Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2013, 12:35   #21
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Als er een fout in je aanslag zit, dien je toch gewoon een bezwaarschrift in ?

Is gebeurd. Dan worden er gezocht naar informatie die hun aanslag moet verantwoorden.Hier komen begrijpelijkerwijze geen antwoorden op.
Dan krijg je een negatief antwoord wegens het ontbreken van informatie en sta je voor de rechter.
Even benadrukken... er word op geen enkele manier getracht om uw verklaringen te toetsen aan de waarheid, ook al liggen de bewijzen voor hun neus op tafel.
Niet dat ik snel zonder 'opmerkelijke' gebeurtenissen ga vallen, ik heb op die 4 jaar tijd genoeg gezien en meegemaakt maar ik verkies toch het ganse verhaal niet hier uit de doeken te doen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2013, 12:37   #22
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Dan heb je enorme inkomsten gehad en ben je een rijk man.

Wel, dat zal ik even aan mijn vrouw en zoon vertellen. Het zal ze opfleuren....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 10:04   #23
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

De dubbele bestraffing die België toepast, mag overigens niet van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM), maar het Hof van Cassatie keurt ze nog altijd goed.

Uit DS vandaag.
Hoe zit dat eigenlijk met die 'omgekeerde bewijslast' ivm inkomstenbelastingen waar ik vandaag het slachtoffer van ben? Is dat ook al niet door Europa afgeschoten?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 12:15   #24
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Alweer de vraag: wat heb jij gedaan om die aanslag te veroorzaken ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 12:45   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.790
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Alweer de vraag: wat heb jij gedaan om die aanslag te veroorzaken ?
Dat is het probleem nu net. Het moet niet iets zijn dat mr Daelemans heeft gedaan. Een komma verkeerd geplaatst door een belastingsambtenaar is genoeg. 230,000 of 230 000,000 , ziet U?

Of een voormalige werkgever die een vergissing heeft gemaakt, ipv €5230,15 ontslagvergoeding op papier/computer 5230.15

Of zelfs een frauduleuze werkgever... zoals ik heb meegemaakt in 1997. Dat heeft me €3000 gekost, en is in 2012 als verjaard verklaart.

In België is het simpel, de belastingen hebben altijd gelijk, en als je kan aantonen dat ze ongelijk hebben, dan kost het je nog jaren knokken tegen deurwaarders, dwangbevelen en dergelijke.

Het ergste is als je al betaald hebt, dan heeft de belastingsdienst totaal geen enkele reden om enige informatie te verstrekken of medewerking te tonen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 13:06   #26
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Alweer de vraag: wat heb jij gedaan om die aanslag te veroorzaken ?

Waarom zou ik iets moeten gedaan hebben om die aanslag te veroorzaken?

Ik ben de laatste jaren al veel wijzer geworden. Niet om mij te amuseren maar uit bittere noodzaak.

Gewoon een citaat uit de conversatie op één en dezelfde belastingsdienst.

"mijnheer, wij denken dat U die persoon bent en daarom belasten we u alvast, maar omdat U officieel die persoon niet bent kunnen we U geen verdere informatie overhandigen."

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 3 september 2013 om 13:09.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 13:30   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Alweer de vraag: wat heb jij gedaan om die aanslag te veroorzaken ?
tja, gebeurt wel hoor ... omwisselingen


of gewoon foute reglementeringen ...

zo hanteert Stad Antwerpen een reglement grondbelasting dat de naakte eigenaars belast ... terwijl de wet duidelijk stipuleert dat het de vruchtgebruikers zijn die kosten en baten dragen ...

antwoord vd stadsdiensten (om volledig te zijn, wel onder vorig bestuur; maar ik vermoed niet dat dit inmiddels wijzigde): "da's allemaal veel te complex, daar kunnen wij ons niet mee bezighouden ze, procedeer maar als ge wilt dat t verandert" ...

tyi : naakte eigenaars zijn natuurlijk talrijker dan vruchtgebruikers...ergo er zit profijt aan voor de stad ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 17:04   #28
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

"tja, gebeurt wel hoor ... omwisselingen of gewoon foute reglementeringen ..."

Gooi ze maar bij elkaar hoor, ze gaan hand in hand.

Ik zal nog even een beknopt overzicht geven van de gebeurtenissen omstreeks maart dit jaar.

-Een vonnis dat het dossier van onze federale overheid financiën bevestigd. (slik...)

-Wat later in het advocatenkantoor: sorry mijnheer Daelemans maar de wetgeving zit op zo'n manier in elkaar dat U zich eigenlijk niet kan verdedigen. (paniek...)

Een artikel in de Standaard dat wat belletjes doen rinkelen... (hoop....)

-Wat later bij een inspecteur van de Federale opsporingsdienst te Mechelen: Och mijnheer Daelemans, wij weten al van bij de aanvang van dit onderzoek dat jij hier niets mee te maken hebt....efkes nakijken..., rekeningnummers... neen,voor U is er niets aan de hand ….en dat is ook de reden dat U nooit van ons heb gehoord. (oef....)

Die oef was voorbarig. Onmiddelijk de top van onze administratie op de hoogte gebracht.Nu, bijna 6 maand later resultaat NUL.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 17:32   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Kijk, als je hulp wil hebben, moeten we het dossier heel kennen.
Anders advocaat nemen en hopen dat ie iets kent van Fiscaal Recht.
We kunnen misschien iets inzamelen om u te helpen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 21:15   #30
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

“Kijk, als je hulp wil hebben, moeten we het dossier heel kennen.”

Van bij aanvang is het dossier waar de belasting op gebaseerd voor mij ontoegankelijk.
Niemand wist waar het naartoe was. Laatste poging om het dossier te bemachtigen was een bezoek aan de finnanciëntoren te Brussel. Nog steeds geen dossier maar andere zeer bruikbare informatie.

Tot op vandaag heb ik nog steeds geen toegang gezien mij strafrechterlijk niets word aangewreven.
Dienst A schiet een kemel van formaat waarna dienst B na onderzoek daar zich een breuk om lacht.
Dienst B beschikt echter niet over een “procedure” om die info terug naar dienst A te sturen.

Ik stuur de nodige info opnieuw zelf naar dienst A, enkele maanden later krijg ik een brief waarin zwart op wit staat dat men over geen info beschikt om de zaak intern te herzien.
Dus maanden nadat de informatie eveneens is doorgestuurd naar de Heren Carlos Six, Pascal Jacobs en Christian Gillet, allen topambtenaren bij de federale dienst financiën.

4 jaar geleden had ik zo'n verhaal als complete nonsens en totaal ongeloofwaardig bestempeld.
Nu, na bijna 4 jaar opgedane ervaring weet ik beter.

“Anders advocaat nemen en hopen dat ie iets kent van Fiscaal Recht. “


Ik heb een advocaat (betaling wordt voorlopig geregeld door mijn ouders) maar dat zijn eigenlijk vijgen na pasen. Die zaken slepen zo lang aan dat het kalf al lang verdronken is vooralleer er een oplossing kan geforceerd worden. Iemand een veel te grote feestmaaltijd aanbieden als ze reeds enkele jaren geleden de hogerdood zijn gestorven is weinig zinvol!
We zijn nu al 4 jaar verder en hoelang gaat dat nog aanslepen?
Mijn zoon binnen 5 jaar naar de hogeschool sturen? Nog 5 jaar trekken met mijn 30 jaar oude motorfiets? Ik ben 52 en stel medische ingrepen uit, koop brillekes van 5€ en kan mijn hoofd niet leeg maken om opnieuw een verantwoordelijke job uit te oefenen.
Als je mensen meer afpakt dan wat ze bezitten heeft dat zo zijn gevolgen.

“We kunnen misschien iets inzamelen om u te helpen.”

Dit verhaal zie ik graag in de pers. Verzamel mensen die mee verontwaardigd de vuist in de lucht steken. Ik alleen ben een burger zonder enige waarde en het is daardoor dat deze wantoestanden blijven bestaan. Ik heb geschreven naar onze premier Di Rupo, John Crombez en een hoop andere politici, resultaat NUL. Eén Senator heeft echt moeite gedaan om iets te forceren, prachtkerel met kl**** aan zijn lijf.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 22:05   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Als je dit leest, dan verbleekt Kafka.

@Johan Daelemans:
Deze wespennest kan je m.i. zelf niet meer oplossen.
Neem een goede advocaat onder de arm.
Buiten dat, kan niemand je hier goede raad geven.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 22:12   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
“Kijk, als je hulp wil hebben, moeten we het dossier heel kennen.”

Van bij aanvang is het dossier waar de belasting op gebaseerd voor mij ontoegankelijk.
Niemand wist waar het naartoe was. Laatste poging om het dossier te bemachtigen was een bezoek aan de finnanciëntoren te Brussel. Nog steeds geen dossier maar andere zeer bruikbare informatie.

Tot op vandaag heb ik nog steeds geen toegang gezien mij strafrechterlijk niets word aangewreven.
Dienst A schiet een kemel van formaat waarna dienst B na onderzoek daar zich een breuk om lacht.
Dienst B beschikt echter niet over een “procedure” om die info terug naar dienst A te sturen.

Ik stuur de nodige info opnieuw zelf naar dienst A, enkele maanden later krijg ik een brief waarin zwart op wit staat dat men over geen info beschikt om de zaak intern te herzien.
Dus maanden nadat de informatie eveneens is doorgestuurd naar de Heren Carlos Six, Pascal Jacobs en Christian Gillet, allen topambtenaren bij de federale dienst financiën.

4 jaar geleden had ik zo'n verhaal als complete nonsens en totaal ongeloofwaardig bestempeld.
Nu, na bijna 4 jaar opgedane ervaring weet ik beter.

“Anders advocaat nemen en hopen dat ie iets kent van Fiscaal Recht. “


Ik heb een advocaat (betaling wordt voorlopig geregeld door mijn ouders) maar dat zijn eigenlijk vijgen na pasen. Die zaken slepen zo lang aan dat het kalf al lang verdronken is vooralleer er een oplossing kan geforceerd worden. Iemand een veel te grote feestmaaltijd aanbieden als ze reeds enkele jaren geleden de hogerdood zijn gestorven is weinig zinvol!
We zijn nu al 4 jaar verder en hoelang gaat dat nog aanslepen?
Mijn zoon binnen 5 jaar naar de hogeschool sturen? Nog 5 jaar trekken met mijn 30 jaar oude motorfiets? Ik ben 52 en stel medische ingrepen uit, koop brillekes van 5€ en kan mijn hoofd niet leeg maken om opnieuw een verantwoordelijke job uit te oefenen.
Als je mensen meer afpakt dan wat ze bezitten heeft dat zo zijn gevolgen.

“We kunnen misschien iets inzamelen om u te helpen.”

Dit verhaal zie ik graag in de pers. Verzamel mensen die mee verontwaardigd de vuist in de lucht steken. Ik alleen ben een burger zonder enige waarde en het is daardoor dat deze wantoestanden blijven bestaan. Ik heb geschreven naar onze premier Di Rupo, John Crombez en een hoop andere politici, resultaat NUL. Eén Senator heeft echt moeite gedaan om iets te forceren, prachtkerel met kl**** aan zijn lijf.
Best zich eens wenden tot een boekhoudingskantoor/accountants van KPMG.
Die hebben een arm zolang dat er geen einde aan komt.
Geen andere hé.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 22:19   #33
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

"Best zich eens wenden tot een boekhoudingskantoor/accountants van KPMG.
Die hebben een arm zolang dat er geen einde aan komt."


Ik vrees dat de geldbeurs van mijn ouders daar te klein voor is.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 22:23   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
"Best zich eens wenden tot een boekhoudingskantoor/accountants van KPMG.
Die hebben een arm zolang dat er geen einde aan komt."


Ik vrees dat de geldbeurs van mijn ouders daar te klein voor is.
Op een prijs van 250'000€ is een consultatie van enkele tientallen euro maar kleingeld.
Na die consultatie zal je allicht beter geïnformeerd zijn en een kostenplaatje ontvangen. In elk geval je zal iets hebben.
KPMG is geen klein grut met grillen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 22:32   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

250'000€ belastingen dat zal allicht wel niet op beroepsinkomsten slaan.
Me dunkt dat er toch meer aan de hand moet zijn dus.
Iets van illegale activiteiten of een kortstondige doch zeer lucratieve zelfstandige activiteit?
Erfenis?
Men moet zich toch op iets baseren?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 22:46   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.790
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
250'000€ belastingen dat zal allicht wel niet op beroepsinkomsten slaan.
Me dunkt dat er toch meer aan de hand moet zijn dus.
Iets van illegale activiteiten of een kortstondige doch zeer lucratieve zelfstandige activiteit?
Erfenis?
Men moet zich toch op iets baseren?
Moet niet, een vergissing bij de belastingen is genoeg.
En eenmaal betaald is het vechten tegen de bierkaai om het terug te krijgen, tenzij er "vriendjes" bij betrokken geraken.
Zo 1 van de voordelen van kennissen hebben binnen het politieke bestel.

1 van de lessen die ik in 1997 geleerd heb, de belastingen hebben geen enkele reden om mee te werken aan het dossier vanaf er betaald is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 22:57   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Moet niet, een vergissing bij de belastingen is genoeg.
En eenmaal betaald is het vechten tegen de bierkaai om het terug te krijgen, tenzij er "vriendjes" bij betrokken geraken.
Zo 1 van de voordelen van kennissen hebben binnen het politieke bestel.

1 van de lessen die ik in 1997 geleerd heb, de belastingen hebben geen enkele reden om mee te werken aan het dossier vanaf er betaald is.
Dat klopt maar gedeeltelijk.
Belastingen hebben ook iets nodig om hun cijfers waar te maken.
Is dat er of is dat er niet?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 22:59   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.790
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat klopt maar gedeeltelijk.
Belastingen hebben ook iets nodig om hun cijfers waar te maken.
Is dat er of is dat er niet?
Ze moeten die getallen wel vrijgeven, en dat moeten ze niet zomaar he. Misschien dat een rechter een dwangbevel kan uitschrijven, maar wie durft de belastingen aanklagen?

En wat maakt het uit dat 10 jaar nadat je alles bent kwijtgeraakt dat geld terug terugkrijgt met een beetje interesten...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 23:16   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ze moeten die getallen wel vrijgeven, en dat moeten ze niet zomaar he. Misschien dat een rechter een dwangbevel kan uitschrijven, maar wie durft de belastingen aanklagen?

En wat maakt het uit dat 10 jaar nadat je alles bent kwijtgeraakt dat geld terug terugkrijgt met een beetje interesten...
Ja oké maar als je beroep aantekent moeten ze wel u laten zien waarop dat gebaseerd is allemaal.
Als jij uw loonfiche hebt en zij hebben daar iets dat 10'000€ of meer hoger is dan leg je dat wel eens naast elkander.

Ooit hadden ze mij ook eens 80'000bfr meer aangerekend dan mijn inkomsten maar na een bezoek was dat meteen geschrapt want ze hadden daar geen inkomstbewijs van.

Fouten gebeuren nu eenmaal, maar normaal gezien zetten ze dat zonder veel problemen ook weer recht. Je moet er wel naartoe gaan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 23:40   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.790
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja oké maar als je beroep aantekent moeten ze wel u laten zien waarop dat gebaseerd is allemaal.
Maar je moet wel eerst betalen nietwaar.
Citaat:
Als jij uw loonfiche hebt en zij hebben daar iets dat 10'000€ of meer hoger is dan leg je dat wel eens naast elkander.
Tot de deurwaarders aan de deur staan.
Citaat:
Ooit hadden ze mij ook eens 80'000bfr meer aangerekend dan mijn inkomsten maar na een bezoek was dat meteen geschrapt want ze hadden daar geen inkomstbewijs van.
€2000 tegenover €230 000, zeker een vergelijking.
Citaat:
Fouten gebeuren nu eenmaal, maar normaal gezien zetten ze dat zonder veel problemen ook weer recht. Je moet er wel naartoe gaan.]
€230 000, welke ambtenaar wil zo'n blunder op zijn conto?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be