Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2021, 14:06   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
religieuze propaganda ?
Voor de lokale beenhouwer ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 14:14   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zie dat je de nieuwe debatfiches hebt gekregen.
Toen het kamerscherm van Verschaeve boven kwam was links bijzonder blij, men kon Verschaeve homo noemen, en wat meer was, voor links was homofilie duidelijk weer iets vies geworden, twee mannen die seks hadden, bah.

Ik wees jullie daar fijntjes op, homo's waren voor links terug vieze mannen, want Verschaeve.

Nu noem je hem pedo, de debatfiches zijn aangepast, homo's zijn terug ok.

Komedianten.
Homoseksualiteit is tegenwoordig bon ton tot in de film en reclamewereld toe. Alleen in vvorsten-en andere hoge huizen is het nog ontoelaatbaar. Dus maken we een pedo van een Vlaamse collaborateur. Slim gezien van dalibor!

Maakte de koninklijke Belgische massamoordenaar en seksmaniak ook geen GEbruik van minderjarige meisjes?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 14:18   #43
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zie dat je de nieuwe debatfiches hebt gekregen.
Toen het kamerscherm van Verschaeve boven kwam was links bijzonder blij, men kon Verschaeve homo noemen, en wat meer was, voor links was homofilie duidelijk weer iets vies geworden, twee mannen die seks hadden, bah.

Ik wees jullie daar fijntjes op, homo's waren voor links terug vieze mannen, want Verschaeve.

Nu noem je hem pedo, de debatfiches zijn aangepast, homo's zijn terug ok.

Komedianten.
Beetje zoals de Engelse 'good guys' die na WOII beslisten om Alan Turing chemisch te castreren omwille van zijn homoseksualiteit.

De homoseksuele slachtoffers van de nazi-concentratiekampen waren ook niet echt een issue tijdens de Neurenberg processen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 14:20   #44
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Homoseksualiteit is tegenwoordig bon ton tot in de film en reclamewereld toe. Alleen in vvorsten-en andere hoge huizen is het nog ontoelaatbaar. Dus maken we een pedo van een Vlaamse collaborateur. Slim gezien van dalibor!

Maakte de koninklijke Belgische massamoordenaar en seksmaniak ook geen GEbruik van minderjarige meisjes?
Maar zeg eens: wat beweegt u om uitgebreid beschouwingen te geven van welke kunst je niet apprecieert?

Zeg liever wat je wel beroert. Ik spendeer mjn dagen niet om me verdiepen in kunstuitingen die ik niet mooi vind.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 14:30   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Die kerk is nu een kleine concertzaal geworden. Ik denk niet dat er nog misvieringen plaatsvinden.

https://amuz.be/locatie/sint-augustinuskerk/


Mijn favoriete sterrenkok, maar in zijn kerk krijgt hij mij niet in.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 14:34   #46
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht


Mijn favoriete sterrenkok, maar in zijn kerk krijgt hij mij niet in.
Waarom niet?

Het zijn vaak zeer mooie gebouwen. Dan kan men er toch zonder probleem een hedendaagse functie aan koppelen?

Dat men in Romeinse amfitheaters gladiatorengevechten hield, hoeft toch niet te betekenen dat we ze anno 2021 niet mogen gebruiken voor muziekoptredens en dergelijke?

Moeten we mooie gebouwen afbreken omdat ze ooit een slechte functie hadden?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 14:42   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Maar zeg eens: wat beweegt u om uitgebreid beschouwingen te geven van welke kunst je niet apprecieert?

Zeg liever wat je wel beroert. Ik spendeer mjn dagen niet om me verdiepen in kunstuitingen die ik niet mooi vind.
Wie denk jij eigenlijk dat jij bent?
In post 29 lanceer je een knoert van een persoonlijke aanval, en nu commandeer je mij dat ik moet zeggen wat mij beroert?
Ik ben jou niet en spendeer mijn dagen zoals IK dat wil.

Wat mij inspireerde is de walgelijke lelijkheid van de aangehaalde Belgische "kunst", en de opvallende overeenkomst met de lelijkheid van de Belgische politiek.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 14:50   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom niet?

Het zijn vaak zeer mooie gebouwen. Dan kan men er toch zonder probleem een hedendaagse functie aan koppelen?

Dat men in Romeinse amfitheaters gladiatorengevechten hield, hoeft toch niet te betekenen dat we ze anno 2021 niet mogen gebruiken voor muziekoptredens en dergelijke?

Moeten we mooie gebouwen afbreken omdat ze ooit een slechte functie hadden?
Ik ben het helemaal met jou eens, maar toch krijgt niemand mij nog ooit in een kerk. Dan mag ze dienen als concertzaal of sterrenrestaurant.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 14:53   #49
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Correctie, BELGISCHE kunstenaars dalibor. En mishandelde katten, een gekruisigde koe in een kerkje in Kuttekoven, getatoeëerde varkens, verregaande voedselverspilling en een gevallen kunstenaar.
Voorbeelden van dat soort kunstuitingen vindt men overal in de westerse wereld...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 14:55   #50
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ben het helemaal met jou eens, maar toch krijgt niemand mij nog ooit in een kerk. Dan mag ze dienen als concertzaal of sterrenrestaurant.
Waarom dan?

En heeft u dezelfde problemen met religieuze huizen van andere (voormalige) godsdiensten, zoals bijvoorbeeld het Pantheon in Rome of het Parthenon in Athene?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 15:10   #51
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Voorbeelden van dat soort kunstuitingen vindt men overal in de westerse wereld...
Zegt wat over de huidige westerse wereld.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 15:18   #52
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Homoseksualiteit is tegenwoordig bon ton tot in de film en reclamewereld toe. Alleen in vvorsten-en andere hoge huizen is het nog ontoelaatbaar. Dus maken we een pedo van een Vlaamse collaborateur. Slim gezien van dalibor!

Maakte de koninklijke Belgische massamoordenaar en seksmaniak ook geen GEbruik van minderjarige meisjes?
Katholiek met veel bombarrie getrouwd, een karrenvracht aan minnaressen en nog onvoldoende: hij moest en zou met zijn fikken aan de onvolwassen meisjes zitten.
Een nakomeling van hem wordt trouwens van dezelfde excessen verdacht.
Schijnheilige tot court.
Fabre was in 'juist' gezelschap.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 10 september 2021 om 15:21.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 15:22   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom dan?

En heeft u dezelfde problemen met religieuze huizen van andere (voormalige) godsdiensten, zoals bijvoorbeeld het Pantheon in Rome of het Parthenon in Athene?
Omdat het kerken blijven. Plaatsen waar indoctrinatie en machtsmisbruik troef waren.

In het Alambra in Granada of de Mezquita in Córdoba voelde ik die afkeer en weerzin niet. Nochtans hebben daar gegarandeerd soortgelijke misbruiken plaatsgevonden, wellicht zelfs ergere, maar ik heb er daar persoonlijk geen meegemaakt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 15:35   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dan bestond er tot enkele tientallen jaren geleden zo goed als geen kunst.
Kunst is is pas kunst als iemand het zo noemt, en een "kern" van andere mensen dat beamen.

Citaat:
Da Vinci, Michelangelo,... werden betaald door staatshoofden voor hun kunst. Denk je nu echt dat die kunstwerken geen (politiek) doel hadden?
Exact het hele eieren eten.
Rubens bijvoorbeeld, zijn "hoofdberoep" op bepaalde momenten was diplomaat... Die voelde zichzelf geen kunstenaar. Wel een meester in zijn vakgebieden.

Kunst voor de kunst op zichzelf is pas tegen het einde van het Victoriaans tijdperk boven water gekomen, wanneer wereldwijde massamedia "gemakkelijk" werd
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 15:36   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Katholiek met veel bombarrie getrouwd, een karrenvracht aan minnaressen en nog onvoldoende: hij moest en zou met zijn fikken aan de onvolwassen meisjes zitten.
Een nakomeling van hem wordt trouwens van dezelfde excessen verdacht.
Schijnheilige tot court.
Fabre was in 'juist' gezelschap.
Ik heb op dit forum al meermaals laten horen waarom mij haren rechtop komen staan voor te deums. Nergens anders valt de macht die de kerk, de koning en de politiek delen zo op.

Ik heb dezelfde gevoelens van afkeer als ik (oude) films zie waarin dezelfde overmachtige drievuldigheid in beeld komt. Ik zap dan meteen weg.

Ook de wereld van de kunst is gelinkt aan macht en misbruik. Kerken, kathedralen en kastelen zijn bij uitstek plaatsen die uitpuilen van de schilder-en beeldhouwkunst. Van de pracht en praal van de rijken en machtigen waar de gewone mensen de grootste slachtoffers van waren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 15:39   #56
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb op dit forum al meermaals laten horen waarom mij haren rechtop komen staan voor te deums. Nergens anders valt de macht die de kerk, de koning en de politiek delen zo op.

Ik heb dezelfde gevoelens van afkeer als ik (oude) films zie waarin dezelfde overmachtige drievuldigheid in beeld komt. Ik zap dan meteen weg.

Ook de wereld van de kunst is gelinkt aan macht en misbruik. Kerken, kathedralen en kastelen zijn bij uitstek plaatsen die uitpuilen van de schilder-en beeldhouwkunst. Van de pracht en praal van de rijken en machtigen waar de gewone mensen de grootste slachtoffers van waren.
De Vlaamsnationale beweging is nochtans uit katholieke middens gegroeid.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 15:40   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kunst is is pas kunst als iemand het zo noemt, en een "kern" van andere mensen dat beamen.

Citaat:
Da Vinci, Michelangelo,... werden betaald door staatshoofden voor hun kunst. Denk je nu echt dat die kunstwerken geen (politiek) doel hadden?
Exact het hele eieren eten.
Helemaal mee eens.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 15:42   #58
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Zegt wat over de huidige westerse wereld.
Ik heb niet gezegd dat ik dat esthetisch bekorende kunst vind. Mijn stelling was gewoon, dat ze natuurlijk niet met een specifiek land verbonden kan worden.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 15:42   #59
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De Vlaamsnationale beweging is nochtans uit katholieke middens gegroeid.
Wat heeft dat met Knuppel te maken?
Kent u hem als devote katholiek? Vertel.
__________________
Citaat:
België geïllustreerd Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 15:43   #60
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De Vlaamsnationale beweging is nochtans uit katholieke middens gegroeid.
Eens gerijpt volgt de Vlaamsnationale beweging de heilige mis op een pattattenveld ergens in Steenkiste of iets dergelijks.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be