Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 september 2021, 21:30   #1801
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat sommige clubs bepaald gedrag als een zonde aanziet, is volledig irrelevant in deze discussie.

Maar dat de holebi's een speciale voorkeursbehandeling vragen, is mij volledig onbekend.
Alhoewel ik wel vermoed wat jij bedoelt natuurlijk. Dat zullen we misschien nog vernemen in deze draad.
Vb. dat holebi's geen burgerlijk contract zouden mogen afsluiten zoals ikzelf en mijn heksie perfeksie wel mochten.
Voorkeursbehandeling: allerlei subsidies voor verenigingen, manifestaties; intrusieve staatspropaganda (regenboogpaden etc.), zwaardere bestraffing van misdrijven met 'haat' als motief, inperking van de vrije meningsuiting, indoctrinatie in scholen onder het mom van 'verdraagzaamheid', immunisatie tegen kritiek op allerhande aanstellerij en exhibitionisme vanuit het toverwoord 'identiteit' of 'genderexpressie' etc.

Verder is een burgerlijk contract iets anders dan een huwelijk: dat laatste dient voorbehouden te zijn voor gezinnen waarin het complementaire karakter van man en vrouw leidt tot een maatschappelijke basiseenheid in functie van de natuurlijke (en verder in de opvoeding op die natuurlijke basis gecultiveerde) voortzetting van het leven (matrimonium = het openlijk en officieel opnemen van de rol als moeder, mater; voor de man: het verzekeren van de nalatenschap - niet enkel materieel uiteraard - via de verbinding met deze moeder).
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 8 september 2021 om 21:40.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2021, 21:36   #1802
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Tegenwoordig kan je je job zelfs kwijt geraken door Zelfverklaarde homofielen homofiel te noemen... ????
Tegenwoordig draaien jullie ook maar met de wind he: remember Dominiek Sneppe.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2021, 22:11   #1803
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Geef de christelijke nationalisten de macht en we hoeven niet te concurreren met onder andere de islamfundamentalisten op dat gebied. Daarom, schaf gewoon die idiote subsidies van honderden miljoenen euro's aan erkende religies af, dat enkel en alleen maar dient om mensen dom en haatdragend tegen elkaar te maken.
Als je het voor mekaar krijgt, des te beter.

Maar ik denk dat je de Belgische kerk op je pad gaat vinden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2021, 22:35   #1804
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als je het voor mekaar krijgt, des te beter.

Maar ik denk dat je de Belgische kerk op je pad gaat vinden.
En de NVA?

Edit: en het VB?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 8 september 2021 om 22:36.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 02:13   #1805
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Tegenwoordig draaien jullie ook maar met de wind he: remember Dominiek Sneppe.
https://images.app.goo.gl/jSpS4vqmYcKv7Bmm7
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 06:42   #1806
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Eigenlijk begaan mensen die dat vergif in de jonge geesten strooien een even dodelijke zonde.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 10:33   #1807
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En de NVA?

Edit: en het VB?
Wat is er van?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 12:37   #1808
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De absolute wet zegt dat het een zonde is.
....
Adoptierechten is iets dat tegen de natuur in gaat en dus een voorkeurbehandeling genieten.
Ik heb nog nooit van een wet (iets juridisch) gehoord die zou bepalen dat iets een zonde (iets religieus) is.

Dat adoptie tegen de natuur zou ingaan, is de strafste onwaarheid die ik de laatste tien jaar op dit forum las. (misschien zelfs meer dan 10 jaar, maar mijn geheugen ...)
De menselijke natuur zegt dat wij zorg moeten dragen voor de weeskindjes van onze stamgenoten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 12:45   #1809
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb nog nooit van een wet (iets juridisch) gehoord die zou bepalen dat iets een zonde (iets religieus) is.

Dat adoptie tegen de natuur zou ingaan, is de strafste onwaarheid die ik de laatste tien jaar op dit forum las. (misschien zelfs meer dan 10 jaar, maar mijn geheugen ...)
De menselijke natuur zegt dat wij zorg moeten dragen voor de weeskindjes van onze stamgenoten.
Uw wet is dan ook niet absoluut maar in constante correctie met zichzelf. Ik weet niet eens meer welke wetten vandaag van tel zijn.

Weeskinderen verdienen één moederfiguur en vaderfiguur.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 september 2021 om 12:47.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 19:56   #1810
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Uw wet is dan ook niet absoluut maar in constante correctie met zichzelf. Ik weet niet eens meer welke wetten vandaag van tel zijn.

Weeskinderen verdienen één moederfiguur en vaderfiguur.
Gelukkig maar dat er evolutie is in de wetgeving; aangezien er ook evolutie is in de samenleving.
De draadopstarter zal zich ook wel eens verslikken in zijn koffie, als hij de actuele politiek van het VB inzake holebi's nog eens herleest.

Weeskinderen verdienen nog meer dan wat jij daar uit je botten slaat. En holebi-paren kunnen hen dat vaak beter aanbieden dan cisgenderparen.
Dat de wetgeving dat nu zo voorziet, is wellicht een immanente rechtvaardigheid.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 20:01   #1811
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gelukkig maar dat er evolutie is in de wetgeving; aangezien er ook evolutie is in de samenleving.
De draadopstarter zal zich ook wel eens verslikken in zijn koffie, als hij de actuele politiek van het VB inzake holebi's nog eens herleest.

Weeskinderen verdienen nog meer dan wat jij daar uit je botten slaat. En holebi-paren kunnen hen dat vaak beter aanbieden dan cisgenderparen.
Dat de wetgeving dat nu zo voorziet, is wellicht een immanente rechtvaardigheid.
Als goed en slecht constant van plaats wisselen, waar denkt ge als samenleving te eindigen?
De evolutie van uw land is me bekend, landgenoten roepen opnieuw naar treinen/holocaust voor mensen die een andere mening toegedaan zijn.
De Bijbel onderwijst dat homofilie een zonde is en de Bijbel heeft Europa meer bijgebracht dan 1 generatie goddelozen die denken boven absolute wetten te staan.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 september 2021 om 20:03.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 20:22   #1812
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Weeskinderen verdienen nog meer dan wat jij daar uit je botten slaat. En holebi-paren kunnen hen dat vaak beter aanbieden dan cisgenderparen.
Er is een 'schaarste' aan weeskinderen - op zich al absurd natuurlijk, dat zoiets als een 'probleem' gezien wordt! -, dus er is 0,0 reden om die in gehandicapte gezinssituaties te laten opgroeien.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 20:50   #1813
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat is er van?
Hoe staan ze tegenover de afschaffing van die subsidies?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 22:14   #1814
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gelukkig maar dat er evolutie is in de wetgeving; aangezien er ook evolutie is in de samenleving.
De draadopstarter zal zich ook wel eens verslikken in zijn koffie, als hij de actuele politiek van het VB inzake holebi's nog eens herleest.

Weeskinderen verdienen nog meer dan wat jij daar uit je botten slaat. En holebi-paren kunnen hen dat vaak beter aanbieden dan cisgenderparen.
Dat de wetgeving dat nu zo voorziet, is wellicht een immanente rechtvaardigheid.
Ik drink geen koffie...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 22:17   #1815
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Weeskinderen verdienen nog meer dan wat jij daar uit je botten slaat. En holebi-paren kunnen hen dat vaak beter aanbieden dan cisgenderparen.
???

Wat hebben holebi paren dat "cisgender" (hetero?) paren niet hebben?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 22:59   #1816
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
???

Wat hebben holebi paren dat "cisgender" (hetero?) paren niet hebben?
Holebi = goed.
Hetero = slecht.

Per linkse definitie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2021, 23:05   #1817
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hoe staan ze tegenover de afschaffing van die subsidies?
Ik ga er van uit dat de gewone, normale mensen de subsidiëring van religie zo snel mogelijk afgeschaft willen zien.

En dan de rest van de subsidiëring, moest de ware grote van de Sihame soort van perikelen boven komen, en al de andere kwatch waar miljoenen aan weggesmeten worden, het VB haalde 85 % van de stemmen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2021, 15:43   #1818
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik drink geen koffie...
Ochod ochère, een melkmeisje ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2021, 15:46   #1819
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Zwitsers lijken groen licht te geven voor homohuwelijk

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210926_92433487



Citaat:
Inwoners van Zwitserland kunnen in referendum vandaag hun mening geven over het homohuwelijk. Dat is eind vorig jaar goedgekeurd door het parlement, maar sommige conservatieve partijen stellen de wet ter discussie. Volgens de eerste projecties stemde ongeveer 64 procent voor het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht.

Een projectie van de nationale omroep SRG zegt dat 64 procent voor het homohuwelijk gestemd zou hebben. ‘We zijn gelukkig en opgelucht’, vertelde Antonia Hauswirh van het nationaal comité ‘Marriage for All’. Amnesty International spreekt over een ‘mijlpaal voor gelijkheid’. Tegenstanders van het homohuwelijk, waaronder Monika Rueeger van de rechtse partij SVP, reageerden teleurgesteld. ‘Dit ging over het welzijn van kinderen. Kinderen en vaders zijn de verliezers in dit verhaal.’ Die projectie sluit nauw aan bij de opiniepeiling door het onderzoeksinstituut GfS Bern. 63 procent van de Zwitsers zou de wet genegen zijn, 35 procent zou ‘nee’ stemmen. Uit die cijfers blijkt ook dat voornamelijk jonge mensen de wetswijziging toejuichen.

Tot dusver was er voor homokoppels alleen een vorm van geregistreerd partnerschap mogelijk. Dat geeft echter niet dezelfde rechten als aan gehuwden. Voor hen is vereenvoudigde naturalisatie en gezamenlijke adoptie van een kind niet mogelijk. Ook hebben zij geen toegang tot reproductieve geneeskunde.

Voorstanders van het referendum noemen de wetswijziging ongrondwettelijk. Zij willen het huwelijk beschermen als een verbinding tussen man en vrouw, omdat volgens hen enkel uit die verbinding op ‘natuurlijke’ wijze kinderen kunnen ontstaan. Volgens de voorstanders van het referendum leiden spermadonaties aan lesbische koppels tot vaderloosheid en identiteitsproblemen bij hun kinderen. De nieuwe wet zou als dusdanig het belang van die kinderen uit het oog verliezen, is de stelling.

In het stemhokje spreken de Zwitsers zich ook uit over een belastingskwestie in een ander referendum. Al lijkt het voorstel om belastingen te heffen op inkomsten uit kapitaal er niet door te komen. 66 procent zou dat niet zien zitten, zegt persagentschap Reuters.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2021, 17:49   #1820
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ??????-1 Bekijk bericht
Jij hebt zo'n typische, robuuste schedelvorm zoals zij vaak hebben bij het VB. En het Nederlands ben je ook niet echt machtig.
De schedel van een VB-sympathisant met de collaboratievlag in de anti-Marrakesh betoging.


Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 september 2021 om 17:55.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be