Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2021, 09:46   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Vanwege reizen heb ik een PCR test moeten doen. Anders was het niet uitgekomen. Voor het overige voel ik mij even kiplekker als altijd.
Ergo: vaccinatie werkt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 09:49   #22
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ergo: vaccinatie werkt.
Neen, dat kan je er niet uit afleiden.

Ook voor de vaccins waren er tal van mensen die niet doorhadden dat ze besmet waren tot ze een test moesten ondergaan.

Vaccinatie werkt deels, maar dat blijkt niet uit dit ene verhaal.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 september 2021 om 09:50.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 10:07   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Neen, dat kan je er niet uit afleiden.

Ook voor de vaccins waren er tal van mensen die niet doorhadden dat ze besmet waren tot ze een test moesten ondergaan.

Vaccinatie werkt deels, maar dat blijkt niet uit dit ene verhaal.
Ik begrijp al dat gezeur over besmet geraken na vaccinatie niet.

De klinische studies van de vaccins toonden aan dat de kans op besmetting met 60 á 70% gereduceerd werd, dus dat er nog altijd 30-40% besmet raken.
Dat zien we dus nu.

Belangrijkste is dat de vaccins ernstge ziekte en hospitalisatie grotendeels voorkomen.
Frank is daar een bewijs van.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 10:45   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik begrijp al dat gezeur over besmet geraken na vaccinatie niet.

De klinische studies van de vaccins toonden aan dat de kans op besmetting met 60 á 70% gereduceerd werd, dus dat er nog altijd 30-40% besmet raken.
Dat zien we dus nu.
Dat is een beetje raar, want dat is gans het idee geweest achter:

1) groepsimmuniteit door massa vaccinatie
2) dus kijken naar de vaccinatiegraden van bevolkingen
3) corona pasjes
4) het equivalente van een "test doen" en een "vaccinatie bewijs"
5) de verplichtingen voor vaccinaties bij zorgpersoneel

Als ge dat "nu niet begrijpt" dan wil dat zeggen dat je begrijpt dat er niet de minste grond is voor al het bovenstaande.

Maar die "klinische studies" hangen serieus af van het moment na vaccinatie, en hoewel dat in het begin rond de 90% was, en nadien rond de 70%, zakt dat naar ongeveer 50% en minder na 5 of 6 maanden, wat wil zeggen "noppes".

Want die factor 2 wordt ruimschoots gecompenseerd door "vals gevoel van veiligheid" en ander gedrag / toelatingen / .... bij gevaccineerden en niet-gevaccineerden.

Met andere woorden, na enkele maanden en na enkele varianten, hebben vaccinaties zo goed als niks meer te zien met propagatie van het virus.

En laat het nu precies DAAROP zijn dat gans de vaccinatie dwingelandij politiek is gebaseerd en NIET op de "preventie van zware ziekte", waarbij men zou moeten differentieren tussen risico personen en personen met laag risico.

In een politiek van zware ziekte preventie (overeenkomstig alle wetenschappelijke kennis) zet men ALLES in op heel hoge vaccinatie graad bij oudere en risico personen, en DOET MEN ZO GOED ALS NIKS voor lage-risico personen.

In een politiek van "vaccinale groepsimmuniteit" die wetenschappelijk volledig aan diggelen op de grond ligt, en waar dat fiasco verwacht was, doet men alles wat tot de huidige politiek behoort, zoals pasjes, hoge BEVOLKINGSvaccinatie graad en kinderen vaccineren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 10:49   #25
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Zonder in details te treden. Het onderwerp slaat op mij persoonlijk.

..

Dan maar gebruik maken van het geluk bij het ongeluk door het corona herstelbewijs aan te vragen. Dit om voorlopig de nonsens voor een komende volgende prik nog even wat uit te stellen ?


Wie oh wat. Adviezen welkom.
En ik die dacht: Frankenstein boft. Die zit in zo'n land waar ze zich wel niets zullen aantrekken van vaccinaties. Ik vroeg me zelfs af of ik niet naar zo'n land moest emigreren...

Goede moed, Frank, sorry dat ik niet meer kan helpen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 10:52   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik begrijp al dat gezeur over besmet geraken na vaccinatie niet.

De klinische studies van de vaccins toonden aan dat de kans op besmetting met 60 á 70% gereduceerd werd, dus dat er nog altijd 30-40% besmet raken.
Dat zien we dus nu.

Belangrijkste is dat de vaccins ernstge ziekte en hospitalisatie grotendeels voorkomen.
Frank is daar een bewijs van.
Het wordt tijd dat het begrip "besmet" wordt begraven. Besmettingscijfers interesseren mij geen bal meer.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 11:29   #27
Waterglas
Partijlid
 
Waterglas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2016
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is een beetje raar, want dat is gans het idee geweest achter:

1) groepsimmuniteit door massa vaccinatie
2) dus kijken naar de vaccinatiegraden van bevolkingen
3) corona pasjes
4) het equivalente van een "test doen" en een "vaccinatie bewijs"
5) de verplichtingen voor vaccinaties bij zorgpersoneel
We hebben intranasale vaccins nodig om groepsimmuniteit te bereiken. Intramusculaire vaccins wekken onvoldoende sIgA (secretory antibodies, antilichamen in de slijmvliezen) op. Om besmetting te voorkomen wil je een sterke immuunreactie op de plaats waar het virus het lichaam binnenkomt (de slijmvliezen in neus en keel). Een combinatie met de intramusculaire vaccins (om tegen ernstige ziekte te beschermen mocht je toch besmet raken) zou waarschijnlijk het beste zijn.
Waterglas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 11:39   #28
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het wordt tijd dat het begrip "besmet" wordt begraven. Besmettingscijfers interesseren mij geen bal meer.
Zonder die cijfers is er geen grond meer voor om het even welke maatregel.

Maar het ziet er niet naar uit dat onze overheid, met frankske op kop, bereid is om haar nieuwe macht op te geven en te stoppen met de waanzin. Besmettingscijfers zullen dus nog wel een tijdje relevant blijven. Niet voor de ziekte, alleen om de maatregelen tegen de ziekte te kunnen blijven aanhouden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 12:49   #29
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik begrijp al dat gezeur over besmet geraken na vaccinatie niet.

De klinische studies van de vaccins toonden aan dat de kans op besmetting met 60 á 70% gereduceerd werd, dus dat er nog altijd 30-40% besmet raken.
Dat zien we dus nu.

Belangrijkste is dat de vaccins ernstge ziekte en hospitalisatie grotendeels voorkomen.
Frank is daar een bewijs van.
Als er nog steeds een kans van 30% is om besmet te geraken, kan men onmogelijk het grote onderscheid verdedigen dat er o.a. in landen zoals Frankrijk is tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden.

De ene groep geef je enorme vrijheid, de andere groep mag nog niet op een terras buiten zitten. En dat terwijl de kans om besmet te geraken met slechts 60% is gereduceerd.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 13:50   #30
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, denken dat natuurlijke immuniteit U levenslang beschermt is ook larie. Mensen die griep opdoen doen nadien ook nog griep op.
Dat is een leugen.
Wie de ziekte doormaakt is WEL levenslang beschermd tegen de ziekteverwekker van dat griepvirus waardoor je die griep kreeg.
Natuurlijk ben je dan alleen levenslang beschermd tegen dat ene griepvirus maar er zijn 500+ griepvirussen PLUS hun mutaties waartegen je dan natuurlijk niet beschermd bent en daarom dus nog altijd griep kunt krijgen.

Je schiet dus niet met spek maar met ganse varkens als je zo kort door de bocht gaat.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 14:03   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waterglas Bekijk bericht
We hebben intranasale vaccins nodig om groepsimmuniteit te bereiken. Intramusculaire vaccins wekken onvoldoende sIgA (secretory antibodies, antilichamen in de slijmvliezen) op. Om besmetting te voorkomen wil je een sterke immuunreactie op de plaats waar het virus het lichaam binnenkomt (de slijmvliezen in neus en keel). Een combinatie met de intramusculaire vaccins (om tegen ernstige ziekte te beschermen mocht je toch besmet raken) zou waarschijnlijk het beste zijn.
Dat is hier al heel heel lang geleden gezegd.

Maar we HEBBEN die: die heten "covid opdoen".

De huidige vaccins, zelfs van korte duur, hebben het voordeel om U na enige tijd toch besmettelijk te maken zonder veel kans op erge ziekte. Op dat ogenblik doe je best echte covid op. Er zouden installaties moeten zijn waar je virus kan gaan snuiven he.

Natuurlijke besmettingen regelen PRIMA EXACT wat nodig is om aan groepsimmuniteit te geraken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2021 om 14:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 14:25   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Zonder in details te treden. Het onderwerp slaat op mij persoonlijk.

..

Dan maar gebruik maken van het geluk bij het ongeluk door het corona herstelbewijs aan te vragen. Dit om voorlopig de nonsens voor een komende volgende prik nog even wat uit te stellen ?


Wie oh wat. Adviezen welkom.
Was je er zwaar ziek van ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 14:30   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Was je er zwaar ziek van ?
Veruit de meeste mensen die corona opdeden vorig jaar waren daar niet zwaar ziek van he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 17:06   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het wordt tijd dat het begrip "besmet" wordt begraven. Besmettingscijfers interesseren mij geen bal meer.
Iemand die besmet is in een populatie die een hoge vaccinatiegraad kent, is niet "hoog-problematisch". Want de dreiging dat hijzelf zwaar ziek wordt is beperkt, en de dreiging dat de ziekenhuissector tilt zal slaan, is heel beperkt.

De besmetting is evenwel toch problematisch.
Zo lang het virus rond dwaalt, kunnen er varianten uitkomen.
Zo lang het virus rond dwaalt, kunnen mensen die zich niet konden laten vaccineren (kinderen, kankerpatiënten ..) besmet en zwaar ziek geraken of sterven.

Dus bij een besmetting zal ik er graag voor opletten om mijn kleinste kleinkinderen niet te besmetten.

(noot: een besmetting - en genezing - van een niet-gevaccineerde is op dit moment zelfs nog ergens nuttig: hij mag bij de gevaccineerden geteld worden ... bla bla ... zelfs al was en is het voor hem en voor zijn contacten veel veiliger mocht hij toch gekozen hebben voor vaccineren)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 september 2021 om 17:08.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 17:14   #35
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zo lang het virus rond dwaalt, kunnen er varianten uitkomen.
Het gaat over van mens op dier en terug van dier op mens, dat virus gaat blijven rond dwalen. Wanneer ga je dat nu eens beseffen?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 17:21   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
(...)

Dus bij een besmetting zal ik er graag voor opletten om mijn kleinste kleinkinderen niet te besmetten.
Waarom ? Die kindjes gaan niet dood hé.
Momenteel, actueel, is het nog enkel van belang dat jij als kwetsbare beschermd bent.
In Vlaanderen is 78 procent volledig gevaccineerd. En .. die andere 22 procent heeft gelijk en heeft geen reden om zich te laten vaccineren behalve om opportunistische redenen om toegang te krijgen tot wat weet ik veel via CovidSafe.
Kindjes mogen besmet worden. Hoe meer hoe beter. Het heeft geen zin om overbezorgd te zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 22:21   #37
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Breaking
Onderzoek USA en geplaatst in gerenomeerd blad, gevaccineerden gezondheidsmedewerkers 2x zo vaak positief voor delta t.o.v. ongevaccineerden


Tsja..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 september 2021 om 22:21.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 22:24   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Breaking
Onderzoek USA en geplaatst in gerenomeerd blad, gevaccineerden gezondheidsmedewerkers 2x zo vaak positief voor delta t.o.v. ongevaccineerden


Tsja..
Breaking: antivaxxers hebben een iq tussen 0 en 50.

Waar is uw bron of link?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 22:28   #39
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ergo: vaccinatie werkt.
Ik begrijp hieruit dat het beter is je toch te vaccineren ; al is het maar om meer kans te hebben om besmet te raken met als troostprijs dat de lasten op het ziektebed lager tot nihiel zijn ?
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2021, 22:29   #40
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 september 2021 om 22:30.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be