Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2021, 13:04   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.590
Talking WhatsApp blokkeerde 2 miljoen Indiase accounts: fw doorsturen is spam (nepnieuws)

dus doorsturen en fwd is nu spam, zelf ondervonden bij ziggo account ok en ik denk dat ik overstap naar gmail volgend jaar.
oorlog tegen nepnieuws gaat nu te ver.
Kettingmails moeten vrij zijn, vol moet vrij zijn. Je mag bijvoorbeeld wel 1000 brieven versturen per post, om nepnieuws te verspreiden dus fwd nepnieuws via emails moet toegestaan worden, onbeperkt.

dictatuur is begonnen op internet.
gelukkig is de vrijheid van meningsuiting op politics.be forum superieur. ben nog nooit hier geblockt en deleted, gelukkig.



0-----------------------

https://www.nu.nl/tech/6145998/whats...gens-spam.html


WhatsApp blokkeerde in mei en juni 2 miljoen Indiase accounts wegens spam
16 juli 2021 12:59 Laatste update: 28 minuten geleden
0 NUjij-reacties
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email

WhatsApp heeft in India meer dan twee miljoen accounts geblokkeerd, omdat ze de regels van de chatdienst overtraden. Volgens WhatsApp werd 95 procent van de accounts geblokkeerd omdat ze een grote hoeveelheid aan spamberichten verstuurden, meldt CNN vrijdag.

Vanwege nieuwe regelgeving in India moet de chatapp sinds kort maandelijks in het land bekendmaken wat het doet om zijn platform vrij te houden van misbruik.

Volgens WhatsApp worden er sinds 2019 steeds meer accounts gevonden die regels overtreden. "Dat komt door verbetering in onze systemen", meldt WhatsApp in een verklaring. "De meeste accounts worden proactief geblokkeerd, zonder dat ze door anderen worden gerapporteerd."

Sinds 2018 treedt WhatsApp strenger op tegen het massaal doorsturen van berichten. Volgens de dienst werd de functie het meest gebruikt in India, maar werd vooral veel nepnieuws doorgestuurd. Daarin werden bepaalde mensen aangemerkt als kinderhandelaren, met daarbij een oproep hen op te sporen. Als gevolg daarvan vonden vervolgens twintig moorden plaats.
Beperking op doorsturen van berichten

WhatsApp beperkt sindsdien het aantal keren dat gebruikers een bericht kunnen doorsturen. Sinds vorig jaar kan een gebruiker die een bericht ontvangt dat al meer dan vijf keer is doorgestuurd, nog maar doorsturen naar één persoon per keer.

"We hebben gezien dat er meer berichten worden doorgestuurd en gebruikers vertellen ons dat dat overweldigend kan zijn", schreef WhatsApp destijds. "Ook kan het doorsturen van berichten bijdragen aan de verspreiding van desinformatie. We vinden het belangrijk dat dit soort berichten minder snel gedeeld worden, zodat WhatsApp een plek blijft voor persoonlijke gesprekken."

Wereldwijd blokkeert WhatsApp gemiddeld acht miljoen accounts per maand, schrijft CNN. De dienst heeft in totaal twee miljard gebruikers. India is de belangrijkste markt met 400 miljoen gebruikers.
Door: NU.nl Beeld: Getty Images
0 r




https://www.nu.nl/tech/6145998/whats...gens-spam.html

--------------------------
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2021, 23:51   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Ik maak daar allemaal geen gebruik van, niet FB, niet Twitter, niet Whatsapp en andere ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 09:02   #3
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.231
Standaard

Wat ik erg vind is dat satire en humor, dingen die fel overdreven zijn en in het belachelijke getrokken worden om de zin en onzin van dingen eens aan de kaak te stellen ook worden gemarkeerd als "fake news". Wat is het volgende: Een advertentie voor Star Wars als "fake news" bestempelen omdat lichtsabels niet echt zijn?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 20:46   #4
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik maak daar allemaal geen gebruik van, niet FB, niet Twitter, niet Whatsapp en andere ...
Whatsapp is handig en was vroeger superveilig. Dat is niet meer het geval sinds ze werden opgeslokt door FB. Ik heb Whatsapp nog niet weggegooid want ik gebruik het nog dagelijks. Daarnaast heb ik wel nu Signal geinstalleerd omdat het meer safe is kwestie info die ge wilt beschermen en die niet voor derden bestemd zijn.

In kloterij zoals FB of twitter steek ik echt geen tijd. Tenzij mijn account die ik nog heb maar nooit gebruik. Grappig als er dan een oude vlam van decennia terug begint te flirten maar haar pateekes zien er zo vers niet meer uit.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 17 augustus 2021 om 20:51.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be