Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 25 april 2006, 14:14   #1
Oeteke
Banneling
 
 
Oeteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 317
Standaard Doofpot-operatie

wat mij nu wel opvalt is hetvolgende:

- de 2 daders hebben kroeskoppekes gelijk de marokkanen.
dit komt niet voor bij Europese mensen

- hun klederdracht is ook typisch voor die marokkaanse jongerenbendes, terwijl polen zulke kledij niet dragen.

- waarom riep de moslimsgemeenschap op om ook mee te gaan in die mars, en waarom zeiden andere marokkanen dat de daders ook marokkanen waren?

- waarom kan de pers/politie nu geen beelden vrijgeven van de dader op dit moment? Zo kan men stellingen zoals ik nu zeg volledig teniet doen, want geef toe, wie heeft er nu nog vertrouwen in de regering en laat staan het gerecht???


Volgens mij wil men heel deze zaak gewoon in de schoot schuiven van enkele illegalen die toch geen vlaams kunnen.
Hoe zouden die 2 Polen trouwens aan JOE zijn mp3-speler gevraagd hebben?
In het Pools?


Heel veel vraagtekens, maar ja, de staat moest toch een zondebok vinden, ook al kloppen de videobeelden niet met de beschrijving van de dader.

En dit heeft nu niets met racisme te maken, maar met argwaan.
Oeteke is offline  
Oud 25 april 2006, 14:17   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

kan jij zien dat ze "kroeskoppekes" hebben???? trouwens, ik ken genoeg Vlamingen met zulk haar, waarom niet????
en die kledij, vind maar een jongere die niet zulke kledij aan heeft.

idd, veel mensen zochten een zondebok, en liefst de gehele moslimgemeenschap dan maar. Nu blijkt dat het geen moslims zijn, is er een complot.
vlijmscherp is offline  
Oud 25 april 2006, 14:20   #3
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Nick_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2004
Locatie: Kuurne
Berichten: 16.657
Standaard

Wie een trainingspak draagt is dus Marokkaan.
Wie kroeshaar heeft, is Marokkaan.

Man, man, man, ik dacht dat ik alles gehad had van idiote opmerkingen, maar dit slaat toch wel alles hoor.

De eerste prijs voor idiotie!
Nick_ is offline  
Oud 25 april 2006, 14:21   #4
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

1. De beelden die we tot hiertoe gezien hebben, waren nooit echt scherp. Enkel de beelden waarbij de jongeren wegliepen, waren redelijk duidelijk. Op het eerste zicht leken het inderdaad Noord-Afrikanen, maar dat kon je niet met zekerheid zeggen.

2. Klederdracht heeft niets met nationaliteit te maken. Ik ken vele blanke jongens die zich kleden zoals bekende zwarte rappers

3. Het is een goed initiatief van de moslimgemeenschap om mee te lopen. Ik heb geen andere Marokkanen gehoord die zeker wisten dat de daders Marokkaans waren (maar u heeft ongetwijfeld wel een link naar een uitspraak/commentaar).

4. Die beelden zullen nog wel vrijgegeven worden, alleen zit men met het probleem dat er één minderjarige is (wat maakt dat de afbeelding in se niet verspreid mag worden). Ik ben er echter zeker van dat, zodra men de tweede dader gevat heeft men de beelden zal tonen. Het beeld van de tweede dader zal sowieso vroeger vrijgegegeven worden omdat deze persoon nog niet gevat werd.

5. Hoe zouden 2 Marokkanen zijn mp3-speler gevraagd hebben, in het Marokkaans?

Laatst gewijzigd door Kim : 25 april 2006 om 14:21.
Kim is offline  
Oud 25 april 2006, 14:22   #5
Oeteke
Banneling
 
 
Oeteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Wie een trainingspak draagt is dus Marokkaan.
Wie kroeshaar heeft, is Marokkaan.

Man, man, man, ik dacht dat ik alles gehad had van idiote opmerkingen, maar dit slaat toch wel alles hoor.

De eerste prijs voor idiotie!
man man man.
blijkbaar nooit met marokkanen opgetrokken he..
Kheb er zelf gvd jaren mee op straat rondgehangen, dus ik zal het verschil wel zien zeker???

Kroeskoppen bestaan niet bij EUROPESE MENSEN!!!
of ge da nu gelooft of nie

en een beschaafde, welopgevoede Belg draagt zo geen trainingpakken, tenzij hij gaat sporten, anders wordt ge vergeleken met ne marokkaan.
Hier in Mechelen toch.
Hier loopt geen enkele Belg met zo'n pak rond om naar school te gaan of zo...enkel de marokkanen.

en hier nog een feit dat niet zo bevestigend is voor het onderzoek:
School herkende opgepakte jongen niet op foto's

De Poolse jongere die gisteren is opgepakt in verband met het onderzoek naar de moord op Joe Van Holsbeeck liep school aan het Athénée Léonard de Vinci in Anderlecht. De directeur en de opvoeders van de school hadden hem niet herkend op de foto's die in de pers werden verspreid. Dat heeft de directeur gezegd tijdens een persconferentie. De zestienjarige leerling werd gisteren door de politie rond 16.30 uur opgepakt .

"We waren erg verrast toen we het nieuws hoorden", zegt directeur Alain Faure. "Toen we ondervraagd werden door de politie hadden noch de opvoeders noch ikzelf hem herkend op de foto's. Het gaat trouwens om een jongere die ons geen problemen stelde en die goed werkte."

Deze voormiddag organiseerde het atheneum een vergadering met alle leerlingen en leerkrachten. "De leerlingen zijn geschokt", aldus de prefect. "We moeten nu het nieuws verwerken. De klasverantwoordelijken zullen ons de keuzes van de leerlingen doorgeven. Zij kunnen er bijvoorbeeld voor kiezen om een van de volgende dagen een gezamenlijk bericht te sturen naar de pers."
HLN
Oeteke is offline  
Oud 25 april 2006, 14:24   #6
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

En heel die brave, linkse media heeft ons bijna 2 weken doen geloven dat het Noord-Afrikanen waren. Zelfs een politicus met Marokkaanse roots speelde het spelletje mee. En nu gaat links beweren, dat wie hen geloofde, een racist met vooroordelen is.
Nou, voor mij blijven ze er vreemd uitzien als Polen, maar iemand anders postte een interessant bericht. Naar het schijnt moet er in Polen een kleine gemeenschap bestaan, die van Tartaars origine en dus donkerer is. Het enige nadeel is, dat het moslims zijn en dan zijn we met deze piste te bewandelen, weer de racist aan het uithangen en ga zo verder.
Weten de wet- of beter zoethouders van dit land eigenlijk nog wel wat ze zeggen?
Boadicea is offline  
Oud 25 april 2006, 14:25   #7
Oeteke
Banneling
 
 
Oeteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

3. Het is een goed initiatief van de moslimgemeenschap om mee te lopen. Ik heb geen andere Marokkanen gehoord die zeker wisten dat de daders Marokkaans waren (maar u heeft ongetwijfeld wel een link naar een uitspraak/commentaar).

5. Hoe zouden 2 Marokkanen zijn mp3-speler gevraagd hebben, in het Marokkaans?

3. op de vrt kreeg ne marokkaan 20seconden spreektijd na de mars. Daarop zei die dat de daders marokkaan waren

5. zoals elke welopgevoede mens weet, spreken de marokkanen overt algemeen Frans.


Let op mijn woorden, dit gaat nog een blunder van jewelste worden, door de verkeerde op te sluiten, en de moordernaars nog vrij te laten rondlopen...

ik geloof de politie gewoon niemeer..punt
Oeteke is offline  
Oud 25 april 2006, 14:28   #8
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke Bekijk bericht
3. op de vrt kreeg ne marokkaan 20seconden spreektijd na de mars. Daarop zei die dat de daders marokkaan waren

5. zoals elke welopgevoede mens weet, spreken de marokkanen overt algemeen Frans.
3. Stel: een Duitser steekt een Belg neer in Brussel. De VRT ondervraagt mij en ik zeg dat de dader een Belg was, enkel verdergaand op zijn uiterlijk. Je ziet toch zelf dat dit geen absolute waarheid is?

5. U bent nog niet in Antwerpen geweest want dan zou u weten dat de Marokkanen daar een mengeling spreken van Nederlands, Marokkaans en Frans. En daarbij, wie zegt dat die twee Polen geen Frans spraken? Eén van hen zat op school in Brussel, waar hij allicht geen onderwijs kreeg in de Poolse taal!

Laatst gewijzigd door Kim : 25 april 2006 om 14:29.
Kim is offline  
Oud 25 april 2006, 14:30   #9
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Nick_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2004
Locatie: Kuurne
Berichten: 16.657
Standaard

man man man

Nick_ is offline  
Oud 25 april 2006, 14:32   #10
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke Bekijk bericht
3. op de vrt kreeg ne marokkaan 20seconden spreektijd na de mars. Daarop zei die dat de daders marokkaan waren

5. zoals elke welopgevoede mens weet, spreken de marokkanen overt algemeen Frans.


Let op mijn woorden, dit gaat nog een blunder van jewelste worden, door de verkeerde op te sluiten, en de moordernaars nog vrij te laten rondlopen...

ik geloof de politie gewoon niemeer..punt
Mij stoort het vooral dat zelfs de Marokkanen, die beweren dat ze mensen uit hun gemeenschap duidelijk van anderen kunnen onderscheiden, er ook stevast van overtuigd waren dat het inderdaad mensen uit hun gemeenschap waren.
De gemoederen begonnen hoog op te lopen tussen de Marokkaanse en de Belgische gemeenschap en nu komt men met een Pool op de proppen.
Juist nu België gesanctioneerd wordt door de EU wegens racisme ten opzichte van het niet openstellen van de grenzen voor ... Poolse arbeiders. Op de koop toe wil de VDAB Belgische werklozen gaan verplichten om die jobs waar normaal Polen in belanden, aan te nemen.
Komt die nationaliteit niet handig uit? En die daders meteen minderjarig maken, terwijl ze op de laatst getoonde beelden er ouder dan 18 uitzagen, is dat ook niet handig om hun identiteit achter te houden? De media kan ons wijsmaken wat men wil.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 25 april 2006, 14:36   #11
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Nick_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2004
Locatie: Kuurne
Berichten: 16.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Mij stoort het vooral dat zelfs de Marokkanen, die beweren dat ze mensen uit hun gemeenschap duidelijk van anderen kunnen onderscheiden, er ook stevast van overtuigd waren dat het inderdaad mensen uit hun gemeenschap waren.
Mij stoort dat helemaal niet. De beelden waren te onduidelijk om conclusies uit te trekken en dat heeft iedereen nu eenmaal gedaan.
Terwijl nog altijd niet zeker is wat de origine van de twee 'Polen' is.
In ieder geval heeft de Marokkaanse gemeenschap het juiste signaal gegeven. Ik probeer me al de reacties voor te stellen, indien ze hadden gezegd dat het zeker géén Noord-Afrikanen waren. (voordat de nationaliteit van het duo bekend werd)

In ieder geval is het duidelijk: voor jullie stijfkoppen is iedere reden goed om al wat 'bruin' is aan te vallen.
Nick_ is offline  
Oud 25 april 2006, 14:37   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

hoe laag kan je zinken??? nu blijkt dat de vooroordelen niet altijd kloppen, is er een doofpot!!!!
leer leven met de realiteit aub!
vlijmscherp is offline  
Oud 25 april 2006, 14:41   #13
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Hoe zouden 2 Marokkanen zijn mp3-speler gevraagd hebben, in het Marokkaans?
Ruik ik daar opkomende communautaire spanningen?
baarle is offline  
Oud 25 april 2006, 14:42   #14
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

grappig hoe je die VB'ers nu ziet kronkelen als een paling op het droge.
Mitgard is offline  
Oud 25 april 2006, 14:44   #15
Oeteke
Banneling
 
 
Oeteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
3. Stel: een Duitser steekt een Belg neer in Brussel. De VRT ondervraagt mij en ik zeg dat de dader een Belg was, enkel verdergaand op zijn uiterlijk. Je ziet toch zelf dat dit geen absolute waarheid is?

5. U bent nog niet in Antwerpen geweest want dan zou u weten dat de Marokkanen daar een mengeling spreken van Nederlands, Marokkaans en Frans. En daarbij, wie zegt dat die twee Polen geen Frans spraken? Eén van hen zat op school in Brussel, waar hij allicht geen onderwijs kreeg in de Poolse taal!
joenges toch, gelle zijt allemaal zo geindoctrineerd met die multikul.
OPEN UW OGEN VOORDAT DE MOHAMMED ZE MET EEN MES DICHTMAAKT!!
jullie zijn hopeloos, maar jullie zijn wel verantwoordelijk voor de klootemaatschappij die er nu is, en waardat niemand nog veilig over straat durft te lopen.

een Welgemeende proficiat!!!
Oeteke is offline  
Oud 25 april 2006, 14:45   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke Bekijk bericht
joenges toch, gelle zijt allemaal zo geindoctrineerd met die multikul.
OPEN UW OGEN VOORDAT DE MOHAMMED ZE MET EEN MES DICHTMAAKT!!
jullie zijn hopeloos, maar jullie zijn wel verantwoordelijk voor de klootemaatschappij die er nu is, en waardat niemand nog veilig over straat durft te lopen.

een Welgemeende proficiat!!!
waar loop jij over straat? ik zelf in aalst, zele, sint-niklaas, gent, brussel. Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld op straat.

open jij uw ogen en zie heel die racistische bullshit niet klopt.
vlijmscherp is offline  
Oud 25 april 2006, 14:45   #17
Oeteke
Banneling
 
 
Oeteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hoe laag kan je zinken??? nu blijkt dat de vooroordelen niet altijd kloppen, is er een doofpot!!!!
leer leven met de realiteit aub!
idem voor u.
WAKE UP!!!

kzal is wa fotos posten van de marokkanen hier uit Mechelen.
Kan u zelfs namen geven van die mannen....

Wordt aub wakker voor het te laat is

en ik ben gene VB'er, ik ben een OOSTBLOKKER maar gene pool!
Oeteke is offline  
Oud 25 april 2006, 14:46   #18
Oeteke
Banneling
 
 
Oeteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

5. U bent nog niet in Antwerpen geweest want dan zou u weten dat de Marokkanen daar een mengeling spreken van Nederlands, Marokkaans en Frans. En daarbij, wie zegt dat die twee Polen geen Frans spraken? Eén van hen zat op school in Brussel, waar hij allicht geen onderwijs kreeg in de Poolse taal!
Antwerpen, de stad der vreemdelingen bedoelt ge.

IK WIL DAAR NIEMEER komen omdak ik me er nie veilig voel met al de buitenlands onkruid
Oeteke is offline  
Oud 25 april 2006, 14:47   #19
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Nick_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2004
Locatie: Kuurne
Berichten: 16.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke Bekijk bericht
kzal is wa fotos posten van de marokkanen hier uit Mechelen.
Kan u zelfs namen geven van die mannen....
Ja geef snel op, die namen. Dan kan ik ze aangeven wegens ondeftige klederdracht.
Nick_ is offline  
Oud 25 april 2006, 14:48   #20
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Nick_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2004
Locatie: Kuurne
Berichten: 16.657
Standaard

En hop, snel een kapperszaak binnen, weg die kroeskrullekes.
Nick_ is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be