Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 november 2013, 13:46   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.790
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen. Dat zeg ik niet. In Amerika zijn er ook gevarenzones voor tornado's.
En? Ook daar staan kerncentrales hoor.
Citaat:
Iedereen is vrij te wonen waar men wenst.
Denkt U?
Citaat:
Maar bouw er dan geen energiecentrale die een bedreiging kan vormen voor de gehele aardbol he.
Die bestaat nog niet.
Citaat:
Zo vlakbij zee dan nog. Dat is toch totaal onverantwoord?
In diezelfde zee zitten miljarden tonnen uranium.

Citaat:
Neen zeker niet. Maar vergeet niet hoeveel uitstoot er werkelijk nodig is alvorens de staven in zo'n kerncentrale komen.
Als we de verwerking van het uraniumerts met kernenergie zouden doen, exact 0.
Citaat:
Over energie heb ik zo mijn eigen mening. We hadden al mijlsprongen verder moeten staan.
Ik ben van mening dat ik god had moeten zijn, helaas is de realiteit anders.

Citaat:
De aarde heeft een magnetisch veld. Dat is een onbeperkte bron aan energie die we kunnen aftappen.
1) zoek eens op hoe men dat magnetisch veld kan aanspreken.
2) voorspel de resultaten van hoe de afgetapte energie dat veld veranderd.
3) Een recent topic geeft aan dat het aan't verzwakken is.
Citaat:
Jean Pierre van Rossem sprak van nieuwbouwhuizen te bouwen die zich zouden opwarmen op aardwarmte.
In onze streken is het 50 milliwatt per m² aan hernieuwbare aardwarmtewinning. In leuke gebieden zoals Ijsland is het een pak meer, maar daar is dan ook een bepaald risico aan gebonden.
Men heeft proeven met geothermische energie in Zwitserland gestopt, wegens aardbevingkjes...
In Italië zijn er al geothermische centrales gesloten omdat de velden waar de hitte uit gepompt werd te koel geworden zijn voor die installaties.
Citaat:
Al die technologie is er maar de bal komt heel traag op gang en rolt niet door.
Yep, al die technologie is er. Maar is het bouwbaar? Hebben we de energie beschikbaar om de grote overstap nu te doen? Of moeten we de energie van nu steken in de doorontwikkeling zodanig de nieuwe technologie volwassen ingezet kan worden?
Citaat:
Dat is niet uw en mijn schuld. Ieder draagt zijn steen. Maar onze steen zal niet zo zwaar wegen
Gewoon het feit dat U dit kan schrijven via het internet geeft U al een molensteen extra. En dan gaan we niet vergelijken tegenover het balsahouten vlotje een doorsnee amazone indiaan mee mag dragen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 13:53   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.790
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waarom beginnen ze de boel rondom de zee dan pas te saneren als het gevaar voor een lek te erg wordt?
Citaat:
Preventie zou zijn zoiets voorzien en dat al doen voor het een probleem is.
Preventie is nog geen helderziendheid.
Citaat:
Voor hun centrale zullen ze wel zorg dragen ja. Wat er rondom huist en leeft wat minder.
Daarom dat bijna het hele door de aarbeving en tsunami verwoeste gebied herbouwd is in Japan, terwijl het van kernenergie verstoken Haïti nog steeds een puinzooi is.
Citaat:
Mexico? En weldra boort men op arctisch gebied.
Men zal wat voorzichtiger aan moeten doen, want in dat ecosysteem is er geen energieoverschot zoals in de Golf van Mexico.
Citaat:
Ik heb het niet over een windmolen of zonnepaneel.
Over wat dan wel?
Citaat:
Al zouden we die niet links moeten laten liggen.
Deze technologiën hebben hun nut op de juiste plekken.
Citaat:
Verborgen zonnestrips kunnen genoeg stroom voorzien om een hele stad te verlichten.
Bedoeld U dat men de zonnepanelen moet verstoppen? Of bedoeld U bijvoorbeeld de fotovoltaïsche dakpannen, de ramen die een beetje energie opvangen en er electriciteit van maken?
Citaat:
1 windmolen is genoeg om duizenden te voorzien van stroom.
Als het waait.
Citaat:
Huizen opwarmen met aardwarmte, ...
Moet zelfs niet, een passiefwoning is al veel interessanter en gemakkelijker.
Citaat:
Zorgen dat de druk en vraag naar energie opgevangen of beperkt kan worden.
Zeer simpel, we moeten niet met 7 000 000 000 zijn dan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 08:26   #43
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Zo'n verborgen strip werkt simpel. Ik heb dat in een docu gezien, vraag me niet welke.
Het is zoals een zonnepaneel maar dan oprolbaar en kleefbaar. Geen hele alluminium kader en complexe koperen bedrading meer.
Je kleeft ze simpelweg waar men kan. Lataarnpalen kunnen er geheel mee bekleefd worden. Auto's, daken, overal waar je je inbeeld.

Natuurlijk vind ik dat men moet doorgaan met zonne-energie en windenergie.
Maar ik krijg de gedachte niet uit mijn hoofd dat men intussen al andere energiebronnen heeft die de concurrentie met kernenergie aankunnen.
U zal vragen zoals welke: het aards magnetisch veld, stoom, vulkanen misschien ook al anti materie.

En natuurlijk dat passief woniningen goed zijn. Maar waarom verbruiken wij in hemelsnaam nog electriciteit of aardgas om onze woning op te warmen als de aarde het gratis kan.
Het is toch duidelijk dat de lust naar macht en geld deze groeispurten weerhoudt.
Duurzame energie is geen kwestie van kunnen, maar willen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 08:45   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.790
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zo'n verborgen strip werkt simpel. Ik heb dat in een docu gezien, vraag me niet welke.
Ik heb in een docu gezien dat men andere werelden bezocht.
Citaat:
Het is zoals een zonnepaneel maar dan oprolbaar en kleefbaar. Geen hele aluminium kader en complexe koperen bedrading meer.
Zelfde idee als de zonnepaneel dakpannen en ramen. Alleen lomper.
Citaat:
Je kleeft ze simpelweg waar men kan. Lataarnpalen kunnen er geheel mee bekleefd worden. Auto's, daken, overal waar je je inbeeld.
En elke m² levert 80 watt in volle zon met de huidige technologie.
Citaat:
Natuurlijk vind ik dat men moet doorgaan met zonne-energie en windenergie.
Ik ook. Maar het enige probleem is de opslag van energie. En eigenlijk is dat ook het probleem niet. De kostprijs ervan is het grote struikelblok.
Citaat:
Maar ik krijg de gedachte niet uit mijn hoofd dat men intussen al andere energiebronnen heeft die de concurrentie met kernenergie aankunnen.
Ik krijg er een punthoofd van omdat men de investering niet wil maken. Vergeet wapens en oorlog, en op een decade is het geklonken. 1 miljard mensen die met de hedendaagse levensstijl van een doorsnee Belgische Politicus kunnen verspillen, volledig hernieuwbaar.
Citaat:
U zal vragen zoals welke: het aards magnetisch veld, stoom, vulkanen misschien ook al anti materie.
Aardmagnetisme. Mag ik aub vragen dit te blijven gebruiken als stralingsschild?
Antimaterie vergt verschrikkelijk veel energie om te maken en op te slaan. Als we die energie op overschot hebben, laat ons dat opslagmedium gebruiken waar het meest rendabel is. En neen, da's niet om uw laptop of dildo te bekrachtigen.
Citaat:
En natuurlijk dat passief woniningen goed zijn. Maar waarom verbruiken wij in hemelsnaam nog electriciteit of aardgas om onze woning op te warmen als de aarde het gratis kan.
De zon mijn beste. Aardwarmte levert hernieuwbaar 0.05 watt per m², zon doet het met 1000 watt per m². Een kerncentrale doet het met megawatt per m². Kontinue.
Die 1000 watt zonlicht is alleen met 100% efficientie, een perfecte invangmethode, en in volle zon.
En electriciteit is een gemakkelijke energie-overdrachtmogelijkheid. Op 500 km van U een kerncentrale, en toch met een rendabele methode de warmte en licht bij U thuis.
Citaat:
Het is toch duidelijk dat de lust naar macht en geld deze groeispurten weerhoudt.
Eigenlijk hebt U hier volledig gelijk in.
Citaat:
Duurzame energie is geen kwestie van kunnen, maar willen.
Ik wil wel, maar heb geen €340 000 teveel om dat te verwezelijken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 27 november 2013 om 08:46.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 09:07   #45
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zelfde idee als de zonnepaneel dakpannen en ramen. Alleen lomper.
Neen efffecienter. De technologie is niet blijven stilstaan.
Het is zoals gsm's vroeger bakstenen waren. Zo worden panelen ook steeds compacter.

Citaat:
Ik ook. Maar het enige probleem is de opslag van energie. En eigenlijk is dat ook het probleem niet. De kostprijs ervan is het grote struikelblok.
De kostprijs is nooit een stuikelblok geweest in de menselijke geschiedenis. Het is wat prioriteir is waar de centen naartoe gaan. Alleszins gaat er niet veel naar de materie waar we over bezig zijn.
Citaat:
Ik krijg er een punthoofd van omdat men de investering niet wil maken. Vergeet wapens en oorlog, en op een decade is het geklonken. 1 miljard mensen die met de hedendaagse levensstijl van een doorsnee Belgische Politicus kunnen verspillen, volledig hernieuwbaar.
Vind ik leuk. Klopt volledig. Als we de reden "waarom" onderzoeken krijgen we geen punthoofd, maar hoofdpijn.

Citaat:
Aardmagnetisme. Mag ik aub vragen dit te blijven gebruiken als stralingsschild?
Antimaterie vergt verschrikkelijk veel energie om te maken en op te slaan. Als we die energie op overschot hebben, laat ons dat opslagmedium gebruiken waar het meest rendabel is. En neen, da's niet om uw laptop of dildo te bekrachtigen.
Vind ik leuk
Ik denk dat de aarde echter genoeg heeft om te geven
En we weet maddox, wordt het magnetisch veld al gebruikt. Al die ufo waarnemingen... waarschijnlijk in de meeste gevallen mens gemaakt.

Citaat:
De zon mijn beste. Aardwarmte levert hernieuwbaar 0.05 watt per m², zon doet het met 1000 watt per m². Een kerncentrale doet het met megawatt per m². Kontinue.
Die 1000 watt zonlicht is alleen met 100% efficientie, een perfecte invangmethode, en in volle zon.
En electriciteit is een gemakkelijke energie-overdrachtmogelijkheid. Op 500 km van U een kerncentrale, en toch met een rendabele methode de warmte en licht bij U thuis.
Maar er is ook bewolking. Huizen bestaan al die zich opwarmen met aardwarmte. Het nut is bewezen.
Huizen met zonnepanelen op hebben hun nut ook bewezen.
Blijven streven naar die duurzaamheid, maar liefst sneller

Citaat:
Ik wil wel, maar heb geen €340 000 teveel om dat te verwezelijken.
We betalen belastingen genoeg. En met wij bedoel ik de hele wereld.
Er hoeven maar een paar duurzame centrales gebouwd te worden om de hele wereld te voorzien aan stroom.
Maar dan zit je met de machtsverdeling omdat er altijd een kleiner hoopje de beslissingen van de grote hoop moet maken.

Laatst gewijzigd door Peche : 27 november 2013 om 09:12.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:32   #46
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waarom beginnen ze de boel rondom de zee dan pas te saneren als het gevaar voor een lek te erg wordt?
Preventie zou zijn zoiets voorzien en dat al doen voor het een probleem is.

Voor hun centrale zullen ze wel zorg dragen ja. Wat er rondom huist en leeft wat minder.
De waarheid is dat er geen enkel reëel probleem is. De visjes voelen zich nog altijd als een vis in het water. Die laten al die onrealistische stralingsnormen en linkse agitprop rustig aan zich voorbij gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Mexico? En weldra boort men op arctisc gebied.
Mexico had wel degelijk een dubbele beveiliging. Alleen hadden ze die wel vooraf eens beter moeten testen. Maar uiteindelijk: is de Golf van Mexico vandaag een groot vat olie waar alle leven uitgestorven is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Panel Plant Pollution.

Ik heb het niet over een windmolen of zonnepaneel.
De rest is niet beter hoor. Weet je hoeveel miljoenen mensen er al gestorven zijn door dambreuken? Allemaal om ons van elektriciteit uit super-gevaarlijke waterkracht te verzekeren. Pure waanzin, iedereen weet dat zo'n dambreuk hele steden kan verwoesten. En toch blijven we ze bouwen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Al zouden we die niet links moeten laten liggen. Verborgen zonnestrips kunnen genoeg stroom voorzien om een hele stad te verlichten. 1 windmolen is genoeg om duizenden te voorzien van stroom.
Huizen opwarmen met aardwarmte, ...
Zorgen dat de druk en vraag naar energie opgevangen of beperkt kan worden.
Klinkt goed, maar het kost gewoon veel te veel geld. En dat geld hebben we niet meer.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)

Laatst gewijzigd door fonne : 27 november 2013 om 21:33.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 21:49   #47
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen efffecienter. De technologie is niet blijven stilstaan.
Het is zoals gsm's vroeger bakstenen waren. Zo worden panelen ook steeds compacter.
Het rendement per m² neemt eerder af dan toe, net zoals de levensduur. En de enige reden dat de panelen goedkoper werden ligt in de uitbuiting van het Chinese werkvolk in vervuilende gevaarlijke fabrieken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De kostprijs is nooit een stuikelblok geweest in de menselijke geschiedenis. Het is wat prioriteir is waar de centen naartoe gaan. Alleszins gaat er niet veel naar de materie waar we over bezig zijn.
Veel te veel, aangezien we nog voor enkele eeuwen fossiele brandstoffen hebben, propere goedkope kernenergie kunnen opwekken in kweekreactoren, en uitzicht hebben op kernfusie. Al het geld aan zogezegd "groene" en "gratis" energie is dus gewoon weggegooid geld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar er is ook bewolking. Huizen bestaan al die zich opwarmen met aardwarmte. Het nut is bewezen.
En de kinderen in die huizen lijden dan allemaal aan astma vanwege te weinig ventilatie en schimmels op de muren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Huizen met zonnepanelen op hebben hun nut ook bewezen.
Blijven streven naar die duurzaamheid, maar liefst sneller
Dat had zeker zijn nut voor diegenen die er hun zakken mee gevuld hebben. Maar het heeft onze elektriciteit alleen maar duurder en onbetrouwbaarder gemaakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
We betalen belastingen genoeg. En met wij bedoel ik de hele wereld.
Er hoeven maar een paar duurzame centrales gebouwd te worden om de hele wereld te voorzien aan stroom.
Een 5000 kweekreactoren van 1 GW zullen wel volstaan. Het alternatief is om de Sahara vol te leggen met zonnespiegels a rato van 250€ per m².
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 10:41   #48
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De waarheid is dat er geen enkel reëel probleem is. De visjes voelen zich nog altijd als een vis in het water. Die laten al die onrealistische stralingsnormen en linkse agitprop rustig aan zich voorbij gaan.


Mexico had wel degelijk een dubbele beveiliging. Alleen hadden ze die wel vooraf eens beter moeten testen. Maar uiteindelijk: is de Golf van Mexico vandaag een groot vat olie waar alle leven uitgestorven is?
Er is meer nieuws dan de TV ons toont. Zo is een journaliste nog niet zo lang geleden met een duikbootje naar de bodem op de Golf gaan filmen. De beelden zinderen hier nog na. Bij U niet dan? Het ligt allemaal op de bodem te drijven. Het is niet omdat iets proper oogt, het daarom ook proper is. Het venijn van Mexico zit nu onderaan. Ik denk niet dat daar ooit nog koraal zal floreren.

Ik denk niet dat straling binnen een beperkte hoeveelheid een direct gevaar is. Maar het is geen geheim dat er bij Fukusima meer vrijkomt dan hetgeen tolereerbaar is voor de natuur.
Straling beperkt zich lang niet meer tot in Fukusima. De straling van Fukushima is nu (minimaal weliswaar) te meten op quassi al uw artikelen die u koopt in de supermarkt.

Ik zou me er allemaal minder zorgen in maken moesten overheden er niet zo minimalistisch overgaan.

Citaat:
De rest is niet beter hoor. Weet je hoeveel miljoenen mensen er al gestorven zijn door dambreuken? Allemaal om ons van elektriciteit uit super-gevaarlijke waterkracht te verzekeren. Pure waanzin, iedereen weet dat zo'n dambreuk hele steden kan verwoesten. En toch blijven we ze bouwen.
Een dam heb ik nooit vernoemd. Ik zie geen gevaar in windenergie en zonne-energie. -had je verder verkeerd gelezen-

Citaat:
Klinkt goed, maar het kost gewoon veel te veel geld. En dat geld hebben we niet meer.
Inderdaad. Zolang het leger maar bevoorraaad is en de troepen betaald zijn.
We onderhandelen wat met naties die in oorlog zijn om onze nieuwe speelgoedjes te testen en we overleven de crisis een paar jaar langer.
Dat is de oplossing!

Laatst gewijzigd door Peche : 28 november 2013 om 10:51.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 10:50   #49
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het rendement per m² neemt eerder af dan toe, net zoals de levensduur. En de enige reden dat de panelen goedkoper werden ligt in de uitbuiting van het Chinese werkvolk in vervuilende gevaarlijke fabrieken.

Veel te veel, aangezien we nog voor enkele eeuwen fossiele brandstoffen hebben, propere goedkope kernenergie kunnen opwekken in kweekreactoren, en uitzicht hebben op kernfusie. Al het geld aan zogezegd "groene" en "gratis" energie is dus gewoon weggegooid geld.
Naarmate tijd zal dat paneel wel afsluiten ja. Maar het is niet omdat iets compacter wordt dat het daarom minder effeciënt is. Compacter met evenveel rendement is juist beter, omdat je een groter oppervlak kan vullen.

Fossiele brandstof is een hele goede bron. Maar we zouden er onze huizen niet mee moeten opwarmen, we zouden er niet mee naar de winkel moeten rijden.
Gisteren op Canvas gezien? Ik ben helaas in slaap gevallen. Het ging over elektrische bussen in Zweden die zich opladen aan de bushalte.
Verlos onze steden van smog en haal dat fijn stof toch uit de lucht ! Dat is prioriteir! Geen staatshervorming!

Citaat:
En de kinderen in die huizen lijden dan allemaal aan astma vanwege te weinig ventilatie en schimmels op de muren.
Je reinste onzin. Ieder huis met slechte verluchting heeft dat he.
Uw warmtepomp sluit je toch gewoon aan op de CV of vloerwarming?

Citaat:
Een 5000 kweekreactoren van 1 GW zullen wel volstaan. Het alternatief is om de Sahara vol te leggen met zonnespiegels a rato van 250€ per m².
En niemand zal nog kou lijden.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be