Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 februari 2013, 22:54   #101
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Die aanrekening van administratieve kost voor vreemdelingen is noodzaak, een -te kleine- bijdrage in de strijd tegen de vervreemding in Antwerpen. dat Rotterdam verder wil vervallen tot multicul-puinhoop vol geweld en chaos is jullie zaak.
Een mooie bevestiging van het klischee van de de racistische Blokker.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 23:03   #102
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Kijk en daarom worden Belgen zoals jij dom genoemd..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
De draad is net een bewijs ervan: een kaaskop die zich meent te moeien met de stad Antwerpen.
Dat bewijst niets, die kritiek is immers internationaal aan het worden.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 23:07   #103
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVAlid
Feit is dat dit bewijst dat er een cultuurverschil is in zaken doen,en het feit dat vlamingen nederlanders associeren met oplichterij waar feitelijk ook wel een gegronde reden voor is..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Iedere regio kent zijn eigen gewoonten en tradities, dus ook de zuid-Nederlanders.
De ascociatie echter van een volk of een bepaald volksdeel met oplichterij is puur racistisch én discriminerend.
En inderdaad in het noorden zitten we niet te wachten op dergelijke racistische lieden.
Als racisme de cultuur is van de zuid-Nederlanders (Vlamingen) dan zeg ik nee tegen groot-Nederland, maar dat weiger ik te geloven.
Ik geloof echter dat oplichterij niets te maken heeft met een volk of een bevolkingsdeel.
Dat is hét verschil tussen u en mij!
Eigenlijk heb ik last van plaatsvervangende schaamte bij het lezen van die schrijfsels van Jo en NVAlid....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
En de noord-Nederlanders "kaaskop" noemen is bedoeld om deze te grieven.
Uw berichten hebben een hoog "treiter-gehalte".
En getuigen van een stuitende platvloersheid. Het spijt me dat ik het moet zeggen, JO.....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 februari 2013 om 23:24.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 23:09   #104
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Eigenlijk heb ik last van plaatsvervangende schaamte bij het lezen van die schrijfsels van Jo en NVAlid....
Ik ook! en ik ben niet eens Belg!
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 23:14   #105
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Zeeuws-Vlaanderen = zoals de naam het zegt, een deel van... Vlaanderen. Ik zeg niet dat we dat openlijk moeten gaan claimen, maar indien de Hollanders denken te moeten ambetant doen over de scheepvart naar Antwerpen, wordt alles mogelijk.
Waren de Nederlanden begod één gebleven hadden we dat ganse gezeik over die Westerschelde niet.
Men oogst wat men zaait......
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 februari 2013 om 23:15.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 23:37   #106
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
De ijver die de kleine minderheid aan "Groot-nederlanders" (nu kja, groot precies... ) in de Vlaamse Beweging aan de dag leggen is lachwekkend om te zien: het per sé willen uitvegen van belgië in alle mogelijke situaties en vormen. Doet een beetje puberaal aan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Voorpost.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 februari 2013 om 23:39.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 23:53   #107
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Vlaanderen is in z'n huidige vorm een creatie van belgië,(1) en het meest haalbare en realistische is de onafhankelijkheid van ditzelfde Vlaanderen. België zal dus -helaas- altijd, zelfs wanneer het als staat niet meer bestaat, een deel blijven uitmaken van wat Vlaanderen is en haar geschiedenis. De ijver die de kleine minderheid aan "Groot-nederlanders" (nu kja, groot precies... ) in de Vlaamse Beweging aan de dag leggen is lachwekkend om te zien: het per sé willen uitvegen van belgië in alle mogelijke situaties en vormen. Doet een beetje puberaal aan. Ik wens het einde van de belgische staat (1) en een onafhankelijk VL, maar ik besef wel dat belgië voor altijd een deel zal uitmaken van de Vlaamse geschiedenis en er sporen van terug te vinden zullen zijn in veel Vlaamse gebruiken, visies, instellingen,...
Tegenover wat U puberaal noemt stel ik dan weer een halfslachtige weinig konsekwente visie bij U te ontwaren.
Tel (1) en (1)bij mekaar op, en dan kunt ge niet anders dan uitkomen bij het VKN.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 02:11   #108
dat face soldier
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 september 2012
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht

Waar bemoeit die Hollander zich mee? In Antwerpen beslissen de Antwerpenaren wat moet gebeuren. In Vlaanderen beslissen de Vlamingen wat moet gebeuren. Die idioot heeft zich niet te bemoeien met ons land. Als men in Antwerpen terecht meent de toevloed aan vreemdelingen te willen afstoppen door oa deze maatregel, dan hebben buitenlanders waaronder Van de Camp zich daar zondermeer bij neer te leggen.
²
__________________
  • tegenwoordige tijd 3e persoon enkelvoud = stam + t. Altijd, overal
  • Iemand die meerdere leestekens na elkaar gebruikt ("???????" en zeker "!!!!!!!!!") komt marginaal of tenminste niet erg intelligent over.
dat face soldier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 02:18   #109
dat face soldier
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 september 2012
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Het kaaskop-paternalisme druipt er weer van af. Vlaanderen zou eens zelfstandig een maatregel durven nemen die schadelijk kan zijn voor de kaaskoppen en zie, daar zijn ze al met (dwaze) dreigementen en gezaag. Maar voor de rest menen ze het goed hoor, de Groot-Nederlandse imperialisten...
Precies waarom ik Groot-Nederlanders veel meer wantrouw dan belgicisten. Walen staan cultureel trouwens veel dichter bij ons.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The ace of spades Bekijk bericht
De haat die U alle dagen spuit op dit forum tegenover Vlamingen loopt de spuigaten uit. Waarom kom je dan op een Vlaams forum?
zijn goed recht, wie ben jij om dat in vraag te stellen?
__________________
  • tegenwoordige tijd 3e persoon enkelvoud = stam + t. Altijd, overal
  • Iemand die meerdere leestekens na elkaar gebruikt ("???????" en zeker "!!!!!!!!!") komt marginaal of tenminste niet erg intelligent over.
dat face soldier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 08:28   #110
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
Feit is dat dit bewijst dat er een cultuurverschil is in zaken doen,en het feit dat vlamingen nederlanders associeren met oplichterij waar feitelijk ook wel een gegronde reden voor is..
Als je in deze clichés en stereotypen gelooft, laten we er dan eens mee stoeien.

Je geeft aan dat er een gegronde reden is waarom Vlamingen Nederlanders associeren met oplichterij.
Bedenk dan eens het onderstaande als je aanvoert dat er een gegronde reden is waarom en waar dit uit voort zou kunnen komen? Ofwel, van wie zouden ze het geleerd kunnen hebben?
De gouden eeuw, als wel de VOC, was voor een groot deel te danken aan hierheen gekomen Zuid Nederlanders, o.a. Antwerpse kooplui


Wanneer je Nederlanders aanduidt als oplichters, geef je daarmee aan alle Nederlanders.
Dus ook de Nederlanders beneden de Moerdijk, zoals de Brabanders en de Limburgers.
Typisch dat sommige Vlamingen dit oplichtersvolk (met Philips) graag bij Vlaanderen aangesloten zouden zien
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 08:40   #111
Van Poppel
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 augustus 2009
Berichten: 1.175
Standaard

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...estraft__.html

Eerst schoppen ze iemand zowat dood en daarna beginnen ze te bleiten. Dat Belgenvolk is echt zum kotzen. Getuige het aantal reacties, hebben de meeste Nederlanders het wel met de Belgen gehad.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 09:09   #112
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Citaat:
Kijk en daarom worden Belgen zoals jij dom genoemd.
Meen dat Hollander of Edwin dit ooit ook al eens naar voren gebracht heeft, Belgenmoppen met o.a. domme Belg lijken bij ons op z'n retour te zijn.
Ook al zijn die moppen er, heb ik nooit de indruk gehad dat men de Belg werkelijk als dom beschouwde of beschouwt.

Clychés en stereotypen willen nogal eens bewust gecreëerd worden. Met name tijdens een oorlog.
Las een mooi voorbeeld, een onderzoek, over het onstane beeld van de Duitse soldaat als niet iniatiefrijk en Befeht ist Befehl zoals neergezet wordt in bijvoorbeeld Allo, Allo
De Duitse soldaat staat bekend als een zeer goede soldaat, dit rijmde niet met een soldaat die geen initiatief neemt op cruciale momenten. Hoe kon dit?

Men onderzocht talloze situaties waarin miliairen onder druk kwamen te staan en initiatieven namen om eruit te geraken.
Wat bleek, met name Duitse soldaten bleken daar in doorsnee beter in gepresteerd te hebben dan de Amerikaanse en Britse militairen tijdens WOII.
Propaganda en media hebben tijdens en na WOII een tegengesteld beeld, clyché, neergezet van de werkelijkheid.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 09:27   #113
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...estraft__.html

Eerst schoppen ze iemand zowat dood en daarna beginnen ze te bleiten. Dat Belgenvolk is echt zum kotzen. Getuige het aantal reacties, hebben de meeste Nederlanders het wel met de Belgen gehad.
Heb de reacties, gezien wat je insinueert, doorgelezen.
Geen enkele reactie gaat over de Belgen als volk of wordt zelfs naar hen verwezen als wat je hier aanvoert. Geen enkele!
De reacties gaan steevast over de daders, dan wel over het slachtoffer.
Je verkoopt klinkklare onzin.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 15:32   #114
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Wij hebben NL niet nodig, geloof me.
Nee, dat geloof ik niet. Vlaanderen heeft Nederland harder nodig dan je zult durven toegeven. Het is jammer dat veel van mijn landgenoten hechten aan goede betrekkingen met de Vlamingen, anders hadden we kunnen uittesten wie gelijk heeft.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 16:27   #115
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nee, dat geloof ik niet. Vlaanderen heeft Nederland harder nodig dan je zult durven toegeven. Het is jammer dat veel van mijn landgenoten hechten aan goede betrekkingen met de Vlamingen, anders hadden we kunnen uittesten wie gelijk heeft.
idd. het jammerlijke omgekeerde moeten we niet meer uittesten.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 20:36   #116
Nvalid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 1.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Eigenlijk heb ik last van plaatsvervangende schaamte bij het lezen van die schrijfsels van Jo en NVAlid....


En getuigen van een stuitende platvloersheid. Het spijt me dat ik het moet zeggen, JO.....
dus je schaamt je voor een groot deel van de vlaamse bevolking
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 20:57   #117
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
dus je schaamt je voor een groot deel van de vlaamse bevolking
Zegt U hiermee dat een groot deel van de Vlaamse bevolking racistisch getinte denkbeelden heeft?
U schijnt dit wel ok te vinden?
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 21:01   #118
Nvalid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 1.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Zegt U hiermee dat een groot deel van de Vlaamse bevolking racistisch getinte denkbeelden heeft?
U schijnt dit wel ok te vinden?
Indien dit geen feit zou zijn dan zouden nederlanders ook geen vlaming inhuren voor de vlaamse markt,het omgekeerde is echter waar
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 21:16   #119
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Meen dat Hollander of Edwin dit ooit ook al eens naar voren gebracht heeft, Belgenmoppen met o.a. domme Belg lijken bij ons op z'n retour te zijn.
Ook al zijn die moppen er, heb ik nooit de indruk gehad dat men de Belg werkelijk als dom beschouwde of beschouwt.

Clychés en stereotypen willen nogal eens bewust gecreëerd worden. Met name tijdens een oorlog.
Las een mooi voorbeeld, een onderzoek, over het onstane beeld van de Duitse soldaat als niet iniatiefrijk en Befeht ist Befehl zoals neergezet wordt in bijvoorbeeld Allo, Allo
De Duitse soldaat staat bekend als een zeer goede soldaat, dit rijmde niet met een soldaat die geen initiatief neemt op cruciale momenten. Hoe kon dit?

Men onderzocht talloze situaties waarin miliairen onder druk kwamen te staan en initiatieven namen om eruit te geraken.
Wat bleek, met name Duitse soldaten bleken daar in doorsnee beter in gepresteerd te hebben dan de Amerikaanse en Britse militairen tijdens WOII.
Propaganda en media hebben tijdens en na WOII een tegengesteld beeld, clyché, neergezet van de werkelijkheid.
Het is opvallend dat Nederlanders zich niet meer met onze zuiderburen bezighouden. De belangstelling is ook behoorlijk tanende voor onze zuiderburen. Het is ook voor de geldbeurs interessanter om richting Duitsland of de Angel Saksische landen te kijken.
Met internet is wel het beeld van de "vriendelijk Belg" behoorlijk aan diggelen geslagen voor de meeste Nederlanders. Dus Belgen staan nu op hetzelfde niveau als onze landgenoten. Per individu bekijken dus!
En ikzelf ga in principe uit van het goede van de mens totdat het tegendeel is bewezen. Maar voor racisten en pseudo-racisten is wat mij betreft geen plaats in Nederland.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 21:19   #120
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
Indien dit geen feit zou zijn dan zouden nederlanders ook geen vlaming inhuren voor de vlaamse markt,het omgekeerde is echter waar
Voor zakendoen in bepaalde regio's in Nederland maakt men ook gebruik van personen uit die regio. Dan kan bijvoorbeeld Noord-Brabant, Friesland etc. met een Hollands bedrijf zijn Heeft ook vaak te maken met lokale gewoonten en tradities en niet zozeer met racisme.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be