Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2019, 20:55   #12281
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er verschijnen veel gelijkaardige cartoons in de "mainstream" westerse pers.
Veel?

Ook weer eens een van uw vele goedkope veralgemeningen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2019, 21:22   #12282
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze hebben mooi genoeg van de politieke spelletjes en valse beloften van de Amerikanen.
En waar het allemaal om draait, de zoon van Biden die toevallig een bescheiden jobje kreeg met een salaris van een goede 100000$
50 000 dollar en marktconform.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
per maand in een land waar het gemiddelde salaris minder dan 200 $ bedraagt, toevallig net op het moment dat zijn pa minister van buitenlandse zaken was, en Oekraine de VS dachten nodig te hebben tegen de Russen...
50 000 dollar en marktconform.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Papa Luka zorgde ervoor dat zijn land veel welvalender, stabieler en vreedzamer is dan Oekraine.
da's gemakkelijk als de kakkerlakken van Rusland uw land niet binnenvallen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Oekrainers hebben zich laten verleiden door de janks en dat is hen niet goed bevallen
gij leeft in een geindoctrineerd en leugenachtig parallel universum
Witrusland economische groei:
0.7% (2017 est.)
-2.6% (2016 est.)
Oekraine:
2% (2017 est.)
2.3% (2016 est.)

Wit rusland zijn import/export is 50% afhankelijk van 1 land: rusland! Oekraine is van geen enkel land afhankelijk!

Ga in Wit rusland wonen hé! als het daar zo goed is! BYE! Ga weg, voor mij hoeft ge niet te blijven!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2019, 01:42   #12283
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Veel?

Ook weer eens een van uw vele goedkope veralgemeningen...
Toch wel, Poetin is heel regelmatig het voorwerp van spot. Logisch ook voor iemand met zo'n positie en uitstraling.
In de westerse pers worden westerse leiders ook wel bespot, maar nooit het liberaal-democratische systeem...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2019, 01:59   #12284
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

geertvdb

Citaat:
50 000 dollar en marktconform.

50 000 dollar en marktconform.
https://www.wsws.org/en/articles/201.../bide-o01.html

850000$ op enkele maanden tijd...

Het feit dat hij zo'n lucratieve job kreeg van de Oekraïense overheid en het feit dat z'n papa toen toevallig een heel belangrijke rol speelde in Oekraïne als minister van buitenlandse zaken van de VS hebben natuurlijk niets met elkaar te zien. Puur toeval. Dat iemand dat ook maar durft te denken, foei! De Russen en Chinezen, dat zijn de slechteriken, de Amerikanen handelen steeds volgens de hoogste ethische normen.



Citaat:
da's gemakkelijk als de kakkerlakken van Rusland uw land niet binnenvallen!
Er zijn geen delen van Belarus die zich bij Rusland willen aansluiten. Ook dat komt door Lukashenko.

Citaat:
gij leeft in een geindoctrineerd en leugenachtig parallel universum
Witrusland economische groei:
0.7% (2017 est.)
-2.6% (2016 est.)
Oekraine:
2% (2017 est.)
2.3% (2016 est.)


Human Development Index 2018:
Belarus 0.808 (51ste, op hetzelfde niveau als EU lidstaten Hongarije, Portugal, Bulgarije en Roemenië en Rusland) Oekraïne 0.750 (88ste, op hetzelfde niveau als Peru, Colombië, Tunesië, Jordanië, Suriname, Dominicaanse republiek, etc. )
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...elopment_Index
Citaat:
Wit rusland zijn import/export is 50% afhankelijk van 1 land: rusland! Oekraine is van geen enkel land afhankelijk!

Oekraïne is zwaar afhankelijk van de EU, de VS en het IMF. Zonder hun steun is het land onmiddellijk failliet.


Citaat:
Ga in Wit rusland wonen hé! als het daar zo goed is! BYE! Ga weg, voor mij hoeft ge niet te blijven!
Ik ga niet verhuizen omdat U dat wil.
Uw reactie zegt veel over uw geestelijke toestand.

Laatst gewijzigd door tomm : 26 november 2019 om 02:02.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2019, 14:07   #12285
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

850000$ op enkele maanden tijd...

Het feit dat hij zo'n lucratieve job kreeg van de Oekraïense overheid en het feit dat z'n papa toen toevallig een heel belangrijke rol speelde in Oekraïne als minister van buitenlandse zaken van de VS hebben natuurlijk niets met elkaar te zien. Puur toeval. Dat iemand dat ook maar durft te denken, foei! De Russen en Chinezen, dat zijn de slechteriken, de Amerikanen handelen steeds volgens de hoogste ethische normen.
Gij insinueert iets, maar het is niet duidelijk wat ... In elk geval is Zelenski niet de Rusland lover die gij er van probeert te maken, en is het hem gelukt (in tegenstelling tot Poroshenko) om gevechtswapens los te krijgen van het Westen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht




Er zijn geen delen van Belarus die zich bij Rusland willen aansluiten. Ook dat komt door Lukashenko.
dat hoeft niet Belarus is de facto een deel van Rusland. 50% van import en export is met Rusland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht




Human Development Index 2018:
Belarus 0.808 (51ste, op hetzelfde niveau als EU lidstaten Hongarije, Portugal, Bulgarije en Roemenië en Rusland) Oekraïne 0.750 (88ste, op hetzelfde niveau als Peru, Colombië, Tunesië, Jordanië, Suriname, Dominicaanse republiek, etc. )
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...elopment_Index
Dit zijn de objectieve cijfers:
https://www.indexmundi.com/factbook/...kraine/economy
Uw naamloos grafiekske is waardeloos:
belarusk groei :0.7% (2017 est.)-2.6% (2016 est.)
oekraine: 2% (2017 est.)2.3% (2016 est.)

en dat terwijl oekraine in een oorlog zit die het niet gewild heeft.


Oekraïne is zwaar afhankelijk van de EU, de VS en het IMF. Zonder hun steun is het land onmiddellijk failliet.
En China! oekraine doet handel met de rijkste landen ter wereld, zonder met elke partner meer dan 10% te handelen! en dat is volgens u ... slecht?? HAHAHAHA! zo oerdom!

Witrusland is 50% afhankelijk van barbaren. Proficiat!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht





Ik ga niet verhuizen omdat U dat wil.
Uw reactie zegt veel over uw geestelijke toestand.
Mensen die het land proberen te ondermijnen waar ze van profiteren op een degoutante hypocriete manier zouden eigen manu militari buitengezet moeten worden.

stel u voor dat er een westerse blogger is die in china woont, en kritiek geeft op china op fora, wat denkt ge dat er met die persoon gebeurt?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2019, 14:43   #12286
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

geertvdb

Citaat:
Gij insinueert iets, maar het is niet duidelijk wat ... In elk geval is Zelenski niet de Rusland lover die gij er van probeert te maken, en is het hem gelukt (in tegenstelling tot Poroshenko) om gevechtswapens los te krijgen van het Westen.
In tegenstelling tot Poroshenko wil Zelensky niet vechten met de Russen. En voor het eerst in 5 jaar is er vrede.

Citaat:
dat hoeft niet Belarus is de facto een deel van Rusland. 50% van import en export is met Rusland.
Voor Maidan was ook bijna 50 % van de import en export van Oekraïne met Rusland. Zijn de Oekraïners er beter van geworden door die handel te stoppen? Helemaal niet, het is het armste land van Europa geworden, met een veel lagere levensstandaard dan zowel Belarus als Rusland


Citaat:
En China! oekraine doet handel met de rijkste landen ter wereld, zonder met elke partner meer dan 10% te handelen! en dat is volgens u ... slecht?? HAHAHAHA! zo oerdom!
Dat Oekraïne het armste land van Europa is is inderdaad slecht voor de Oekraïners. Hun BNP per inwoner ligt veel lager dan dat van China. Wie dat 25 jaar geleden had durven voorspellen zou uitgelachen geweest zijn.

Citaat:
Witrusland is 50% afhankelijk van barbaren. Proficiat!
Het blijft een onafhankelijk land dat zowel met het Westen als Rusland goede relaties nastreeft. U hebt natuurlijk liever oorlog, zoals in Oekraïne. Goede relaties en vrede, dat is zo uw ding niet. Niet moeilijk als je hele volkeren ongedierte noemt. Er is nog een bekend personage die hele volkeren ongedierte noemde. Het is niet goed afgelopen met hem.

Citaat:
Mensen die het land proberen te ondermijnen waar ze van profiteren op een degoutante hypocriete manier zouden eigen manu militari buitengezet moeten worden.
U wil dus alle opposanten het land uitzetten. Of, omdat het toch ongedierte is, waarom niet gewoon doodslaan?

Citaat:
stel u voor dat er een westerse blogger is die in china woont, en kritiek geeft op china op fora, wat denkt ge dat er met die persoon gebeurt?
Afhankelijk van welke kritiek. Als die blogger zou oproepen tot goede en innige relaties tussen China, het Westen en Rusland, zoals ik doe, zou er helemaal niets met hem gebeuren.
Als hij zou oproepen tot de Jihad en bloedige burgeroorlog in China, zou hij in de gevangenis vliegen. Ook als hij andere volkeren ongedierte zou noemen. Dat is het verschil tussen China en dit forum. Hier mag men Russen, Joden, etc. ongedierte noemen. Hoewel dat volgens mij niet compatibel is met de Belgische wetgeving. U hebt geluk dat dit een anoniem forum is...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2019, 15:23   #12287
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U hebt geluk dat dit een anoniem forum is...
Een halve bedreiging? Is dat wel volgens het forumreglement?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2019, 16:27   #12288
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een halve bedreiging? Is dat wel volgens het forumreglement?
Volgens mij is hele volkeren met ongedierte vergelijken strafbaar in Belgie. Het is niet tegen de wet iemand daarop te wijzen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2019, 21:11   #12289
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een halve bedreiging? Is dat wel volgens het forumreglement?
Oei, dat is foei! Ik ga dat tegen de juf zeggen!

of nee wacht ... ik ben geen flauw kind! Da's waar, ik ben een volwassen man!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2019, 21:27   #12290
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
geertvdb



In tegenstelling tot Poroshenko wil Zelensky niet vechten met de Russen. En voor het eerst in 5 jaar is er vrede.
Ik weet niet of gij de impeachments hearing hebt gevolgd, maar Zelenski wou zijn ziel verkopen (een interview voor CNN waar hij publiekelijk het g*t van trump wou likken) om toch maar aanvalswapens te krijgen. iets wat Poroshenko nooit heeft gekregen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht


Voor Maidan was ook bijna 50 % van de import en export van Oekraïne met Rusland. Zijn de Oekraïners er beter van geworden door die handel te stoppen?
Ja! Het is het beste wat Oekraine is overkomen, met de laatste 2 jaar een groei veel groter dan Belarusk en Rusland! EN gediversifieerder. en ik ben blij dat het bedrijf waar ik voor werk daar toe bijdraagt.
En weet ge hoe dat komt? de hoofdaandeelhouder is Hollands, en na MH17 wou die geen seconde nog in SPB blijven! dank u Putin, om zo achterlijk te zijn!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Helemaal niet, het is het armste land van Europa geworden, met een veel lagere levensstandaard dan zowel Belarus als Rusland
niet de laatste jaren hé! een groeier!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht




Dat Oekraïne het armste land van Europa is is inderdaad slecht voor de Oekraïners. Hun BNP per inwoner ligt veel lager dan dat van China. Wie dat 25 jaar geleden had durven voorspellen zou uitgelachen geweest zijn.
Daar zijt ge weer met uw sprookjes: wie 30 jaar geleden dit had gezegd, en wie 50 jaar dat had gezegd ... BLABLABLABLA!
Dat bestaat enkel in uw geindoctrineerde verbeelding!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht



Het blijft een onafhankelijk land dat zowel met het Westen als Rusland goede relaties nastreeft. U hebt natuurlijk liever oorlog, zoals in Oekraïne. Goede relaties en vrede, dat is zo uw ding niet. Niet moeilijk als je hele volkeren ongedierte noemt. Er is nog een bekend personage die hele volkeren ongedierte noemde. Het is niet goed afgelopen met hem.
Huilie huilie huilie! Snotter snotter snotter! Is uw geindoctrineerd zieltje gekwetst?

mijn kinderen hebben niet gehuild toen ze te weten kwamen dat sinterklaas niet bestaat. waarom gij wel?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U wil dus alle opposanten het land uitzetten. Of, omdat het toch ongedierte is, waarom niet gewoon doodslaan?
nee, zoals IS ers, die komen hier ook profiteren van alle welvaart, om het dan te vernietigen, en dit enkel door indoctrinatie. Die indoctrinatie is ongeneeslijk, dus het is best om die geindoctrineerden te verwijderen, Quarantaine
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht



Afhankelijk van welke kritiek. Als die blogger zou oproepen tot goede en innige relaties tussen China, het Westen en Rusland, zoals ik doe, zou er helemaal niets met hem gebeuren.
HAHAHAHA! Als gij zou schrijven in china, wat gij hier schrijft over belgie, ge zou tussen de 1,5 Oeigoeren in concentratiekampen zitten, en uw familie zou niet weten waar ge zijt.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2019, 23:43   #12291
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik weet niet of gij de impeachments hearing hebt gevolgd, maar Zelenski wou zijn ziel verkopen (een interview voor CNN waar hij publiekelijk het g*t van trump wou likken) om toch maar aanvalswapens te krijgen. iets wat Poroshenko nooit heeft gekregen.

Ja! Het is het beste wat Oekraine is overkomen, met de laatste 2 jaar een groei veel groter dan Belarusk en Rusland! EN gediversifieerder. en ik ben blij dat het bedrijf waar ik voor werk daar toe bijdraagt.
En weet ge hoe dat komt? de hoofdaandeelhouder is Hollands, en na MH17 wou die geen seconde nog in SPB blijven! dank u Putin, om zo achterlijk te zijn!


niet de laatste jaren hé! een groeier!
Daar zijt ge weer met uw sprookjes: wie 30 jaar geleden dit had gezegd, en wie 50 jaar dat had gezegd ... BLABLABLABLA!
Dat bestaat enkel in uw geindoctrineerde verbeelding!
Huilie huilie huilie! Snotter snotter snotter! Is uw geindoctrineerd zieltje gekwetst?

mijn kinderen hebben niet gehuild toen ze te weten kwamen dat sinterklaas niet bestaat. waarom gij wel?
nee, zoals IS ers, die komen hier ook profiteren van alle welvaart, om het dan te vernietigen, en dit enkel door indoctrinatie. Die indoctrinatie is ongeneeslijk, dus het is best om die geindoctrineerden te verwijderen, Quarantaine
HAHAHAHA! Als gij zou schrijven in china, wat gij hier schrijft over belgie, ge zou tussen de 1,5 Oeigoeren in concentratiekampen zitten, en uw familie zou niet weten waar ge zijt.
Zelensky wil natuurlijk het onderste uit de kan voor zijn land , net daarom dat hij vrede wil met Rusland.
De groei van Oekraine de laatste 2 jaar is helemaal niet groter dan van Belarus. En als je het over de laatste 5 jaar bekijkt is Oekraine veel armer geworden vergeleken met Belarus.
Ik wil Belgie niet vernietigen zoals IS, ik wil gewoon betere relaties tussen het Westen, Rusland en China. Volgens u moet ik daarom het land verlaten en ben ik ongedierte.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 09:55   #12292
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard







Weet je nog dat Oekraïense nationalisten dreigden "de Krim af te snijden van de buitenwereld"? Wel laat ze maar doen, ondertussen een rechtstreekse trein naar Moskou, Sint-Petersburg en andere delen van Rusland. Volgend jaar in augustus eens een bezoekje brengen. Ik zal een kredietkaart nemen bij het Chinese Unionpay, ondertussen bijna even groot als SWIFT (visa, mastercard,etc.) . Die werkt wel in alle automaten op de Krim.
Behalve wat gegrom hoor je niet veel meer over de Krim in Oekraïne. Het gaat nu over het beëindigen van het conflict in Donbas, mensen zijn de oorlog en economische uitzichtloosheid beu in Oekraïne, willen de banden met Rusland weer aanhalen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 10:13   #12293
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Oekraïense nationalistische milities en Oekraïense leger raken met elkaar in conflict. De nationalisten kunnen niet verdragen dat er een echt staakthetvuren komt.

De Wit-Russische president Lukashenko bood aan om Wit-Russische troepen te stationeren aan de grens tussen Rusland en Oekraïne, als voorwaarde voor verkiezingen. De nationalisten willen echter de regio volledig controleren voor er verkiezingen kunnen komen. (en dus alle separatisten vermoorden of in de gevangenis steken, en enkel pro-Kiev kandidaten laten meedoen) Ze vertrouwen de OVSE niet, want deze zullen pro-Russische kandidaten niet belemmeren om mee te doen, enkel toekijken op het eerlijke verloop van de verkiezingen.

http://www.radicalrightanalysis.com/...-nazi-problem/

Zelensky heeft nu de macht om zich te ontdoen van de uiterst-rechts schorriemorrie. Net als z'n mentor Kholomoisky reeds zei, is nu het moment om hen te ontwapenen en te verwijderen. Maar hij lijkt nog wat de zwak in z'n schoenen te staan om het risico te nemen op dodelijke schietpartijen tussen Oekraïense milities en het leger.
Er zal ook veel protest zijn, maar tot een nieuw maidan zal het niet komen. Oekraïners hebben er hun buik van vol.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 10:20   #12294
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Wat de Krim betreft denk ik dat er een oplossing kan gevonden worden. Een nieuw referendum, onder leiding van de OVSE. Op voorwaarde dat Oekraïne en het Westen het resultaat van dat referendum wel erkennen.
Een klein risico en gezichtsverlies voor Putin, maar de kans dat de bevolking opnieuw voor aansluiting bij Oekraïne zou kiezen is zeer, zeer klein.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 10:35   #12295
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Radio free Europe:
Poll: Majority Of Russians Support Crimea Annexation, But Worry About Economic Effects

SIMFEROPOL, March 14. /TASS/. Crimea remains positive about the peninsula’s reunification with Russia and if the referendum was held today, 89% of Crimeans would support joining Russia, the Russian Public Opinion Research Center announced the results of a poll on Thursday in Simferopol.

"The attitude towards Crimea’s reunification with Russia remains decisively positive. Eighty-nine percent would cast their votes to reunite with Russia if a referendum were held next Sunday, and 93% view the reunification in a positive light. The level of negative attitudes and support for an Autonomous Republic of Crimea as part of Ukraine are minimal (3% each), the data says. The survey also noted that across Russia, 85% of respondents would support the reunification.

https://tass.com/society/1048672
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 10:51   #12296
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht






Weet je nog dat Oekraïense nationalisten dreigden "de Krim af te snijden van de buitenwereld"? Wel laat ze maar doen, ondertussen een rechtstreekse trein naar Moskou, Sint-Petersburg en andere delen van Rusland. Volgend jaar in augustus eens een bezoekje brengen. Ik zal een kredietkaart nemen bij het Chinese Unionpay, ondertussen bijna even groot als SWIFT (visa, mastercard,etc.) . Die werkt wel in alle automaten op de Krim.
Behalve wat gegrom hoor je niet veel meer over de Krim in Oekraïne. Het gaat nu over het beëindigen van het conflict in Donbas, mensen zijn de oorlog en economische uitzichtloosheid beu in Oekraïne, willen de banden met Rusland weer aanhalen.
Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda Propaganda
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 10:53   #12297
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat de Krim betreft denk ik dat er een oplossing kan gevonden worden. Een nieuw referendum, onder leiding van de OVSE. Op voorwaarde dat Oekraïne en het Westen het resultaat van dat referendum wel erkennen.
Een klein risico en gezichtsverlies voor Putin, maar de kans dat de bevolking opnieuw voor aansluiting bij Oekraïne zou kiezen is zeer, zeer klein.
Waarom begint ge niet over de Russische inmenging in de verkiezingen in de US? Of hoe rusland uitgesloten wordt uit het WK voetbal of de Olympische Spelen. Of is die informatie nog niet vrijgegeven door de Russische censuur?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 10:54   #12298
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Radio free Europe:
Poll: Majority Of Russians Support Crimea Annexation, But Worry About Economic Effects

SIMFEROPOL, March 14. /TASS/. Crimea remains positive about the peninsula’s reunification with Russia and if the referendum was held today, 89% of Crimeans would support joining Russia, the Russian Public Opinion Research Center announced the results of a poll on Thursday in Simferopol.

"The attitude towards Crimea’s reunification with Russia remains decisively positive. Eighty-nine percent would cast their votes to reunite with Russia if a referendum were held next Sunday, and 93% view the reunification in a positive light. The level of negative attitudes and support for an Autonomous Republic of Crimea as part of Ukraine are minimal (3% each), the data says. The survey also noted that across Russia, 85% of respondents would support the reunification.

https://tass.com/society/1048672
Oei, maaaaaar 89%. dat is weinig. normaal gezien zou het 99% moeten zijn.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 11:03   #12299
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Weet je nog dat Oekraïense nationalisten dreigden "de Krim af te snijden van de buitenwereld"? Wel laat ze maar doen, ondertussen een rechtstreekse trein naar Moskou, Sint-Petersburg en andere delen van Rusland. Volgend jaar in augustus eens een bezoekje brengen. Ik zal een kredietkaart nemen bij het Chinese Unionpay, ondertussen bijna even groot als SWIFT (visa, mastercard,etc.) . Die werkt wel in alle automaten op de Krim.
Behalve wat gegrom hoor je niet veel meer over de Krim in Oekraïne. Het gaat nu over het beëindigen van het conflict in Donbas, mensen zijn de oorlog en economische uitzichtloosheid beu in Oekraïne, willen de banden met Rusland weer aanhalen.
Hoe zit het ondertussen met het Toerisme in de Krim, komt daar een kat behalve Russische Ambtenaren die daar verplicht naartoe worden gestuurd tijdens de zomermaanden?

Blijkbaar identificeer jij je daar nogal mee, of stuurde Moskou je de marsorder al op?

Behalve toerisme stelt de economie van Crimea niets voor zoals we weten en is het dus een zware kostenpost voor Moskou, maar dat zal wel uit het defensie-budget komen zeker?

Ik vraag me inderdaad af wat een vrij referendum zou opleveren, dat wil zeggen : zonder de gebruikelijke Russische manipulatie-technieken, propagnda en eindeloze bangmakerij van oppositie en tegenstanders.

We weten allemaal dat dat standaard is in territoria die rusland controleert, dus een onafhankelijk referendum is per definitie onhaalbaar in Crimea.

https://www.latimes.com/world/la-fg-...128-story.html

Citaat:
“Those who were all ‘Hurrah! Hurrah!’ after the annexation have already quieted down,” said Alexei, a tour guide in the Black Sea resort of Yalta. Like many in Crimea, the 56-year-old didn’t want to use his last name out of fear of the local Russian security services.

Under Ukraine, Crimea’s economy was stagnant, and many hoped that development would grow under Russia. But Western sanctions prohibit foreign investment in the peninsula’s aging tourism infrastructure and deter non-Russian travelers from coming to see the breathtaking views or swim in the clear blue waters of the Black Sea.

This means the Russian government is the largest — if not the only — real investor in Crimea.

“Things have gotten worse, in my opinion,” Alexei said. “No one has any money in mainland Russia or here. So, the Russians come, but they don’t spend much money.”

Foreign tourism has dropped significantly. “I haven’t spoken to a foreign tourist in about three years,” he said.
Citaat:
Russian annexation brought realities to Crimea that may have been overlooked by those who voted for it in March 2014. Russia has imposed the same restrictions on political freedom as elsewhere in Putin’s tightly controlled realm.

The Kremlin’s security services keep a watchful eye on dissenters and regularly conduct home searches of those who openly criticize the Kremlin’s occupation. Russian authorities have persecuted pro-Ukraine activists, journalists and members of the Crimean Tatar community. Tens of thousands have fled the peninsula to avoid arrest or persecution.

Laatst gewijzigd door parcifal : 27 december 2019 om 11:16.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 11:43   #12300
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Waarom begint ge niet over de Russische inmenging in de verkiezingen in de US? Of hoe rusland uitgesloten wordt uit het WK voetbal of de Olympische Spelen. Of is die informatie nog niet vrijgegeven door de Russische censuur?
Allemaal politiek gemotiveerd, en zo ziet 90% van de Russen het.

Eigenlijk is Poetin helemaal niet zo'n goede president, en veel Russen zouden graag op de communisten stemmen, maar het is vooral de stevige buitenlandse politiek van Poetin die hem populair maakt. Het maakt het moeilijk voor de communistische kandidaten. Binnenlands kunnen ze stevige kritiek geven, maar wat betreft buitenlandse politiek zijn ze het volmondig met Poetin eens (trouwens ook Navalny)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be