Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2021, 15:58   #101
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Juist, en ook elk z'n aparte ziekteverzekering.
Juist. Voorlopig toch.
Ik ben eens benieuwd hoelang het gaat duren vooraleer ziekteverzekeringen vaccinatie in hun contracten zullen opnemen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 16:05   #102
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Draag het met trots.

Ik denk dat ik naaiwerk heb voor mijn vrouw.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 16:05   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De maatregelen vergelijken met het vergassen van joden is nogal kort door de bocht.
Het verschil is dat de maatregelen iedereen troffen (treffen).
Het is niet op alle punten vergelijkbaar, daar zijn we het over eens. Maar de schaal van de misdaad vorig jaar is enorm: miljoenen levensjaren vernietigd. Een miljoen levensjaren vernietigen komt neer op 25 000 mensen vermoorden he, die gemiddeld nog 40 jaar te leven hadden, ttz kinderen en ouderen met een levensverwachting van rond de 80 jaar. Mijn schatting is dat men rond de 3 ?* 4 miljoen levensjaren vernietigd heeft, wat er dus op neerkomt dat men een 100 000 tal mensen vermoord heeft.

Het punt was eerder dat men zo een gigantische misdaad (die inderdaad niet op alle vlakken vergelijkbaar is met Joden vergassen) niet zomaar van de tafel mag vegen met "dat was vorig jaar, laten we naar de toekomst kijken". Als het equivalent van 100 000 mensen vermoorden door uw maatregelen "vorig jaar" was en dus nu naar de toekomst moet gekeken worden, dan heeft men geen poot om op te staan om een serie moordenaar die ocharme 500 mensen op 10 jaar heeft afgemaakt, zelfs maar een week te ambeteren voor zijn proces he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 16:11   #104
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik denk dat ik naaiwerk heb voor mijn vrouw.
Bewust niet-gevaccineerden scheep je niet op met naaiwerk.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 16:29   #105
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik denk dat ik naaiwerk heb voor mijn vrouw.
En gedenk een leuk opschrift voor op je masker.
Op het mijne is een mondje naar beneden getekend nu.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 16:50   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Brandmerken ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 18:32   #107
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is niet op alle punten vergelijkbaar, daar zijn we het over eens. Maar de schaal van de misdaad vorig jaar is enorm: miljoenen levensjaren vernietigd. Een miljoen levensjaren vernietigen komt neer op 25 000 mensen vermoorden he, die gemiddeld nog 40 jaar te leven hadden, ttz kinderen en ouderen met een levensverwachting van rond de 80 jaar. Mijn schatting is dat men rond de 3 ?* 4 miljoen levensjaren vernietigd heeft, wat er dus op neerkomt dat men een 100 000 tal mensen vermoord heeft.

Het punt was eerder dat men zo een gigantische misdaad (die inderdaad niet op alle vlakken vergelijkbaar is met Joden vergassen) niet zomaar van de tafel mag vegen met "dat was vorig jaar, laten we naar de toekomst kijken". Als het equivalent van 100 000 mensen vermoorden door uw maatregelen "vorig jaar" was en dus nu naar de toekomst moet gekeken worden, dan heeft men geen poot om op te staan om een serie moordenaar die ocharme 500 mensen op 10 jaar heeft afgemaakt, zelfs maar een week te ambeteren voor zijn proces he.
Op de jongeren na zijn er uiteindelijk weinigen die hebben geprotesteerd hoewel iedereen onderhevig was aan de maatregelen.
Het is niet voor herhaling vatbaar, tenzij er een levensgevaarlijke variant zou opduiken. Ik hoop van niet.
Ondertussen zijn er vaccins. Vorig jaar waren ze er niet. En naar mijn inziens laat je je vaccineren of niet, uw keuze.
Achteraf bekeken werden vorig jaar inderdaad veel fouten gemaakt, zowel op niveau expert als politiek. Ik heet dat paniekvoetbal.
Momenteel, als ik de huidige situatie in Vlaanderen vergelijk met die in Frankrijk of Italië dan prijs ik mij nog gelukkig. Geen pasjes in het publieke leven. Vaccinatie is het sleutelwoord en ieder heeft ondertussen de kans gekregen, ook al ken je mijn standpunt als het om jongeren gaat. Daar heb ik het moeilijk mee. Je hoeft niet iets in te voeren om uiteindelijk de morele druk op te voeren zich te laten vaccineren. Ik ben eens benieuwd hoe de politiek op dat vlak bij de volgende verkiezingen zal worden afgerekend.
Ik probeer het ietwat optimistisch te bekijken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 7 september 2021 om 18:39.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 18:35   #108
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

De discussie heeft bijna zijn "relevantie" (voor wat het waard is) verloren gezien de werkzame periode van de vaccins (ook voor ondergetekende) zowat afgelopen is....met niet direct uitzicht op een GENEESMIDDEL voor als het eens echt prijs zou zijn.....

Ondertussen,inderdaad proberen politici,speciaal in Brussel,te doen waar ze heel erg goed in zijn,namelijk proberen meedogenloos mensen te verdelen en zich dan "daarboven" te stellen (ttz goedbetaalde werkgelegenheid op overheidskosten voor een verder grotendeels overbodige mensenklasse behouden)

....zoals gezegd over een "probleem" dat nog binnen de 2 maand irrelevant zal zijn....

Laatst gewijzigd door kelt : 7 september 2021 om 18:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 18:59   #109
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Ben zelf zorgverlener en ik weiger resoluut. De druk van ouderen was vrij hoog toen de vaccinatiecampagne begon. Omdat zij het zelf nog niet hadden gehad, en ik “hen moest beschermen”.

Ik dacht toen bij mezelf dat deze storm wel zou gaan liggen zodra ze zelf gevaccineerd waren. Dan waren ze in hun optiek beschermd en zouden ze me met rust laten. Maar ze zijn nu ingeënt, en velen laten me niet met rust. Voor mij is het erg onlogisch. Langs de ene kant vertrouwen ze in het vaccin omdat ze het zelf willen. Langs de andere kant vertrouwen ze het vaccin helemaal niet, omdat ze denken dat niet gevaccineerden hen ziek kunnen maken.

Voor mij is het duidelijk dat veel gevaccineerden geen flauw idee hebben van wat ze in hun lichaam laten spuiten. Omdat velen te dom zijn om na te denken
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 19:11   #110
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben zelf zorgverlener en ik weiger resoluut. De druk van ouderen was vrij hoog toen de vaccinatiecampagne begon. Omdat zij het zelf nog niet hadden gehad, en ik “hen moest beschermen”.

(...)
Die ouderen wisten en weten nog steeds dikwijls van niet beter.
Je hebt groot gelijk.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 19:16   #111
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik dacht toen bij mezelf dat deze storm wel zou gaan liggen zodra ze zelf gevaccineerd waren. Dan waren ze in hun optiek beschermd en zouden ze me met rust laten. Maar ze zijn nu ingeënt, en velen laten me niet met rust. Voor mij is het erg onlogisch. Langs de ene kant vertrouwen ze in het vaccin omdat ze het zelf willen. Langs de andere kant vertrouwen ze het vaccin helemaal niet, omdat ze denken dat niet gevaccineerden hen ziek kunnen maken.

Voor mij is het duidelijk dat veel gevaccineerden geen flauw idee hebben van wat ze in hun lichaam laten spuiten. Omdat velen te dom zijn om na te denken
Je bent niet de enige die dit vaststelt.
Ik steek het niet op domheid, eerder op desinformatie en het trekken van verkeerde conclusies.
De bewuste gevaccineerde weet ondertussen wel wat wordt gevaccineerd, en zolang het geen kwaad kan is er ook niets aan de hand.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 19:24   #112
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Op de jongeren na zijn er uiteindelijk weinigen die hebben geprotesteerd hoewel iedereen onderhevig was aan de maatregelen.
Dat is dan weer wel een goeie vergelijking met de Joden. Daar hebben er ook weinig van geprotesteerd.

Citaat:
Achteraf bekeken werden vorig jaar inderdaad veel fouten gemaakt, zowel op niveau expert als politiek. Ik heet dat paniekvoetbal.
Het punt is dat men zich gepermitteerd heeft om te doen wat een overheid nooit mag doen: de burgervrijheden aantasten. Dat ze dat bovendien nog eens gedaan heeft voor iets dat de moeite niet waard was, en bovendien nog om dingen te doen die niet werkten, maakt het enkel nog erger, maar het volstaat dat een overheid de burgervrijheden aantast en hun verantwoordelijken moeten geexecuteerd worden.

Want burgervrijheden DIENEN JUIST om overheden te beletten zoveel schade te veroorzaken. Het is de veiligheidsgordel die de overheid moet beletten om te ver te gaan in de zottigheden. Dat ze die rode lijn niet gerespecteerd heeft, is wat juist gemaakt heeft dat het zo een drama is geworden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 19:28   #113
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben zelf zorgverlener en ik weiger resoluut. De druk van ouderen was vrij hoog toen de vaccinatiecampagne begon. Omdat zij het zelf nog niet hadden gehad, en ik “hen moest beschermen”.

Ik dacht toen bij mezelf dat deze storm wel zou gaan liggen zodra ze zelf gevaccineerd waren. Dan waren ze in hun optiek beschermd en zouden ze me met rust laten. Maar ze zijn nu ingeënt, en velen laten me niet met rust. Voor mij is het erg onlogisch. Langs de ene kant vertrouwen ze in het vaccin omdat ze het zelf willen. Langs de andere kant vertrouwen ze het vaccin helemaal niet, omdat ze denken dat niet gevaccineerden hen ziek kunnen maken.

Voor mij is het duidelijk dat veel gevaccineerden geen flauw idee hebben van wat ze in hun lichaam laten spuiten. Omdat velen te dom zijn om na te denken
Het is een voorrecht op dit forum te zitten met zoveel slimmen die nadenken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 19:39   #114
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan weer wel een goeie vergelijking met de Joden. Daar hebben er ook weinig van geprotesteerd.
Dat is juist. Maar vergelijk de informatiebronnen van nu niet met deze van de jaren 40. Er valt veel over te zeggen maar ik vind dit geen goed vergelijk.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 19:39   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is juist. Maar vergelijk de informatiebronnen van nu niet met deze van de jaren 40. Er valt veel over te zeggen maar ik vind dit geen goed vergelijk.
De propaganda werkte toen ook ongeveer op dezelfde manier als nu. Massief, van "overheidswege" en met "eminente geleerden".

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 september 2021 om 19:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 19:49   #116
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is dat men zich gepermitteerd heeft om te doen wat een overheid nooit mag doen: de burgervrijheden aantasten. Dat ze dat bovendien nog eens gedaan heeft voor iets dat de moeite niet waard was, en bovendien nog om dingen te doen die niet werkten, maakt het enkel nog erger, maar het volstaat dat een overheid de burgervrijheden aantast en hun verantwoordelijken moeten geexecuteerd worden.

Want burgervrijheden DIENEN JUIST om overheden te beletten zoveel schade te veroorzaken. Het is de veiligheidsgordel die de overheid moet beletten om te ver te gaan in de zottigheden. Dat ze die rode lijn niet gerespecteerd heeft, is wat juist gemaakt heeft dat het zo een drama is geworden.
Het punt is dat burgervrijheden steeds werden en worden aangetast. Je doet niet wat je wilt in deze wereld.
En ja, de burgervrijheden werden plots op scherp gesteld. Wij zijn dat gewoonweg niet gewoon. We zijn veel gewoon.
Wat we hebben meegemaakt zal een impact hebben op de eerstvolgende verkiezingen. Er zijn er nu al die beginnen spartelen als een vis op het droge.
Het zal nog een boeiend najaar worden.
Uiteindelijk stel je vast dat zelfs een democratisch verkozen overheid harde maatregelen kan nemen tegenover iedereen, tijdelijk. Dit is China niet. Er zijn binnen ons democratisch bestel hardere tijden geweest dan nu.
We moeten zelfs rekening houden met mensen die zich niet willen laten vaccineren. Het is hun democratisch recht.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 19:51   #117
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is een voorrecht op dit forum te zitten met zoveel slimmen die nadenken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 19:52   #118
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het punt is dat burgervrijheden steeds werden en worden aangetast. Je doet niet wat je wilt in deze wereld.
Er zijn fundamentele burgervrijheden die normaal NIET worden aangetast. Zoals vrij uw familie mogen zien, mensen bij U thuis uitnodigen, U verenigen, een restaurant opendoen, en zo voort. U van een stad naar een andere begeven met uw eigen vervoermiddel, in een bos gaan wandelen, kinderen samen laten spelen en dergelijke meer.

Dat is niet hetzelfde als "gelijk wat mogen doen". Dat is niet hetzelfde als "door een rood licht mogen rijden". Daarom worden ze FUNDAMENTELE vrijheden genoemd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 19:53   #119
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Uiteindelijk stel je vast dat zelfs een democratisch verkozen overheid harde maatregelen kan nemen tegenover iedereen, tijdelijk. Dit is China niet.
Dat is wat er China van gemaakt heeft. Die is ginder ook "democratisch" verkozen he. Met een wat ander systeem.

Er is trouwens niks tijdelijks aan. Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die denken dat er daar tijdelijke zaken aan zijn. Wat aanvankelijk 14 dagen was, en dan een maand of zo, en dan enkele maanden, is nu iets zonder einddatum. De kleine pauze die dat vaccin ons gekocht heeft, is ondertussen verkwanseld zonder dat dat vrijheid gebracht heeft, en vanaf nu gaat het uiteraard weer bergaf gaan. Maar deze keer zonder "hoop op een vaccin".

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 september 2021 om 19:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 19:58   #120
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is geen kwestie van durven. Ze zullen het gewoonweg niet doen omdat er ook geen reden toe is.
De dag dat er geen reden meer is tot aansprakelijkheidsverzekering is de dag dat men strychine in uw préparé mag doen.

Ps daar stolt het bloed ook van.

Gij zijt goed gij.

Mensen neem uw verantwoordelijkheid, laat u prikken.
Wij de regering en fabrikanten erkennen echter geen verantwoordelijkheid.

Zo is het.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be