Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2021, 20:35   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard Stad Antwerpen lagere vaccinatiegraad dan Wallonië.

https://covid-vaccinatie.be/nl

https://www.laatjevaccineren.be/vacc...s-per-gemeente

Antwerpen haalt een vaccinatiegraad van 63.47%.

Wallonië haalt een vaccinatiegraad van 66.05%.

Brussel haalt een vaccinatiegraad van 49.33%.

De Oostkantons halen een vaccinatiegraad van 61.62%.

Het kan niet zijn dat de Vlaming coronamaatregelen ondergaat omdat de Antwerpenaars van 't Stad zich niet willen laten vaccineren.

Vlaanderen haalt een vaccinatiegraad van bijna 77%.


Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 september 2021 om 20:36.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2021, 21:05   #2
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Die Marokkanen zijn nog zo dom niet.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2021, 23:35   #3
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Die Marokkanen zijn nog zo dom niet.
idd, voor de verkeerde redenen maar ze nemen wel de juiste beslissing.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 00:00   #4
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://covid-vaccinatie.be/nl

https://www.laatjevaccineren.be/vacc...s-per-gemeente

Antwerpen haalt een vaccinatiegraad van 63.47%.

Wallonië haalt een vaccinatiegraad van 66.05%.

Brussel haalt een vaccinatiegraad van 49.33%.

De Oostkantons halen een vaccinatiegraad van 61.62%.

Het kan niet zijn dat de Vlaming coronamaatregelen ondergaat omdat de Antwerpenaars van 't Stad zich niet willen laten vaccineren.

Vlaanderen haalt een vaccinatiegraad van bijna 77%.

Jikes, wij in Nederland zitten op 85% en nog hebben die lui in Den Haag enge ideeën.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 05:19   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het kan niet zijn dat de Vlaming coronamaatregelen ondergaat omdat de Antwerpenaars van 't Stad zich niet willen laten vaccineren.
Maar het volstaat dan van geen maatregelen te verkondigen en het probleem is opgelost he.

Ik zie het verband niet met:

1) In Brussel is de bekeringsgraad 59%

2) in Wallonie is de bekeringsgraad 62%

3) in Antwerpen is de bekeringsgraad 63%

In gans Vlaanderen is de bekeringsgraad 77%. Het kan toch niet dat de Vlaming Sharia straffen ondergaat omdat de bekeringsgraad in Antwerpen niet groot genoeg is he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 06:09   #6
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Er wonen een half miljoen mensen in Antwerpen en 3 miljoen meer in Wallonië.

Maar ik hoor toch veel mensen die weigeren omdat ze hun politiek wantrouwen.
Je kan niet de tiran en redder tegelijk spelen. Mensen uit alle klasses weigeren, Antwerpen is geen liberaal bastion he. Wij hebben het altijd BETER geweten, wir haben das gewusst. }-)
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 4 september 2021 om 06:09.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 06:29   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar ik hoor toch veel mensen die weigeren omdat ze hun politiek wantrouwen.
Het is eigenaardig om uw keuzes af te laten hangen van entiteiten die ge niet vertrouwt. Of die keuze nu "mee" of "tegen" is. Blijkbaar laten veel mensen die de overheid niet vertrouwen, hun keuze afhangen van het standpunt van de overheid: " als de overheid zegt dat we het moeten doen, doen we het dus niet".

Maar dat is OOK afhangen van het standpunt van de overheid he, want de dag dat de overheid zegt dat ge het NIET zou moeten nemen, gaat ge het WEL nemen. Ge hangt dan volledig af van wat de overheid zegt (wel in omgekeerde zin, maar uw handelen is dan toch volledig gedicteerd door de overheid).

Normaal maakt ge uw keuzes op basis van wat ge ONAFHANKELIJK nagaat. En wat de overheid daarover dan zegt, heeft verder geen belang. Maar blijkbaar zijn veel anti vaxxers dat eigenlijk puur en enkel op basis van wat zij van de overheid horen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 06:40   #8
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is eigenaardig om uw keuzes af te laten hangen van entiteiten die ge niet vertrouwt. Of die keuze nu "mee" of "tegen" is. Blijkbaar laten veel mensen die de overheid niet vertrouwen, hun keuze afhangen van het standpunt van de overheid: " als de overheid zegt dat we het moeten doen, doen we het dus niet".

Maar dat is OOK afhangen van het standpunt van de overheid he, want de dag dat de overheid zegt dat ge het NIET zou moeten nemen, gaat ge het WEL nemen. Ge hangt dan volledig af van wat de overheid zegt (wel in omgekeerde zin, maar uw handelen is dan toch volledig gedicteerd door de overheid).

Normaal maakt ge uw keuzes op basis van wat ge ONAFHANKELIJK nagaat. En wat de overheid daarover dan zegt, heeft verder geen belang. Maar blijkbaar zijn veel anti vaxxers dat eigenlijk puur en enkel op basis van wat zij van de overheid horen.
Ja zoals ge douchen kunt laten afhangen van een regime en uiteindelijk vergast worden?

Ik vraag al sedert de start van de pandemie vaccins die rekening houden met mijn geloofsovertuiging. Resultaat: ik kan er geen enkel meer nemen omdat ze getest zijn op mensen. In Afrikaanse delen waar geen deftig juridisch kader is, laat staan onafhankelijke labo’s.

Deze vaccins worden ook niet veilig geacht. Het is de taak van de politiek ons eerlijk te informeren, niet mee te lopen met leugenaars die ieder verband met een vaccinatiedode pogen ontkennen. Daar zit ook een groot deel van het wantrouwen. Niet verkozen genocidale psychopatische politici willen een spuit geven die per burger een unieke code krijgt.

Het resultaat? Ik ga al niet meer naar een dokter voor een aanhoudende steek. Geneeskunde is in correctie met de politiek, niet met de feiten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 07:29   #9
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het resultaat? Ik ga al niet meer naar een dokter voor een aanhoudende steek. Geneeskunde is in correctie met de politiek, niet met de feiten.
Inderdaad, mijn haat tegen zorginstellingen is inmiddels ook zo groot dat ik mijn klachten ook niet meer laat behandelen. En weet je wat, het is allemaal over gegaan, zelfs die verschrikkelijke tandpijn laatstleden. Uiteindelijk zijn zorginstellingen maar luxeproducten dus je kan best leven zonder. Tijd om mij te verdiepen in de genezende werking van allerlei kruiden. Gezond leven deed ik al.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 07:34   #10
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is eigenaardig om uw keuzes af te laten hangen van entiteiten die ge niet vertrouwt. Of die keuze nu "mee" of "tegen" is. Blijkbaar laten veel mensen die de overheid niet vertrouwen, hun keuze afhangen van het standpunt van de overheid: " als de overheid zegt dat we het moeten doen, doen we het dus niet".

Maar dat is OOK afhangen van het standpunt van de overheid he, want de dag dat de overheid zegt dat ge het NIET zou moeten nemen, gaat ge het WEL nemen. Ge hangt dan volledig af van wat de overheid zegt (wel in omgekeerde zin, maar uw handelen is dan toch volledig gedicteerd door de overheid).

Normaal maakt ge uw keuzes op basis van wat ge ONAFHANKELIJK nagaat. En wat de overheid daarover dan zegt, heeft verder geen belang. Maar blijkbaar zijn veel anti vaxxers dat eigenlijk puur en enkel op basis van wat zij van de overheid horen.
Maar de overheid gaat NOOIT zeggen, 'je moet dat vaccin niet nemen', dus dat haalt je stelling onderuit. Hadden ze dat in het begin gezegd, ja, dan was er mogelijks een reden geweest om dit vaccin te overwegen. Toen ze zeiden dat mondmaskers nutteloos waren heb ik hun advies wel gevolgd. Maar ondertussen zou toch iedereen onderhand moeten beseffen dat deze vaccinatiecampagne maar één doel dient, namelijk het uitrollen van een pasjesmaatschappij (controle over de burgers).

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 4 september 2021 om 07:34.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 07:51   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Maar de overheid gaat NOOIT zeggen, 'je moet dat vaccin niet nemen', dus dat haalt je stelling onderuit.
Ze zeggen wel: je moet die ivermectine niet nemen, he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 08:23   #12
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Inderdaad, mijn haat tegen zorginstellingen is inmiddels ook zo groot dat ik mijn klachten ook niet meer laat behandelen. En weet je wat, het is allemaal over gegaan, zelfs die verschrikkelijke tandpijn laatstleden. Uiteindelijk zijn zorginstellingen maar luxeproducten dus je kan best leven zonder. Tijd om mij te verdiepen in de genezende werking van allerlei kruiden. Gezond leven deed ik al.
En zie vooral dat uw voorouders, nabestaanden en gij niet in een rusthuis terecht moet komen. Je familieleden of jij kan wel eens als zondebok gebruikt worden om doodslag te camoufleren. Zeer corrupte administraties die het leven tot een wegwerpproduct herleiden om eugenetisch beleid te handhaven

Deze generatie is de ergste van alle generaties mensen. Zelfs de nazi hadden meer respect voor de natuur en dier dan deze democraten die alles opzuigen via moderne slavernij zonder rekening met de volgende generaties te houden.

Welke ideologie brengt ons toch steeds aan de afgrond ? Ich habe es gewusst.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 08:37   #13
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

https://datastudio.google.com/embed/...8ab/page/giyUB

Antwerpen scoort 344 besmettingen per dag over de laatste 14 dagen. Enkel Genk, Ronse, St Maartens Laten en de Brusselse rand scoren hoger.

Cijfers van besmette Joden, inlandse migranten, uitlandse migranten, etniciteiten, werkzaamheidsfactor vind ik niet terug.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 08:45   #14
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Jikes, wij in Nederland zitten op 85% en nog hebben die lui in Den Haag enge ideeën.
Mijn excuses voor de onduidelijkheid in de openingspost. De gegeven cijfers betreffen de volledige vaccinatiegraad voor 12+'s.

In Nederland is dit cijfer momenteel 73.3%

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccina...natieprogramma

In Nederland is de vaccinatiegraad een hoger dan in Antwerpen maar lager dan in Vlaanderen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 14:32   #15
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.635
Standaard

Ik wantrouw de cijfertjes over de vaccinatiegraad want enkel de overheid kent ze door registratie van de gevaccineerden.
Ze kunnen vertellen wat ze willen en ze zijn al meermaals door de mand gevallen als leugenaars en dus compleet ongeloofwaardig.

Het is dus wel weer gemakkelijk om naar bepaalde groepen te gaan wijzen, zoals moslims, om er de zondebok van te kunnen maken en verdeel en heers nieuw leven in te blazen, mensen tegen elkaar uitspelen zoals de gewoonte is.

Het kan mij overigens geen reet schelen hoeveel gevaccineerden er zijn, al is iedereen behalve ik gevaccineerd, ik behoud mijn recht om over mijn lijf te beslissen en daarmee is de kous af.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 14:39   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://covid-vaccinatie.be/nl

https://www.laatjevaccineren.be/vacc...s-per-gemeente

Antwerpen haalt een vaccinatiegraad van 63.47%.

Wallonië haalt een vaccinatiegraad van 66.05%.

Brussel haalt een vaccinatiegraad van 49.33%.

De Oostkantons halen een vaccinatiegraad van 61.62%.

Het kan niet zijn dat de Vlaming coronamaatregelen ondergaat omdat de Antwerpenaars van 't Stad zich niet willen laten vaccineren.

Vlaanderen haalt een vaccinatiegraad van bijna 77%.
Je hoort te vergelijken wat met elkaar vergelijkbaar is. Een stad vergelijken met een regio gaat niet op. Vergelijk een grote Vlaamse stad zoals Antwerpen met een grote Waalse stad.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2021, 19:31   #17
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

ViveLaAnvers !
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 08:20   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/31/coronacijfers/

Antwerpen: 340
Boom: 367
Willebroek: 369
Genk: 471

Enkel in in om het hoofdstedelijk gewest, steden en gemeentes in Luik, Weisme, Malmédy en Baelen scoort men beduidend hogere besmettingscijfers per 100.000 inwoners.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 september 2021 om 08:26.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 09:01   #19
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://covid-vaccinatie.be/nl

https://www.laatjevaccineren.be/vacc...s-per-gemeente

Antwerpen haalt een vaccinatiegraad van 63.47%.

Wallonië haalt een vaccinatiegraad van 66.05%.

Brussel haalt een vaccinatiegraad van 49.33%.

De Oostkantons halen een vaccinatiegraad van 61.62%.

Het kan niet zijn dat de Vlaming coronamaatregelen ondergaat omdat de Antwerpenaars van 't Stad zich niet willen laten vaccineren.

Vlaanderen haalt een vaccinatiegraad van bijna 77%.


Degene die echt van 't Stad zijn (met andere woorden: district Antwerpen), zullen een hogere vaccinatiegraad hebben vermoed ik.

Ik durf er op te wedden dat de cijfers vooral laag liggen in Hoboken en Borgerhout.


Waarom gaan we trouwens ineens steden vergelijken met hele Gewesten?

U vergelijkt het Gewest Brussel (19 gemeenten!) met 1 gemeente (Antwerpen).

Ofwel vergelijk je stad met stad, ofwel gewest met gewest. Stad met gewest gaan vergelijken om zo een punt te maken, is oneerlijk.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 09:23   #20
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ofwel vergelijk je stad met stad, ofwel gewest met gewest. Stad met gewest gaan vergelijken om zo een punt te maken, is oneerlijk.
Waarom zou dat oneerlijk zijn ?

Vlaanderen scoort goed qua vaccinatiegraad maar Antwerpen, Genk en de rand rond Brussel blijven achter, waardoor Vlaanderen niet excellent scoort.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 september 2021 om 09:26.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be