Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juli 2014, 13:44   #101
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doeme80 Bekijk bericht
Een gecombineerd Engels-Frans-Duits-Europees Leger(waarschijnlijk steun VS en Nato) is dus echt wel sterker dan het Russische.

Dat zou ik sterk betwijfelen. Overigens moest het Westen militair ingrijpen in Oekraïne betekent dat gewoon oorlog met Rusland, en raketten op westerse steden. Als het echt uit de hand loopt een nucleaire oorlog. Niemand is gek genoeg dat te riskeren. En al helemaal niet voor Oekraïne. NAVO zal enkel ingrijpen moest Rusland een NAVO-land aanvallen, en dat zal Rusland nooit doen. Landen als Georgië of Oekraïne worden nooit lid van de NAVO, omdat dat de kans op een echte oorlog met Rusland exponentieel zou doen toenemen, daar heeft niemand zin in.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 13:47   #102
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Jij steunt dus openlijk de massamoordenaars die net een vliegtuig met 300 onschuldige burgers hebben neergeknald?
Het is niet eens zeker dat zij het waren, voor hetzelfde geld een provocatie door pro-Oekraïeners, die in dezelfde regio opereren en ook BUK's bezitten. Ik denk dat dit erg moeilijk te bewijzen zal zijn.

Overigens stel dat het de rebellen waren dan was het duidelijk een vergissing, net zoals de NAVO en de VS zich ook veel vergisten tijdens hun bombardementen op allerlei landen, en ook al vliegtuigen uit de lucht geschoten hebben.

Ik steun de rebellen die de steun van de lokale bevolking genieten tegen het regime in Kiev dat burgerwijken bombardeert. Die mensen hebben genoeg van Kiev en van Oekraïne, en willen aansluiting bij Rusland. Als Oekraïne akkoord gaat met een referendum onder internationaal toezicht, is de oorlog onmidde"llijk voorbij, maar dat wil het criminele regime niet, ze weten heel goed wat de uitkomst zal zijn.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 juli 2014 om 13:49.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 13:49   #103
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Dat zou ik sterk betwijfelen. Overigens moest het Westen militair ingrijpen in Oekraïne betekent dat gewoon oorlog met Rusland, en raketten op westerse steden.
Positiever is dan weer dat we de communisten op transport kunnen zetten naar Abbeville, waar we kunnen rekenen op "dronken" franse soldaten om te doen wat nodig is.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 13:50   #104
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Positiever is dan weer dat we de communisten op transport kunnen zetten naar Abbeville, waar we kunnen rekenen op "dronken" franse soldaten om te doen wat nodig is.
Bedankt dan weer om uw visie op democratie en vrijheid van meningsuiting uit de doeken te doen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 13:53   #105
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is niet eens zeker dat zij het waren, ....
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 13:57   #106
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Niemand is gek genoeg dat te riskeren. En al helemaal niet voor Oekraïne.
Maar de bankiers die de VS manipuleren en Obama en zijn vazallen vertellen wat hij moet doen, zijn wel 'gek' genoeg om een ernstig conflict te riskeren waar Oost- en West-Europa, inclusief Rusland, zware schade door zouden lijden, en al helemaal voor de dollar.

Je zult het wel met me eens zijn, want je kent de precedenten, al heb ik nog nooit een marxist ontmoet die door had hoe het geldwezen gemanipuleerd wordt. Wat dat betreft stond Marx immers aan de zijde van de bankiers.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 14:03   #107
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Maar de bankiers die de VS manipuleren en Obama en zijn vazallen vertellen wat hij moet doen, zijn wel 'gek' genoeg om een ernstig conflict te riskeren waar Oost- en West-Europa, inclusief Rusland, zware schade door zouden lijden, en al helemaal voor de dollar.

Je zult het wel met me eens zijn, want je kent de precedenten, al heb ik nog nooit een marxist ontmoet die door had hoe het geldwezen gemanipuleerd wordt. Wat dat betreft stond Marx immers aan de zijde van de bankiers.
Ik denk dat het spel subtieler gespeeld wordt dan dat. Israel bvb. (ik dacht dat je het had over Wallstreet, dus voornamelijk Joden) heeft geen partij getrokken in het conflict. Israel is vooral als de dood dat de koude oorlog terugkomt en Rusland opnieuw begint Arabische landen en Iran te bewapenen.

Eerder dan de financiële wereld zijn het vooral haviken uit het militair-industriële complex zoals Mc Cain die de oorlogstrom hanteren.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 17:03   #108
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Poetin mag wat mij betreft de duivel zelve zijn, hij heeft olie op de golven gegooid en ertoe opgeroepen, de ramp niet politiek te misbruiken, onderzoek af te wachten enz. (Merkel ook overigens). Dat is het redelijke, vredelievende, op samenwerking gerichte standpunt.
Onzin. Al in zijn eerste verklaring na de ramp legde Poetin de verantwoordelijkheid bij Kiev. Had hij toen verklaard dat de ramp in alle waarschijnlijkheid veroorzaakt werd door een tragische vergissing van de rebellen, dan had hij zijn eigen medeplichtigheid misschien nog van zich af kunnen schuiven maar nu zit hij er tot over zijn oren in...
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 17:42   #109
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Onzin. Al in zijn eerste verklaring na de ramp legde Poetin de verantwoordelijkheid bij Kiev.
Als jurist en kennelijk onvermoeibaar apologeet van het establishment zul jij wel niet opzettelijk misleidend geformuleerd hebben, maar ik wil er wel even op wijzen dat de argeloze lezer zou kunnen denken dat je bedoelt: "Poetin beweerde dat Kiev het vliegtuig neergeschoten had. Hij deed dat toen al, en doet dat nu nog. En dat bewijst dat het onzin is, te beweren dat hij doorgaans olie op de golven heeft gegoten."

Dat heb jij natuurlijk niet willen insinueren. Of toch wel? Dan zou het zonde zijn als je niet beroepshalve een spreekbuis van de overheid was. Zulke mensen kunnen ze overal gebruiken, van San Francisco tot Vladivostok!

Je mag kiezen in welke richting.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 22 juli 2014 om 17:50.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 19:33   #110
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Als jurist en kennelijk onvermoeibaar apologeet van het establishment
Grapjas.

Citaat:
zul jij wel niet opzettelijk misleidend geformuleerd hebben, maar ik wil er wel even op wijzen dat de argeloze lezer zou kunnen denken dat je bedoelt: "Poetin beweerde dat Kiev het vliegtuig neergeschoten had. Hij deed dat toen al, en doet dat nu nog. En dat bewijst dat het onzin is, te beweren dat hij doorgaans olie op de golven heeft gegoten."
Dat maak jij ervan, ik heb dat echter nooit beweerd. Poetin is te slim om zelf te verklaren dat Kiev het vliegtuig heeft neergeschoten maar, in plaats van toe te geven dat het vliegtuig meer dan waarschijnlijk door de rebellen werd neergeschoten, schuift hij de verantwoordelijkheid naar Kiev door en laat hij zijn propagandamachine (en zelfs zijn ministeries) de ene samenzweringstheorie na de andere de wereld insturen.

Door die onhandige, zelfs ronduit lompe reactie van het Russische regime heeft hij zelf de indruk gewekt dat hij medeplichtig is.

Laatst gewijzigd door Geert C : 22 juli 2014 om 19:36.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 20:36   #111
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik wens liever te argumenteren dan op de man te spelen, maar goed, iedereen is anders natuurlijk...

Jij weet niets van Oekraïne, ik ben er al verschillende keren geweest en ken veel van Oost-Oekraïne. Ik zeg U dat veel Oost-Oekraïers bereid zijn hun leven te geven voor de rebellen, zozeer haten ze het regime, en de oligarchen die achter dat regime zitten, in Kiev.
Iedereen debatteert inderdaad anders.

Ik houd me altijd netjes aan het onderwerp en jij sleurt er zaken bij waar ik niets over gezegd heb.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2014, 05:07   #112
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Iedereen debatteert inderdaad anders.

Ik houd me altijd netjes aan het onderwerp en jij sleurt er zaken bij waar ik niets over gezegd heb.
Alles wat ik op deze draad aanbracht houdt direct verband met het conflict in Oekraïne.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2014, 07:47   #113
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik denk dat het spel subtieler gespeeld wordt dan dat. Israel bvb. (ik dacht dat je het had over Wallstreet, dus voornamelijk Joden) heeft geen partij getrokken in het conflict. Israel is vooral als de dood dat de koude oorlog terugkomt en Rusland opnieuw begint Arabische landen en Iran te bewapenen.

Eerder dan de financiële wereld zijn het vooral haviken uit het militair-industriële complex zoals Mc Cain die de oorlogstrom roeren.
In Wall Street zitten natuurlijk een paar bedrijven die liever zaken doen met Rusland dan er oorlog mee te voeren. Ik zie de oorzaak van de problemen echter niet in Wall Street. Als marxist denk jij bij 'geldwezen' natuurlijk aan het 'kapitaal', maar ik denk aan het monetaire probleem, dat overal ter wereld hetzelfde is: de overheid heeft het monopolie om geld te maken, of kent dat monopolie aan een paar bankiers toe zoals in de VS. Dat monopolie moet met geweld worden verdedigd, en omdat wereldwijd de dollar aan de basis ligt van het systeem, moet vooral de dollar militair verdedigd worden. En ja, dan krijgt het militair-industriële complex zijn kans.

De macht van Wall Street berust grotendeels op overheidsingrijpen, en dus op geweld, want het geld waarmee daar gespeculeerd wordt, wordt door de Fed, en nog veel meer door de particuliere banken zelf, uit het niets te voorschijn getoverd op basis van rechtsvoorschriften die hun daar een monopolie voor toekennen. Er zijn echter maar weinig mensen die dat begrijpen, en grondig hebben bestudeerd hoe je dat kunt oplossen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 23 juli 2014 om 07:50.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2014, 22:22   #114
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Wart een zever.

De enige verantwoordelijke zijn degene die de trekker hebben overgehaald.

ik sta versteld van hoe men dat probeert goed te praten.
Je kunt niet lezen.

Niemand praat het neerhalen van dat vliegtuig goed. Er wordt, volkomen terecht , opgemerkt dat onmensen als verhofstadt, bart somers, enz.. in Oekraïne de mensen zijn gaan ophitsen.

De EU is een imperialistische organisatie die wil uitbreiden. In het zuiden zitten de moslims, dus moet naar het oosten worden uitgebreid. Men heeft zitten trekken aan Oekraïne, dat historisch in de Russische invloedsfeer ligt. Je kunt discussiëren over de wenselijkheid daarvan, maar het is gewoon een gegeven. Een gegeven, waar de EU natuurlijk op de hoogte van was. Toch probeerden ze Oekraïne te annexeren, met alle gevolgen van dien. Wie dit nu hysterisch gaat ontkennen, snapt er gewoonweg niks van.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2014, 22:26   #115
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Dit topic is smakeloos, walgelijk, ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De debiliteit in jouw bericht is zo alomwezig dat ik hersencellen voel afsterven elke keer als mijn ogen in contact komen met jouw schrijfsels.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grieksepool Bekijk bericht
Walgelijk misbaksel dat je bent, over de rug van 298 doden je eigen politieke agenda proberen door te drukken.
Het gescheld en de persoonlijke aanvallen tonen aan dat men inhoudelijk niks kan inbrengen. Het gedrag van de EU heeft Oekraïne doen escaleren. Dat staat als een paal boven water. Hadden mensen als verhofstadt niet als gekken staan brabbelen op allerlei podia in Kiev, was dat vliegtuig niet neergehaald.

Laatst gewijzigd door mvd : 23 juli 2014 om 22:27.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2014, 18:49   #116
Calvinist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Locatie: Conservatief Nederland
Berichten: 821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Het gescheld en de persoonlijke aanvallen tonen aan dat men inhoudelijk niks kan inbrengen. Het gedrag van de EU heeft Oekraïne doen escaleren. Dat staat als een paal boven water. Hadden mensen als verhofstadt niet als gekken staan brabbelen op allerlei podia in Kiev, was dat vliegtuig niet neergehaald.
2
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2014, 20:46   #117
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Er is geen twijfel mogelijk, de amerikaanse bewijzen waren duidelijk, oh wacht ...
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2014, 17:51   #118
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Niemand praat het neerhalen van dat vliegtuig goed. Er wordt, volkomen terecht , opgemerkt dat onmensen als verhofstadt, bart somers, enz.. in Oekraïne de mensen zijn gaan ophitsen.

De EU is een imperialistische organisatie die wil uitbreiden. In het zuiden zitten de moslims, dus moet naar het oosten worden uitgebreid. Men heeft zitten trekken aan Oekraïne, dat historisch in de Russische invloedsfeer ligt. Je kunt discussiëren over de wenselijkheid daarvan, maar het is gewoon een gegeven. Een gegeven, waar de EU natuurlijk op de hoogte van was. Toch probeerden ze Oekraïne te annexeren, met alle gevolgen van dien. Wie dit nu hysterisch gaat ontkennen, snapt er gewoonweg niks van.
x2
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2014, 17:52   #119
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
2
3
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2014, 18:00   #120
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Het wemelt hier weer van de eurofielen en hun lobbyboys op dit forum. Elke domme pauper die een beetje naar het nieuws kijkt weet dat de burgeroorlog in Oekraine is begonnen met de terechte weigering van Janoekovitsj om met de EU een associatieverdrag te sluiten. In plaats dat de EU daar dan vrede mee zou nemen zijn ze het land beginnen isoleren en saboteren en steun gegeven aan gevaarlijke neofascistische groepen als Praviy Sektor die de democratisch verkozen president Janoekovitsj hebben verjaagd. En ja , de EU is medeschuldig wanr er waren geen Russische rebellen als de EU geen steun had gegeven aan de pro-Europese en anti-Russische extremisten uit het Westen van Oekraine...
Nuchtere vaststelling. Volledig mee eens.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be