Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2021, 08:40   #81
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De godganse dag versjes citeren uit uw bijbel, is nu niet precies discussiëren. Maar blijkbaar hebt u dit nog niet door.
Je hebt mensen die weten waarvoor ze staan en je hebt mensen die niet meer weten waarvoor ze staan omdat ze overal tegen zijn en haat zaaien. Zelfs in uw ufo onderwerp wordt ge onder tafel gedrumd en ook hier faalt ge in de simpele basis.
Wat ik wel of niet door heb is uw zorg niet en je bent hier niet gewenst.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 09:01   #82
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Jesus does not love me.....


__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 09:18   #83
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Je hebt mensen die weten waarvoor ze staan en je hebt mensen die niet meer weten waarvoor ze staan omdat ze overal tegen zijn en haat zaaien. Zelfs in uw ufo onderwerp wordt ge onder tafel gedrumd en ook hier faalt ge in de simpele basis.
Wat ik wel of niet door heb is uw zorg niet en je bent hier niet gewenst.
Ik probeer gewoon de werkelijke geschiedenis van de oorsprong van het christendom te achterhalen. Niet deze geschiedenis die ons werd voorgekauwd op school of door de kerkvaders.

Wat de ufo’s betreft. U gaat nog véél verder dan ik. U beweert zelfs dat er aliens zijn en dat het demonen zijn.

Tenslotte, mensen die stellen dat andere niet gewenst is, zijn niet goed bezig. Met één pennentrek hebt u nu heel uw zogenaamde principes van christelijke naastenliefde en al datgene wat ermee verband houdt in een fractie van één minuut in de vuilbak gekieperd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 september 2021 om 09:24.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 11:08   #84
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik probeer gewoon de werkelijke geschiedenis van de oorsprong van het christendom te achterhalen. Niet deze geschiedenis die ons werd voorgekauwd op school of door de kerkvaders.

Wat de ufo’s betreft. U gaat nog véél verder dan ik. U beweert zelfs dat er aliens zijn en dat het demonen zijn.

Tenslotte, mensen die stellen dat andere niet gewenst is, zijn niet goed bezig. Met één pennentrek hebt u nu heel uw zogenaamde principes van christelijke naastenliefde en al datgene wat ermee verband houdt in een fractie van één minuut in de vuilbak gekieperd.
Wat weerhoud je daar uw eigen onderwerp over te starten eerder dan hier het bestaan van Jericho in twijfel te trekken? Wat boeit mij die muur?

Die gevallen engelen zijn ook degene die genetisch met de mens klooide en waaruit Nephilim/reuzen ontstonden, dat is wat onze voorouders leren. Die tijd herhaalt zich nu. Different topic.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 11:24   #85
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wat weerhoud je daar uw eigen onderwerp over te starten eerder dan hier het bestaan van Jericho in twijfel te trekken? Wat boeit mij die muur?

Die gevallen engelen zijn ook degene die genetisch met de mens klooide en waaruit Nephilim/reuzen ontstonden, dat is wat onze voorouders leren. Die tijd herhaalt zich nu. Different topic.
U begon over Jericho. Niet ik. En u stelde de vraag aan een poster of hij wel wist waar Jericho lag. Het Jericho van de bijbel dan. Welnu, nergens heeft men het Jericho van Josua tot nu toe gevonden.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 11:32   #86
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U begon over Jericho. Niet ik. En u stelde de vraag aan een poster of hij wel wist waar Jericho lag. Het Jericho van de bijbel dan. Welnu, nergens heeft men het Jericho van Josua tot nu toe gevonden.
Neen Harrie zei dat hoeren voor mij het Koninkrijk zullen erven. Dan gaf ik een voorbeeld van een hoer uit Jericho het Koninkrijk erfde. Waarna Aton -God weet waarom- Jericho aan een democratie van vandaag koppelde. Waarop ik hem vroeg of hij wel wist waar Jericho lag en gij het bestaan van Jericho in twijfel trok. De rest is geschiedenis.

De enige manier om dat terug on topic te brengen ===
Jozua ontmoet Jezus.

Jozua 5:13-15
Voorts geschiedde het, als Jozua bij Jericho was, dat hij zijn ogen ophief, en zag toe, en ziet, er stond een Man tegenover hem, Die een uitgetogen zwaard in Zijn hand had. En Jozua ging tot Hem, en zeide tot Hem: Zijt Gij van ons, of van onze vijanden?
En Hij zeide: Neen, maar Ik ben de Vorst van het heir des Heeren: Ik ben nu gekomen! Toen viel Jozua op zijn aangezicht ter aarde en aanbad, en zeide tot Hem: Wat spreekt mijn Heere tot Zijn knecht?
Toen zeide de Vorst van het heir des Heeren tot Jozua: Trek uw schoenen af van uw voeten; want de plaats, waarop gij staat, is heilig. En Jozua deed alzo.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 12:09   #87
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen Harrie zei dat hoeren voor mij het Koninkrijk zullen erven. Dan gaf ik een voorbeeld van een hoer uit Jericho het Koninkrijk erfde. Waarna Aton -God weet waarom- Jericho aan een democratie van vandaag koppelde. Waarop ik hem vroeg of hij wel wist waar Jericho lag en gij het bestaan van Jericho in twijfel trok. De rest is geschiedenis.

De enige manier om dat terug on topic te brengen ===
Jozua ontmoet Jezus.

Jozua 5:13-15
Voorts geschiedde het, als Jozua bij Jericho was, dat hij zijn ogen ophief, en zag toe, en ziet, er stond een Man tegenover hem, Die een uitgetogen zwaard in Zijn hand had. En Jozua ging tot Hem, en zeide tot Hem: Zijt Gij van ons, of van onze vijanden?
En Hij zeide: Neen, maar Ik ben de Vorst van het heir des Heeren: Ik ben nu gekomen! Toen viel Jozua op zijn aangezicht ter aarde en aanbad, en zeide tot Hem: Wat spreekt mijn Heere tot Zijn knecht?
Toen zeide de Vorst van het heir des Heeren tot Jozua: Trek uw schoenen af van uw voeten; want de plaats, waarop gij staat, is heilig. En Jozua deed alzo.
Wat moeten we nu met deze tekst in onze tijd? Gewoon wartaal is het.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 september 2021 om 12:10.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 12:18   #88
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waarna Aton -God weet waarom- Jericho aan een democratie van vandaag koppelde.
Die koppeling maak jij zelf, gepatenteerde leugenaar. zie post #60 !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 12:23   #89
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat moeten we nu met deze tekst in onze tijd? Gewoon wartaal is het.
Wie is we? theologische ongeletterden?
Om mee te zijn, is basiskennis vereist. Hoe doe je die op? De Heilige Bijbel enkele malen lezen en bijbelstudie volgen.
Heb je Jozua wel gelezen? Weet je hoe vaak christenen Christus herkennen in het oude testament?
Als “neen” het antwoord is op alle vragen, ligt het aan u dat het als wartaal overkomt.
U vertoeft zich in het verkeerde onderwerp beste.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 12:25   #90
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Naar het schijn is dit nu een democratische republiek geworden.
Dat zei je toch op de link die ik deelde naar Harrie en dat ging over een hoer in Jericho. Als ge cherrypickt en de totaliteit niet kunt zien wegens een te vernauwde geest, beledig mij dan niet voor leugenaar.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 12:48   #91
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wie is we? theologische ongeletterden?
Om mee te zijn, is basiskennis vereist. Hoe doe je die op? De Heilige Bijbel enkele malen lezen en bijbelstudie volgen.
Heb je Jozua wel gelezen? Weet je hoe vaak christenen Christus herkennen in het oude testament?
Als “neen” het antwoord is op alle vragen, ligt het aan u dat het als wartaal overkomt.
U vertoeft zich in het verkeerde onderwerp beste.
Self forfulling prophecy.

Ze herkennen de naam ‘Jezus’ zelfs in de naam ’Immanuel’ . Ge moet maar durven. Vlug beschaamd zijn ze niet als hun wensdroom kost wat kost moet uitkomen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 september 2021 om 12:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 15:11   #92
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat zei je toch op de link die ik deelde naar Harrie en dat ging over een hoer in Jericho. Als ge cherrypickt en de totaliteit niet kunt zien wegens een te vernauwde geest, beledig mij dan niet voor leugenaar.
Jij leugenaar !! zie # 60. Als antwoord op het KONINKRIJK GODS. Ga in behandeling psycho !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 16:23   #93
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Jij leugenaar !! zie # 60. Als antwoord op het KONINKRIJK GODS. Ga in behandeling psycho !
Ik mag niet liegen van mijn godsdienst, gij daartegen rukt altijd alles buiten context... en denkt nog interessant te zijn ook. Ver-schrik-ke-lijk’

Ik ben reeds behandeld en uitgeprocedeerd. SOLUS CHRISTUS.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 16:25   #94
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Self forfulling prophecy.

Ze herkennen de naam ‘Jezus’ zelfs in de naam ’Immanuel’ . Ge moet maar durven. Vlug beschaamd zijn ze niet als hun wensdroom kost wat kost moet uitkomen.
Ja wij bijbelgelovers geloven een doctrine die beleid na beleid van mening en waarden verandert not.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 12 september 2021 om 16:27. Reden: Dt
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 18:02   #95
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat zei je toch op de link die ik deelde naar Harrie en dat ging over een hoer in Jericho. Als ge cherrypickt en de totaliteit niet kunt zien wegens een te vernauwde geest, beledig mij dan niet voor leugenaar.
Het ging me enkel om de quote die ik eruit gehaald heb en met die Jericho discussie heb ik niks te doen. Moeite met begrijpelijk lezen of doe je weer of je neus bloedt pipo. Ook geen groot licht mijn gedacht.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 18:04   #96
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik mag niet liegen van mijn godsdienst, gij daartegen rukt altijd alles buiten context... en denkt nog interessant te zijn ook. Ver-schrik-ke-lijk’

Ik ben reeds behandeld en uitgeprocedeerd. SOLUS CHRISTUS.
Laat je dan alvast een tweede behandeling voorschrijven junk.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 18:15   #97
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Het ging me enkel om de quote die ik eruit gehaald heb en met die Jericho discussie heb ik niks te doen. Moeite met begrijpelijk lezen of doe je weer of je neus bloedt pipo. Ook geen groot licht mijn gedacht.
Stop toch gewoon met zagen theologisch ongeletterde. Gij hebt hier in heel deze discussie niets van doen
Zowel Jericho (de stad van Rachab waarover het ging tot ge u moeide) als het Koninkrijk Gods zijn geen democratie geworden. Waar haal je die onzin toch allemaal vandaan? Uit uw fles?
Job 13:5

Ik heb u reeds gezegd dat de Bijbel en te moeilijk boek voor je is en JIJ beter eerst een cursus begrijpend lezen voor dummies kunt volgen.
Cherrypicken en googlen maakt u onsterfelijk belachelijk, stopt toch met proberen jongen. Nederig uzelf en repent. For the time is at hand
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 12 september 2021 om 18:32.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 18:31   #98
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Hebreeën 4:12 Want het Woord Gods is levend en krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel, en des geestes, en der samenvoegselen, en des mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingen des harten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 07:06   #99
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Colossians 1
1 Paul, an apostle of Jesus Christ by the will of God, and Timotheus our brother,

2 To the saints and faithful brethren in Christ which are at Colosse: Grace be unto you, and peace, from God our Father and the Lord Jesus Christ.

3 We give thanks to God and the Father of our Lord Jesus Christ, praying always for you,

4 Since we heard of your faith in Christ Jesus, and of the love which ye have to all the saints,

5 For the hope which is laid up for you in heaven, whereof ye heard before in the word of the truth of the gospel;

6 Which is come unto you, as it is in all the world; and bringeth forth fruit, as it doth also in you, since the day ye heard of it, and knew the grace of God in truth:

7 As ye also learned of Epaphras our dear fellowservant, who is for you a faithful minister of Christ;

8 Who also declared unto us your love in the Spirit.

9 For this cause we also, since the day we heard it, do not cease to pray for you, and to desire that ye might be filled with the knowledge of his will in all wisdom and spiritual understanding;

10 That ye might walk worthy of the Lord unto all pleasing, being fruitful in every good work, and increasing in the knowledge of God;

11 Strengthened with all might, according to his glorious power, unto all patience and longsuffering with joyfulness;

12 Giving thanks unto the Father, which hath made us meet to be partakers of the inheritance of the saints in light:

13 Who hath delivered us from the power of darkness, and hath translated us into the kingdom of his dear Son:

14 In whom we have redemption through his blood, even the forgiveness of sins:

15 Who is the image of the invisible God, the firstborn of every creature:

16 For by him were all things created, that are in heaven, and that are in earth, visible and invisible, whether they be thrones, or dominions, or principalities, or powers: all things were created by him, and for him:

17 And he is before all things, and by him all things consist.

18 And he is the head of the body, the church: who is the beginning, the firstborn from the dead; that in all things he might have the preeminence.

19 For it pleased the Father that in him should all fulness dwell;

20 And, having made peace through the blood of his cross, by him to reconcile all things unto himself; by him, I say, whether they be things in earth, or things in heaven.

21 And you, that were sometime alienated and enemies in your mind by wicked works, yet now hath he reconciled

22 In the body of his flesh through death, to present you holy and unblameable and unreproveable in his sight:

23 If ye continue in the faith grounded and settled, and be not moved away from the hope of the gospel, which ye have heard, and which was preached to every creature which is under heaven; whereof I Paul am made a minister;

24 Who now rejoice in my sufferings for you, and fill up that which is behind of the afflictions of Christ in my flesh for his body's sake, which is the church:

25 Whereof I am made a minister, according to the dispensation of God which is given to me for you, to fulfil the word of God;

26 Even the mystery which hath been hid from ages and from generations, but now is made manifest to his saints:

27 To whom God would make known what is the riches of the glory of this mystery among the Gentiles; which is Christ in you, the hope of glory:

28 Whom we preach, warning every man, and teaching every man in all wisdom; that we may present every man perfect in Christ Jesus:

29 Whereunto I also labour, striving according to his working, which worketh in me mightily.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 08:31   #100
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hebreeën 4:12 Want het Woord Gods is levend en krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel, en des geestes, en der samenvoegselen, en des mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingen des harten.
Cherrypicking.

U doet dit constant.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be