Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2021, 18:45   #41
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je kan wel zeggen dat middenvakrijders asocialen zijn,
maar niet dat ze door hun relatieve traagheid gevaarlijk zijn.

Ik heb gezegd dat ze het verkeer ophouden, wat dan weer ergernis teweeg brengt bij wie er achter zit.
Zo worden die dikwijls rechts voorbij gereden wat niet mag en terug ergernis veroorzaakt.
Allemaal onnodig bij normaal rijgedrag en wat hoffelijkheid.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 18:50   #42
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Veel dodehoek ongevallen gebeuren er niet op de mont ventoux he. En bejaarden en kinderen rijden die sowieso maar heel zelden op.

Ik heb het over "pseudo" Mont Ventoux rijders die hier de boel verzieken.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 19:03   #43
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik rij elk jaar 10.000 km op mijn koersfiets. Ik ben er dus vrij gerust in dat ik de gevaren van het met de fiets rijden veel en veel beter kan inschatten dan een kind van 12 dat met de fiets naar school gaat. Het aantal wielertoeristen dat jaarlijks het leven laat is vrij beperkt.

Trouwens, vanaf 15 mogen fietsers op de rijbaan rijden, tis maar dat u het weet.

Toegelaten misschien wel maar daarom niet ongevaarlijk.

Bij het "zeer" langzaam uitrijden van onze ondergrondse garage werd ik aangereden door een veel te snelle fietser op het voetpad en met mijn neus minder dan 1 m. buiten de garagepoot.
Gelukkig had ik getuigen en gelukkig kwam hij niet op de rijweg terecht.
En een familiale had hij ook al niet, gewoon belachelijk allemaal.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 10 augustus 2021 om 19:04.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 07:49   #44
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Snelwegen, het woord zegt het al, wie daar stapvoets rijdt is een gevaar, net zoals de middenvakrijders dat zijn, die houden vlot verkeer op.
Grote voordeel er zijn geen zwakke weg gebruikers die voor je neus opduiken.
Ze hebben onlangs de boetes voor middenvak rijders verhoogt en op hetzelfde niveau gebracht als GSM gebruik achter het stuur. Het eerste ergert vooral automobilisten "die vlot willen rijden", door het tweede rijden automobilisten frontaal in op tegenliggers, maaien ze zwakke weggebruikers van de bvaan of rijden ze zichzelf in het beste geval te pletter tegen een boom nadat ze om onverklaarbare reden van hun rijvak afweken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Totaal anders dan stadsverkeer waar het gevaar schuilt achter iedere hoek en iedere auto.
Klopt, wat u aangeeft is een bevestiging dat de auto een ongeschikt vervoermiddel is in de stad. Vandaar ook dat men auto's meer en meer weert uit centra en als men er toch verkeer toelaat, dit aan bijzonder lage snelheid is zoals 30 km/h.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 07:51   #45
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Toegelaten misschien wel maar daarom niet ongevaarlijk.

Bij het "zeer" langzaam uitrijden van onze ondergrondse garage werd ik aangereden door een veel te snelle fietser op het voetpad en met mijn neus minder dan 1 m. buiten de garagepoot.
Gelukkig had ik getuigen en gelukkig kwam hij niet op de rijweg terecht.
En een familiale had hij ook al niet, gewoon belachelijk allemaal.
U bent er nog. Dat is het verschil met onderstaande;

https://www.hln.be/kortrijk/voetgang...niet~a7e3751a/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 08:09   #46
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen dat is het niet. Op een bepaald moment kom je op een punt waarbij de baten niet meer opwegen tegen de kosten. Als je echt 0 verkeersdoden wil dan moet je gewoon alle verkeer stoppen. De maatschappelijke kost daarvan is niet te verantwoorden. Natuurlijk, als je bijvoorbeeld een overweg kan veranderen door een tunnel of brug omdat daar ieder jaar veel doden vallen, dan kan je dat overwegen. Maar je gaat geen miljarden investeren om pakweg 1 dode per jaar te vermijden. De middelen zijn immers schaars en je kan die miljarden nuttiger gebruiken.
Het probleem is inderdaad dat je niet naar 0 verkeerdoden kan gaan.
En de stijging word veroorzaakt door de snellere en veiligere transportmiddelen.

Mensen rekenen te veel op de technische hulpmiddelen die in de transportmiddelen zitten en ze zijn vergeten dat veiligheid begint bij de weggebruiker zelf.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 08:30   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Vooral dat is belangrijk voor de zwakke weggebruiker die overal voorrang denkt te hebben, laat je op z'n minst zien.[/quote]

Laat je op zijn minst zien is ver te zoeken soms.

Fietsen die totaal niet in orde zijn volgens de regels.

Fietsers met zwarte kleding aan 's avonds/'s nachts en de fiets zelf waar géén reflector op te vinden is.

Een fluo jasje is in de meeste gevallen géén overdreven optie.

Sommige fietsers denken dat zij op huidig ogenblik alles mogen, let daar even voor op.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 augustus 2021 om 08:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 10:31   #48
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Toegelaten misschien wel maar daarom niet ongevaarlijk.

Bij het "zeer" langzaam uitrijden van onze ondergrondse garage werd ik aangereden door een veel te snelle fietser op het voetpad en met mijn neus minder dan 1 m. buiten de garagepoot.
Gelukkig had ik getuigen en gelukkig kwam hij niet op de rijweg terecht.
En een familiale had hij ook al niet, gewoon belachelijk allemaal.
Ah ik ken ze wel, de automobilisten die niet moeten weten van fietsers. Het zijn van die idioten die op een landweggetje geen vaart minderen als ze een tegenliggende fietser zien, die dan maar bijna in de gracht moet rijden om de spiegel te ontwijken. Ja, er zijn soms fietsers die niet goed bezig zijn, maar dat geldt evenzeer voor automobilisten. Hoffelijkheid in het verkeer, je ziet het minder en minder. Het zou nochtans veel frustratie kunnen vermijden. Maar ik zie dat er met u niet echt te discussieren valt. Fietsers zullen altijd en overal de vijand zijn.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 11:47   #49
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah ik ken ze wel, de automobilisten die niet moeten weten van fietsers. Het zijn van die idioten die op een landweggetje geen vaart minderen als ze een tegenliggende fietser zien, die dan maar bijna in de gracht moet rijden om de spiegel te ontwijken. Ja, er zijn soms fietsers die niet goed bezig zijn, maar dat geldt evenzeer voor automobilisten. Hoffelijkheid in het verkeer, je ziet het minder en minder. Het zou nochtans veel frustratie kunnen vermijden. Maar ik zie dat er met u niet echt te discussieren valt. Fietsers zullen altijd en overal de vijand zijn.
Dat ziet u totaal verkeerd, ik let goed op fietsers en voetgangers "vooral voor kinderen", maar het wordt frustrerend.
Wat ik denk van fietsers en voetgangers vandaag?
Dat ik goed begrijp hoe het komt dat er meer verkeersdoden zijn!
Ik heb nog niemand aangereden maar wel reeds dikwijls vol in de remmen moeten gaan voor een of andere gefrustreerde die "dacht" dat hij alleen op de wereld was.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 11:51   #50
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het probleem is inderdaad dat je niet naar 0 verkeerdoden kan gaan.
En de stijging word veroorzaakt door de snellere en veiligere transportmiddelen.

Mensen rekenen te veel op de technische hulpmiddelen die in de transportmiddelen zitten en ze zijn vergeten dat veiligheid begint bij de weggebruiker zelf.
Juist, waaronder maken dat je goed zichtbaar bent, duidelijk je intenties weergeven, en je aan de verkeersregels houden.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 12:04   #51
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U bent er nog. Dat is het verschil met onderstaande;

https://www.hln.be/kortrijk/voetgang...niet~a7e3751a/
De kerel die me aanreed was zelfs niet gekwetst en zijn oude fiets was ook niet beschadigd enkel mijn auto had wat schrammen.
Maar hij was niet verzekerd en geld had hij ook al niet dus ik was de pineut terwijl hij op het fietspad niets te zoeken had.

Juist dat er bij de automobilisten ook duistere zielen zitten die beter uit het verkeer zouden gehaald worden.
Drugs, alcohol maar die vindt je ook op de fietsen en bij de voetgangers terug.
Op automobilisten is echter controle, fietsers en voetgangers hebben vrijgeleide en een hoop misbruiken dat.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 12:15   #52
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Drugs, alcohol maar die vindt je ook op de fietsen en bij de voetgangers terug.
Op automobilisten is echter controle, fietsers en voetgangers hebben vrijgeleide en een hoop misbruiken dat.
Ik kom respectievelijk liever een geïntoxiceerde voetganger, fietser tegen dan een automobilist. Logisch dat deze laatste dan ook meer gecontroleerd wordt aangezien hij - nogmaals - met een potentieel moordwapen op pad is. Dat is het grote verschil en dat verklaart ook waarom vooral deze groep meer gecontroleerd wordt.

Men zou blij moeten zijn dat iemand die gedronken heeft, de auto laat staan en te voet of met de fiets naar huis gaat.

https://www.hln.be/buitenland/dronke....google.com%2F
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 11 augustus 2021 om 12:16.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 13:17   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik kom respectievelijk liever een geïntoxiceerde voetganger, fietser tegen dan een automobilist. Logisch dat deze laatste dan ook meer gecontroleerd wordt aangezien hij - nogmaals - met een potentieel moordwapen op pad is. Dat is het grote verschil en dat verklaart ook waarom vooral deze groep meer gecontroleerd wordt.

Men zou blij moeten zijn dat iemand die gedronken heeft, de auto laat staan en te voet of met de fiets naar huis gaat.

https://www.hln.be/buitenland/dronke....google.com%2F
Een fiets is dan ook een potentieel moordwapen, nogmaals.

Citaat:
https://wnl.tv/2017/09/19/fietser-ri...half-jaar-cel/

Fietser rijdt voetganger dood: anderhalf jaar cel

Een 20-jarige fietser die in Londen een moeder van twee jonge kinderen doodreed, is gisteren veroordeeld tot anderhalf jaar celstraf. Dat meldt de Volkskrant.

Charlie Alliston reed begin vorig jaar de 44-jarige Kim Briggs dood. Hij reed met een snelheid van 28 kilometer per uur een drukke Londense straat af toen Briggs overstak en voor zijn fiets terecht kwam.

Volgens Alliston had de vrouw, die twee kinderen achterliet, het ongeval grotendeels aan haarzelf te danken. Ze zou bij het oversteken met haar mobiele telefoon in de weer zijn geweest. De rechter tilde echter zwaarder aan het feit dat de fietser geen rem op zijn voorwiel had: iets wat in het Verenigd Koninkrijk verboden is. Alliston was voormalig koerier en reed op een aangepaste baanfiets.
En "voetgangers" zijn allemaal potentiële moordenaars als je de verkeerde op je pad tegenkomt.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 augustus 2021 om 13:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 13:49   #54
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
http://www.hln.be/binnenland/hoogste...cies~a8315c00/

Daar gaan we weer en het zal weer de schuld van de automobilist zijn.
Spijtig genoeg zijn de camera's er enkel voor de automobilisten.

Moesten die er ook zijn voor voetgangers en fietsers het zou een stuk duidelijker worden waar het grootste gevaar zit.
Die laatsten trekken zich niets aan van reglementen, verkeersveiligheid of hoffelijkheid en worden steeds agressiever in het bepalen dat zij voorrang hebben "waar en hoe dan ook".

Wat ze vergeten is dat je de tijd moet krijgen om ze te zien aankomen langs alle kanten tegelijk en uit de onmogelijkste hoeken.
VB; bij oversteekplaatsen mindert slechts een enkeling, ook niet als ze tegen de richting in rijden.
Zonder licht rijden in het donker is schering en inslag en het zebrapad "oplopen" zonder links of rechts te kijken is de normaalste zaak.

Ik zou zeggen zoals op het water "varen doe je samen" dat is ook zo in het weg verkeer.
Enig idee of de trend in Wallonie en Brussel hetzelfde is ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 15:04   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Enig idee of de trend in Wallonie en Brussel hetzelfde is ?
Citaat:
Aantal verkeersdoden in 2020 al met 16 procent gedaald
Tot en met september vielen er op onze wegen dit jaar al 303 doden te betreuren, tegenover 362 in dezelfde periode vorig jaar. In Vlaanderen is het aantal verkeersdoden met 12 procent gedaald, maar de daling was groter in Wallonië (-21 procent). Vooral auto-inzittenden bleven vaker gespaard (van 183 naar 145 doden).

https://www.knack.be/nieuws/belgie/a...s-1669071.html


Citaat:
In Wallonië daalde het aantal verkeersdoden van 88 in het eerste semester van 2020 tot 70 dit jaar (-20 procent) en in Brussel van 10 tot 4. In die twee gewesten was het cijfer de laatste tien jaar nooit zo laag in de eerste zes maanden van het jaar, terwijl Vlaanderen het hoogste aantal verkeersdoden sinds 2016 (132) noteert.
https://www.hln.be/binnenland/hoogst...cies~a8315c00/

De oorzaken liggen dus niet aan de snelheden van de auto's, want die mogen in Wallonië 90 op wegen waar men in Vlaanderen maar 70 mag.

Had net zo'n zo voorbeeld van dwaze weggebruikers, komen met +20 bejaarden als een bende idioten om een blinde hoek gedraaid met 3 en 4 naast elkaar.
Gelukkig voor hen reed ik slechts 10km/u omdat ik die haaks hoek in de baan ken en was ik op nog 30 meter van de hoek waardoor ik stil stond voor ze bij mij waren. Ze hadden dus nog tijd om mij te ontwijken, want op die baan is voor een auto geen enkele mogelijkheid om uit te wijken.

Een deel van die bende is gewoon op elkaar gereden met hun fietsen, waardoor er een valpartij plaats had.

En gelukkig rijd ik met dashcam, waardoor de politie kon vaststellen dat ik niets te maken had met heel de valpartij en wat het rijgedrag van die bejaarde fietsers was op hun E-bikes
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 17:39   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De boete op onnozel middenvakrijden is 2 jaar geleden verdubbeld (naar 2e graad)

https://polinfo.kluwer.be/NewsView.a...OLINFO&lang=nl

Ze krijgen dus dezelfde boete als langs rechts inhalen. (meestal wegens middenvakplakkers)
Je mag ook wel een boete krijgen voor asociaal gedrag.

Maar alleszins ikzelf ben tot de conclusie gekomen: de link tussen de hoogte van de boetes en de verkeersveiligheid is compleet zoek geraakt.
Het is enkel de kassa die telt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 17:55   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Auto's rijden sneller dan fietsers en voetgangers en fietsers zijn zwakke weggebruikers, dat spreekt voor zich. Bij het minste ongeval zijn ze de pineut.
En vrachtwagens zijn zwaarder dan SUV's en SUV's zwaarder dan limousines en limousines zwaarder dan stadautootjes.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 17:56   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je mag ook wel een boete krijgen voor asociaal gedrag.

Maar alleszins ikzelf ben tot de conclusie gekomen: de link tussen de hoogte van de boetes en de verkeersveiligheid is compleet zoek geraakt.
Het is enkel de kassa die telt.
Niet zelden ligt uw geliefkoosde drug aan de basis van verkeersleed.

Haal dat goedje dus best zo snel mogelijk uit het commerciële circuit.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 augustus 2021 om 17:57.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 17:57   #59
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je mag ook wel een boete krijgen voor asociaal gedrag.

Maar alleszins ikzelf ben tot de conclusie gekomen: de link tussen de hoogte van de boetes en de verkeersveiligheid is compleet zoek geraakt.
Het is enkel de kassa die telt.
Wat is uw oplossing?

Hier een tabel vergeleken met het buitenland (stand juli 2017, kan nu wat hoger zijn bij bepaalde overtredingen)
Citaat:


Grotere kans op dure boete uit buitenland

zaterdag 15 juli 2017

VAB heeft de boetes uit de vijf landen met de meeste overtredingen vergeleken. Daaruit blijkt dat verkeersboetes in het buitenland een pak duurder zijn dan in eigen land. Nederland, Italië en Spanje spannen de kroon. Een buitenlandse boeten betalen, blijkt ook niet altijd even eenvoudig. (...)

https://waaskrant.be/nieuws/24141-gr...uit-buitenland

Laatst gewijzigd door Micele : 11 augustus 2021 om 18:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 21:31   #60
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En vrachtwagens zijn zwaarder dan SUV's en SUV's zwaarder dan limousines en limousines zwaarder dan stadautootjes.
Jazeker, bestuurders van vrachtwagens of bussen hebben een nog grotere verantwoordelijkheid met hun gevaarte. Vandaar dat minimaal een A1 diploma ( hoge school van het korte type of hoger ) tegenwoordig noodzakelijk is om in aanmerking te komen dergelijk voertuig te besturen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be