Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

 
 
Discussietools
Oud 3 november 2004, 23:19   #61
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Ik heb wel al wat drank op, maar van dubbelzicht is voorlopig nog geen sprake. Dus kan die jullie van jou enkel aan jouw perceptie te wijten zijn.

Ik beken, ik ben een idealist .
Liever nuchter jongens!
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 3 november 2004, 23:22   #62
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vjm
Persbericht


Hoogachtend,


Namens het Comité Verdediging van de democratie en het recht op vrije meningsuiting

D. Jansegers Luc Vermeulen
http://vl.altermedia.info/index.php?p=1063&more=1&c=1


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vjm
De VJM bieden hun medeleven aan aan zijn echtgenote en aan zijn familie.

Zijn Eer was Trouw.
http://www.voorpost.org/Nieuws/210703.htm

[font=Verdana]Luc Vermeulen:actieleider vzw Voorpost[/font]

http://www.vjm.cc/vjm/na/technisch.htm

D. Jansegers: eindredacteur van het blaadje van vjm

Ik, voorstander van de absolute vrije meningsuiting, zal in elk geval niet aanwezig zijn op deze neonazi-recuperatie van een moord.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 3 november 2004 om 23:24.
Stratcat is offline  
Oud 3 november 2004, 23:26   #63
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Liever nuchter jongens!
Het is mijn verdoemde lot ook dronken nuchter te zijn.
En nu heb je nog niet geantwoord...
Stratcat is offline  
Oud 6 november 2004, 17:21   #64
vjm
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 51
Standaard

Ondanks het gure weer waren vele tientallen Vlamingen afgezakt naar Berchem (mijn schatting man of 70, en dat op maar enkele dagen zonder steun van wie dan ook) om aan het Nederlandse consulaat een wake te houden. Het waren allemaal gewone mensen. Van het establishment of van de politieke partijen was er natuurlijk niemand- enkele Blokkers niet nagelaten-, noch van de Bekende Vlamingen die anders zo graag met hun kop in de media komen. Misschien moet er dan eerst iemand in Vlaanderen een kogel door zijn hoofd krijgen?
De politica Hilde De Lobel hield een zeer sterke toespraak (ik hoop de tekst binnenkort te hebben voor eens op het forum te zetten). daarnaast werd ook de laatste column van Van Gogh voorgelezen waarin hij oa zowel Abu JaJa als de Amsterdamse burgemeester Cohen hekelt. U weet wel die wereldvreemde hypocriete burgemeester die nu op TV met een predikantbakkes komt zeggen hoe geschokt hij wel is dat dit in tolerant Nederland kon gebeuren. Tevens waren er diverse spandoeken met oa de tekst 'stop de terreur' en 'vrijheid van meningsuiting' .
Er werd afgesloten met zingen van het Nederlandse volkslied.

Opvallend was dat de VRT een radio ploeg had gestuurd, maar dat toen de plechtigheid begon ze opeens vertrokken. Waarschijnlijk omdat gewone Vlamingen die op hun vrije zaterdag het slechte weer en de regen trotseren om een wake bij te wonen niet interessant genoeg zijn? Of hadden ze stiekem gehoopt op relletjes en waren ze teleurgesteld toen alles rustig en gedisciplineerd bleef?

Om af te sluiten, het was kort maar zeer goed, en bij deze willen we iedereen die aanwezig was bedanken.

Ook Belga was aanwezig en maakte volgende verslag van de axie (te lezen op oa de webstek van Het Laatste Nieuws:
Aan het Nederlandse consulaat in Berchem hebben enkele tientallen mensen zaterdagnamiddag een korte plechtigheid gehouden ter nagedachtenis van Theo Van Gogh, de de Nederlandse cineast die dinsdag in Amsterdam werd vermoord.

De herdenking was een initiatief van het Comité "Verdediging van de democratie en het recht op vrije meningsuiting". Tijdens de plechtigheid werd onder andere de laatste column van Van Gogh voorgelezen. Er werden ook bloemen neergelegd. Het Comité was twee jaar geleden opgericht na de moord op Pim Fortuyn. Ook toen hield het een plechtigheid aan het consulaat in Berchem.

Theo Van Gogh werd afgelopen dinsdag vermoord door een extremitische moslim. De cineast stond bekend vanwege zijn kritiek op de multiculturele samenleving.

</STRONG></EM></U></I></B>
__________________
www.vjm.cc
vjm is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be