Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2019, 22:34   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als je doelt op BDSM, bestialisme of plassex, ja dan zal iedereen wel bepaalde accenten leggen. Maar ik had het gewoon over de bloemetjes en de bijtjes.
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie moet er veel meer aan bod komen dan alleen "de bloemetjes en de bijtjes", hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 22:47   #42
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk niet dat in de seksuele voorlichting bij ons ook alle mogelijke seksuele varianten bespreekt. Komt BDSM aan bod? Ik betwijfel het. Volgens u is er dus ook bij ons "censuur".
geen idee ...ik vermoed van niet

Maar da's nog geen reden om wat stropoppen te gaan opzetten.

Bij bdsm zou het dan gaan over seksuele voorkeuren en niet over seksuele geaardheden en eventuele relaties... da's een telefoonboek lang om die allemaal te gaan bespreken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 22:48   #43
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie moet er veel meer aan bod komen dan alleen "de bloemetjes en de bijtjes", hoor.
Het is natuurlijk een subtiel verschil om de lijn te trekken tss informatieverstrekking en het propageren van een visie. Dat laatste lijkt me geen taak voor het onderwijs. Anderzijds, we leven nu eenmaal in een tijdperk waarin homosexualiteit en transgenderisme meer openlijk zijn.

Kinderen gaan er hoe dan ook toch iets over vernemen. Dan kun je daar beter op inspelen ipv het te benaderen met censuur.

Maar nogmaals: als dit een gevolg is van een wettig democratisch proces dan is daar niets op tegen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 16 november 2019 om 22:50.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 22:51   #44
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bijvoorbeeld een die bedacht wordt vanuit de genderideologie.

Ik denk niet dat de polen dat voor ogen hebben
Maar goed dat ge het even aankaart
Want waar blijf je dan met je hetero vs homo ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 22:56   #45
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het is natuurlijk een subtiel verschil om de lijn te trekken tss informatieverstrekking en het propageren van een visie. Dat laatste lijkt me geen taak voor het onderwijs. Anderzijds, we leven nu eenmaal in een tijdperk waarin homosexualiteit en transgenderisme meer openlijk zijn.

Kinderen gaan er hoe dan ook toch iets over vernemen. Dan kun je daar beter op inspelen ipv het te benaderen met censuur.

Maar nogmaals: als dit een gevolg is van een wettig democratisch proces dan is daar niets op tegen.
ja maar daar geldt dat niet hoor
Dus ik kan erin komen dat ze vlugger een bepaalde passage als propaganda zullen ervaren
Maar het volkomen weglaten komt neer op een vorm van censuur al zeker in context van de daar veranderde mentaliteit waar zowel kerk als staat openlijk homofobie propageren
Nog even...en het is natuurlijk geen censuur meer
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 23:47   #46
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Polen wil seksuele voorlichting aan minderjarigen verbieden, wetsvoorstel verontrust Europees Parlement
Eerlijk gezegd zijn er belangrijker zaken dan wat die Poolse boeren denken of niet denken over seksuele voorlichting Dit is totaal onbelangrijke kloterij opkloppen. Het Europees parlement houdt zich beter met belangrijkere zaken bezig.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2019, 10:37   #47
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Het ging niet over gelijk of ongelijk.
De polen doen daar in principe mee wat ze willen
Ze kiezen duidelijk voor censuur en krijgen dat vervolgens...niks mis mee
"My ludzie" ...democratisch zoals 't moet toch volgens "hen"?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 18:08   #48
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar weten die "achterlijke katholieken" toch wel waar de klepel hangt als het over dit onderwerp gaat. Die "achterlijke katholieken" hebben immers nog gezinnen met veel kinderen.
Blijkbaar niet. Het gemiddeld aantal kinderen per vrouw ligt in Polen veel lager dan in België.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 18:32   #49
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Eerlijk gezegd zijn er belangrijker zaken dan wat die Poolse boeren denken of niet denken over seksuele voorlichting Dit is totaal onbelangrijke kloterij opkloppen. Het Europees parlement houdt zich beter met belangrijkere zaken bezig.
Onbelangrijk ?

Polen is nog steeds lid van de EU dacht ik zo
Door dat lidmaatschap geven landen een deel van hun soevereiniteit op. ( Verdrag van Maastricht, Verdrag van Rome, Handvest van de grondrechten van de Europese Unie en EVRM )

Logisch dat het Europees parlement zich zorgen maakt want het gaat niet alleen over die Poolse boerkes die naar de pastoor luisteren maar over alle Polen.
Die conservatieve “morele revolutie” ( die kanker woedt overigens niet alleen in Polen ) viseert niet alleen homo's maar neemt ook Joden, linksen, etc op
Menige zijn al op de vlucht

We zouden ze beter buitengooien die netto-ontvangers en de vrijgekomen sommen aanwenden om de vluchtelingen op te vangen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 18:38   #50
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
We zouden ze beter buitengooien die netto-ontvangers en de vrijgekomen sommen aanwenden om de vluchtelingen op te vangen
Ik stel voor dat we alle belastingsinkomsten van waar ook ter wereld in een gezamenlijke pot storten. Vervolgens krijgen we allemaal het statuut van vluchteling en kunnen we permanent als rondtrekkende nomaden leven in de wetenschap dat waar we ook ons tentje neerzetten we zullen geholpen worden. De wereldwijde levensstandaard moet op ongeveer hetzelfde peil zijn zodat er geen overbevolking is op sommige plaatsen en onderbevolking in andere. Maar als het je niet aanstaat ga je gewoon verder blijven vluchten.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 18 november 2019 om 18:38.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 18:40   #51
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Blijkbaar niet. Het gemiddeld aantal kinderen per vrouw ligt in Polen veel lager dan in België.
Komt wel goed nadat JvdB en co daar een werkbezoek organiseren
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 18:42   #52
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Komt wel goed nadat JvdB en co daar een werkbezoek organiseren
Nochtans 90% katholieken... Waarom planten die zich niet voort?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 18:51   #53
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik stel voor dat we alle belastingsinkomsten van waar ook ter wereld in een gezamenlijke pot storten. Vervolgens krijgen we allemaal het statuut van vluchteling en kunnen we permanent als rondtrekkende nomaden leven in de wetenschap dat waar we ook ons tentje neerzetten we zullen geholpen worden. De wereldwijde levensstandaard moet op ongeveer hetzelfde peil zijn zodat er geen overbevolking is op sommige plaatsen en onderbevolking in andere. Maar als het je niet aanstaat ga je gewoon verder blijven vluchten.
leuk idee...maar gaat niet werken hé
Dat stukje waarin ge verondersteld dat de wereldwijde levensstandaard op ongeveer hetzelfde peil moet zijn gaat teniet als personen waar ter wereld vrij mogen rondtrekken tot op een plek waar ze het goed vinden.
Poolse boerkes zullen misschien het liefste bij poolse boerkes verblijven, net gelijk islam-fanatici bij hun soort willen, etc
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 18:52   #54
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nochtans 90% katholieken... Waarom planten die zich niet voort?
teveel homo's
Daar wordt aan gewerkt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 18:58   #55
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
leuk idee...maar gaat niet werken hé
Dat stukje waarin ge verondersteld dat de wereldwijde levensstandaard op ongeveer hetzelfde peil moet zijn gaat teniet als personen waar ter wereld vrij mogen rondtrekken tot op een plek waar ze het goed vinden.
Poolse boerkes zullen misschien het liefste bij poolse boerkes verblijven, net gelijk islam-fanatici bij hun soort willen, etc
Je kan als beleid ook een en ander bijsturen. Bijvoorbeeld door hier wat belastingsvoordelen toe te kennen en op andere plaatsen die juist wat optrekken. Of wat morrelen aan de hoogte van uitkeringen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 20:12   #56
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Je kan als beleid ook een en ander bijsturen. Bijvoorbeeld door hier wat belastingsvoordelen toe te kennen en op andere plaatsen die juist wat optrekken. Of wat morrelen aan de hoogte van uitkeringen.
What's the difference ?
We sponsoren die boerkes nu al jaren in de hoop dat daar economisch (dat lukt aardig vanwege de massale steun nodig om de infrastructuur te verbeteren en de toenamen van internationale handel ) en op vlak van kennisontwikkeling ( dat zit in de lift ) wat verandert maar beiden gaan even snel stagneren en zelfs omdraaien als het van die pilaarbijters en hun schapen zal afhangen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 20:26   #57
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Onbelangrijk ?

Polen is nog steeds lid van de EU dacht ik zo
Door dat lidmaatschap geven landen een deel van hun soevereiniteit op. ( Verdrag van Maastricht, Verdrag van Rome, Handvest van de grondrechten van de Europese Unie en EVRM )

Logisch dat het Europees parlement zich zorgen maakt want het gaat niet alleen over die Poolse boerkes die naar de pastoor luisteren maar over alle Polen.
Die conservatieve “morele revolutie” ( die kanker woedt overigens niet alleen in Polen ) viseert niet alleen homo's maar neemt ook Joden, linksen, etc op
Menige zijn al op de vlucht

We zouden ze beter buitengooien die netto-ontvangers en de vrijgekomen sommen aanwenden om de vluchtelingen op te vangen
Vluchtelingen hebben we al genoeg. Dan liever Polen dat zijn harde werkers.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 20:36   #58
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.934
Standaard

https://www.trouw.nl/buitenland/pole...eden~bd0a33f6/

Overtrokken reactie: de bedoeling van de wet is blijkbaar het verbieden van het aanmoedigen van seksuele betrekkingen onder de 15 jaar.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 20:44   #59
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
https://www.trouw.nl/buitenland/pole...eden~bd0a33f6/

Overtrokken reactie: de bedoeling van de wet is blijkbaar het verbieden van het aanmoedigen van seksuele betrekkingen onder de 15 jaar.
Alsof dat gaat helpen. In mijn tijd bestond seksuele voorlichting niet eens. Op mijn dertiende was ik al bezig.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 21:14   #60
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Alsof dat gaat helpen. In mijn tijd bestond seksuele voorlichting niet eens. Op mijn dertiende was ik al bezig.
Het verschil is,dat tegenwoordig je sowieso aan informatie geraakt, en als duiding vanuit je opvoeders verboden is, dan is het einde zoek.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be