Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

 
 
Discussietools
Oud 6 november 2004, 13:42   #1
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard Moslimexecutieve moet verdwijnen volgens SPa Senator

De moslimexecutieve vertegenwoordigt sinds 1999 de moslimgemeenschap in ons land.
Ze moet onder meer imams en moslimleraars benoemen.
Bousakla vindt dat de moslimexecutieve te passief blijft wat het veroordelen van moslimextremisme betreft.
Zo had ze moeten protesteren tegen de aanslag in Nederland op filmmaker Theo Van Gogh, oordeelt Bousakla.
Ook in Vlaanderen zijn zaken gebeurd die niet door de beugel kunnen en die de executieve gewoon heeft laten passeren, zegt Bousakla op Radio 1.
Volgens haar "heeft Vlaanderen er nood aan om de gewone moslims te horen en niet alleen de extremisten die nu optreden als spreekbuis".
"Te weinig vrouwen en Vlamingen in executieve"
De senator is ook boos omdat in de executieve geen vrouwen en Vlamingen zijn vertegenwoordigd.
"De meeste leden stonden bij de parlementsverkiezingen zelfs op Franstalige lijsten en dat ondermijnt hun geloofwaardigheid", zegt Bousakla.
Ze hekelt voorts het feit dat er "weinig overleg zou zijn tussen de gewone moslims en de executieve".
Daarom wil ze het orgaan vervangen door "aanspreekpunten en moskeeën die onze, meer westerse ideeën aanhangen".
Ook wil ze dat imams worden opgeleid door Vlaanderen.

Bron: VRT


Waarom plots komt men daar nu mee af?
Merkt men in de rangen van de SPa dat het de verkeerde richting uitgaat?
Is dit een charme-offensief om meer kiezers aan te trekken (lees 'proteststemmers')?
Horus is offline  
Oud 6 november 2004, 13:53   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Waarom plots komt men daar nu mee af?
De staatsveiligheid schoot anders al onmiddellijk een aantal van de 'verkozenen' voor de moslimexecutieve af, wat niet alleen bij Pater Leman, niet in goed aarde viel....

Ik herinner me nog goed hoe verontwaardigd de Turkse man op TV raasde, waarvan ikzelf een tijdlang Turkse les kreeg in Beringen-mijn.

D�*�*r vertelde die man er echter welbewust niet bij dat hij en zijn gesluierde vrouw naar Turkije reisden om er voor de (later verboden wegens fundamentalisme) 'Welvaartspartij' te stemmen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 november 2004 om 13:55.
Knuppel is offline  
Oud 6 november 2004, 14:01   #3
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De staatsveiligheid schoot anders al onmiddellijk een aantal van de 'verkozenen' voor de moslimexecutieve af, wat niet alleen bij Pater Leman, niet in goed aarde viel....

Ik herinner me nog goed hoe verontwaardigd de Turkse man op TV raasde, waarvan ikzelf een tijdlang Turkse les kreeg in Beringen-mijn.

D�*�*r vertelde die man er echter welbewust niet bij dat hij en zijn gesluierde vrouw naar Turkije reisden om er voor de (later verboden wegens fundamentalisme) 'Welvaartspartij' te stemmen.
Blijkbaar moeten onze ministers (toch zij die verantwoordelijk zijn voor het goede bestuur van ons land) geen rekening houden met de staatsveiligheid.
Ik ben benieuwd hoelang de SPa senator het gaat uithouden.
Zou het georchestreerd zijn van hogerhand?
Of zou ze zelf het initiatief genomen hebben.

Voor mij mag de allochtone vrouw net zo vrijgevochten worden als haar autochtone evenknie.
Dan sneuvelen er waarschijnlijk vele heilige huisjes.
Horus is offline  
Oud 6 november 2004, 14:08   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Ik denk dat je Mimount Bousakla, nét zoals Hirsi Ali, wel kunt vertrouwen.


Hoofdzaak is dus dat we die twee in leven kunnen houden...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 november 2004 om 14:37.
Knuppel is offline  
Oud 6 november 2004, 14:32   #5
Eugene
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 1.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik denk dat je Mimount Bousakla, niet zoals Hirsi Ali, wel kunt vertrouwen.


Hoofdzaak is dus dat we die twee in leven kunnen houden...
Waarom kan je Hirsi Ali niet vertrouwen Knuppel?, ik vind Hirsi een ongelooflijke moedige vrouw, NET zoals Mimount !!!
__________________
Hoe fanatieker men iets bestrijdt hoe meer men gaat lijken op dat wat men bestrijdt.
Eugene is offline  
Oud 6 november 2004, 14:34   #6
Horus
Gouverneur
 
Horus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 1.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Waarom kan je Hirsi Ali niet vertrouwen Knuppel?, ik vind Hirsi een ongelooflijke moedige vrouw, NET zoals Mimount !!!
Aan de zinsbouw te zien denk ik dat 'niet' moet verandert worden in 'net'.
Horus is offline  
Oud 6 november 2004, 14:38   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Waarom kan je Hirsi Ali niet vertrouwen Knuppel?, ik vind Hirsi een ongelooflijke moedige vrouw, NET zoals Mimount !!!
Sorry Eugene. Niet alleen het puntje op de 'i' was er teveel aan.
Ik heb het intussen rechtgezet.

Even goeie vrienden, zeker?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 november 2004, 14:39   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Aan de zinsbouw te zien denk ik dat 'niet' moet verandert worden in 'net'.
Idd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 november 2004, 19:45   #9
piazzolla
Minister
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 3.801
Standaard

Nog altijd wil de moslimexecutive geen reactie geven op de islamitische slachting jl.

De tophoer van links, Onkelinx (PS), heeft het nochtans zo mooi geregeld een tijdje terug.


Citaat:
Fundamentalisten bemannen Moslimexecutieve

vr 14/11/03 - Acht van de zestien leden van de Moslimexecutieve zijn fundamentalisten die niet van integratie willen weten. Ze werden benoemd door minister van Justitie Laurette Onkelinx, die daarmee inging tegen de adviezen van de Staatsveiligheid en het Comité I.

De Moslimexecutieve is de officiële gesprekspartner van de regering. Het werd opgericht in 1993 en vertegenwoordigt de 350.000 (sic) moslims in ons land.

Op 25 juli van dit jaar benoemde Onkelinx acht mensen in de Moslimexecutieve die in 1999 door haar voorganger Marc Verwilghen werden geweerd. De Staatsveiligheid formuleerde liefst twee keer een negatief advies over de acht, en ook het Comite I, dat de veiligheidsdiensten controleert, had bezwaren.

Volksvertegenwoordigers Tony Van Parys (CD&V) en Claude Marinower (VLD) bekritiseerden gisteren in de Kamer de benoemingen. Ze hekelden het feit dat dit officiële orgaan van de Islam voor de helft bestaat uit fundamentalisten.

"Moeten door deze mensen migrantenjongeren worden opgeleid en gevormd?" fulmineert Van Parys, zelf gewezen minister van Justitie, in Gazet van Antwerpen.

Onkelinx was niet onder de indruk van de kritiek. Ze antwoordde dat die bij het Comité I moet worden aangevoerd.
Links idiotisme is gewoonweg een regelrecht gevaar voor onze maatschappij.

Zie je ze al komen "Wir haben es nicht gewusst".

Laatst gewijzigd door piazzolla : 6 november 2004 om 19:48.
piazzolla is offline  
Oud 6 november 2004, 22:03   #10
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Zeg ik al jaar en dag dat die georganiseerde criminelebende ontmanteld moet worden.

Mimount vertelt dus niks nieuws.
Mustapha is offline  
Oud 6 november 2004, 22:45   #11
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik denk dat je Mimount Bousakla, nét zoals Hirsi Ali, wel kunt vertrouwen.


Hoofdzaak is dus dat we die twee in leven kunnen houden...
Groot verschil , groot verschil ! ik heb nooit mimount horen schelden of beledigen ze heeft wel haar eigen denk visie maar schelden een beledigen nope!!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 7 november 2004, 00:54   #12
piazzolla
Minister
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 3.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Zeg ik al jaar en dag dat die georganiseerde criminelebende ontmanteld moet worden.
Uiteraard bedoel je de PS!
piazzolla is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be