Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2021, 04:46   #1
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard De vaccinatiecampagne is een kruistocht tegen vrijheid

Dat wordt met de dag duidelijker.
De nazi's zitten, met hun via chantage en repressailles opgedrongen/ dwangmatige medicatie, nu al aan 5+'ers en dierentuinen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht

"De krijgsheren die zich eerder tegen elkaar en de bevolking richtten, werden nu bij elkaar gebracht door de overtuiging dat de door het christendom als rechtmatig eigendom beschouwde heilige plaatsen in het Heilige Land bevrijd moesten worden van de islamitische heersers, die ze sinds 638 veroverd hadden"
...
"Ook in andere religieus gemotiveerde conflicten gedurende de late middeleeuwen zette de Katholieke Kerk het middel van de kruistocht in, zoals tegen ketters als de katharen en heidenen."

Excuus nu: een virus dewelks dodental niet eens de natuurlijke sterfte haalt.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 23:01   #2
betabyte
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 september 2021
Berichten: 252
Standaard

Australia en Canada zijn ne preview van wat er bij ons gaat komen vrees ik.
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2021, 23:07   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door betabyte Bekijk bericht
Australia en Canada zijn ne preview van wat er bij ons gaat komen vrees ik.
En Nederland.

Nu de geruchtenmolen....gaan al ver terug.
En het blijkt te kloppen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 11:18   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Als een overheid steeds wordt vergeleken met nazi's is het voor mij einde discussie.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 11:32   #5
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als een overheid steeds wordt vergeleken met nazi's is het voor mij einde discussie.
2!

Ik wordt schijteziek van dat sort argumentatie. Het is ongenuanceerd en laat geen ruimte voor discussie. Je zou eens moeten weten hoeveel zaken toch wel hier of daar eigenschappen hebben die het nazisme of het fascisme hadden.

Sebiet gaan ze hier argumenteren dat de coronapas de jodenster van weleer is. Een verplichte neus-swap vergelijken met de jodenvervolging is eigenlijk ronduit walgelijk. Het relativeert die vervolging en in die zin zou je het negationisme kunnen noemen. Maar dat doe ik niet, ik verlaag me niet tot dat niveau. Het is gewoon een naieve drang van mensen om labels te moeten plakken op dat wat ze niet (willen) begrijpen.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 11:50   #6
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als een overheid steeds wordt vergeleken met nazi's is het voor mij einde discussie.
Idem wat mij betreft. Dan krijg je zelf het verwijt dat je geen antwoord geeft op hun "argumenten". Wordt natuurlijk de facto onmogelijk op dat niveau verder te discuteren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 11:55   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Sebiet gaan ze hier argumenteren dat de coronapas de jodenster van weleer is. Een verplichte neus-swap vergelijken met de jodenvervolging is eigenlijk ronduit walgelijk.
Begrijp jij dan niet dat het dezelfde mechanismen zijn, weliswaar met andere uitkomsten ? De vergelijking met de nazi's gaat natuurlijk niet op als men naar de details kijkt. Die corona pas dient NIET om Joden te vergassen, zoveel is duidelijk. Maar het is wel hetzelfde mechanisme van totalitarisme. Het instrumentaliseren van de bevolking om coercitieve dingen af te dwingen in naam van een collectief ideaal. Of dat ideaal nu is om hoge vaccinatie graad te bekomen, of een lage Jodengraad, is een detail, he.

Het aanwenden van het selectief ontnemen van heel elementaire vrijheden, en dat forceren via andere burgers die tot collaboratie gedwongen worden, om een collectief ideaal dat geen enkele rationele grond heeft, na te streven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 september 2021 om 11:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 12:12   #8
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Begrijp jij dan niet dat het dezelfde mechanismen zijn, weliswaar met andere uitkomsten ? De vergelijking met de nazi's gaat natuurlijk niet op als men naar de details kijkt. Die corona pas dient NIET om Joden te vergassen, zoveel is duidelijk. Maar het is wel hetzelfde mechanisme van totalitarisme. Het instrumentaliseren van de bevolking om coercitieve dingen af te dwingen in naam van een collectief ideaal. Of dat ideaal nu is om hoge vaccinatie graad te bekomen, of een lage Jodengraad, is een detail, he.

Het aanwenden van het selectief ontnemen van heel elementaire vrijheden, en dat forceren via andere burgers die tot collaboratie gedwongen worden, om een collectief ideaal dat geen enkele rationele grond heeft, na te streven.
Maar nee, helemaal niet. Als je je niet wil vaccineren kan je ook om de zoveel tijd een neus-swapje laten nemen en heb je al die vrijheden terug. Ge krijgt ook geen verzekering gewaarborg inkomen als ge geen medisch onderzoek laat doen he. is dat dan ook al fascistisch? Kom he, het gaat over een niet invasief alternatief waar mensen die zich niet willen vaccineren zich van kunnen bedienen om ook een QR te krijgen. Een natuurlijke besmetting geeft je ook een QR-code. Zorg er dan gewoon voor dat je covid hebt als je er toch van overtuigd bent dat een vaccin niet nodig is, simple toch?

Fin, die pas is zeker geen ideal middel en zouden ze beter aan banden leggen. Ik ben ook geen voorstander hoor. Maar die vergezochte doemdenkerij wekt alleen aversie op. Daarmee ga je je slag nooit thuis halen want het onderwerp is reeds volledig uitgehold omdat tegenwoordig alles met nazisme of fascisme wordt vergeleken. In veel gevallen is het zelfs beledigend.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 12:19   #9
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
2!
Ik wordt schijteziek van dat sort argumentatie. Het is ongenuanceerd en laat geen ruimte voor discussie. Je zou eens moeten weten hoeveel zaken toch wel hier of daar eigenschappen hebben die het nazisme of het fascisme hadden.

Sebiet gaan ze hier argumenteren dat de coronapas de jodenster van weleer is.
Een verplichte neus-swap vergelijken met de jodenvervolging is eigenlijk ronduit walgelijk. Het relativeert die vervolging en in die zin zou je het negationisme kunnen noemen. Maar dat doe ik niet, ik verlaag me niet tot dat niveau. Het is gewoon een naieve drang van mensen om labels te moeten plakken op dat wat ze niet (willen) begrijpen.
Ik word hilarisch van contradicties door zelfverklaarde intelligenten, die niet eens foutloos kunnen schrijven, maar wel eerst beweren dat er zeker overeenkomsten zijn met het nazisme om dan zelf niet in staat te zijn om de overeenkomst te kunnen maken tussen de coronapas en de Davidster van weleer.

Misschien hebben zulke pipo's weer meer uitleg nodig om die vergelijking te kunnen begrijpen?
- De Joden werden gediscrimineerd en uitgesloten door verplicht de davidster te moeten dragen.
- Ongevaccineerden worden nu ook gediscrimineerd en uitgesloten door de verplichte coronapas.
Is het zo een beetje duidelijker of zijn er nog meer tekeningskes nodig?
En de verplichting voor een nutteloze, onbetrouwbare maar lucratieve pcr-test behoort ook tot nazi praktijken.
Deze terechte vergelijkingen hebben helemaal NIKS te maken met de wettelijk strafbare ontkenning van de jodenvervolging/holocaust.
Er mogen vergelijkingen gemaakt worden met historische FEITEN.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik wordt schijteziek van dat sort argumentatie. Het is ongenuanceerd en laat geen ruimte voor discussie.
Intussen doet ie het zelf...
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 12:27   #10
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Maar nee, helemaal niet. Als je je niet wil vaccineren kan je ook om de zoveel tijd een neus-swapje laten nemen en heb je al die vrijheden terug.
Daar stopt het al!
Je hoeft je helemaal niet te laten gijzelen door een neus swapje te moeten laten nemen voor vrijheden die je al hebt omdat dat je RECHT is!
Man, man, het schijnt nogal moeilijk te zijn...
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 12:28   #11
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ik word hilarisch van contradicties door zelfverklaarde intelligenten, die niet eens foutloos kunnen schrijven, maar wel eerst beweren dat er zeker overeenkomsten zijn met het nazisme om dan zelf niet in staat te zijn om de overeenkomst te kunnen maken tussen de coronapas en de Davidster van weleer.

Misschien hebben zulke pipo's weer meer uitleg nodig om die vergelijking te kunnen begrijpen?
- De Joden werden gediscrimineerd en uitgesloten door verplicht de davidster te moeten dragen.
- Ongevaccineerden worden nu ook gediscrimineerd en uitgesloten door de verplichte coronapas.
Is het zo een beetje duidelijker of zijn er nog meer tekeningskes nodig?
En de verplichting voor een nutteloze, onbetrouwbare maar lucratieve pcr-test behoort ook tot nazi praktijken.
Deze terechte vergelijkingen hebben helemaal NIKS te maken met de wettelijk strafbare ontkenning van de jodenvervolging/holocaust.
Er mogen vergelijkingen gemaakt worden met historische FEITEN.
Intussen doet ie het zelf...
Uw manier van beldigend te argumenteren is kinderachtig. Als je zelf een,s verder zou kijken dan je eigen bekrompen visie op de zaak dan zou je inzien dat de parallel met de davidster totaal uit balans is.

Je vergelijkt 6 miljoen doden met de verplichting om af en toe een wattenstaafke in uw neus te krijgen. Dat is wel erg buiten proportie. Al de rest is doemdenkerij dat van 1 ding het ander gaat komen.

Trouwens minimaliseren van de holocaust is ook strafbaar. En door te vergelijken met iets dat niet dezelfde proportie aan neemt relativeer je dat in mijn ogen. En er is nog nuance tussen relativeren en minimaliseren, maar de grens wordt verdacht dun.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 12:29   #12
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Nazi's? Wat een ridicule en baarlijke nonsens! De huidige anti-vaxxers gebruiken haast dezelfde argumenten van 135 jaar geleden.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 12:35   #13
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

De vergelijking met de nazi's zal altijd gemaakt blijven worden omdat dat nu eenmaal het best gedocumenteerde voorbeeld uit de geschiedenis is van hoe een democratie kan afglijden tot waanzin. Op de voet gevolgd door de opkomst van het communisme, maar dat is nergens op een democratische manier aan de macht gekomen.

En de vergelijking met totalitaire regimes zoals het nazisme of het communisme is juist zeer relevant in heel de corona discussie, omdat ze tonen wat de gevolgen ervan kunnen zijn.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 12:40   #14
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Je vergelijkt 6 miljoen doden met de verplichting om af en toe een wattenstaafke in uw neus te krijgen. Dat is wel erg buiten proportie. Al de rest is doemdenkerij dat van 1 ding het ander gaat komen.

Trouwens minimaliseren van de holocaust is ook strafbaar. En door te vergelijken met iets dat niet dezelfde proportie aan neemt relativeer je dat in mijn ogen. En er is nog nuance tussen relativeren en minimaliseren, maar de grens wordt verdacht dun.
https://mobile.twitter.com/auschwitz...08271192072192
Citaat:
Remember, it didn’t start with gas chambers. It started with politicians dividing the people with ‘us vs. them.’ It started with intolerance and hate speech, and when people stopped caring, became desensitized, and turned a blind eye, it became a slippery slope to genocide
Wie zijn geschiedenis niet kent is gedoemd ze te herhalen. Maar helaas kennen de meeste mensen niets meer over het nazisme dan de concentratiekampen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 12:41   #15
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Toen hadden ze wel een goeie reden om achterdochtig te zijn lees ik zo.

Cases had been known to occur of secondary disease transmission due to poor practice. Some physicians used arm-to-arm vaccination — meaning they would use the same instrument to vaccinate a whole line of people — or used vaccine prepared from a human source rather than a bovine source. The lack of sterile cleaning between operations or the use of vaccine prepared from an infected person could lead to rare cases of secondary disease transmissions.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 12:47   #16
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
De vergelijking met de nazi's zal altijd gemaakt blijven worden omdat dat nu eenmaal het best gedocumenteerde voorbeeld uit de geschiedenis is van hoe een democratie kan afglijden tot waanzin. Op de voet gevolgd door de opkomst van het communisme, maar dat is nergens op een democratische manier aan de macht gekomen.

En de vergelijking met totalitaire regimes zoals het nazisme of het communisme is juist zeer relevant in heel de corona discussie, omdat ze tonen wat de gevolgen ervan kunnen zijn.
Nu gaat dat over corona. Daarvoor was het het populisme van de NVA. Daarvoor was het weer iets anders. Je zou dat over de Islam ook kunnen doen. Het is gewoon 1 van de debiele tooltjes om u gelijk te halen in een discussie. Terwijl de paralellen vaak minimaal zijn en veelal spijkers op laag water zijn. Eigenlijk heb je in mijn ogen reeds verloren als je de discussie daarin laat verzanden.

En in deze is mijn mening zelfs redelijk gelijklopend met wat er gezegd wordt. Maar als de nazi-kaart getrokken wordt ben je mij kwijt.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 12:49   #17
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
https://mobile.twitter.com/auschwitz...08271192072192


Wie zijn geschiedenis niet kent is gedoemd ze te herhalen. Maar helaas kennen de meeste mensen niets meer over het nazisme dan de concentratiekampen.
Kijk, daarin verschillen we resoluut van mening. Ik vind dat doemdenkerij.

We leven in een andere veel openere tijdsgeest waarin zoiets niet meer zou pakken.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 12:59   #18
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Uw manier van beldigend te argumenteren is kinderachtig. Als je zelf een,s verder zou kijken dan je eigen bekrompen visie op de zaak dan zou je inzien dat de parallel met de davidster totaal uit balans is.

Je vergelijkt 6 miljoen doden met de verplichting om af en toe een wattenstaafke in uw neus te krijgen. Dat is wel erg buiten proportie. Al de rest is doemdenkerij dat van 1 ding het ander gaat komen.

Trouwens minimaliseren van de holocaust is ook strafbaar. En door te vergelijken met iets dat niet dezelfde proportie aan neemt relativeer je dat in mijn ogen. En er is nog nuance tussen relativeren en minimaliseren, maar de grens wordt verdacht dun.
De parallel met de davidster is niet te ontkennen!
Van een bekrompen visie gesproken!!!
Nergens vergelijk ik de 6 miljoen doden met de pcr-test!
Hoe haal je het in je hoofd?

De davidster is te vergelijken met de coronapas.
DAT discrimineerde de Joden en dat discrimineert nu ook de ongevaccineerden.
Dat kun jij zelfs niet ontkennen!
Nergens wordt de holocaust als dusdanig zelfs maar benoemd, geminimaliseerd of ontkend.

Er is een verschil tussen een vergelijking maken tussen appelen en peren of de vergelijking tussen geschilde appelen met ongeschilde appelen, snappie?
Of nog niet?!?

En wil je nog verdere vergelijkingen??
De Joden werd wijsgemaakt dat ze douches zouden krijgen om hen gewillig in de gaskamers te krijgen om hen te doden - nu worden mensen wijsgemaakt dat ze gevaccineerd moeten worden voor hun gezondheid om gewillige proefkonijnen te zijn voor een medisch experiment met mogelijk (over)lijden en slavernij.
Kun je die vergelijking zien of nog niet?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 12:59   #19
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
KWe leven in een andere veel openere tijdsgeest waarin zoiets niet meer zou pakken.
Daar ben ik anders helemaal niet van overtuigd hoor ... integendeel zelfs
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 13:16   #20
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Daar ben ik anders helemaal niet van overtuigd hoor ... integendeel zelfs
En dat is jouw goed recht.

Maar angst is zelden een geode leidraad
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be