Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 22 april 2006, 09:12   #21
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Den Duisteren Duikboot;1670274]Uiteraard niet. Het VB definieert het probleem als een probleem van de autochtoon met de allochtonen en blijft blind voor de problemen waarmee allochtonen zélf kampen en doof voor hun verzuchtingen, noden, behoeften, verhalen, etc.
Aan welke verzuchtingen werd nog niet tegemoet gekomen?

Citaat:
Zo komen we geen stap vooruit. De partijen die in zeldzame ogenblikken wel oor hadden naar de problemen van allochtonen, werden verketterd als 'knuffelaars' en met een hysterisch 'eigen volk eerst' aan de kant gezet.
Is't echt? heb ik iets gemist? Sinds wanneer is het VB aan de macht?
Tot nu toe ben ik enkel getuige geweest van de verkettering van 25 % van de kiesgerechtige Vlamingen als 'mestkevers'. Verkettering die zo ver ging dat links er zelfs democratische basisbeginsels voor op de helling zette door zich te blijven vastklampen aan ondemocratische constructies als het CS en het gerecht tot de nodige hand-en spandiensten te gaan chanteren.


Citaat:
Het politiek correcte denken van het Vlaams Belang heeft zijn beste tijd gehad. Tijd om met de échte problemen bezig te zijn, tijd om naar de allochtonen te luisteren en ze in het democratische debat te betrekken
.

Zijn de linkse beleidspartijen dan de laatste decennia dan enkel met futiliteiten bezig geweest? Wat heeft de allochtonen weerhouden om zelf het initiatief te nemen om in het democratische debat te stappen.
Een taalbarrière ? Gebrek aan interesse? Andere prioriteiten ?
Waarom moeten 'nieuwe Belgen' bij het handje genomen worden om in het democratisch debat gesleurd te worden, terwijl 'oude belgen' dat moeiteloos zonder pampering doen?
Knorretje is offline  
Oud 22 april 2006, 09:31   #22
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Aan welke verzuchtingen werd nog niet tegemoet gekomen?
Vraag het hen eens. Zou een hele vooruitgang kunnen betekenen.

Citaat:
Is't echt? heb ik iets gemist? Sinds wanneer is het VB aan de macht?
Je hoeft niet aan de macht te zijn om domme analyses te maken.

Citaat:
Tot nu toe ben ik enkel getuige geweest van de verkettering van 25 % van de kiesgerechtige Vlamingen als 'mestkevers'. Verkettering die zo ver ging dat links er zelfs democratische basisbeginsels voor op de helling zette door zich te blijven vastklampen aan ondemocratische constructies als het CS en het gerecht tot de nodige hand-en spandiensten te gaan chanteren.
Voor mijn antwoord hierop graait u maar eens in de archieven ofzo.

Citaat:
Zijn de linkse beleidspartijen dan de laatste decennia dan enkel met futiliteiten bezig geweest?
Nee. Ze hebben erger weten te voorkomen. Ik ken trouwens maar één min of meer linkse beleidspartij, tenzij je de ACW-vleugel van de CD&V wil meerekenen. Helaas hing daar altijd een rechtse coalitiepartner aan vast, zodat het beleid inderdaad maar half-productief was.

Citaat:
Wat heeft de allochtonen weerhouden om zelf het initiatief te nemen om in het democratische debat te stappen. Een taalbarrière ? Gebrek aan interesse? Andere prioriteiten ?
Gebrek aan toegang tot de media en de politiek. Ook dat is veranderd: Tarik Fraihi, Nourdine Talhaoui, Mohammed Chakkar, Fouad Ahidir, Mimount Bousakla, Fatima Bali... Steeds meer allochtonen hebben een platform gekregen. Ze geven ook mooi de diversiteit weer binnen de zogenaamde "allochtonengemeenschap". Het gaat dus de goede kant op. Alleen bij het Vlaams Belang zien we geen opname van allochtonen in de invloedrijke partijcenakels, want alleen de noden van het eigen volk zijn van (electorale) tel.

Citaat:
Waarom moeten 'nieuwe Belgen' bij het handje genomen worden om in het democratisch debat gesleurd te worden, terwijl 'oude belgen' dat moeiteloos zonder pampering doen?
Voor sommigen is de toegang tot het debat een evidentie: journalisten, hoogopgeleiden, kapitaalkrachtigen, politici, academici, leiders van grote belangengroepen. Zij zijn echter geenszins representatief. Vandaar dat in een democratisch bestel ook anderen aan het woord moeten worden gelaten inzoverre zij bereid zijn in dialoog te treden. Wat ik onder een dialoog versta ==> zie Habermas' concept van het communicatieve handelen. Eigen samenvatting op aanvraag.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 22 april 2006, 09:46   #23
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

QUOTE]Vraag het hen eens. Zou een hele vooruitgang kunnen betekenen. [/quote]


Maar jij bent toch de 'patronizing expert'?
Wat raar : eerst heb je het over de verzuchtingen van allochtonen, vervolgens sta je met je mond vol tanden als er een toelichting wordt gevraagd naar hun verzuchtingen die nog niet beantwoord werden.


Citaat:
Voor mijn antwoord hierop graait u maar eens in de archieven ofzo.
Tja, dat zal ik dan maar moeten doen.



Citaat:
Nee. Ze hebben erger weten te voorkomen. Ik ken trouwens maar één min of meer linkse beleidspartij, tenzij je de ACW-vleugel van de CD&V wil meerekenen. Helaas hing daar altijd een rechtse coalitiepartner aan vast, zodat het beleid inderdaad maar half-productief was.
Erger voorkomen? Wat moeten we ons daarbij voorstellen?
De waanbeelden die men steeds meer met steeds minder succes bij de bevolking kan opdringen?



Citaat:
Gebrek aan toegang tot de media en de politiek. Ook dat is veranderd: Tarik Fraihi, Nourdine Talhaoui, Mohammed Chakkar, Fouad Ahidir, Mimount Bousakla, Fatima Bali... Steeds meer allochtonen hebben een platform gekregen. Ze geven ook mooi de diversiteit weer binnen de zogenaamde "allochtonengemeenschap". Het gaat dus de goede kant op. Alleen bij het Vlaams Belang zien we geen opname van allochtonen in de invloedrijke partijcenakels, want alleen de noden van het eigen volk zijn van (electorale) tel.
Tiens, eerst beweer je dat de allochtonen in het democratische debat moeten betrokken worden, en vervolgens geef je een voorbeeld van het tegendeel.


Citaat:
Voor sommigen is de toegang tot het debat een evidentie: journalisten, hoogopgeleiden, kapitaalkrachtigen, politici, academici, leiders van grote belangengroepen. Zij zijn echter geenszins representatief. Vandaar dat in een democratisch bestel ook anderen aan het woord moeten worden gelaten inzoverre zij bereid zijn in dialoog te treden. Wat ik onder een dialoog versta ==> zie Habermas' concept van het communicatieve handelen. Eigen samenvatting op aanvraag.
Juist, zoals ook de stem van de gewone autochtone man, wiens verzuchtingen op bij voorbeeld het recht op veiligheid voor zijn kinderen, ook niet gehoord werden omdat een gedoogbeleid nu eenmaal gemakkelijker was dan bepaalde taboes te doorbreken.
Knorretje is offline  
Oud 22 april 2006, 10:01   #24
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Maar jij bent toch de 'patronizing expert'?
Wat raar : eerst heb je het over de verzuchtingen van allochtonen, vervolgens sta je met je mond vol tanden als er een toelichting wordt gevraagd naar hun verzuchtingen die nog niet beantwoord werden.
Nee hoor. Ik doe een appèl aan jou om naar die mensen te luisteren in plaats van naar 'tussenpersonen' zoals ik.

Citaat:
Tja, dat zal ik dan maar moeten doen.
Ik kan nu eenmaal niet voor iedereen persoonlijk steeds weer hetzelfde antwoord geven, al werk ik aan een website met verwijzingen.

Citaat:
Erger voorkomen? Wat moeten we ons daarbij voorstellen?
De waanbeelden die men steeds meer met steeds minder succes bij de bevolking kan opdringen?
Ik denk inderdaad dat we hetzelfde op het oog hebben, met dat verschil dat u de effecten van polarisatie en een 'eigen volk eerst'-retoriek minimaliseert. Dat het onder zulk gesternte nog erger wordt, is geen nieuwigheid, tenzij men mij kan aantonen in welk land en in welke tijd en context het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen tot vreedzame co-existentie heeft geleid.

Citaat:
Tiens, eerst beweer je dat de allochtonen in het democratische debat moeten betrokken worden, en vervolgens geef je een voorbeeld van het tegendeel.
Vreemde lezing... Try again.

Citaat:
Juist, zoals ook de stem van de gewone autochtone man, wiens verzuchtingen op bij voorbeeld het recht op veiligheid voor zijn kinderen, ook niet gehoord werden omdat een gedoogbeleid nu eenmaal gemakkelijker was dan bepaalde taboes te doorbreken.
Uiteraard mag die gehoord worden, maar met zijn oplossingen hoeven wij volstrekt geen rekening te houden.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 22 april 2006, 10:24   #25
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Nee hoor. Ik doe een appèl aan jou om naar die mensen te luisteren in plaats van naar 'tussenpersonen' zoals ik.
Maar jij had het wel over verzuchtingen die niet beantwoord worden. Licht ze dan gewoon toe. Ik weet dat allochtonen precies dezelfde rechten genieten als autochtonen (en zelfs meer, zoals het stemrecht). Dus vroeg ik mij af welke discriminaties de 'linkse' partijen wettelijk hebben vastgelegd tegenover de allochtonen. Wat wordt hen ontzegd wat aan de autochtonen niet ontzegd wordt? Weet je er meer over?


Citaat:
Ik denk inderdaad dat we hetzelfde op het oog hebben, met dat verschil dat u de effecten van polarisatie en een 'eigen volk eerst'-retoriek minimaliseert. Dat het onder zulk gesternte nog erger wordt, is geen nieuwigheid, tenzij men mij kan aantonen in welk land en in welke tijd en context het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen tot vreedzame co-existentie heeft geleid.
Angst is een slechte raadgever. Dat 'tegen elkaar opzetten' is een rethoriek die de zelfverklaarde democratische partijen graag aandikken uit eigen belang, of hoe zal ik het zeggen, een eigen-politiek-volk eerst mentaliteit. Die rethoriek heeft weinig uitstaans met een gemeende bezorgdheid om de allochtonengemeenschap, die zich trouwens vaak zelf door integratie-onwil en op basis van religieuze motieven profileert als aparte bevolkingsgroep. Persoonlijk denk ik dat de autochtone bevolking al meer dan gastvrij en genereus is geweest tgo allochtonen, terwijl een bepaalde allochtone groep heel hard haar best blijft doen om zich te blijven vast klampen aan haar religieus geïnspireerde segregatie.
Maar dat taboetje moet hier te lande nog doorbroken worden.


Citaat:
Vreemde lezing... Try again.
Ik blijf bj mijn vaststelling.



Citaat:
Uiteraard mag die gehoord worden, maar met zijn oplossingen hoeven wij volstrekt geen rekening te houden.
Over welke vermeende oplossingen heb je het?
Ooit al aan gedacht dat het net de 'selectieve' luisteronbereidwilligheid van de beleidsvoerders is die de samenlevingsproblemen enkel verergert. Alvorens oplossingen te zoeken moet men eerst de dingen bij naam durven noemen. Opvallend is dat vooral links hiermee een probleem heeft. Van een terechte bekommernis om de samenlevingsproblemen op te lossen, kunnen we links dus niet verdenken. Bang dat ze is om ten prooi te vallen van het demoniseringsnet dat ze zelf uitgespannen heeft.
Knorretje is offline  
Oud 22 april 2006, 10:56   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Zoals dikwijls laat een extreem evenement toe om een problematiek echt diepgaand te analyseren.

De MP-3 moord plaatst ons voor een aantal interessante vragen en dilemma's:

1. Belgische burgers grepen niet in toen ze zagen dat een Belg een andere Belg neerstak

2. Als de Belgische dader in kwestie een psychopaat of een gewelddadige gek is, dan is er eigenlijk geen probleem - een Belgische gek stak gewoon iemand neer. In dit geval rest enkel de verpletterende verantwoordelijkheid van de Belgen die deden alsof ze niets gezien hadden en gewoon in hun routine verder ijlden, terwijl voor hun ogen, op klaarlichte dag, een misdaad werd gepleegd.

3. Als de Belgische dader in kwestie geen psychopaat is, dan kunnen we verder kijken en ons afvragen waarom een Belg voor een MP-3 een moord begaat. We kunnen dan constateren dat de Belg in kwestie die middag thuis zijn huiswerk diende te maken, en niet rond te hangen in een station; we kunnen ons afvragen waarom die Belgische jongen geen huiswerk had, of het niet deed; dat zal ofwel aan de school ofwel aan de opvoeding en de ouders van die Belg liggen; en zo gaan we verder met de analyse.
We komen tenslotte uit bij de verschrikkelijke constatatie dat een heel grote groep Belgische jongeren niet op school zit, niet door de ouders naar behoren wordt opgevoed en niet door de andere Belgische burgers op hun verantwoordelijkheden wordt gewezen.

Kortom, nu kunnen we eindelijk eens het probleem van de verschrikkelijk mislukte integratie van een grote groep Belgen onder de loepe nemen, en ons afvragen hoe het komt dat een groep Belgen niet ingrijpt wanneer het bij een andere groep Belgen misloopt.

Zowel links als rechts hebben deze ramp voortdurend ontweken en genegeerd. Er moet iets veranderen aan het integratiebeleid, én aan de Belgische burger, die voortdurend laf wegkijkt.
Het zal er eens niet dik gaan opliggen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 22 april 2006, 11:06   #27
Thai
Burger
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ge naar een school gaat hebt ge u te plooien naar de regels, als die regels, zeggen dat gij uw boekentas moet openmaken op eenvoudige vraag, dan is dat zo.

als ge niet akkoord gaat, verander dan van school of leer thuis.
dus als je een wat gesloten kind met wat intelect en je schrijft tijdens de middagpauze in je dagboek over heel intieme persoonlijke ervaringen, dan mag de leraar daar zomaar in zitten neuzen?

nou, ik vind dat er een probleem is wat de verloedering van principes en discipline betreft, maar niet overdrijven, he.
Thai is offline  
Oud 22 april 2006, 11:47   #28
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Maar jij had het wel over verzuchtingen die niet beantwoord worden. Licht ze dan gewoon toe. Ik weet dat allochtonen precies dezelfde rechten genieten als autochtonen (en zelfs meer, zoals het stemrecht). Dus vroeg ik mij af welke discriminaties de 'linkse' partijen wettelijk hebben vastgelegd tegenover de allochtonen. Wat wordt hen ontzegd wat aan de autochtonen niet ontzegd wordt? Weet je er meer over?
Het is niet omdat je wettelijke discriminaties opheft, dat ze in de praktijk verdwijnen, noch dat alle mechanismen verdwijnen die een barrière opwerpen tussen enerzijds allochtonen en anderzijds de media, de politiek, de arbeidsmarkt, etc. Voor meer info: surf eens naar de websites van belangenorganisaties. Ik zie niet in waarom ik dat allemaal zou gaan samenvatten louter om aan uw luiheid tegemoet te komen.

Citaat:
Angst is een slechte raadgever. Dat 'tegen elkaar opzetten' is een rethoriek die de zelfverklaarde democratische partijen graag aandikken uit eigen belang, of hoe zal ik het zeggen, een eigen-politiek-volk eerst mentaliteit. Die rethoriek heeft weinig uitstaans met een gemeende bezorgdheid om de allochtonengemeenschap, die zich trouwens vaak zelf door integratie-onwil en op basis van religieuze motieven profileert als aparte bevolkingsgroep. Persoonlijk denk ik dat de autochtone bevolking al meer dan gastvrij en genereus is geweest tgo allochtonen, terwijl een bepaalde allochtone groep heel hard haar best blijft doen om zich te blijven vast klampen aan haar religieus geïnspireerde segregatie.
Maar dat taboetje moet hier te lande nog doorbroken worden.
Die 'retoriek' verzin ik niet: dat is steeds wederkerende kost in elk propagandablaadje van het Vlaams Belang dat hier ongevraagd mijn brievenbus entert.

Als u klaar bent met uw gesprekken met de allochtone bevolking, brengt u hopelijk verslag uit en geeft u mij het antwoord op de vraag: waarom zetten sommige allochtonen zich af tegen 'onze' samenleving? Welke verklarende factoren dienen in rekening te worden gebracht? Wat zijn hun wensen, verlangens, noden waaraan voldaan moet zijn opdat zij zich hier thuis zouden voelen en zich met deze samenleving identificeren?

Alvast vriendelijk dank voor de geleverde inspanningen!

Citaat:
Over welke vermeende oplossingen heb je het?
Ooit al aan gedacht dat het net de 'selectieve' luisteronbereidwilligheid van de beleidsvoerders is die de samenlevingsproblemen enkel verergert. Alvorens oplossingen te zoeken moet men eerst de dingen bij naam durven noemen. Opvallend is dat vooral links hiermee een probleem heeft. Van een terechte bekommernis om de samenlevingsproblemen op te lossen, kunnen we links dus niet verdenken. Bang dat ze is om ten prooi te vallen van het demoniseringsnet dat ze zelf uitgespannen heeft.
Het grootste taboe situeer ik aan de rechterzijde: de onwil om naar de allochtonen te luisteren uit vrees voor represailles van het blanke electoraat.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 22 april 2006, 12:23   #29
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

QUOTE]Den Duisteren Duikboot;1670646]Het is niet omdat je wettelijke discriminaties opheft, dat ze in de praktijk verdwijnen, noch dat alle mechanismen verdwijnen die een barrière opwerpen tussen enerzijds allochtonen en anderzijds de media, de politiek, de arbeidsmarkt, etc. Voor meer info: surf eens naar de websites van belangenorganisaties. Ik zie niet in waarom ik dat allemaal zou gaan samenvatten louter om aan uw luiheid tegemoet te komen[/quote].

Zo gepikeerd Duikboot omdat je die rechtmatige maar onvervulde verzuchtingen niet geformuleerd krijgt ? Omdat je het niet gezegd wil hebben dat het eigenlijk om dezelfde verzuchtingen gaat als die van autochtonen, en dit eigenlijk jouw insinuatie van georganiseerde achterstelling opheft?

Citaat:
Die 'retoriek' verzin ik niet: dat is steeds wederkerende kost in elk propagandablaadje van het Vlaams Belang dat hier ongevraagd mijn brievenbus entert.
Wegkieperen in de prullemand dan en vooral niet meer opblazen dan om het even welke reclamefolder over Dash.

Citaat:
Als u klaar bent met uw gesprekken met de allochtone bevolking,
Dan zal je moeten wachten tot ik het berbers genoeg onder de knie heb.
We hebben gisteren in het journaal de communicatie van de imam kunnen horen, maar zouden hem niet begrepen hebben zonder ondertitels. (Waar zat de communicatiewilligheid van allochtonen naar autochtonen toen Duikboot? Of vind je het normaal dat dat allochtonen van de 1ste en 2de generatie die die moskee bevolkten nog steeds niet minstens 1 van de 2 landstalen van hun moederland spreken? En dan maar zeuren over het WIJ/ZIJ gevoel. Wie houdt dat WIJ/ZIJ gevoel in stand? Wij die het vertikken de taal van de oudkomers aan te leren, of zij die het vertikken na x aantal decennia minstens een van onze landstalen te spreken? )
Ik stel hetzelfde communicatieprobleem vast als ik op plekken kom waar er hoge concentraties allochtonen komen. Gaat u tolk spelen?

Citaat:

brengt u hopelijk verslag uit en geeft u mij het antwoord op de vraag: waarom zetten sommige allochtonen zich af tegen 'onze' samenleving?
Daar heb ik al opgeantwoord. Die afzetting is religieus geïnspireerd bij sommige allochtonen. Sommige religieuse geschriften gebieden hun aanhangers om niet om te gaan met ongelovigen. De sociale controle die voortvloeit uit dezelfde religieuse hoek, maakt het sommige allochtonen bijzonder moeilijk om met mij in gesprek te gaan. Hun angst om van afvalligheid bechuldigd te worden, of gewoon met een scheef oog aangekeken te worden primeert nog.
Het is slechts slechts 1 aspect. Maar het is wel een belangrijk aspect, en vooral één die men al te graag ter linkerzijde onder de mat veegt.
Wat gaat u daar aan doen?

Citaat:
Welke verklarende factoren dienen in rekening te worden gebracht? Wat zijn hun wensen, verlangens, noden waaraan voldaan moet zijn opdat zij zich hier thuis zouden voelen en zich met deze samenleving identificeren?

Alvast vriendelijk dank voor de geleverde inspanningen!
Idem dito. Maar waarom vertik jij het die al zo veel geluisterd hebt naar die allochtone verzuchtingen om die verzuchtingen dan hier neer te pennen? Ongemeende bezorgdheid of een luiheidsprobleem van uwentwege?



Citaat:
Het grootste taboe situeer ik aan de rechterzijde: de onwil om naar de allochtonen te luisteren uit vrees voor represailles van het blanke electoraat.
Waarmee je mijn stelling dat de linkerzijde het vertikt om bepaalde taboes te doorbreken snel onder de mat veegt, en het feit bevestigt dat de linkerzijde liever koppig blijft vasthangen aan haar selectieve en vooringenomen houding, dan op een objectieve wijze en zonder politiek correcte discrimenerende houding aan een oplossing te werken.
Je kan je misschien ook de vraag stellen van waar haar vrees komt voor het blanke electoraat? Waarom durft de linkerzijde nooit de bedenking te maken dat die represailles het gevolg zijn van haar onbereidwilligheid tot luisteren en tot het doorbeken van bepaalde taboes.
Het ene is gewoon het gevolg van het andere.
Knorretje is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be