

Maar mijn hoofdboodschap: Ik ben er stellig van overtuigd dat een Marokkaan niet in staat om zonder enige reden dan ook iemand met voorbedachte rade te doden. Dit wss in tegenstelling tot vele onwetende forumleden.
Je bedoelt dat een mp3 niet de échte reden kan zijn waarvoor een Marokkaan een moord pleegt met voorbedachte rade, maar voor een Pool wel?

Of bedoel je dat NIEMAND dergelijke moord pleegt met voorbedachte rade?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 25 april 2006, 20:41   #6
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Eigenlijk is deze topic weer het culpabiliseren van het slachtoffer. Aanvaard gewoon dat er mensen zijn, die inderdaad zo geschift zijn om een moord te plegen voor een mp3, ongeacht nationaliteit of religie.
Boadicea is offline  
Oud 25 april 2006, 20:47   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Iedereen ging er dus van uit dat het Marokkanen waren, tot de Marokkanen toe, behalve Panther? Is het dat?

Wel, 'iedereen' is nu gerust omdat je gelijk kreeg. Het WAREN geen Marokkanen maar Polen. Deze keer dan toch.

We mogen ons dus gelukkig prijzen omdat een autochtone Brusselaar het slachtoffer werd van een Pool en niet een Marokkaan het slachtoffer van een autochtone Brusselaar.
In het laatste geval werd Brussel wellicht al gedurende twee weken in de fik gezet.
Waarom geen Marokkaan door diezelfde Pool ?
Denkt ge dat men dan het onderscheid wél had gezien ?
Bobke is offline  
Oud 25 april 2006, 21:45   #8
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Die Polen zijn ook allochtonen of vreemdelingen.
Alvader is offline  
Oud 25 april 2006, 21:46   #9
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Marokkanen hadden minstens met vier moeten zijn om te durven steken.
Alvader is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be