Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

 
 
Discussietools
Oud 5 november 2004, 20:29   #21
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Seba, dit is nu net wat die fundi's willen: de mensen te veel schrik aanjagen om nog te durven reageren...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 5 november 2004, 20:59   #22
Katun
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
CD&V-avatar?
1) CD&V/N-VA-avatar
2)ik ben overtuigd rationeel atheïst

ik bedoelde meer iets in de aard van: waarom moet dat juist een Bijbelcitaat zijn, misschien gaan heel wat moslims (en we weten hoe lichtgevoelig die zijn) daar een expliciete verwijzing naar "onze godsdienst" inzien, alsof wij zelf zouden aansturen op een confrontatie tussen de 2 godsdiensten...
Man man man ...
Laten we dan allemaal " [size=4]ALWAYS COCA-COLA !" [/size]naast de voordeur schrijven, ofzo ?!

Ik vind uw uitspraak typisch voor het bestuur van ons land in de afgelopen 25 jaar. Het toont helaas heel scherp de overmatige porties naïviteit waarover onze parlementsleden beschikken.

misschien gaan heel wat moslims (en we weten hoe lichtgevoelig die zijn)"

Het is volledig analoog aan kinderen opvoeden: er zijn inderdaad mensen zoals jij die zeggen dat je je kind niet mag (of kan) tegenspreken want misschien zal het daar niet zo goed op reageren. Ondertussen worden die kinderen meester in het manipuleren van de ouders om zo hun zin te krijgen, die eerste sigaret, het eerste liefje, of dat eerste feestje.

Zo lachen heel wat moslims in ons land ons uit (nog nooit gemerkt?!) en doen ze achter onze rug de dingen waar ze zin in hebben. Een zin als "always coca cola" zal door deze mensen héél gemakkelijk even provocerend opgevat worden.

Ik vind het dus niet abnormaal dat we een van de tien geboden nemen. En dat moslim x y en z er aanstoot op nemen kan me geen flikker schelen. Tenslotte stuiten er MIJ dagelijks tientallen dingen zwaar tegen de borst waar ook niemand om geeft, en er is voor mij geen zicht om die dingen ooit te zien veranderen.
Katun is offline  
Oud 5 november 2004, 21:15   #23
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik bedoelde meer iets in de aard van: waarom moet dat juist een Bijbelcitaat zijn, misschien gaan heel wat moslims (en we weten hoe lichtgevoelig die zijn) daar een expliciete verwijzing naar "onze godsdienst" inzien, alsof wij zelf zouden aansturen op een confrontatie tussen de 2 godsdiensten...
Om eerlijk te zijn, ik maakte initieel de bedenking ook, maar so what? De reden om de "Gij zult niet doden" zin te gebruiken komt trouwens van die kunstenaar (zie ander topic). U kan natuurlijk altijd "Dood niet" aan uw muur kalken
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 5 november 2004, 21:18   #24
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Om eerlijk te zijn, ik maakte initieel de bedenking ook, maar so what? De reden om de "Gij zult niet doden" zin te gebruiken komt trouwens van die kunstenaar (zie ander topic). U kan natuurlijk altijd "Dood niet" aan uw muur kalken
men zou ook 'rot op kankermoslims' op zijn muur kunnen zetten.

dat lijkt me iets meer 'to the point'.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 5 november 2004 om 21:18.
Mitgard is offline  
Oud 5 november 2004, 21:23   #25
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
men zou ook 'rot op kankermoslims' op zijn muur kunnen zetten.

dat lijkt me iets meer 'to the point'.
Ik ben er tegen om rokende moslims te overladen met (schimmel)rot
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 5 november 2004, 21:50   #26
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ik ben er tegen om rokende moslims te overladen met (schimmel)rot


Is dit dan beter? [size=5]"Ga naar beneden bok!"[/size] [size=1][size=2]ipv 'trap het af geiteneuker[/size]"[/size]
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline  
Oud 5 november 2004, 21:57   #27
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

'Ik hou van kotlettjes!'
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 5 november 2004, 21:58   #28
Katun
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
'Ik hou van kotlettjes!'
haha
Katun is offline  
Oud 5 november 2004, 22:05   #29
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
CD&V-avatar?
1) CD&V/N-VA-avatar
2)ik ben overtuigd rationeel atheïst

ik bedoelde meer iets in de aard van: waarom moet dat juist een Bijbelcitaat zijn, misschien gaan heel wat moslims ([size=3]en we weten hoe lichtgevoelig die zijn[/size]) daar een expliciete verwijzing naar "onze godsdienst" inzien, alsof wij zelf zouden aansturen op een confrontatie tussen de 2 godsdiensten...
Zijt gij nu de supersarcast aan het uithangen zoals die twee gisteren in netwerk?
Wreker is offline  
Oud 5 november 2004, 22:27   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
dat zeg ik zeker niet, maar waarom moet het per sé iets religieus zijn als dat duidelijk langs beide zijden erg gevoelig ligt???
Seba, bestaat de doodstraf nog in België?

En wat houdt dat in? Toch dat gij en ik en niemand zal doden?

Ga jij nu echt zover dat we deze vier woordjes niet meer mogen gebruiken omdat er zich een kliek onverdraagzamen door aangesproken voelt.

Zou je je niet beter afvragen waarom de échte religieuze fanatiekelingen zich aangesproken voelen door iets dat niet alleen in de bijbel staat?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 5 november 2004, 22:38   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Nog even dit.

Vindt jij een 'expliciete verwijzing' naar een andere godsdienst dan de islam een reden om rekening te houden met, de toch wel vreemde, gevoeligheden van islamieten?

Wat denk je dan van de gevoelens van de katholieken die een volstrekt reguliere steunpilaar van hun godsdienst afgekraakt zien worden terwille van een vreemde en zelfs gewelddadige.... godsdienst?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 november 2004, 10:10   #32
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Nog even dit.

Vindt jij een 'expliciete verwijzing' naar een andere godsdienst dan de islam een reden om rekening te houden met, de toch wel vreemde, gevoeligheden van islamieten?

Wat denk je dan van de gevoelens van de katholieken die een volstrekt reguliere steunpilaar van hun godsdienst afgekraakt zien worden terwille van een vreemde en zelfs gewelddadige.... godsdienst?
idd, ik wil die hoofddoeken en moskeeën weg want ik vind dat ook een provocerende verwijzing naar een andere godsdienst dan de mijne.
en de mijne, het batmanisme, is de enige ware.

er is maar één god batman, en robin is zijn profeet.
batmaaaan akbar.



ik eis respect voor mijn godsdienst.
RESPECT.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 6 november 2004 om 10:20.
Mitgard is offline  
Oud 6 november 2004, 12:58   #33
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Ik ben allesbehalve een voorstander van het gebruiken van de ene religie om een andere te bestrijden: een bescheten WC ga je niet te lijf met een emmer stront.

Nochtans is deze boodschap van 'Gij zult niet doden' binnengeslopen in een wereldwijd vrij vaak aanvaarde verklaring: de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

We kunnen dus om 't verwijt te omzeilen dat wijzelf ons gedragen als religieuze zeikzakken, in drukletters op onze gevels krijten:

[size=5]UVRM Artikel 3 *[/size]

[size=1]*Een ieder heeft recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon.[/size]

Dit alternatieve ideetje houdt geenzins in dat ik persoonlijk de schrijvers van dit document bijval: ze schenden het zelf te vaak om geloofwaardig te zijn.
Volgens sommigen leven we echter in een democratie en hebben onze democratische voogden deze verklaring in onze plaats onderschreven.

Wie onderschrijft samen met mij dit 3e artikel?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 6 november 2004 om 12:59.
Supe®Staaf is offline  
Oud 6 november 2004, 13:09   #34
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Zet mijn naam er maar bij.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 6 november 2004, 13:12   #35
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Wie onderschrijft samen met mij dit 3e artikel?
Mijn handtekening, zo nodig met mijn bloed geschreven, heb je, collega aggressieve nozem ([size=1]'religieuze zeikzakken', foei foei )[/size]
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 6 november 2004, 13:15   #36
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik ben allesbehalve een voorstander van het gebruiken van de ene religie om een andere te bestrijden: een bescheten WC ga je niet te lijf met een emmer stront.

Nochtans is deze boodschap van 'Gij zult niet doden' binnengeslopen in een wereldwijd vrij vaak aanvaarde verklaring: de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

We kunnen dus om 't verwijt te omzeilen dat wijzelf ons gedragen als religieuze zeikzakken, in drukletters op onze gevels krijten:

[size=5]UVRM Artikel 3 *[/size]

[size=1]*Een ieder heeft recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon.[/size]

Dit alternatieve ideetje houdt geenzins in dat ik persoonlijk de schrijvers van dit document bijval: ze schenden het zelf te vaak om geloofwaardig te zijn.
Volgens sommigen leven we echter in een democratie en hebben onze democratische voogden deze verklaring in onze plaats onderschreven.

Wie onderschrijft samen met mij dit 3e artikel?
de UVRM is een westerse, goddeloze uitvinding en dus zo mogelijk nog een grotere provocatie naar de islam dan een bijbels citaat.

foei.
Mitgard is offline  
Oud 6 november 2004, 15:13   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Ik hou het liever op:'Gij zult niet doden' op mijn gevel.
Het is kort, veel beter bekend voor iedereen dan 'UVRM 3', en er is niks mis mee omdat het uit de bijbel stamt.

Als katholieken een achterlijke godsdienst moeten tolereren omdat de moslims zo geïndoctrineerd werden, dan moeten de moslims ook maar de iets minder achterlijke godsdienst verdragen van mensen die daar in ons land nog altijd aan vasthangen.

Het gaat voor mij dus niet op dat vluchtelingen hier worden opgevangen in een domein zoals Hengelhoef, en dat ze al onmiddellijk eisen dat de kruisbeelden van onder hun andersgelovige ogen worden verwijderd.
Het katholicisme is van oudsher de religie in dit land en er leven hier nu eenmaal nog altijd een hoop mensen die evenveel recht hebben op hun religie als de moslims.
Verdraagzaamheid moet van twee kanten komen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 november 2004 om 15:15.
Knuppel is offline  
Oud 6 november 2004, 15:17   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

En voor wie het niet begrijpt:

Ik ben allang officieel uit de kerk gestapt maar heb er nooit problemen van gemaakt dat mijn vorige man het hele huis met kruisbeelden en heiligenbeelden 'versierde'.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 november 2004 om 15:19.
Knuppel is offline  
Oud 6 november 2004, 15:24   #39
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Dat ligt bij de meerderheid van de bevolking helemaal niet gevoelig, zeker niet aangezien het een kunstwerk is. Enkel bij extremisten kan dat gevoelig liggen.
Blij nog eens te lezen dat extremisten de meerderheid niet zijn.
Jampie is offline  
Oud 6 november 2004, 15:36   #40
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Tegenwoordig komt het meer en meer voor dat prepuberalen en puberalen een originele oplossing vinden om het probleem van de vergrijzing tegen te gaan : zij schieten hun ouders neer (& soms als er broertjes of zusjes met wat tegenslag zijn krijgen die
ook een paar dodelijke kogeltjes in hun kanis). (Laatste feit : Braŭnschweig)
Misschien kunnen we onze gevel ook versieren met "vader en moeder zult gij eren ".
& Inderdaad het "Gij zult niet doden" of de Universele mensenrechtversie van dit morele gebod is nogal cynisch als op je televisie beelden krijgt van een regulier leger
dat kinderen op een speelplaats mitrailleert...

Boekenbeursnieuws -
Op de boekenbeŭrs een voortreffelijk werkje van Jonatan Swift gevonden
(je weet wel de preSF schrijver van Gullivers reizen) over het oplossen van de armoede.
In dit voortreffelijk traktaatje bewees hij de menseheid een dienst door duidelijk te stellen dat het kannabalizeren van de kinderen van arme mensen onvermijdelijk tot het definitief uitroeien van de problemen van armoede en overbevolking moet leiden.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be